Auris E15 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2009 - Какъв DOT спирачна течност - да вярвам на капачката DOT4 ?
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Auris E15 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2009 - Какъв DOT спирачна течност - да вярвам на капачката DOT4 ?
Тогава дот 4. 5.1 е по-рядка и ще стане по-нервен съединителя, а може и да започне да притриса.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Auris E15 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2009 - Какъв DOT спирачна течност - да вярвам на капачката DOT4 ?
Това е флуид и на практика несвиваем, дори спирт, вода, ракия да се сипе, ефекта върху изпълнителния елемент е един и същ .
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Auris E15 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2009 - Какъв DOT спирачна течност - да вярвам на капачката DOT4 ?
Никъде не съм споменал, че течността се свива. С 5.1 течност се получават неприятни ефекти от по-бързото преминаване между помпата и изпълнителния цилиндър. Това важи за тойота с изискване за дот 3 в системата и съм го изпитал лично на мой автомобил. Усеща се разлика в поведението на съединителя при потегляне.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Auris E15 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2009 - Какъв DOT спирачна течност - да вярвам на капачката DOT4 ?
Зависи значи от крака на шофьора.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Auris E15 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2009 - Какъв DOT спирачна течност - да вярвам на капачката DOT4 ?
Колега, наистина много неща зависят от шофьора. Целта на моите мнения е да направим така, че системата да работи максимално добре, та да не се налага да компенсираме с излишно внимание към педала недостатъците му.
Вероятно ако сменим спирачната течност с 5.1 при замърсена долна помпа(образува се нещо като лепило от фин прах, преминал през маншона и заводската смазка на буталцето), няма да се усети разлика в работата на съединителя. Но при почистени и смазани с подходящата смазка помпи се усеща разлика.
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Auris E15 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2009 - Какъв DOT спирачна течност - да вярвам на капачката DOT4 ?
Чисто технически според линка по-долу, разлика във вискозитета при 100С няма, а при -40С има в полза на 5.1 - запазва малко по-нисък вискозитет. Но пък чак да е осезаемо - малко ме съмнява...Като цяло - би се усетило като малко 'по-лек' педал при екстремно ниски температури (където гумичките ще са се втърдили, и ще притъпят това усещане), а при нормална температура - никаква разлика..
Предполагам, че причината за усещането е почистването и смазването на помпи и изпълнителни механизми, а не толкова от самата течност...
https://wiki.anton-paar.com/en/automotive-brake-fluids/
Предполагам, че причината за усещането е почистването и смазването на помпи и изпълнителни механизми, а не толкова от самата течност...
https://wiki.anton-paar.com/en/automotive-brake-fluids/
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта