Страница 3 от 4
Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 06 Авг 2018 18:35
от Ivanov
slowtraveler написа: ↑06 Авг 2018 08:33
Просто не слагай газово на LB

Идеята на този двигател е съвсем друга - да може да организира локално горене в част от обема на цилиндъра около дюзата на директното впръскване на постигнатата само локално правилна горивна смес (преди да се е 'размесила' и разредила с останалият въздух/кислород...
Така, че за мен LB и газово не че не може да се направи, но не е правилният двигател за газифициране
Напълно съм съгласен, че не може да се постигне идеално горене, но като се отворят клапите за още кислород, компа пуска още гориво. Сместа се прави от два източника, което е горе - долу като заедно с влитащия през плочката въздух да влезе още газ, което всъщност се случва, защото като се отворят клапите, двигателя смуче с по - голямо налягане и увлича повече газ, заедно с въздуха. Естествено е смешно да се говори за идеална смес, но с помощта на датчиците се постига горене без детонации. При мен проблемът явно са били свещите. Като ги "отворих" от 1.1 (френски, препоръчани за моя модел) на 1.3, колата вече се изстрелва до към 3500 - 4000 об/мин и отваря клапите дори при форсаж на празен ход, което за две години не бях успял да постигна по никакъв начин. Чува се ясно и басовият звук, когато ми светне жълтата лампа на економи - то. Зелената така и не съм я виждал да свети

. Просто при тези цени на горивата правим всичко възможно да оцелеем някакси.
Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 06 Авг 2018 22:29
от Hursa
slowtraveler написа: ↑06 Авг 2018 08:33
(освен ако впръскваш газта през бензиновите инжектори и пренапишеш софтуера ).
Вече е възможно. И то доста отдавна. Но го научих наскоро.
spiridoncho написа: ↑11 Сеп 2017 17:55
Накрая ще излезе като реклама, но ето линк за
Vialle LPdi с инфо и принципна схема.
Но уредбата си е прекалено скъпа.
Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 07 Авг 2018 08:24
от slowtraveler
Hursa написа: ↑06 Авг 2018 22:29
Вече е възможно. И то доста отдавна. Но го научих наскоро.
Разбира се, че е възможно - ако имаш голям или неограничен финансов ресурс и време да го правиш..
Въпроса е в целесъобразността. Когато имаш специфичен двигател трябва да се съобразяваш с даденостите.
Формално погледнато - и на Ауриса можеш да му изкараш едни 150-160к.с. без турбина само от ДВГ... Само трябва да му промениш газоразпределение, софтуер и т.н. и т.н.
Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 07 Авг 2018 11:50
от Hursa
На мен ми харесва, че не се налага почти никакво преустройство за поставяне на такава уредба. Но пък целта в случая е да се икономиса. И при такава цена се обезмисля поставянето на такава.
(аз чакам приуса с газов двигател

)
Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 07 Авг 2018 16:45
от Ivanov
0 - 90 км/ч за 14 секунди, без да я "цедя". 1.6 lean burn, тежка carina (а не опел астра), с обикноврна газ. Трабваше само да разтворя свещите от 1.1 на 1.3. Между 2500 и 3500 оборота ръмжи най - вероятно защото компа пуска повече предварение за лийнбърн режима. Той не може да се избегне с обикновена газ. Това е.
А новия приус и аз го чакам...за да го видя на картинка.
Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 07 Авг 2018 19:14
от Hursa
► Виж съдържание
Едва ли ще дочакаме развитие на чисто газови двигатели на европейския пазар. За разлика от някой азиатски страни. Надявах се на опел и хонда да направят нещо в това направление и за Европа.
Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 02 Дек 2018 20:33
от Ivanov
Здравейте, колеги. Отдавна не сме бистрили политиката за lean burn и газ. Понеже някъде четох, че бедните смеси имат нужда от повече предварение, дали аджеба компа изменя динамичното предварение при смяна на двата режима? Някой знае ли нещо по въпроса? Аз не намерих никъде инфо, дори в руските форуми, където обикновено се знае много за тойота
Иначе баба Тоца я посъживих - отворих свещите от 1.1 на 1.3 заради вихъра от гърбичките в каналите на всм. клапани (много осезаемо подобрение се оказа), върнах предварението колкото трябва да е на бензин (защото след 2500 об/мин газта иска по-малко предварение от бензина) и сега баба потегля плавно (не й стига предварение) и след 2500 об/мин се чувства почти турбо ефект

, та на първа чак до 5500 об/мин си има добро ускорение. Стесних (с 3 мм) фуниевидно диаметъра на фходната тръбичка на плочката, за да ускоря газта преди смесването и така веднага получих по - стабилен празен ход и успях да пусна малко повече газ от изпарителя. Единственото, което ме притеснява е ДАЛИ като се отворят клапите при натоварване, компа връща предварение?

Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 04 Дек 2018 09:49
от Ivanov
Ivanov написа: ↑02 Дек 2018 20:33
Здравейте, колеги. Отдавна не сме бистрили политиката за lean burn и газ. Понеже някъде четох, че бедните смеси имат нужда от повече предварение, дали аджеба компа изменя динамичното предварение при смяна на двата режима? Някой знае ли нещо по въпроса? Аз не намерих никъде инфо, дори в руските форуми, където обикновено се знае много за тойота
Иначе баба Тоца я посъживих - отворих свещите от 1.1 на 1.3 заради вихъра от гърбичките в каналите на всм. клапани (много осезаемо подобрение се оказа), върнах предварението колкото трябва да е на бензин (защото след 2500 об/мин газта иска по-малко предварение от бензина) и сега баба потегля плавно (не й стига предварение) и след 2500 об/мин се чувства почти турбо ефект

, та на първа чак до 5500 об/мин си има добро ускорение. Стесних (с 3 мм) фуниевидно диаметъра на фходната тръбичка на плочката, за да ускоря газта преди смесването и така веднага получих по - стабилен празен ход и успях да пусна малко повече газ от изпарителя. Единственото, което ме притеснява е ДАЛИ като се отворят клапите при натоварване, компа връща предварение?
Момци, никой ли няма инфо? Черох, че бедната смес изгаряла по - бавно и затова искала повече првдварение, но не знам дали завихрянето в лийн бърн двигателя и дългата искра компенсират нуждата от повече предварение??? Ето това ме тормози...
Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 04 Дек 2018 11:19
от max-2
Може би с по-богата смес ще ти се реши проблема с вървенето във високите. Аз съм така от много години с предварение 12-13 вместо 10. Това пук решава проблема с вървенето в ниските. Имай впредвид, че с много богата смес колата също не върви. Ако започмеш настройката от богата и намаляш постепенно ще си решиш проблема. Със 150 160км.ч гори към 11.5 газ. До 120 140 с агресивно ускорение от време на време до 10.5
Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 04 Дек 2018 11:20
от max-2
Свещите обикновени на 0.7, иначе не тегли добре в ниските.
Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 04 Дек 2018 20:01
от Ivanov
Здрасти, Макс, аз съм доволен от вървежа на куцото 1.6, 16v, с плочка. Просто питам дали се изменя ъгъла на предварение при преминаването от лийн бърн, в стехиометричен режим, ако някой има инфо? Просто ми е интересно какво става вътре в тоя двигател.
Относно статичното предварение от дистрибутора, върнах го компромисно както е било за бензин (газаджиите са драснали с отверката там) и от тогава ауспуха се изчисти и вече стабилно плюе водичка. Защо го върнах?
http://www.gasthai.com/boardgas/questio ... ?id=A12123
Хвърли едно око. Синята линия е грешката, която всички правим.
Разликата във вървежа след връщането на статичното предварение е, че до 2500 набира малко по-мудно и после има мощност почти до 5500 об/мин. Все едно настъпваш дизел с турбо.
Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 05 Дек 2018 10:09
от max-2
Тези неща ги знам, но газта все пак е един компромис, който намалява разходите за гориво.
Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 05 Дек 2018 16:23
от Ivanov
Мен пък ме кефи да работи меко двигателя

да не се "дере". Миже да си купя ТАР. Ще видя нещо втора ръка.
Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 08 Дек 2018 17:11
от Ivanov
Здрасти пак. Пробвах с Дензо с 0.7 между полюсите и беше много зле. Днес я зарадвах с някакво стандартно NGK с 1.1 междуполюсно р - е (пак избрано по модел и година), че старите вече бяха на по 25000 и съм доволен. Набира много добре и работи плътно почти до 5500 об/мин.
Lean burn на газ, въпрос
Публикувано на: 08 Дек 2018 20:01
от max-2
Не знам какво да ти кажа. Може би факта, че този двигател може много е определящ. Моя изпарител е брц 100кв и храни много добре. Доста трудно се настройва да не обогатява много. Но като има нужда от гориво този изпарител има допълнителен обогатяващ клапан, който реагира мигновено на по-голямото всмукване от двг и дава гориво още преди да реагира мембраната в него. Твоя изпарител какъв е?