Страница 3 от 3
Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 14 Окт 2020 08:41
от ufer
Миналата година правих сериозна профилактика на спирачната система и тези пружинки (наричм ги триъгълните), свързващи накладките, бяха почти изядени от ръждата, а една от тях беше дори прекъсната и висеше... Но въобще не съм имал тракане и естествено, сложих нови и съответно пак няма тракане. Явно всичко е до късмет с конкретен модел или конкретна кола, но както се вижда от снимките, българският технически гений е доста продуктивен...

Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 19 Апр 2021 18:46
от kapitan10
Колеги Тойотата ми е 2.2 D CAТ 17 Цолови джантна 80000 км и тропа имали начин в София да извърша профилактиката на предните водачи.
Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 23 Апр 2021 13:41
от vfr800
nikdel написа: ↑14 Окт 2020 07:42
По-скоро имаш мощно аудио.

Сигурно зависи от производителя на апаратите. Не вярвам ня японските сглобки да тропат.
Много зависи и от обезщумяването на автомобила. На лексуса ми тропат водачите в супортите особено при преминаване от D към R, но когато съм със затворени прозорци изобщо не го чувам, а когато не го чувам значи не съществува

И така си карам , без изобщо да се вкарвам във филми, но иначе вероятно ще е дразнещо, ако се чуваше постоянно.
Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 09 Май 2021 15:40
от onicks
Съшия проблем го имах на rav4 xa20 когато го купих, смених дисковете и накладките, както и гумичките на водачите и трскането спря. Сега след 30 000км отново започна, майстора ми каза че след смяна на накладките и гумичките на водачите пак ще спре тропането временно докато отново се поизносят и има хлабини.
Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 11 Май 2021 11:56
от slowtraveler
Чугунът закалява ли се(с малки изключения)?
Не забравяйте, че температурните разлики в спирачния апарат са големи, и е хубаво добре да се обмисли температурното разширение на отделните детайли, за да не заклинят при определено нагряване...
Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 11 Май 2021 14:58
от ufer
Закалява се сферографитният чугун, за сивия нямам спомен, но спирачните апарати май се правят от последния, поне стандартните...
Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 26 Мар 2024 18:35
от Kelemeto
Чугунът е стомана с въглерод над 25 процента над тези проценти стоманата става чугун и закаляване няма въпросът е как да спрем тропането на спирачките че ме подлудява на Авенсис Т27
Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 27 Мар 2024 16:09
от Hursa
► Виж съдържание
Над 25% графит? Множко е

Или под 2,14% чугуна става стомана.

И под 0,025% - почти чисто желязо.
Не, че ще помогне да се спре тракането.
Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 27 Мар 2024 20:10
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
Тъй е когато си спомняш желязо-въглеродната диаграма - много ни мъчеха на времето с нея
Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 27 Мар 2024 20:24
от memorex
Колегата с 25% явно е практик и аз да си призная съм срещал графитната корозия при която като чели остава само графит от чугуни и можеш да го режеш ,както се казва с нож.Много често срещано при помпи с чугунен корпус.

П.П.И тръби ,да не забравя.

Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 28 Мар 2024 10:14
от ufer
Аз работя с чугун като краен продукт, но не знам процентното съдържание на графита. Възможно е в конкретния случай да е технологична тайна. Модерната технология е разработила нов вид - сферографитен чугун, като при него формата на графитните молекули е сферична и това дава допълнителна якост и особено висока еластичност. Разликата в теглото спрямо сивия чугун при един и същ продукт е около 40%, т.е. сферографитният чугун е значително по-лек. При него се прави някакъв особен вид "закаляване", но не е същото като при стоманата. Технологиите се развиват иначе доста бързо...

Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 28 Мар 2024 10:38
от slowtraveler
Поне на времето като учехме - различната форма на въглерода (графита) в чугуна зависи от темпото на изстиване на сплавта... Т.е. подобно на стоманата, можеш да получиш голяма разликата в качествата само от начина на термообработка, без да променяш съдържанието на въглерод... То и това го гледахме на лабораторните упражнения под микроскоп

И трябваше да кажеш какво виждаш (грубо с какво съдържание на въглерод), и как е било обработвано парчето 'желязо'

Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 28 Мар 2024 14:44
от Hursa
► Виж съдържание
Това, че графита е като сферични частици (близки до сферичните) - не означава, че количеството му е повече (при графита, както и при диаманта не е коректно да се говори за молекули, а за кристали). Всъщност високоякостните чугуни не са с по-малка плътност. Модифицирания е дори с по-голяма, тъй като при производството му, посредством модификатори се премахват газовете и така се премахват "шуплите", които влошават якостта. Има "над евтектиктични" чугуни със съдържание на въглерод над 4,3% до 6,67 % (приблизително) - но това не ги прави високоякостни.
Графитните частици са със сферична форма не само при високоякостния чугун, а и при стоманите, например пружинните стомани. Но при чугуна, поради процентно по-голямото съдържания на въглерод - кълбовидната му форма има по-голямо значение. Така има по-малка повърхност отнесена към обема на частицата, поради това има по-малко "разрязващо" въздействие към металическата основа, дава по-голяма "непрекъснатост на основата", а поради това — повишена якост и по-голяма устойчивост по отношение на образуване на пукнатини.
Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 17 Авг 2024 20:40
от Stanislav96
И на моя самолет му тракат апаратите, особено по павета все едно нещо е откачено
Тропане Авенсис Т27
Публикувано на: 20 Сеп 2024 23:45
от tsiven
Здравейте,
Решение е(временно) нови водачи и грес препоръчана за целта и предлагана от Toyota. OEM 08887-80609.
Бяла на цвят и много гъста и лепкава.