Това при хибрид няма как да стане! Акумулатора му трябва само, за първоначален тест и да щракнат релетата на батерията. От там на татък всичко е през голямата батерия. Аз съм "палел" хибрида с батерия от дрона (4 клетъчна Li-Po 1500mAh) която даже не беше заредена на макс (случи се да ми падне акомулаторчето от седене на контакт). Иначе казано, ако успееш да си отключиш колата, ще можеш и да я вкараш в "Ready". Проблема на колегата според мен му е в имобилайзера, дали от калпав монтаж дали от нещо друго. Може и да е някаква софтуерна бъгня, ама всичките грешки дето му ги е набило, са комуникационни по CAN или LIN. Ако е калпава връзка някъде, колата ще умира в движение. Лошото е, че не знаем кога са набити грешките. Колегата, ако може да ги изчисти и да дебнем, какво ще запише след поредния неуспешен опит за запалване.slowtraveler написа: ↑23 Юни 2018 08:25 Да обясня малко по-подробно какво предполагам че е било, и защо предполагам, че няма да се повтори...
Знаеш - акумулаторчето е малко, и при изключена хибридна система ('незапален автомобил') това акумулаторче захранва всички консуматори - лампи, уредба, някои компютри за управление и т.н... Което не е малка консумация..
Обикновено когато вземеш нов автомобил, все още се запознаваш с него, и затова често 'човъркаш' из менютата, настройваш музика и т.н.. Което при нестартирана хибридна система - източва акумулатора. Когато човек си настрои всичко и разбере кое какво прави, спира да си играе толкова с автомобила и нещата влизат в релси.
Затова и предположих този ефект...
На времето като продадох Авенсиса, акумулаторът му бе оригиналния доколкото си спомням, на около 7г... Зиме-лете колата си работеше и палеше перфектно.
Продадох автомобила, и след 2 дни ми се обажда новият собственик - 'колата само щрака и не пали' (също както в една тема наскоро)... Пусна ми по телефона как щрака... Казах му - акумулатора е паднал - или да си го зареди, или да го смени. Човека обясни 'ами докато чакам на опашката в кат няколко часа си слушах музика в колата', което за старичкия (с малък капацитет) акумулатор е било повечко от достатъчно
![]()
RAV 4 hybrid проблеми с палене
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Последно промяна от DeXa на 02 Окт 2018 17:17, променено общо 2 пъти.
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Изчисти и после, ако пак го направи снапшот отново.
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Какви са тези странни имобилайзери в джоба? Колата няма ли си фабричен такъв?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Точно това става - няма 'сила' да стартира компютъра, който 'щраква релетата', т.е. запуска хибридната система...
Отключваш, влизаш, натискаш бутона, ама няма READY

Иначе за съвета към Боян - на базата на новата предоставена информация - да, съгласен съм

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Може би проблема е в тестовете. При мен, поиграх в колата и "падна" акумулатора (дори не бе "много паднал"). Даде "грешка" с блокиращото устройство на трансмисията и отказваше да стартира системата. За съжаление "става" и при хибрида

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Може да става на някой модели, но при РАВ4 не стана, поне при мен! Извинявам се за категоричността в изказването ми! Пак казвам запалих колата с батерията на дрона! Отделно RAV4 е с механична блокировка на кутията (и каква пък работа има да отблокирва кутията, в твоя случай, преди да си излязъл от "Р")?
Е тя ако няма "сила" да го стартира, при положение, че консумацията на всичкото това е под 5А (освен ако не се пробва някой да го направи с включени фарове, вентилатори на климатроника, плафони, стопове и т.н.), не би трябвало да има достатъчно захранване, за да сработи keyless-а и централното! Аз когато я стартирах с батерията, изключих всичко веднага, изчаках 10-ина секунди и тогава старт бутона (въпреки, че сега като се замислям, те тея батерии са минимум 80-90C на разреждане, та ... тя може спокойно да си даде минимум 100-ина ампера, може и за това да е станало).slowtraveler написа: ↑02 Окт 2018 18:53 Точно това става - няма 'сила' да стартира компютъра, който 'щраква релетата', т.е. запуска хибридната система...
Отключваш, влизаш, натискаш бутона, ама няма READY
Иначе за съвета към Боян - на базата на новата предоставена информация - да, съгласен съм![]()
Има, но застрахователите искат допълнителен, за да не ги крадат УЖ лесно с разните му там джаджи (според мен поредната хранилка на веригата, защото не виждам как при положение, че палят мега сложни системи от раз, няма да преодолеят някакъв си гаражен имобилайзер. Eдинственно може да ги забави заради принципа на който се монтират - security by obscurity - крадящия няма представа къде точно е прекъсната шината или е сложена бръмчалката дето смущава шината). Не съм си играл да ровя къде са го сложили, но принципа му на работа е като на keyless-a, само че не предава постоянно, а само когато има "движение" на трансмиера, който седи в джоба. Слагат някъде едно реленце (или бръмчалка, която смущава комуникацията по CAN/LIN шината), което прекъсва CAN/LIN шината към ECU-то на мАтора и докато не сработи въпросното реле (или не спре бръмчалката), няма палене - защото нито един модул в колата не вижда ECU (или изобщо нито един друг модул) и съответно не може да му подаде сигнал да запали даже (или да се разберат модулите помежду си за каквото се налага). Точно за това си мисля, че на колегата проблема е точно такъв, защото всичките му грешки (с изключение на тая за мигача) са свързани с комуникация от/до модули.
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Няма проблеми да 'запалиш' системата с батерийка от дрон с правилното напрежение... Тя и оригиналната не е голяма. Просто и трябва да издържи 'напъна' с напрежение над определен лимит. Кийлес не черпи толкова ток.
Въпросът е, че ако проверката при стартиране покаже ниско напрежение на това акумулаторче - просто не тръгва хибридната система и 'не пали'....
И пак - съгласен съм с другите ти преположения - прилича или някакво смущаване на комуникацията. Патили сме си от подобна допълнително сложена аларма. С подобни симптоми - както работи и угасне. И даде 'грешка в дросел', 'грешка в комуникация с ЕКУ' и още сума ти грешки... A дори не бе вързана към комуникационна шина - просто реленце превключваше бензиновата помпа, ама явно импулса от включването шашваше ЕКУ-то и комуникацията му... И от там - генерираше сума ти несвързани грешки.. Интересно, че се проявяваше и по време на движение понякога - явно инициализацията на ЕКУ-то не е била правилна.
Въпросът е, че ако проверката при стартиране покаже ниско напрежение на това акумулаторче - просто не тръгва хибридната система и 'не пали'....
И пак - съгласен съм с другите ти преположения - прилича или някакво смущаване на комуникацията. Патили сме си от подобна допълнително сложена аларма. С подобни симптоми - както работи и угасне. И даде 'грешка в дросел', 'грешка в комуникация с ЕКУ' и още сума ти грешки... A дори не бе вързана към комуникационна шина - просто реленце превключваше бензиновата помпа, ама явно импулса от включването шашваше ЕКУ-то и комуникацията му... И от там - генерираше сума ти несвързани грешки.. Интересно, че се проявяваше и по време на движение понякога - явно инициализацията на ЕКУ-то не е била правилна.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
RAV 4 hybrid проблеми с палене
От личен опит и може би извън темата - моята пали с напрежение на акумулатора под 8V, просто трябва да стартира един компютърен модул и да отвори релетата... В случая проверката за ключ беше достатъчна да попречи на процедурата и от там смея да твърдя, че "keyless" си е енергоемка екстра 




- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Приус-2 тегли ~30А на типично запалване. Ако по някаква случайност се задейства и зареждането на спирачния акумулатор, то може преди запалването да постигне и по-висок ток от порядъка на 50А.
В тези моменти ако волтажа падне до прагово ниво, то може ЕКУ-тата да не могат да се инизиализират и да не сработят както се очаква.
Но в случая на колегата изглежда по-скоро друг проблемът, а не недостиг на енергия от малкото акумулаторче. Най-малкото по плафоните може да "усетиш" дали има спад на напрежението в достатъчни граници или нещо друго се случва.
Винаги може също така да бутнеш едно обикновено волтметърче в запалката и преди "палене" да дадеш на контакт и да видиш пада на напрежението на акумулатора през това време. Ако има електрически проблем по шините, а акумулаторчето си е ново и здраво, то на дали ще видиш пад под 12 волта, дори и с включени фарове, което ще докаже на 99.9%, че проблема не е в акумулатора.
В тези моменти ако волтажа падне до прагово ниво, то може ЕКУ-тата да не могат да се инизиализират и да не сработят както се очаква.
Но в случая на колегата изглежда по-скоро друг проблемът, а не недостиг на енергия от малкото акумулаторче. Най-малкото по плафоните може да "усетиш" дали има спад на напрежението в достатъчни граници или нещо друго се случва.
Винаги може също така да бутнеш едно обикновено волтметърче в запалката и преди "палене" да дадеш на контакт и да видиш пада на напрежението на акумулатора през това време. Ако има електрически проблем по шините, а акумулаторчето си е ново и здраво, то на дали ще видиш пад под 12 волта, дори и с включени фарове, което ще докаже на 99.9%, че проблема не е в акумулатора.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Все пак, мисля, че блокировките на трансмисиите са електромеханични. И "тества" положението и, не я "отблокирва", поне при мен.
А защо е необходим този тест при стартиране на системата. Още повече - защо "не преминаването" на теста служи за забрана на запуска (и защо не стартира системата в "авариен" режим и да се повтори теста вече със захранване от батерията) - за мен е необяснимо. Печалното е, че подобна грешка създава такива проблеми и може да те "остави на пътя". Но може и да е коригирано за други модели.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Специално на РАВ4 е напълно механична, даже се усеща като зацепи, на лоста на скоростите. За другото не мога да коментирам японската инжинерна мисъл 

2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Е да, обаче разстопоряването става след преминаване на захранване от голямата батерия...
Защо не стартира? Ами точно защото няма ток... За да стартира, трябва компютъра да тръгне, и да започне да изпълнява процедурата по запускане...
Не тръгне ли компютъра - няма кое да каже на системата да тръгне (и как да тръгне) - компютърът е този, който може да направи това... Захранването от голямата батерия става чак след тръгване на системата.
Стартира ли веднъж - няма проблеми, защото стартираната система веднага вдига напрежението към акумулаторчето на над 14В...
Защо не стартира? Ами точно защото няма ток... За да стартира, трябва компютъра да тръгне, и да започне да изпълнява процедурата по запускане...
Не тръгне ли компютъра - няма кое да каже на системата да тръгне (и как да тръгне) - компютърът е този, който може да направи това... Захранването от голямата батерия става чак след тръгване на системата.
Стартира ли веднъж - няма проблеми, защото стартираната система веднага вдига напрежението към акумулаторчето на над 14В...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
RAV 4 hybrid проблеми с палене
Но няма "разстопоряване" - при старта. Иначе изписваше, как да процедирам - може би все пак "компютъра" бе стартирал (но може и да не помня вече). (Стартира едва след изтриване на грешката, според мен - след изключване на акумулатора. Подаването на "ток" с кабели не помагаше.) "Разстопоряването" се осъществява едва когато включим "драйв", "неутрал" или "задна".
Всъщност имах предвид, само при хибрида. Но вярно ли е - автоматична скоростна кутия, а блокировката е с "ръчно" задействане?
Всъщност имах предвид, само при хибрида. Но вярно ли е - автоматична скоростна кутия, а блокировката е с "ръчно" задействане?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта