Airfan, С такъв уред се отвива шпилка, която не е скъсана.
Когато шпилката се скъса и остане само резбата, не можеш да извадиш нищо с това.
Скъсана шпилка на EGR клапан
Публикувано на: 21 Фев 2019 14:21
от Airfan
Kiki написа: ↑15 Фев 2019 16:58Airfan, С такъв уред се отвива шпилка, която не е скъсана.
Когато шпилката се скъса и остане само резбата, не можеш да извадиш нищо с това.
Зависи къде е скъсана шпилката. Малко по-рано в темата останах с впечатление, че е стърчало малко над повърхността и с този уред ще може да се извади. Иначе има и други шпилковадачи - с разпробиване.
Скъсана шпилка на EGR клапан
Публикувано на: 21 Фев 2019 15:25
от slowtraveler
За съжаление шпилковадача не винаги е ефективен - малко или много той 'раздува' шпилката докато затягаш конуса, и прави ваденето още по-трудно...
А не ми се мисли скъсан шпилковадач в шпилката как се вади...
Скъсана шпилка на EGR клапан
Публикувано на: 21 Фев 2019 15:52
от tora
Има специални твърдосплавни свредла, за вадене на метчици. Но иска закрепване на машина. 2-3000 об/мин. Прави го на прах.
Скъсана шпилка на EGR клапан
Публикувано на: 21 Фев 2019 16:05
от Kiki
slowtraveler написа: ↑21 Фев 2019 15:25
А не ми се мисли скъсан шпилковадач в шпилката как се вади...
Той е закален, няма пробиване.
Вади се(стопява се) само на ерозийна машина.
Скъсана шпилка на EGR клапан
Публикувано на: 21 Фев 2019 19:21
от asi60
Здравейте, какво пречи ако се вижда шпилката да се завари една гайка, ако е възможно и после с ключ излиза цялата шпилка без проблем
Скъсана шпилка на EGR клапан
Публикувано на: 21 Фев 2019 20:02
от memorex
asi60 написа: ↑21 Фев 2019 19:21
Здравейте, какво пречи ако се вижда шпилката да се завари една гайка, ако е възможно и после с ключ излиза цялата шпилка без проблем
Колега това е начина в този случай и на това място и така е извадена .
Относно какво пречи бих и исках да кажа по-рано но се въздържах,е заваряване на място без демонтаж на частта и последствията от това .
Скъсана шпилка на EGR клапан
Публикувано на: 21 Фев 2019 20:12
от tora
Kiki написа: ↑21 Фев 2019 16:05
Той е закален, няма пробиване.
tora написа: ↑21 Фев 2019 20:12
С този тип вадим, не само метчици а и свредла, дори и от твърда сплав. Време несравнимо с време за ерозиране.
Проблемът на терсене-мястото не е в това дали инструмента ще яде инструменталната стомана, а воденето му - винаги иска да избяга на 'по-мекото'. От счупеният инструмент (особено ако е с неравен ръб на счупване - както обикновено става) към меката шпилка...
Скъсана шпилка на EGR клапан
Публикувано на: 21 Фев 2019 21:11
от Paiaka
asi60 написа: ↑10 Фев 2019 09:56
Здравейте,прав си попритегнах я повече и тя поддаде, но от шпилката се вижда малко ако мога да захвана една гайка и я заваря да ли ще се раэвие
Сваляш всичко пред ЕГР и мисля , че ще имаш място за работа . Пробвай с 2 по-тънки гайки ( не вярвам да стане но все пак опитай ) . Със заварка по ми се струва , че ще стане ...
Скъсана шпилка на EGR клапан
Публикувано на: 21 Фев 2019 21:20
от slowtraveler
Заварката помага и поради шоковото нагряване... Но пък трябва да се внимава с електрониката..
Скъсана шпилка на EGR клапан
Публикувано на: 21 Фев 2019 21:22
от veso_hds
Paiaka, колегата още на 11 февруари рапортува,че е извадил шпилката....
Скъсана шпилка на EGR клапан
Публикувано на: 21 Фев 2019 23:44
от Airfan
Добре, а как се заварява гайка към нещо, което не стърчи над повърхността на детайла, в който е отвора? Ако е заварявана гайка, то със сигурност нещо е стърчало и с вложката от предходния ми пост, която обхваша резбата би имало резултат.
Скъсана шпилка на EGR клапан
Публикувано на: 21 Фев 2019 23:50
от slowtraveler
Екстракторите с обратната резба не обхващат резбата на остатъка, а се разпробива остатъка, и екстрактора се навива, правейки си сам 'резба' така, че да се заклини в остатъка...
Гайка се заварява през вътрешната си част... И става ако нивото е малко над равнината на основата (дори и да не успее да хване витка)...
Скъсана шпилка на EGR клапан
Публикувано на: 22 Фев 2019 01:03
от Airfan
slowtraveler написа: ↑21 Фев 2019 23:50
Екстракторите с обратната резба не обхващат резбата на остатъка, а се разпробива остатъка, и екстрактора се навива, правейки си сам 'резба' така, че да се заклини в остатъка...
Гайка се заварява през вътрешната си част... И става ако нивото е малко над равнината на основата (дори и да не успее да хване витка)...
Погледни малко по-рано в темата съм постнал схема на екстрактор, който обхваща резбата. Разполагам с такива и съм вадил скъсани шпилки на дюзи на дизел, които стърчаха около половин см над равнината.