Страница 3 от 6
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 08:24
от dracunculus
Има така наречените OBD-сейвъри, виж в нета. Безконтактния достъп съм си го деактивирал на Авенсиса точно с цел затрудняване на потенциални кражби, прави се от менюто на навигациата.
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 08:49
от slowtraveler
Продължава да ме учудва при съвременната схемотехника защо производителите на автомобили не са въвели съвсем проста проверка за времето на отговора на ключа....
Т.е. определяне дистанцията, на която физически се намира ключа от запитващото устройство...
Така биха увяхнали всички 'ретранслатори'...
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 09:17
от ufer
Една от причините е, че новите коли са предназначени за нормалните държави, където се краде по-малко... и на производителите не им пука за пазари като нашия. Не смея дори да си помисля, какво ще стане у нас, като навлязат масово хибридите и електричките... някой ден. Почти съм убеден, че ще има 'социалистическо съревнование" между крадците и ще им се дават медали. Климатът може и да се променя, но характер и манталитет на един народ - трудно...

Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 09:31
от BOz
ufer написа: ↑28 Авг 2019 09:17
където се краде по-малко
Няма такъв филм.
slowtraveler написа: ↑28 Авг 2019 08:49
Продължава да ме учудва при съвременната схемотехника защо производителите на автомобили не са въвели съвсем проста проверка за времето на отговора на ключа....
Защото с ключа ще трябва да си сменяш малката батерийка всеки ден, за да може да гарантираш за отговор при запитване от страна на автомобила в определен времеви интервал.
Примерно при Приус конкретно, този времеви интервал може да го настройваш през диагностична апаратура и по спомен най-ниското време за проверка е 200 мс, като по подразбиране е на 300 мс. И може да го вдигнеш до 1 сек. Времена, които са многократно по-високи от възможността на всеки ретранслатор.
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 09:52
от ufer
BOz написа: ↑28 Авг 2019 09:31Няма такъв филм.
За съжаление има. В Западна Европа се крадяха само скъпи или по-специални коли, докато не дойдоха източно-европейските мафии (едва тогава кражбите скочиха). А у нас се крадат както скъпи, така и обикновени коли - за резервни части. Няма да говоря за "соца", когато почти при всяко спиране си сваляхме чистачките...

Все пак това е само лично мнение и всеки има право на собствена преценка...
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 10:00
от slowtraveler
BOz написа: ↑28 Авг 2019 09:31
Защото с ключа ще трябва да си сменяш малката батерийка всеки ден, за да може да гарантираш за отговор при запитване от страна на автомобила в определен времеви интервал.
Не ме разбра...
Запитването на автомобила за ключ става когато има конкретна задача. Например отключване...
Изпращаш запитване, и ако отговорът не започне да идва до например 0.1микросекунда - не го обработваш...
Така никакъв ретранслатор няма да работи и няма да може да отключиш и стартираш автомобила с безконтактно запалване..
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 11:32
от dracunculus
Не си мислете, че тук (Германия) се краде по-малко. Да, има провинции, в които се краде съвсем малко, например части от Bayern, основно в югоизточната му част, слава богу

. Но големите градове и особено тези, близко до Полша са страшна мишена. Краде се основно премиум сегмента, но напоследък заминават и Тойоти. Масово изчезват такива с безконтактния ключ. Затова си го деактивирах
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 11:33
от BOz
Много добре те разбрах.
С такава батерия няма как да събудиш електрониката на ключа, за да започне да предава, за да може да направят обмен на информация, за да може да се даде разрешение за отключване.
Имаш много външни фактори, коректори на грешки, препълнен ефир, проверка за събуждане на ключа от самия него, защото той би се събуждал постоянно от произволни 433 МХц честоти, които са навсякъде. Имаш голямо технологично време, за да решиш да започнеш да правиш нещо. Защото защитната функция е едно на ръка. От друга имаш потребителско удовлетворение за това как работи системата. Защото е лесно да направиш голяма сигурност, но ако си в изолирана среда. Я спри колата до една автоматична врата, която излъчва на същата честота но с хиляди пъти по-силен сигнал. Ходи оправяй фреймовете в последствие. А ти стоиш до колата и бараш дръжката като ненормален, а дъжда те вали през това време, съвсем примерно, чакайки колата да реши, че не си крадец.

Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 11:48
от slowtraveler
Май пак не ме разбра...
И в момента ключа с неговата си батерия работи на същият принцип - получава запитване от автомобила и отговаря...
Просто приемният блок в автомобила няма проверка колко време след излъчването получава отговора на ключа...
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 11:57
от BOz
Не е толкова просто, колкото си го представяш. Преди години, когато започнаха да навлизат по-масово тези системи се интересувах от тях и имах доста информация за целия авторизиращ процес.
Накратко - той трае средно между 50 и 100 мс, според производителя. А ти говориш дори за микросекунди, което в тази техника, в това ѝ изпълнение е мисия невъзможна. Дори в радио техниката такива времена са химера, поне в днешните години.
Имаш физическо време, което трябва да отмине, за да събереш от ключа необходимата информация, за да я сглобиш и да видиш дали излъчваната информация е от ключа въобще. Това най-малкото. Защото информацията се предава в ефир, който излъчва десетки, а може би стотици същите сигнали, а ти не можеш да приемеш в паралел цялата информация за обработка. А на теб ти трябва фрейм, който да носи някаква смислена информация, със съответните ЦРЦ и допълнителна служебна информация. Време от рода на 10-20 мс, през което системата се мъчи да хване точно кой сигнал е за нея, за да започне събиране и разчитане на информацията от даден радио сигнал. Сега аз не знам дали ти разбираш същността на нещата и какво искам аз да кажа от чисто техническо естество.
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 12:34
от dracunculus
А на някой известно ли му е дали при "деактивиран" безключов достъп в действителност би се предотвратила кражба по познатия способ с този ретранслатор на сигнала? В момента трябва да си натисна копчето за отключване, за да вляза в Авенсиса и да пипна старт-бутона с ключа, за да го разпознае и се активира системата. На мен ми изглежда, че колата разпознава ключа само когато е в непосредсъвена близост до бутона, би ли се активирала и от един ретранслатор на сигнала?

Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 13:00
от BOz
В този случай на колегата по-скоро не.
Най-малкото няма да му разбиват вратата (ключалката), за да влязат в автомобила. Ако беше с ретранслатор, най-лесната кражба си е чисто да си отвориш колата и след това да си я запалиш като бял човек. Без разбивания, без привличане на внимание.
В твоя случай, а може би и на колегата, автор на темата, разбиват и си крадат автомобила по "старомодния" начин.
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 13:49
от peterhr
Има руски варианти на имобилайзери, които работят точно на принципа на безключовото. И много прецизно следят къде с е намира ключа и предавателя на тяхното си устройство. И поне според много от мненията, елиминират изцяло ретланслаторите.
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 14:01
от BOz
Съвсем на теория. Ретранслаторите се правят да прихващат и препращат честота, която е точно определена. Примерно за Европа се знае, че е ~433 МХц. Ако си направиш един такъв имобилайзер, ама да работи на 872.54, съвсем примерно, най-вероятно ще заобиколиш всички такива опити за ретранслиране. Дори и без никаква допълнителна защита. Пък нека тия от КРС те хванат, че използваш незаконна честота.

Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 15:22
от scooby doo
peterhr написа: ↑28 Авг 2019 13:49
Има руски варианти на имобилайзери, които работят точно на принципа на безключовото. И много прецизно следят къде с е намира ключа и предавателя на тяхното си устройство. И поне според много от мненията, елиминират изцяло ретланслаторите.
Колега, може ли някакъв линк към споменатите имобилайзери?