Страница 3 от 5
ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Мар 2017 14:03
от urb
Мисля в предишната страница стана ясно каква е колата. А и да се оприличава човека на трол е много крайно. Това е форум. За хвалебствия си има сайт на вносителя. Пък и такъв разход не е проблем според мен.
ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Мар 2017 14:20
от slowtraveler
Колега, въобще не ти се подигравам...
Просто си се захванал с процента изгорено масло, което е меко казано неправилно (и твърдо е технически неграмотно)...
Тъй-като последните ти мнения продължават да са прекалено общи и обобщаващи, предлагам да споделиш стандарта за горене на масло...
Или отново си говорим общи приказки?
Ако смяташ да правиш такива неща - моля обади се на първото съдебно заседание - може да пратим някой с камера... Ще са ми много интересни доводите от рода '25 годишния ми голф не гори, докато тойотата ми се струва че гори повече от нормалното' или 'когато проверих маслото, то си бе в норма, ама не ми хареса, че е намаляло с неустановено количество'....
Защото когато нещата достигнат до съд, се говори с конкретни цифри и понятия...
Доколкото виждам за Айго-то не са те подвели - допуска се нуждата от доливане на масло между две смени на масло...
Също така виждам, че едва ли знаеш на твоя двигател какво количество масло е нужно за да се вдигне нивото от МИН на МАКС...
При проверката на маслото след 5х.км си видял, че то е в норма (и то доста далеч от минимума)...
Всичкото останало са празни дрънканици...
Дали автомобила гори масло - ДА!
Дали трябва да гори масло - ДА, в умерени количества.
Дали е добре да се погледне от специализиран сервиз ако започне да има нужда от доливане на масло между ТО - лично аз бих го направил, макар, и че според производителя умерено доливане е допустимо...
Така, че чакам стандарта за горене на масло - така както си писал в своето мнение...
ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Мар 2017 15:47
от Airfan
В крайна сметка и аз съм на мнение, че харчи много като за нов автомобил. За 4-5000 км да спадне до средата на щеката, без оглед на количеството, за мен е много. Също бих бил притеснен и бих искал ремонт. Бих приел да спада до средата между Макс и Мин само ако е кола на 10 години и 200 000+ км. До сега само веднъж съм имал кола, която харчи по описания от колегата начин масло и беше с брутално износени сегмени и несменяно с години масло от предния собственик. Верно по спецификация е 1 л на 1000, но аз не съм виждал кола, която да харчи толкова много и да не е пълна гробница.
ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Мар 2017 16:29
от Митхат
Връзката между малка кубатура и разход на масло е явна,смятате ли че не случайно след скандалите в US шефовете на Фолксваген решиха следното.....
-----,,Публикувано във факти.бг:
Ръководителят на концерна Volkswagen Херберт Дис обяви на всеослушание, че ерата на т.нар. даунсайзинг е приключила. "Стремежът на автомобилните производители към намаляване на обема на двигателите приключи" - бяха точните думи на Дис пред Car Throttle.
Според ръководителя на VW, ако двигателите с вътрешно горене продължат да намаляват обема си, то това ще доведе до увеличаване на изхвърляните вредни вещества в атмосферата. Това не е първото подобно заключение...
Много са на ясно автомобилните производители за всички негативи произтичащи от намаляването на кубатурата и увеличаването на конете.
ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Мар 2017 16:47
от JulianoG
AYG0 написа:Автомобилът е на 3 години... ...ВИНАГИ е подгряван...
Ключът за палатката май е тук. Подгряване на автомобил на място навърта моточасове като за двоен пробег, особено при каране градско, в задръствания и/или на къси разстояния. Реално този двигател може да има износване като за 200 000 км. по магистрала...
Колегата не казва има ли синкав дим при ускорение, мирише ли от ауспуха на изгоряло масло? Защото може да е нещо елементарно от сорта на запекла гумичка на клапан например. Преди да се съдите, разпитайте в сервиза, проверете газовете, направете измервания. Останалото са празни приказки и безсмислени скандали.
ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Мар 2017 17:24
от slowtraveler
По-горе специално си направих труда да цитирам от книжката точно на Айго, че работата на място повишава разхода на масло...
Airfan, изключвайки проблема с Тойотата (който бе решен гаранционно) съм имал подобен проблем с Опел Астра...
Между смяна на маслото доливах около 2 литра (това, от около 70-80х.км)... А количеството масло по принцип май бе около 3.2л... И какво? На около 120х.км продадох колата на познат...
Който я кара безпроблемно (и без да се увеличи разхода на масло) още няколко години, докато не я тотализира на един завой покрай Търговище... Дотогава колата бе станала на около 280х.км....
На доста автомобили ми се е случвало да 'горят' масло от МАХ до близко до МИНимум между смяна на маслото.. В конкретния случай според мен на колегата дори няма да му се налага да долива между смяна - нивото ще остане над минимума...
Но наистина съм забелязал, че на автомобилите с плитки картери и малко масло (и по-изцедени откъм мощност), разхода като че ли е увеличен... Навярно в старанието си да мажат, разплискват прекалено много масло, част от което се поема от всмукателния колектор през вентилацията и изгаря...
ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Мар 2017 18:22
от extory
Хубаво де , какво значение има празният ход за горенето на масло , малко не ми е ясно. И аз подгрявам докато превключи на газ 2-3 минути, а нямам абсолютно никакъв разход на масло. Винаги го докарвам до средата при смяна и го следя от време на време но там си и стои до следващата смяна. Колата ми е на 120х.км по километраж

П.С. На предишната ми кола(японска)пишеше в книжката ,че продължително каране с високи обороти демек магистрала с по-голяма скорост би довела до разход на масло.
ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Мар 2017 20:06
от slowtraveler
extory написа: Хубаво де , какво значение има празният ход за горенето на масло , малко не ми е ясно.
Питай японците - цитата е от книжката

И за високи обороти същото пишат - презастраховат се срещу такъв тип претенции...

ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Мар 2017 23:26
от Airfan
@slowtraveler - адски дразнещо ще е за мен да се налага да доливам масло между смените и е напълно недопустимо. Имал съм автомобил, на който километража показваше половин милион и имаше само ревизия на главата и не пипаше масло. Каквото и да си говорим - не е нормално, дразнещо е и аз бих разкарал подобен автомобил.
ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Мар 2017 23:53
от Iliyа Damyanov
Airfan написа: @slowtraveler - адски дразнещо ще е за мен да се налага да доливам масло между смените и е напълно недопустимо. Имал съм автомобил, на който километража показваше половин милион и имаше само ревизия на главата и не пипаше масло. Каквото и да си говорим - не е нормално, дразнещо е и аз бих разкарал подобен автомобил.
Всеки двигател пипа (папка) масло.
ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 02 Мар 2017 09:15
от peterhr
Това последното е абсолютно вярно. Само, че някои двигатели пипат повече от други. И това НЕ зависи от марката, а от екипа, който е "проектирал" конкретния двигател.
ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 02 Мар 2017 10:19
от slowtraveler
Напълно съм съгласен с peterhr, и Iliyа Damyanov..
Airfan, в никакъв случай не твърдя, че е удоволствие да доливаш масло между смените..
ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 02 Мар 2017 11:09
от stefo91
Не знам дали колегата може да заведе иск за това, но и според мен не е нормално на нова кола карана и подържана както трябва да гори по 1 литър на 10 000 км. Старият Форд Ескорд 1988г. на 450 000 км. гореше точно толкова (ама то повече течеше от гарнитурите отколкото го гореше). Моята Селика на 14 години и 180 000 км. с произведеният в Япония 2ZZ-GE двигател с блок на Ямаха не го пита за 15 000 км. (не мърда) въпреки че е с "напържен" високооборотен двигател. За мен това не е нормално, друг е въпроса дали производителите си оставят вратички като дават за "ДОПУСТИМ" разход от 1л на 1000 км. Въпреки, че колегите могат да ме обвинят отново във фанатизам към нещата произведени в Япония ще кажа, че всички Айго се правят в Чехия на една платформа със Citroën C1 и Peugeot 107/108 - така че това не е никаква Тойота и може би този разход си е съвсем нормален даже и нисък за тази "качествена Тойота"!

ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 02 Мар 2017 11:24
от Airfan
Iliyа Damyanov написа:Всеки двигател пипа (папка) масло.
Факт, но е достатъчно малко, че да не го забележиш на щеката.
ПРЕРАЗХОД НА МАСЛО НА ГАРАНЦИОННА ТОЙОТА
Публикувано на: 02 Мар 2017 11:36
от Georgepetrov137
Колега, прочети моята тема
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=23&t=29481 и мисли внимателно как ще процедираш, за да не попаднеш в моето положение да изръсиш куп пари за ремонт малко след отпадане на гаранцията. Изисквай от сервиза замерване на разхода - това става след смяна на маслото и запечатване на щеката, има си процедура. След това замери разхода на 2500, 5000 и 7000 км, защото може до 3-4 хл км да не ти гори и после изведнъж да почне рязко да намалява. Ако имаш проблемни сегменти, разходът ще се увеличава все повече и все по-бързо след поредната смяна. При мен беше стигнал вече до почти 1л/1000 и след ремонта вече не гори, но нали това е целта докато е гаранционна да ги убедиш, че колата се нуждае от ремонт. Предполагам, че вече си в удължената гаранция след 2-рата година и тогава нещата се усложняват повече. Темата ми е интересна и ще я следя. Пожелавам ти успех!