Страница 3 от 5
Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 23 Авг 2018 20:44
от ivied
Теоретизирате - прекалено...
Върви си, и на сняг, и на макадам... кал не е виждал...
Електромотора пречил - ами не пречи... Ами, не се усеща... а това означава - безпроблемно поведение, няма пребоксуване, нито занасяне... 2 зими подред - е, в преспи не съм се навирал, но по лед и 10 см сняг си върви...
Не знам защо и на кого, трябва да доказвате, че не става...?
Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 23 Авг 2018 20:59
от slowtraveler
Не става въпрос за теоретизиране, а предупреждение (на базата на преки наблюдения/опит) към колегите да не очакват поведение, близко до обикновено, макар и дърто 4х4, а да очакват доста по-неефективно поведение..
Дали става или не става - това няма как да се докаже - то и напълно професионалните 4х4 закъсват - т.е. не стават в дадени условия

Така, че никой не се напъва да доказва нещо...
Просто предупреждение, на което да обърнат внимание колегите ако смятат да разчитат на някакво по-активно 4х4 поведение...

Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 24 Авг 2018 16:10
от WoLF
Т.е. има го, но го ползвай със щипка сол

Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 27 Авг 2018 19:38
от Hursa
BOz написа: ↑20 Авг 2018 23:23Пълна пардия
Странно, защо е толкова безпомощен. Дори непълноприводен автомобил при нормално работеща "тракшън контрол" система, не би трябвало да е безпомощен при такъв тест - когато се загуби сцепление на едното от двигателните колела (според мен). Би трябвало да задейства спирачката на превъртащото колело, но май само "отнема газта". Поне, когато са подложени ролките под предните - трябва да подаде мощност към задния ел двигател, от батерията. А само "разклаща" колата и то само в първия момент. Любопитно, че същото май се наблюдава и при тесла
(Офроуд с Tesla Model X). А там мощностите са такива, че без проблем трябва да може, ако не да изведе автомобила, то поне да върти гуми дори когато цялата маса (на автомобила) "легне" на задния мост (около 900 Н*м въртящ момент на двигателя на задния мост, зависи от модификацията, предавателно число през двустепенен редуктор близо 10).
Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 27 Авг 2018 20:36
от peterhr
Нямам идея дали система със задействане на спирачно усилие ще извади колата от валците, но все пак тук става дума за съвсем отделно управление на двигател, трансмисия и електродвигатели.
Аз карам Корола и там системата за подпомагане при потегляне е безумно реализирана. Вероятно само отнема от газта, без да удря спирачка. На предишната ми кола системата работеше точно със спирачно усилие. Колата беше с обикновенно предно предаване, но системата не даваше на колата да превърти един оборот на дадената гума. Задействаше се веднага. На Королата гумите може да буксуват 2-3 секунди преди да отнеме от газта.
Не мога да кажа кое е по-ефективно като цяло, защото има всякакви условия по пътя, различно сцепление, различна температура, различен сняг. Но може би на Королата тази система повече пречи отколкото да помага. На Лагуната с тази система карах без да се замислям, подавам газ и колата всичко сама правеше, да тракаше и тропаше (така се чуваше как работи), но никога не ми се е разхождала предницата наляво или надясно. Докато с Королата ми се е случвало предницата да тръгне на някъде встрани.
Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 27 Авг 2018 23:28
от Hursa
Според мен, със задействане на спирачката на буксуващото колело, би тябвало да свали колата от валяците. Все пак автомобила е на равно и дори не голям въртящ момент към колелото на асфалта ще я изтегли. Това със спирачките отнема от въртящия момент, грее и ги износва - но в подобни, не сложни ситуации би трябвало да сработи. При изкачване на стръмен наклон с буксуване - подобна реакция на системата - едва ли ще помогне много.
(Все пак - колелото трябва да забуксува (то и е необходимо, евентуално гумата да "изрине" горен нестабилен пласт, например) - системата се "задейства" по сигнал разлика в оборотите на колелата над определен праг, поне така мисля. Дори при някой системи се отчита и положението на волана.)
Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 28 Авг 2018 01:02
от slowtraveler
Hursa написа: ↑27 Авг 2018 23:28
Според мен, със задействане на спирачката на буксуващото колело, би тябвало да свали колата от валяците. Все пак автомобила е на равно и дори не голям въртящ момент към колелото на асфалта ще я изтегли. Това със спирачките отнема от въртящия момент
Първото е вярно. Второто - не...
Имам автомобил, чиято система имитира блокиране на мостов диференциал. Изхвърля те юнашката.
А за отнемане на въртящ момент - при боксуващо колело това не е точно така - спирачката на практика пренасочва въртящ момент към по-доброто сцепление, и затова фактически увеличава предаваният въртящ момент...
Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 28 Авг 2018 08:00
от Hursa
Задействането на спирачката на буксуващото колело генерира съпротивиотелен момент. Този съпротивителен момент е приложен към двигателя, генериращ въртящия момент. Диференциала дели този въртящ момент на "две". Така че, генерирането на съпротивителния момент от спирачката създава (повишава) въртящия момент към колелото с добро сцепление. Но същевременно спирачката отнема от въртящия момент на двигателя.
(Всъщност докато буксуващото колело не е блокирано от спирачката - то отнема от мощността на двигателя. И тъй като, дори при задействане на системата буксуващото колело се върти по-бързо, то по-голяма част от моментната мощност на двигателя "отива" към него.)
Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 28 Авг 2018 18:22
от slowtraveler
Така си е, ама погледни 'проблемът' от друг ъгъл... Колелото боксува поради липса на сцепление и съответно - ДВГ отдава изключително малък въртящ момент, нужен да уравновеси скоростта на пързалящото се колело (което се върти почти без усилие).....
В момента, в който спирачката удари и забави пързалящото се колело, отдаваният от ДВГ въртящ момент рязко се покачва, защото другото колело има повече сцепление, и спирачката ще удря толкова по-силно, колкото по-голямо сцепление има другото колело... И например - ако едното колело превърта при 200Нм, а другото - при 50Нм, то без спирачка и с превъртащо колело, трансмисията ще отдава 100Нм (и това усилие ще се предава на повърхността)... А ако спирачката удари - въртящият момент от трансмисията ще скочи до 400Нм, като от тях до 250Нм могат да бъдат предадени като усилие към повърхността (и до 150Нм ще 'усвои' спирачката)..... Т.е. - въпреки спирачката усилието, предадено на повърхността скача, като ДВГ също се товари доста повече, защото трансмисията може да 'усвои' и предаде на повърхността + спирачката доста по-голямо усилие...
Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 28 Авг 2018 19:02
от Hursa
Да, съгласен съм.
slowtraveler написа: ↑28 Авг 2018 18:22
защото другото колело има повече сцепление, и спирачката ще удря толкова по-силно, колкото по-голямо сцепление има другото колело
Може да не се стигне до там, както в показаното на клипа - съвсем няма да е необходима цялата теглителна сила, която може да реализира колелото лежащо на асфалта за да свали автомобила от валяците.
Но с това, че се отнема от въртящия момент на двигателя - исках да кажа, че такава мярка със задействане на спирачките си е "аварийно решение". Едва ли е разумно при пълноприводен автомобил, претендиращ на висока проходимост - така да бъде разхищавана тягата на двигателя и износването на спирачките при постоянно възникваща нужда от осигуряване на теглителната сила, която могат да реализират всички колела (за такива автомобили си има несравнимо по-добри решения - блокиращ или "самоблокиращ се" диференциал, диференциал с "ограничено приплъзване" - но това си е известно).
Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 28 Авг 2018 19:39
от slowtraveler
Всичко е въпрос на пари... Особено при лекия офроуд няма проблем да се 'разхищава енергията', защото тя е в излишък - ДВГ е много по-мощен от необходимото за тръгване по хлъзгав път..
При Кашкая тази система ме е измъквала веднъж. Просто другите пъти не се е налагало да 'трака'

Като системата има два режима - 'път', и 'офроуд'. Втория - при изключване на ESP се включва офроуд режим, при което ABS и муфата стават много 'нервни' и не допускат почти никаква разлика в ъгловите скорости...
А по-сериозните автомобили имат и заключващи се диференциали. Джипката може да блокира или ограничи приплъзването от 0 до 100% на заден диференциал и раздатка. А за предния диференциал за по-евтино ползват спирачките. Ама в доста по-друг режим (там системата е много прецизна и практически не чака развъртане на колелото ако я включиш в 'нервен' режим)... Но при мен има възможност да се играе много с настройките на тези режими (включително АБС, ЕСП, заключвания, проценти) избирайки настройки за различна повърхност от селектора...
От друга страна хибридната РАВ-ка няма мераци да излиза извън пътя. И явно затова са наблегнали на пътното поведение, без възможност за избори на режими и т.н...
Реално - предно предаване с малка помощ и на задния мост, и повишен просвет... За извън пътя - абе не се препоръчва

Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 28 Авг 2018 20:15
от Hursa
Но показаното на клипа е пълна безпомощност при загуба на сцепление. Жалко, че не показват, как би се държала при подлагане на валяци само под едно предно колело. При такава ситуация и обикновен градски автомобил не би трябвало да е така безпомощен. Може би проблема е по-дълбок. Не ми се вярва да е поради „професионална импотентност на програмистите”. Все пак тойота е с някакво име сред пълноприводните автомобили и имат достатъчно опит при разработката на системите осигуряващи сцепление.
А ето, че подобно се наблюдава и при ел задвижването на тесла х. Вярно, тесла нямат голям опит в автомобилостроенето и още по-малко при пълноприводните автомобили. Но все пак и там едва ли са събрани случайни хора, занимаващи се с разработването на алгоритмите на тези системи.
Мисля, че може би има по сериозен проблем, при управлението на ел задвижването, особено при самото потегляне, който не разбирам.
Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 28 Авг 2018 20:22
от boyanmt
Такаааа...аз малко ще изместя коментара между Слоу и Хурса, и ще се оплача!
Тойота Рав-4,1700км пробег,изцяло градско, разхода вече скочи дръстично: 11-12/100..жената кара..,и смятам когато се прибера в Бг,да се абонирам за сервиз,да видим какво аджаба иска таз Тойота? Лекса гори същото количество,ама е със 116 коня отгоре...че почти 1 тон още над Равката...

Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 28 Авг 2018 20:32
от Hursa
Това във Варна ли? Може и да няма проблем. Варна се е превърнал, може би в най-отвратителния "град за живеене", въпреки сериозната конкуренция в това отношение в България. Особено това лято. Ремонти по почти цялата основна пътна мрежа на града, при абсолютна липса и на мисъл за организация и пренасочване на трафика.
Нова RAV4 Hybrid???
Публикувано на: 28 Авг 2018 21:14
от boyanmt
Да,във Варна..
От самото начало,когато закупих Равката...имах дилема,която ме глождеше..

.В началото..5-6/100...и сега...този разход. Замерването е по колонка,така че е реално. От друга страна,четейки форума, може разхода да е нормален,при положение че климатика "бичи" яко ..постоянно..ама чак пък толкова да гълта?
Хурса,виж..аз правя сравнение между 2 хибридни автомобила,в различен клас,което предполага по-високия клас да гори повече...да-ама не? Ще видим какво ще се произнесе сервиза-гуро във Варна..