Страница 3 от 3

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 24 Авг 2016 21:42
от TATI
Аз само да кажа, че колата вече е в движение.
В крайна сметка отидох до сервиза, пистолета бая се озори, но в крайна сметка болта се предаде, смених шайбата, сложих ремъците, долях малко антифриз, че го беше поизхвърлила и с това операцията приключи. :)

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 24 Авг 2016 21:51
от slowtraveler
Правилно решение - добрия инструмент е половин свършена работа :thumbsup: tooth.gif

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 24 Авг 2016 22:23
от Hursa
slowtraveler написа: Има прекалено много фактори Hursa.... При един и същ въртящ момент и при абсолютно еднакви условия (площ на контакт и т.н.) само от разликата в ъгъла до ГМТ, при която се прилага усилието, би упражнил различно усилие върху буталото...
Съгласен съм, ако се блокира много близо до ГМТ или до ДМТ сравнително малко усилие върху коляновия вал би се отразило с голямо усилие в/у буталото. Но на фона на усилията, които понася двигателя ми се вижда трудно да го "повредим" по такъв начин.
Но работата вече е свършена, с правилния инструмент smile.gif

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 25 Авг 2016 08:23
от slowtraveler
Hursa написа: ако се блокира много близо до ГМТ или до ДМТ
Ако говориш за препятствията от рода на въже или нещо друго - помисли теоретично... Такъв род лостова система може да умножи силата например 1000 пъти ако е близо до ГМТ/ДМТ (теоретично - до + безкрайност)... Ако си спомням добре физиката, ако упражниш 30кг върху лост 1м, то бутало на 1см до ГМТ ти дава 'печалба' в силата 100 пъти.... Т.е. силата върху самото бутало ще е 3 тона. Представи си, че площта, заета от предмета, блокиращ буталото заема само 10% от площта на буталото... В такъв случай локалното натоварване на тази част от буталото ще е равнозначна на натоварване на 30 тона, което може да изкриви, подбие и т.н. буталото и другата контактна повърхност.... В случая дори не говорим за самия колянов вал и биела - те няма да понесат някакво сериозно натоварване...

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 25 Авг 2016 09:13
от tora
Всичко се свежда до напрежението в коментираните елементи, което може да се сравни с допустимите напрежения от справочници, и ако то е по малко от него с добавен коефициент на сигурност, най опростено, в случай на опън/натиск то е =F/S, (N/m2, Pa).

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 25 Авг 2016 14:54
от Hursa
Не мисля, че е така просто smile.gif . Това не са типови, стандартни елементи, до колкото знам (дори плъзгащите лагери). Това са фирмени разработки, но може двигателя да е купен по лиценз. При всички случай не мисля, че ще ги намеря в някакъв свободен справочник нито размери, нито материал, още по-малко обработката.
slowtraveler написа: Ако говориш за препятствията от рода на въже или нещо друго - помисли теоретично... Такъв род лостова система може да умножи силата например 1000 пъти ако е близо до ГМТ/ДМТ (теоретично - до + безкрайност)... Ако си спомням добре физиката, ако упражниш 30кг върху лост 1м, то бутало на 1см до ГМТ ти дава 'печалба' в силата 100 пъти.... Т.е. силата върху самото бутало ще е 3 тона. Представи си, че площта, заета от предмета, блокиращ буталото заема само 10% от площта на буталото... В такъв случай локалното натоварване на тази част от буталото ще е равнозначна на натоварване на 30 тона, което може да изкриви, подбие и т.н. буталото и другата контактна повърхност.... В случая дори не говорим за самия колянов вал и биела - те няма да понесат някакво сериозно натоварване...
Да, съгласен съм. За това не бях помислил преди mad.gif. Въртящия момент, кото дава буталото, в ГМТ е 0. Съответно колкото е по близо до ГМТ - "въртящия момент" който дава на вала се "стреми към нула" (всичко това при работния такт, така да се каже smile.gif , а усилията до колкото ги има се поемат от от елементите). Обратно, ако "въртим вала" теоретично, буталото приближавайки се до тази точка (ГМТ) " усилието" което би дало буталото се стреми към "безкрайност" (мисля). Така, че ще пострада "най-слабото място"(трябва нещо да "поддаде" малко за да се мине ГМТ smile.gif, ако ще това да са и основните лагери smile.gif) от цялата верига, не обязателно буталото. Така, че да, трябва, ако се "ползва въже" да сме сигурни, че въжето няма "да се опресова" така, че да позволи приближаването до ГМТ. Но пък с маслото не би трябвало да "има проблем" - дозира се да запълни около половината цилиндър с горивната камера - и "развиваме" smile.gif . Само дето вече е развито smile.gif