Страница 3 от 4

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 03 Яну 2021 03:29
от slowtraveler
Нормално е - двигателя трябва да си подава газ за да работи на празен ход....

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 03 Яну 2021 14:24
от Hursa
Но "нулевото" положение на дросела не съответства ли на пропускната му способност при "празен ход" на прогрят двигател? Няма ли допълнителен регулатор на "празния ход"?

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 03 Яну 2021 14:35
от slowtraveler
Ами то смята колко 'газ' да даде на двигателя, за да поддържа желаните обороти... Сметнало е, че трябва да подава 11% в даденият момент..

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 03 Яну 2021 19:50
от Hursa
Т. е. да има възможност регулатора да коригира оборотите и в посока намаляване? Ако е така - 11% не са ли много за поддържане на "празен ход" на двигателя, който е достигнал работната си температура и няма включени допълнителни "консуматори" на мощност.

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 03 Яну 2021 23:48
от Миксера
slowtraveler написа: 03 Яну 2021 14:35 Ами то смята колко 'газ' да даде на двигателя, за да поддържа желаните обороти... Сметнало е, че трябва да подава 11% в даденият момент..
Добре, но то не коригира оборотите на празен ход с дросела. Когато паднат оборотите и колата сама ги повиши това не се случва с намесата на дроселовата клапа, а от съседно на нея място се чува как подава, чува се едно характерно "съскане" и веднага повишава оборотите...

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 04 Яну 2021 09:54
от slowtraveler
При всичките ми автомобили е показвал в този порядък...
Да техническите решения за поддържане на празния ход са различни - дали с дросела (електрически задвижван), или с допълнително 'обходно' моторче, пускащо въздух около дросела, или чисто механично решение, подаващо 'газ' при студен двигател -това е въпрос на конкретно техническо решение..

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 04 Яну 2021 19:32
от Миксера
Да, така е. Не бях се заглеждал, но сега видях, че си имам обходно моторче с клапа, което се топли и от антифриза. Междувременно турих втулки на сондите, грешката за катализатора я няма, но играенето на оборотите остана, та се чудя как да продължа - дали да търся причината в гореспоменатото моторче или в супер тракащите клапи на смукателния колектор?

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 04 Яну 2021 21:11
от Hursa
Хода на този допълнителен дросел - участва ли в тези 11% показвани, като throttle?

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 03 Май 2021 08:41
от Миксера
Христос воскресе!
Аз си продължавам с драмите относно играещите ми обороти... В крайна сметка влязох в един филм и вече почвам да се ядосвам! Пробвах каквото мога, но накрая нищо, отивам тука при най-великия майстор на Тойота, който я закачи на оригинална диагностика и в крайна сметка диагнозата беше "криви клапани", твърде резервиран към тая диагноза пак отворих двигателя бе - проверки на клапани и тн и накрая изненада - главата няма никакви проблеми! Както и да е... смених нещата, които не бях сменил предния път, а именно - водачи на веригата, водна помпа, термостат, радиатор smile.gif и си я затворих. Едно ходене до София направих, върви си приятно колата, лови 220 км/ч сравнително лесно, даде ми разход 7.1/100 извън града, но това играене на оборотите ме побърква защото при потегляне или каране бавно с ниски обороти колата не може да потегля леко при плавно подаване на газ. Отивам при един приятел тука, който наистина е много в час с тия неща, но той ми попари надеждите с думите "японско и американско не влизат в гаража ми". Като съвет ми каза следното "за плаващи обороти причината я търсиш в дебитомер, байпаса на дросела, ламбда сонда". Почистих дебитомера много старателно, понеже съвета му беше да не купувам нов, защото няма да е оригинален и няма да работи читаво - никакъв ефект. Отворих байпаса на дросела, направи ми впечатление, че вътре е чисто, а валчето се върти лесно, удавих всичко във ВД40, почистих, затворих - няма ефект. Закачам диагностиката дето имам, данни в реално време - сондите работят, менят показания и тн... Смених бобините, защото две от тях бяха сменяни, а другите две не ми харесваха... пак ефект няма. Сега предприемам тактиката сменям едно по едно докато се оправи проблема, нямам друг избор... някой да даде съвет от кое да почна tooth.gif ?

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 03 Май 2021 11:57
от slowtraveler
Ами почни от по-евтиното :) Например Ламбда-сонда :)

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 03 Май 2021 20:39
от Миксера
Те две, мамка им...

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 03 Май 2021 21:37
от slowtraveler
Първата - до двигателя...

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 03 Май 2021 22:08
от Миксера
Именно там са две :D

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 03 Май 2021 23:12
от mapamop
Като махна катализатора, втулки на ламбдите?
Имам приятел с T22, 1.8 1ZZ-FE, 2001. Разбира се обгазена и със изтърбушен катализатор.
Симтоми:
- АБС лампата светва и изгасва когато си иска. Няма грешки записани като я четем с Техстрийм. Ама и АБС системата нещо я няма като достъпна.
- лампата "която извиква хеликоптера" свети.
Грешките по спомен са 1701 и 1702 - твърде бедна смес на двете сонди. И съответно тресе в ниските и на газ и на бензин. Тия грешки за бедната смес май не излизаха с ЕЛМ-а. Утре ще погледна в лаптопа дали имам запазени данни.
Може и тия дни да го викна да го закача и да ти пусна данните да си ги свериш. Макар че не ми е ясно какво точно ще се сверява на два двигателя с кофти поведение.
Може и от моята да ти сваля данни, пак е 1ZZ-FE, обаче е Т25, 2005-а и е евро4.

Няколко въпроса относно Авенсис Т22

Публикувано на: 04 Май 2021 09:05
от Миксера
Сложих втулки. С тях и без тях разлика нямам, но гореспоменатия ми приятел каза, че тия ламбди, дето са първи не трябва да им се слага втулка, евентуално когато махам катализатора на задната сонда трябва да се сложи втулка. Съвета му беше "даже ако можеш махни я изцяло задната сонда, когато се ровиш по проблема, защото може и да те излъже". Само да кажа, че махнах първия катализатор, дето беше, но след това имам още едно гърне, което си седи.... сега се замислям, че има вероятност от там да е проблема. Ще взема да го махна тия дни това гърне и да му сложа втулка на сондата...