Предполагам в случая става объркване от стрелка дето казва UP (монтирай с тази страна нагоре) и стрелка дето казва AirFlow (монтирай така че стрелката да е по посока на движение на въздуха).slowtraveler написа:... трябва да се спази посоката на обдухване на филтъра. Нищо друго няма значение за ориентацията му...
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от Scott » 23 Дек 2016 12:39
Scott
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от slowtraveler » 23 Дек 2016 12:42

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от gogovatev » 27 Дек 2016 11:03
имам въпрос свързан с необичайна работа на климатичната система с автоматично действие на моята Corolla E12 Hatch 2005.
През зимата, при зададена температура 24-28°C и външна 3-4°C климатичната система работи странно. След като загрее двигателя започва да духа топъл въздух за около 20-30 сек, след което пуска в купето студен (абсолютно не подгрят въздух) пак за около 20-30 сек , отново затоплен въздух за кратко време, след което остава постоянно да духа студен въздух. Същата работа, но в обратна посока имаше и през лятото - зададена температура на 24-25°C и външна 30-32°C, първоначално започва да вкарва охладен въздух в купето, но в един момент като че ли климатика се "предава" и започва да духа загрят от парното доста топъл въздух, без повече климатика да пробва да се включи. При спиране и пускане на двигателя се получава отново същото. Това се получава независимо дали е на AUTO или не.
На какво може да се дължи това? Нали климатичната система с автоматично действие поддържа зададената температура като автоматично смесва топъл и студен въздух, а не ги редува като подаване в купето?
Благодаря предварително.
Весели празници.
Made in Japan
gogovatev
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от slowtraveler » 27 Дек 2016 13:50
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от gogovatev » 27 Дек 2016 21:55
Made in Japan
gogovatev
- Yuli
- Мнения: 193
- Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от Yuli » 31 Дек 2016 11:15
Това е точно така както е казал slowtraveler но има и още нещо което е стандарт за нашите географски ширини и комплектацията на автомобила за тях. Автомобила ти може да е снабден с електрически нагревател PTC. Той е с мощността на малко сешоарче около 500 вата като тези 500 вата на 12 волта са сериозен ток от алтернатора - 40 ампера. Енергията за това идва естествено от нафтата която наливаш и за да се осигури тя, двигателя минава в режим на повишено натоварване променяйки оборотите.slowtraveler написа: Другата е - повишаване режима на двигателя за да загрее двигателя по-бързо.. Или въобще да загрее, защото 90к.с. дизелче е достатъчно икономично за да не може изгорената нафта да подгрее хубаво купето
И да те хвърля в още филми: Погледна ли си оборотите на двигателя как са със и без фарове (на изключен вентилатор естествено)?

Yuli
- krasengn
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от krasengn » 13 Дек 2017 19:17
1. Къде се намира филтъра (осушител дехидратор) за фреона в климатика и може ли да се сменя?
2. Върти ли компресора (натоварва и двигателя) при отрицателни температури?
3, Да се включва ли всяка седмица с цел смазване на уплътненията?
Благодаря!
krasengn
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от slowtraveler » 13 Дек 2017 20:36
2. Понякога да, но обикновено при около +4 спира да се включва.
3. Да... Все пак около обед температурите са положителни. При мен на автомобилите никога не го изключвам - оставям го на АУТО и той се оправя (т.е. прави опит за превъртане всеки път, ако не го ограничат условията)
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- krasengn
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от krasengn » 13 Дек 2017 22:55
2. Ако компресора не се върти (например при студено време) тогава има ли смисъл да включваме климатика за изсушаване на предното стъкло? Ще има ли ефект?
3. Щом като никога не го изключваш, колко често правиш ремонти (зареждане) на тази система? Усещаш ли когато се върти компресора? Кои са условията за работа на компресора? Или кои са условията той да не се върти?
krasengn
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от dokkito » 13 Дек 2017 23:42
dokkito
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от slowtraveler » 14 Дек 2017 09:31
1. Фреонът е под налягане. Компресорът има уплътнение на вала, през което може да има известен пропуск/процеждане на фреон. Това, че изпуска фреон не означава, че е влязъл въздух/влага. Малко доливане на фреон е допустимо (голямо - обикновено означава нужда от ремонт). Бъркаш изсушаването на фреона с изсушаването на въздуха в купето... Фреонът трябва да няма влага защото влагата може да кондензира и да замръзне в капилярката, при което цялата система спира да работи. Освен това влагата може да причини корозия вътре в системата.
2. Разбира се, че има нужда - променя обдухването така, че интензивното духане да е на предното стъкло. А темперира ли предното стъкло - намаляваш условията за конденз/запотяване
3. НИКОГА досега (изключвайки единичен механичен проблем на електромагнитния включвател, при замяната на който не бе отваряна системата). На автомобили до 10г не съм ремонтирал нито дозареждал системата. В някои случаи усещам кога върти компресора. Условията да го включи няколко - да няма замръзване на изпарителя, да не сработва ограничение по налягане, и да си го включил (или климатроника да е решил да го включи)

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Интериор/екстериор”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост