slowtraveler написа: Ами ти предложи 'термина' - би ли споделил какво имаше предвид?
Под глупост визирам ей така, както си ходиш на работа и знаеш, че с един резервоар минаваш 800км, изведнъж колата ти започва да минава по 500км. И разхода изведнъж от 10/100 отива на 20/100. И започваш един омагьосан кръг в търсене на проблема. Изведнъж, доволен, че си смъкнал разхода на 15/100, разбираш, че ти се клатят оборотите. Сменяш половината двигател, ама оборотите продължават да се клатят. Случайно откриваш някаква микро цепнатина на някакъв маркуч за картерните газове, заврян на майната си. Горд палиш следващата сутрин колата, тя оборотомера нагоре-надолу. Ти пак сменяш половината кола. Накрая тъкмо го оправиш и вземе, че разхода ти отново е 20-ка, защото си купил "универсална" ламбда сонда, за да не даваш 300лв за твоята. А да, и жиците си срязал, за да може да я наставиш. И така ще си в този кръговрат докато свят ти се извие. Това визирам под глупости.
Фактите и статистиката показва, че е много вероятно да видиш добре работещ стар дизелов двигател от бензинов такъв. Особено като станат на години. При дизела обикновено е или работи както трябва, или отказва тотално, защото да кажем един клапан е по-евтин от алтернативна, не универсална ламбда сонда.
Въобще не е коректно да говориш, че дизела е по-натоварения двигател и за това не е подходящ. По-натоварен, което е изчислено в крайна сметка при проектирането му. И фактите отново са, че дизеловия двигател е много по-здрав във времето от бензиновия. Само сравни колко често се прави основен ремонт на бензинов и алтернативен дизелов двигател.
Но в крайна сметка не отговори конкретно на другия ми въпрос - какво е на Пасата? Както казах аз виждам, че твоето мнение е базирано на фанатизъм, а не на факти.
Просто да кажеш, че първия Авенсис е на нивото на Пасата е много несериозно. Разликата е космическа.
Казах, просто минаваш по бул. Прага в София и усещаш, че от евтин автомобил - Авенсиса, се качваш в 2 класа по-висок такъв - Пасата. Буквално. Тръгваш по магистрала. Караш със 160. В бензинов Авенсис шума от двигателя е все едно всеки момент някое бутало ще излезе и ще те удари по челото. В пасата този шум е едва доловим в сравнение с общия шум на колата и не е необходимо да увеличаваш радиото, за да го чуеш. Ей това имам предвид като разлика между двете коли. Вложения материал и конструкция в двата автомобила са несравними. И именно не случайно Авенсиса тежи с едно 300кг по-малко от Пасата. Просто изпълнението си му е такова.
Имам много голямо сравнение точно между Пасата и Авенсиса и за това го споделям.
6-цата въобще е вън от играта тотално. И като качество на интериора и като оборудване.