slowtraveler написа: ↑03 Сеп 2018 12:47
До тук - само приказки...
Никой няма да допусне работа на системата и евентуално 'внезапно сработване' (което е вероятно при повредена система), след като вече си е вързал гащите със светнала лампа и МНОГО страници в ръководството, където ясно пишат - светне ли - незабавно се обърни към сервиза... Особено при сработили вече част от възглавниците...
За едно си прав - че пише светне ли, веднага в сервиза.
И за какво внезапно сработване говориш? Пример - системата засича, че ти липсва лява странична възглавница. Всичко друго си е наред и тя е в състояние да работи. Млатиш се централно, а дори и странично. Викаш системата няма да се пробва да ти отвори възглавниците, защото липсвала някаква странична такава?
Просто за информация - на моя Фиат, който го бракувах съвсем скоро, имаше проблем в централата, защото имаше класически проблем малко преди това. Радиаторчето на парното протича точно върху централата на въздушните възглавници. Съответно централата се наводнява и често дефектира. Заради това нещо бяха изгнили няколко пина на буксата. Един от пиновете, който не се възстанови (според централата) отговаряше за натягането на десния колан. Аз възстанових каквото можах, но явно съпротивлението на този колан излизаше извън рамките на това, което очаква системата и светеше грешка за този колан. Така колата се караше последните 6 месеца.
За нещастие, след поредната глупост на шофьорите по пътя, колата се блъсна в един друг и най-важното от всичко е, че не само сработи коректно, а сработи и колана, за който имаше записана грешка. => Системата се пробва да активира компонентите, за които очевидно има грешка, а не ги изключва и тях от общото уравнение. А и това е абсолютно логично действие.
И знам за много случаи за сработване на въздушната възглавница след като си е светила за някоя друга аномалия.
За да не сработи въпросната система, то трябва грешката да е много голяма, която да пречи на системата да се ориентира за състоянието на колата - да кажем липса на сигнал от вътрешния главен сензор за ускорение. Та въпросната система отново сработва и при липса на второстепенните сензори за ускорение, обикновено прикачени около радиатора отпред да кажем - отново потвърдено с друг автомобил, след като отново му възстановявахме системата след подобен нелеп инцидент и гръмнали преди това възглавници от "нищото".
При една марка автомобили, когато въпросния сензор на гредата отпред засече събитие, същия компонент трябва да се подмени с "нов", за да сработи. Ако не го смениш - ти дава, че е "умрял" и това е.
И точно това е типичен пример, доказвайки, че системата работи при всички случаи, когато има възможност да се "ориентира". И пак сработи вече при истински удар, а не от куче, което беше "изхвърлил" въпросния сензор отпред от строя и съответно изкарващ система извън строя, индикирано чрез съответната лампа.
За това дай ти един пример, при който системата е работила, а само един компонент от нея е бил извън строя и след събитие да не е сработила въобще. За да не станат обратните приказки в обратна посока, както сам ги нарече.