Страница 3 от 5

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 02 Сеп 2018 16:56
от мехаННика
Странна логика..Прекъснат ти е кабела в седалката защото си 150 литров ъъ..юнак, и получаваш страничен удар. И системата ти обтяга колана и отваря модула за коленете, примерно. Вместо да светне лампа и да отидеш да се смени или поправи каквото е нужно. Safety first, brainiac second, както казваха в едно предаване.

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 02 Сеп 2018 17:16
от terzievtoyota
BOz, не бях се замислял, но звучи логично. Все пак говорим за възглавници - все едната трябва да отвори 😁

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 02 Сеп 2018 17:38
от slowtraveler
BOz написа: 02 Сеп 2018 16:07 Това не е валидно за системата на въздушните възглавници.
Сигурен ли си в това твърдение...
Откачаш възглавница - системата не знае каква е точно причината (общо я знае - генерира кода какво е 'чула', но не и конкретната причина за това състояние) - окъсил модул, демонтирана възглавница и т.н. и т.н.. И решава да гръмне ей тъй?!! Ами ако възглавницата е изместена в момента? Ако датчик е повреден?
Доколкото съм чел - лампата означава ДЕАКТИВИРАНА система. А тя светва при всеки дори и малък дефект. Също както АБС/ЕСП и т.н... Да, единия датчик дава проблем, ама не работи цялата система...

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 02 Сеп 2018 18:59
от dimkaraganchev
slowtraveler написа: 01 Сеп 2018 13:33 Предпочиташ да ти се строши главата, ако както си стоиш на светофара някой те удари челно (или странично)?!!!
Както писах преди няколко мнения - въпрос на приоритети - на някои хора им е по-важна тенекията отколкото собствената глава..
Между другото - точно както теб мислеше една състудентка за коланите - 'за какво ми е в града - то се кара бавно'... Докато не усети удар с 30км/ч без колан (като пасажер).. От тогава - първа си слага колана в колата tooth.gif
При такива скорости коланът е напълно достатъчен. Възглавници в тези случаи въобще не са ми необходими. Приказвайте си, не ми пречите. ppp.gif Но ако ми се случи някоя възглавница да ми се задейства в подобни ситуации, направо съм я изхвърлил. На мен убийци в личната кола не ми трябват.
YoKK написа: 02 Сеп 2018 08:38 Доколкото съм запознат, кампанията за подмяна на пиропатрона е за автомобили след 2006г. Просто, при положение, че Королата е 2003г няма смисъл да се тича по тази писта...
Това просто не е вярно. Алмерата на съпругата ми е 2003г и също е оборудвана с възглавници на Takata. Смениха и пиропатрона на пасажерския еърбег напълно безплатно.

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 02 Сеп 2018 19:11
от YoKK
Хубаво е първо да се запознаеш със сервизнте кампании на различните марки коли и тогава да коментираш, нали?!

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 02 Сеп 2018 19:13
от dimkaraganchev
А за какво да се запознавам с нещо, след като ти казвам факти. Чети си ги ти. И се прави на всезнайко... ppp.gif

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 02 Сеп 2018 21:56
от BOz
slowtraveler написа: 02 Сеп 2018 17:38 Сигурен ли си в това твърдение...
Да.

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 03 Сеп 2018 08:40
от slowtraveler
BOz,
https://www.yourmechanic.com/article/wh ... ncer-cates
dimkaraganchev написа: 02 Сеп 2018 18:59 При такива скорости коланът е напълно достатъчен.
Да, ако се удряш в стена...
Обаче имаш ли гаранция, че някой няма да се удари в теб със 150км/ч дори докато си спрял с автомобила ?

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 03 Сеп 2018 10:14
от boyanmt
А дали ще задейства завесата или който и да е ейрбег,ако си в статично положение,и автомобила е запален,ами ако е загасен?

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 03 Сеп 2018 10:27
от slowtraveler
Виж тестовете при страничен удар - задействат се..
Ако е загасен - не...

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 03 Сеп 2018 11:50
от BOz
slowtraveler написа: 03 Сеп 2018 08:40 BOz,
https://www.yourmechanic.com/article/wh ... ncer-cates
Измислена статия от някой си. Не ме грее. И ти може да я напишеш с твоята позиция към този момент. И механика...

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 03 Сеп 2018 12:17
от slowtraveler
Целта ми съвсем не е била да те 'грея' - твой проблем си е дали да вярваш на информацията и дали да включиш мозъка си...
Исках само да подскажа на колегите как стоят нещата...
Алтернативата е твоята приказка... Можеш ли да дадеш каквото и да е доказателство в потвърждение на твоята теза?!! Например да си прочетеш дори книжката на колата и да видиш какво пише там?!

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 03 Сеп 2018 12:31
от BOz
Аз мога да ти дам пример, абсолютно личен, с автомобил, който го бракувах преди месец заради катастрофа и цената му, и финансово неизгодната позиция, която го прати за рециклиране.
Със светеща лампа на възглавниците поради причина, ако искаш да ти обясня, не не виждам нужда, което не попречи да се отворят възглавниците и системата да реагира адекватно, въпреки 20-те си години.
Както казах - никой няма да допусне да спре тази система заради нещо, което не работи по нея. Съвсем леко се замисли.

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 03 Сеп 2018 12:47
от slowtraveler
До тук - само приказки...
Никой няма да допусне работа на системата и евентуално 'внезапно сработване' (което е вероятно при повредена система), след като вече си е вързал гащите със светнала лампа и МНОГО страници в ръководството, където ясно пишат - светне ли - незабавно се обърни към сервиза... Особено при сработили вече част от възглавниците...

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 03 Сеп 2018 13:28
от BOz
slowtraveler написа: 03 Сеп 2018 12:47 До тук - само приказки...
Никой няма да допусне работа на системата и евентуално 'внезапно сработване' (което е вероятно при повредена система), след като вече си е вързал гащите със светнала лампа и МНОГО страници в ръководството, където ясно пишат - светне ли - незабавно се обърни към сервиза... Особено при сработили вече част от възглавниците...
За едно си прав - че пише светне ли, веднага в сервиза.
И за какво внезапно сработване говориш? Пример - системата засича, че ти липсва лява странична възглавница. Всичко друго си е наред и тя е в състояние да работи. Млатиш се централно, а дори и странично. Викаш системата няма да се пробва да ти отвори възглавниците, защото липсвала някаква странична такава?
Просто за информация - на моя Фиат, който го бракувах съвсем скоро, имаше проблем в централата, защото имаше класически проблем малко преди това. Радиаторчето на парното протича точно върху централата на въздушните възглавници. Съответно централата се наводнява и често дефектира. Заради това нещо бяха изгнили няколко пина на буксата. Един от пиновете, който не се възстанови (според централата) отговаряше за натягането на десния колан. Аз възстанових каквото можах, но явно съпротивлението на този колан излизаше извън рамките на това, което очаква системата и светеше грешка за този колан. Така колата се караше последните 6 месеца.
За нещастие, след поредната глупост на шофьорите по пътя, колата се блъсна в един друг и най-важното от всичко е, че не само сработи коректно, а сработи и колана, за който имаше записана грешка. => Системата се пробва да активира компонентите, за които очевидно има грешка, а не ги изключва и тях от общото уравнение. А и това е абсолютно логично действие.
И знам за много случаи за сработване на въздушната възглавница след като си е светила за някоя друга аномалия.

За да не сработи въпросната система, то трябва грешката да е много голяма, която да пречи на системата да се ориентира за състоянието на колата - да кажем липса на сигнал от вътрешния главен сензор за ускорение. Та въпросната система отново сработва и при липса на второстепенните сензори за ускорение, обикновено прикачени около радиатора отпред да кажем - отново потвърдено с друг автомобил, след като отново му възстановявахме системата след подобен нелеп инцидент и гръмнали преди това възглавници от "нищото".
При една марка автомобили, когато въпросния сензор на гредата отпред засече събитие, същия компонент трябва да се подмени с "нов", за да сработи. Ако не го смениш - ти дава, че е "умрял" и това е.
И точно това е типичен пример, доказвайки, че системата работи при всички случаи, когато има възможност да се "ориентира". И пак сработи вече при истински удар, а не от куче, което беше "изхвърлил" въпросния сензор отпред от строя и съответно изкарващ система извън строя, индикирано чрез съответната лампа.

За това дай ти един пример, при който системата е работила, а само един компонент от нея е бил извън строя и след събитие да не е сработила въобще. За да не станат обратните приказки в обратна посока, както сам ги нарече.