Страница 3 от 5
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 14 Авг 2018 20:26
от slowtraveler
Нали точно това пиша - поне на колите на които съм пробвал - изключването от предавка без съединител автоматично МОМЕНТАЛНО изключва КК...
А като чист алгоритъм въпросът би могъл да се реши елементарно... Ако аз бях програмиста например за конкретния случай бих го направил нещо от рода :
1. При натискане на СТАРТ на КК, Х== 'обороти ДВГ' / скорост
2. У == 'обороти ДВГ' / скорост
3. Ако Х != У - изключи КК
4. Х==У
5. Върни се на №2
Елементарно и ефективно...
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 14 Авг 2018 21:29
от babata
gimara написа: ↑14 Авг 2018 20:09
Пробвал съм и друго - в движение на пета с включен КК, изключвам от скорост без съединител и оборотите започват да се вдигат.
Това съм го пробвал на друга марка. Веднага се изключва темпомата. Ще го пробвам при първа възможност и на Тойотата. На другата марка, при аквапланинг, пак се изключва. И при пребоксуване на сняг/лед през зимата, пак се изключва. И това, поне за мен са нормални реакции на системата.
До тук споделилите опита си по въпроса, са все с допълнително монтиран темпомат. Някой с фабричен такъв да сподели? Почвам да се съмнявам дали моят е фабричен, но не вярвам търгаша, от който я купих, да е монтирал допълнително, пък и толкова професионално.
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 14 Авг 2018 23:10
от BOz
slowtraveler написа: ↑13 Авг 2018 19:37
Мдааа, явно в случая (отново

) Сашо е прав

Гледам за Королата няма данни за положение на скоростен лост, а само сигнал 'некоректна скорост', когато не може да поддържа скоростта...
Странно решение - наистина на всичките останали автомобили с КК, които съм карал, си разбират дали си пипнал скоростния лост....
Не, не е прав, както и ти сам каза.
Няма производител, който да допусне такава елементарна грешка в логика. Както и аз не се сещам за производител, който да допусне круиза да се пробва да вдигне оборотите когато скоросната кутия е на неутрална. А системата може да се оринтира дали е в неутрална чрез доста параметри и за това допълнителен бутон би бил крайно ненужен, за да се имплементира. Особено на дизел.
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 15 Авг 2018 08:15
от slowtraveler
За дизела не говоря - той е автомат и там 'всичко се знае'

Всичките ми други бяха/са бензинки...
А Сашо е прав, че може да няма отделен сензор за неутралната при Тойота (поне някои модели)...
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 15 Авг 2018 17:30
от WoLF
Отново проверка на тезата със служебния VAG - при неутрална с 120кмч и опит за повторно включване на предварително зададена скорост прави форсаж за секунда до 1500 оборота и излючва автопилота. Безброй много пъти можете да се надлъгвате, няма да си нулира настройките и ще остане активен и готов за подновяване...
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 16 Авг 2018 08:58
от rovers
Потвърждавам. На свободна предавка при активиране на фабричен темпомат мотора вдига обороти, опитва се да поддържа скорост. Специално тествах. Не се сетих да изчакам за да видя дали ще изключи сам.
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 16 Авг 2018 09:23
от metro_d4d
Всеки който изключва от скорост на спускане по каквато и да било причина (още повече ако си мисли че пести гориво или каквото и да е други) бих му взимал книжката до живот, ако имам тази власти бих му чупил ръцете, ако не е наказуемо......
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 16 Авг 2018 09:33
от gimara
metro_d4d написа: ↑16 Авг 2018 09:23
бих му взимал книжката до живот
И какво общо има това с поставения въпрос?
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 16 Авг 2018 12:03
от memorex
rovers написа: ↑16 Авг 2018 08:58
Потвърждавам. На свободна предавка при активиране на фабричен темпомат мотора вдига обороти, опитва се да поддържа скорост. Специално тествах. Не се сетих да изчакам за да видя дали ще изключи сам.
Как постъпи колега?
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 16 Авг 2018 12:14
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание
metro_d4d написа: ↑16 Авг 2018 09:23
Всеки който изключва от скорост на спускане по каквато и да било причина (още повече ако си мисли че пести гориво или каквото и да е други) бих му взимал книжката до живот
Това пък що?!! Има ситуации и ситуации... Когато нещо се прави с мисъл не виждам никакъв проблем да се изключи от скорост (още по-малко пък да укорявам някого и да му троша ръцете)...
По един обичаен маршрут шофирането ми става по-плавно и спокойно с изключване на темпомата и на предавката, защото повече от километър се движа по инерция, като завоите по трасето убиват скоростта точно толкова, колкото е нужно за спокойното шофиране... Дори няма нужда от използване на спирачка...
При включена предавка точно в този участък трябва постоянно да подаваш или отнемаш газ, като моторът никога не влиза в ППХ... И освен повишеният разход (заради нуждата двигателя да се върти при по-високи обороти) шофирането става 'по-нервно'...
Да, малко след този участък има друго спускане, където дори на темпомат, автомобилът започва да смъква предавки за да задържа скоростта на автомобила (а с ръчна кутия аз го правя), и там би било глупост да изключиш на неутрална...
Но това, че на едното място е по-добре да си на неутрална, а на другото - с понижени предавки са два коренно различни случая при различни условия и преценката е в зависимост от това какъв опит има шофьора...
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 16 Авг 2018 12:31
от WoLF
rovers написа: ↑16 Авг 2018 08:58
Потвърждавам. На свободна предавка при активиране на фабричен темпомат мотора вдига обороти, опитва се да поддържа скорост. Специално тествах. Не се сетих да изчакам за да видя дали ще изключи сам.
Колко време го изчака преди да го спреш, оборотите много ли се вдигнаха?
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 16 Авг 2018 13:41
от gimara
WoLF написа: ↑15 Авг 2018 17:30
при неутрална с 120кмч и опит за повторно включване на предварително зададена скорост прави форсаж за секунда до 1500 оборота и излючва автопилота.
Направих същия тест, но с 60 км/ч. Оборотите стигнаха 6000 и го изключих със спирачката. Явно японските инженери са проспали този момент.
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 16 Авг 2018 14:40
от rovers
Честно казано въобще не го чаках да видя до колко ще се вдигнат. Видях, че се вдигат и изключих темпомата, едва ли са били повече от 2000.
Как постъпих? Вдигнах 80 км/ч по Цариградско на 5-та предавка, изключих от скорост и включих темпомата.
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 16 Авг 2018 15:53
от slowtraveler
gimara написа: ↑16 Авг 2018 13:41
Явно японските инженери са проспали този момент
Тойотските инженери...
Защото и на Кашкая и на Маздата си работи коректно, пък пак са японски инженерите (айде, на Кашкая може и някой французин да се е намесил

)...
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Публикувано на: 16 Авг 2018 15:59
от metro_d4d
До сега един път за 11 години не ми се е наложило да карам някъде на неутрална скорост, а сменя да твърдя че съм обиколил сигурно цяла България (тук там има сигурно някое забутано село, през което не съм минавал). Освен че се изразходва гориво от празния ход друг смисъл за това не виждам.
Просто от любопитство къде е този маршрут, където колата достига оптимална скорост по инерция и се пътува удобно без нужда от спирачки или газ.
Иначе ако някой си е намерил за неговата кола и даден път нещо "оптимално", добре но всички хора, които са ме возили по този начин изключват от скорост и жулят на спирачките постоянно, и после ама тия накладки свършиха за 20 хиляди, колата харчи много. Аз като карам разхода е литър надолу, накладки има за 3-4 пъти повече километри. От това ми беше породено възмущението.