Страница 3 от 4
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 24 Яну 2022 11:22
от solun
Благодаря Akima.
Моя клапан показа 9- 9,1ома на горещ двигател 70-80 градуса, и понеже не съм на "ти" с електриката, това показание добре ли е или клапана е почнал да дава фира и трябва да го сменям ?
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 24 Яну 2022 13:08
от mapamop
Изчисти му и филтъра/цедката, извади го тоя клапан и го измий ако е налепнал с маслен "лак" (клей). При мен беше бирено кафяв целия, цедката и тя.
Това в кръгчето е за Авенсис, огледай на королата къде е.
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 24 Яну 2022 13:24
от slowtraveler
solun написа: ↑24 Яну 2022 11:22
Моя клапан показа 9- 9,1ома на горещ двигател 70-80 градуса, и понеже не съм на "ти" с електриката,
Колега, даден ти е 'заводският параметър'... Затова изпълняваш изискванията/условията и измерваш тогава за да си сигурен...
А щом не си на 'ти' с електриката - не пипай и не се филмирай

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 24 Яну 2022 14:28
от Митхат
Много хора свалят клапана и гледат движи ли се,и казват на клиента...
.-Ето виж клапана работи.
И филма продължава,пише ли на тези температури толкова ома ...това се и търси.
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 24 Яну 2022 20:34
от solun
И на Королата е на същото място клапана както и при Авенсиса. Цедката сега не съм я чистил (трябва да се свали пистовия ремък и динамото, защото няма достъп до нея), но преди може би 2 години я свалях (сменявах четки на динамото и се възползвах от възможния достъп) да я почистя,.... ами беше си чиста (учудващо даже). Обаче при първа възможност ще демонтирам динамото за да почистя пак тази цедчица.
Да колега mfandakov, това, че клапана се движи не е гаранция , че е ОК. Даже правих и експеримента на работещ ДВГ на тихи обороти, подадох 12в на клапана и колата угасна, което означавало, че клапана и vvti муфата бачкат - е да ама не е баш така в действителност.
Все ми се струва(от видяното по клиповете в ютюб и изчетеното в сайта), че или клапана нещо се бъзика с мен или vvti муфата на моменти заклинва и не работи коректно.
Защото грешка Р1346 (която на мен ми се изписа преди време) от практиката компетентните казват, че е заклинила муфа.
А заклинилата муфа може и да не е заклинила/блокирала, а клапана да не успява да я "отвори" нищо, че клапана показва, че е изправен.....а може
и самата муфа да опуска налягането на маслото вътре в нея и да не успява да задържи предварението което се опитва клапана да й зададе.
Нещата са взаймосвързани и при възможност ще свалям тия дни капака на клапаните за да проверя муфата.
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 24 Яну 2022 20:46
от mapamop
Клапана ще ти покаже коректното съпротивление дори и да му е омекнала пружинката която го връща, според мен. Имам излишен неоригинален в гаража, свален в Неделя на 320 километра, имам и оригинален на вероятно 360 000 или някъде там. Евентуално може да ти съдействам да пробваш с клапан. Провери си каталожния номер и ми драсни едно лично.
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 24 Яну 2022 20:51
от solun
Благодаря колега mapamop.
Ако се наложи , ще ти драсна на лично за клапана.
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 25 Яну 2022 09:57
от Akima
Като елиминирате OCV клапана пишете, за да се премине към диагностика на цил.глава.
Пак не разбрахме дали са подменени всички гарнитури с оригиналния комплект при ремонта?
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 26 Яну 2022 18:34
от solun
Здравейте!
Днес смених датчика на коляновия вал заради грешката Р0335. Да обаче отпред на магнита му имаше няколко малки парченца, които ми заприличаха на парченца от счупени звена на верига. Ами със свалянето одеве на капака на клапаните ....една част от проблема ми се откри, сега остава да открия и другата част - а именно защо се е получило това.
Веригата си е нормално натегната, зъбите на двете горни зъбчатки са ОК (тая долу на кол.вал няма как да я видя), обаче на някой от звената или са през половината ролките или е направо като чели нита (то май върху нита има една ролчица и върху нея е вече основната ролка с която контактуват зъбчатките. Та нещата отиват към смяна на верига, и съответно зъбните колела (макар, че ми изглеждат здрави зъбите им), когато се разглоби всичко ще се и види защо и как се е получило това. Не знам дали изобщо успях да обясня какво видях - като все едно зъбните колела и веригата да са с различна стъпка, а то в действителност не е така защото всичко пристигна комплект и всичко си лягаше както трябва. Нищо не е купувано отделно за да се включи към комплекта на ангр.верига и да има разминаване. А и първите около 8500км след смяна на ангренажния комплект всичко си беше ОК, после започна тая Одисея и така около 100 000км вече. Нямам обяснение, нещо да е попаднало и да е съсипало веригата или самата верига да е некачествена (по двете зъбни колела не видях никакви наранявания, все едно са си чисто нови).
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 26 Яну 2022 19:00
от ufer
Няма нищо по-хубаво от... не е лошото време, а... оригинално първоначално оборудване. Всяка резервна част, дори и оригинална, е с по-лоши показатели, от тази, монтирана във фабриката. Да не говорим и за богатия на ментета БГ пазар...

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 26 Яну 2022 19:10
от slowtraveler
Не съм съгласен... Новата оригиналната резервна част, монтирана от свестен механик винаги е по-добра от износената такава

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 26 Яну 2022 20:20
от mapamop
+1 за Слоу. Смених си оригиналният клапан за маслото на VVT-i със нов "Starline, който се оказа ERA и промяната беше очевидна. После махнах ЕРА-та и сложих оригинален Тойотски - пак има промяна спрямо ERA. Това по линия на оня монолог за подскачащата ми стрелка....
Оригиналното първоначално оборудване може и да е с по-добро качество от оригиналната заменка, ама е на години и за съжаление не е безсмъртно. За афтърмаркетните неща, няма да коментирам, че там поне за моята кочина е трагедия, каквото съм нахлузил.
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 26 Яну 2022 20:44
от ufer
slowtraveler написа: ↑26 Яну 2022 19:10
Не съм съгласен... Новата оригиналната резервна част, монтирана от свестен механик винаги е по-добра от износената такава
Хем си прав да не си съгласен, хем не си! Като си помисля само как доста официални сервизи ще си счупят краката да поръчват "оригинални" части особено от един доставчик с позивните на Бонд, свят ми се завива. И въобще не си съчинявам, понеже от години съм свидетел на тези БГ метаморфози. Иначе ако се добера до оригинална част е най-добре, но при условие че си я монтирам сам. Ама ако някой не може сам и няма доверен майстор или приятел, какво прави? Скача в кладенеца със студената вода и се моли да не му подменят оригиналната част, особено ако не е външен детайл, че трудно се проверява...

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 27 Яну 2022 10:36
от solun
Някакви идеи, препоръки коя марка (коя фирма или доставчик) да ползвам/поръчам за ангренажния комплект - верига зъбчатки и т.н., ако някой е сменял и е доволен от качеството ( и разбира се цената)?
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Публикувано на: 27 Яну 2022 11:19
от mapamop
solun написа: ↑27 Яну 2022 10:36
Някакви идеи, препоръки коя марка (коя фирма или доставчик) да ползвам/поръчам за ангренажния комплект
Колегите с доставките на оригиналните части тук във форума? Ще ви изненадат вероятно с цени, спрямо "магазините". И ще са оригинални Тойотски части - не се очаква да има изненади с тях.