Не мисля, че е така просто

. Това не са типови, стандартни елементи, до колкото знам (дори плъзгащите лагери). Това са фирмени разработки, но може двигателя да е купен по лиценз. При всички случай не мисля, че ще ги намеря в някакъв свободен справочник нито размери, нито материал, още по-малко обработката.
slowtraveler написа:
Ако говориш за препятствията от рода на въже или нещо друго - помисли теоретично... Такъв род лостова система може да умножи силата например 1000 пъти ако е близо до ГМТ/ДМТ (теоретично - до + безкрайност)... Ако си спомням добре физиката, ако упражниш 30кг върху лост 1м, то бутало на 1см до ГМТ ти дава 'печалба' в силата 100 пъти.... Т.е. силата върху самото бутало ще е 3 тона. Представи си, че площта, заета от предмета, блокиращ буталото заема само 10% от площта на буталото... В такъв случай локалното натоварване на тази част от буталото ще е равнозначна на натоварване на 30 тона, което може да изкриви, подбие и т.н. буталото и другата контактна повърхност.... В случая дори не говорим за самия колянов вал и биела - те няма да понесат някакво сериозно натоварване...
Да, съгласен съм. За това не бях помислил преди

. Въртящия момент, кото дава буталото, в ГМТ е 0. Съответно колкото е по близо до ГМТ - "въртящия момент" който дава на вала се "стреми към нула" (всичко това при работния такт, така да се каже

, а усилията до колкото ги има се поемат от от елементите). Обратно, ако "въртим вала" теоретично, буталото приближавайки се до тази точка (ГМТ) " усилието" което би дало буталото се стреми към "безкрайност" (мисля). Така, че ще пострада "най-слабото място"(трябва нещо да "поддаде" малко за да се мине ГМТ

, ако ще това да са и основните лагери

) от цялата верига, не обязателно буталото. Така, че да, трябва, ако се "ползва въже" да сме сигурни, че въжето няма "да се опресова" така, че да позволи приближаването до ГМТ. Но пък с маслото не би трябвало да "има проблем" - дозира се да запълни около половината цилиндър с горивната камера - и "развиваме"

. Само дето вече е развито
