Страница 3 от 44
Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 08 Сеп 2017 13:43
от tora
Какво се влага в "семеен автомобил"? Най ми приляга той да е седан а не микробус(или ван)/хечбек/комби. Иначе за мощностите, не знам как не ви стигат 100 примерно. Дачия логан 75 к.с., бензин с 800-900кг железа товар съвсем спокойно върви с 90.
Иначе 2 месеца с познат обикаляхме да му търсим Корола Версо по къщи, 2004-5 вървят по 8500-9500, няколко регистрирани гледахме, на същите години около 10000, имаше и един оптимист 12800. Бензин и дизел бяха на близки цени. Той си търсеше дизел, определено бензиновите изглеждаха външно и вътрешно по-прилично.
Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 08 Сеп 2017 13:59
от slowtraveler
За семеен автомобил - всеки си има свое виждане според начина му на живот...
Примери - приятел със семейство с 2 деца, и общо семейно тегло навярно около 500кг дълго време си имаха семеен автомобил Пежо 206...
Единствения проблем бе когато из проходите удари картера в паднал камък, двигателя се бе отпечатал на капака, и бе строшил акумулатора

На картера нищо му нямаше...

Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 08 Сеп 2017 15:32
от ivelina
Благодаря ви за коментарите и съветите, аз също настоявам за бензин именно заради по-трудната поддръжка и паленето зимата. В момента с бензина само завъртам ключа и пали и през най-най-студени дни.
Докато търсим автомобил тип ван, наш познат продава Honda Civic 1,8/140 коня 2008 на 50 000 km. Много по-малка е от търсеното от нас, но знаем че колата е просто перфектна и няма да имаме никакви грижи, качваш се и караш. И сега една такава ужасна дилема имам че просто не е истина. Ще помислим още малко, но ако все пак се спрем на Тойота ще търсим задължително бензин. За дизела знам че е хубаво да гледаме D4D, а не Dcat, за бензина има ли също такива разлики в двигателите?
Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 08 Сеп 2017 16:24
от krasengn
slowtraveler написа: 3. Едномасов (практически вечен) маховик срещу двумасов (износваема част - консуматив при дизелите)
4. EGR, евентуално DPF при дизела (много повече сажди и от там - задръстване при дизела)
Няма ли други дизелови коли след 2005 г. като моята от подписа? Без DPF, с обикновен съединител, верига и евентуално Bosch дюзи?
Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 08 Сеп 2017 16:31
от slowtraveler
krasengn, има... БОШ дюзите да не са вечни и евтини? А свещите? Турбото сигурно вече е започнало да пуска масълце... EGR навярно вече е запушен (да, можеш да го чистиш, макар, че е тегава работа)?
Да продължавам ли

Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 08 Сеп 2017 17:57
от ТТодоров
ivelina, аз бих взел колата с история независимо дали е Хонда или Тойота. Филмът с незнайни автомобили може да е тегав, дори върнати в 'официалните' представители не бих вярвал.
За мен лично Хонда е една идея по-добрата марка (да не се обиждат колегите) така, че риска не си заслужава да се търси Тойота на всяка цена заради самата марка.
И двете смятам са надеждни с атмосферни бензинки. Не знам на Хондата дали е MPI или GDI, но надали ще имате големи проблеми следващите 70 хил км.
Лично мнение парите са си ваши. И все пак е въпрос на късмет дори с пазените коли - техника са :(
Моят Хюндай се продаваше 2 месеца в началото на пролетта - идват гледат - скъпо им е, от 10 човека след два месеца 5-ма се върнаха без да преговарят за цената. Какви ли не истории за коли ми разправяха

Дадох я на приятел, защото съм я пазил много. По принцип на приятел кола не се продава, но в случая той каза - риска си е мой, даже не искаше да я гледа в сервиза - аз го замъкнах и платих прегледа.
Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 08 Сеп 2017 20:52
от nitsodar
ivelina , подкрепям мнението на колегите, които те съветват да вземете по-запазената кола(със сигурна история)! Не трябва да се държи на Тойота само заради марката. Civic-ът според TUV статистиката е по-назад от Corolla Verso, но наистина е въпрос на конкретен автомобил! Удоволствието от карането ще е по-голямо с Хонда, отколкото с Corolla Verso.Но,ако не е комби,а хечбек,лично според мен, ще ви е много малък за семеен автомобил! По-тясно купе и по-малък багажник са фактите, които да имате предвид
Ако пък познавате добре приятелят, който продава Хонда-та и човекът е стриктен в обслужването и поддръжката на колата - това е сигурен и перфектен автомобил. 50 000 км е все едно почти нов ! ! !

УСПЕХ!
Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 08 Сеп 2017 21:07
от slowtraveler
Съгласен съм с
nitsodar, ..
Ако е на реални 50х.км - това е нищо за такъв автомобил... Разбира се не може да се сравнява с обема на Версото, но там нещата трябва да се сложат на 'персоналния кантар' на избиращите

Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 09 Сеп 2017 00:45
от ТТодоров
Ако колата е читава, вътре е ок като цяло мястото.
Горе един багажник и нещата се решават донякъде.
Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 09 Сеп 2017 09:12
от slowtraveler
Не може да се сравни удобството на нормалния багажник с външния... А и королата не бе ли 7-местна

Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 09 Сеп 2017 09:44
от martod
slowtraveler написа: martod, добави ограничен бюджет, натоварен малък дизел, и работата умрЕ
Бензинката съвсем не е умрелник, но просто си иска оборотите... Карай я над 3500об/мин, и ще е оса, но и ще гори повечко...
Съответно за правилна експлоатация си иска повече работа със скоростите... Високи обороти при изпреварване, и ниски при нормално шофиране...
Но пък си е значително по-непретенциозна и евтина за поддръжка стара техника

Е що пък трябва да е натоварен малък дизел,

Тойота си има разтоварен голям, 116 к.с.
Бензинката си иска оборотите на равно и при спускане, при катерене колкото и да ги вдигаш, като пуснеш съединителя и те вземат че паднат .
И все си мисля, че за последните 30 г. ти си дал много повече кинти за поддръжка на бензиновите си коли, отколкото аз за дизелите които съм имал .
С тези скъпите ремонти може да плашите само новобранците,

майката му е, човек като си избира жена и кола да си отваря очите, а не да спи . Иначе после цял живот има да мие чинии и да тупа, и да сменя маховици и турбини .

Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 09 Сеп 2017 11:46
от e 10
martod написа: 
майката му е, човек като си избира жена и кола да си отваря очите, а не да спи .
А най-добре е и да пробва преди да затвърди избора си

!
Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 09 Сеп 2017 14:17
от slowtraveler
martod, да, 116к.с. не е много натоварен (не е и разтоварен)...
Бензинката не си иска оборотите на равно и спускане... Маздичката ми с двулитрова бензинка си залепваше темпомата на 3600об/мин при 140км/ч на шеста предавка и не я притесняваха баири с пълен автомобил....
Да, изпреварване от 80км/ч при пълен автомобил започвах от трета предавка при около 3700об/мин, но без притеснения можех да си ускоря на същата предавка и до над 130км/ч...
За сумите за поддръжка на дизела и бензина - по-добре не се хващай на бас, че съм минал и през дизели и бензинки...
Да, патил съм си и от бензинка (Астричка Ф, чупеща разпределителни валове за норматив

), ама ми се струва, че само последния ремонт на служебния дизел на под 130х.км. може да струва повече от стойността на автомобил

А ако включа към него и другия служебен дизел (и двата ремонтирани през последните три месеца), може да се окаже, че мога да взема нов автомобил
Но освен споменатата астричка с валовете, май за бензинките не съм имал друг проблем освен смяна на консумативи... Докато с дизелите - мога дъъъъъъъъъъъъълго да разказвам какво-що съм правил (започвайки от първият ми личен автомобил - втора ръка Голф 1.5Д

). Да, пак карам дизел, ама то на него обикновената смяна на масло и консумативи струва повече от автомобил втора ръка

Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 09 Сеп 2017 16:37
от martod
slowtraveler написа: (започвайки от първият ми личен автомобил - втора ръка Голф 1.5Д

).
Е той втория ти личен дизел е чак сега джипа .
Не намесвай служебния автопарк, може да си похарчил за общата му поддръжка колкото за една нова кола, ама са ти изкарали пари за цял автопарк бензинки да си купиш .

Що не си взе служебни бензинки да видиш как боли, пък тогава да говорим за скъпите поддръжки .
Пък и всички помним защо отиде от Тойота на Мазда, та айде стига ми ги хвали тези здрави бензинки .
Отделно пък за изпреварвания по баири хич не ми обяснявай точно на мен,

в момента карам и бензинов Галант 136 коня, и Мазда 6 дизел същите коне .
Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 09 Сеп 2017 16:46
от dimkaraganchev
Бензинката искала обороти на спускане?!
