Kiki написа:Това повишавоне на температурата в цилиндрите и съответно на целия двигател, неминуемо довежда до съкращаване ресурса на двигателя.
И това ще се опитам да оспоря

. При пълен товар, на какви да е обороти, когато се подава максималното количество гориво при тези обороти - ЕГР клапана е затворил, не се "подават отработени газове" (при евро 6 дизелите егр клапаните мисля са два и мисля, че тогава се подават отработени газове и при пълен товар, но това променя "макс натоварване"). А в тези режими топлоотдаването е максималното при тези обороти и охладителната система трябва да се справя. При по-нисък товар, когато ЕГР работи, макс температура в горивната камера в тези режими е по ниска, но температурата на двигателя се поддържа от термостата в зададените граници, независимо от ЕГР. Така, че според мен двигателя, като цяло почти не си изменя температурния режим - независимо, ЕГР работи или не.
slowtraveler написа:
И двете...
Съгласен съм - и двете. Но по значимия фактор е намаляването концентрацията на "излишния" кислород. Температурата не се изменя толкова значително, в противен случай КПД щеше да се измени много. А ако се коригира значително изпреварването в подаване на горивото - както предполага колегата от ситроен-форума, не само КПД ще се понижи, а максималната температура може дори да се повиши, независимо, че ЕГР е подал отработени газове.