Страница 3 от 4

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 19 Дек 2015 21:09
от Kirilsol
Това с емулатора е ташак. Софтуерно го махнаха директно от компютъра (сваля се компютъра от колата и се препрограмира. Не става през буксата !!!).
Това софтуерното е от скоро. Преди не е имало решение и е ставало с емулатори -английски или руски.
Ако искаш решение НЕ СИ СЛАГАЙ ЕМУЛАТОР.

ДПФ-а като "гърне" си стои. Вътре са махнати онези пити от снимката по-горе. На тяхно място е сложено вътре проходно гърне с вата.

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 19 Дек 2015 21:14
от DeXa
Kirilsol написа:Това с емулатора е ташак. Софтуерно го махнаха директно от компютъра (сваля се компютъра от колата и се препрограмира. Не става през буксата !!!).
Това софтуерното е от скоро. Преди не е имало решение и е ставало с емулатори -английски или руски.
Ако искаш решение НЕ СИ СЛАГАЙ ЕМИЛАТОР.

ДПФ-а като "гърне" си стои. Вътре са махнати онези пити от снимката по-горе. На тяхно място е сложено вътре проходно гърне с вата.
Мерси, аз това питах реално, щото и мене не ме кефи работата с емулаторите. Чипва ли я паралелно с манипулацията? Махахте ли и ЕГР-а? Защо предпочетохте да оставите кюмбето, а не сложите тръба на негово място?

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 20 Дек 2015 02:31
от jim_beam
Kirilsol написа:Кое точно е "полското" на тази скоростна кутия ?
Дизеловите мотори 2.0 и 2.2 и 6-ст. ск.кутии се произвеждат в един уж модерен завод в полша.това им е била явно първата серия преди да налучкат допуските и са я оклепали яко.
Имаше доста случаи на прецакани кутии заради изскочил шпленд на някакво зъбно колело вътре.впоследствие променят формата на шпленда,някъде 2009 ако не се лъжа,но не обявяват сервизна кампания.Затова един вид сме на тръни и сменяш маслото и се молиш. tooth.gif

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 20 Дек 2015 08:47
от steich
Kirilsol написа:Това с емулатора е ташак. ... ставало с емулатори -английски или руски.
Ако искаш решение НЕ СИ СЛАГАЙ ЕМИЛАТОР. ..
Какво значи емулаторите са ташак ? Да, има най различни видове и има такива които работят и които не работят. Аз предлагам 100% работещи Английски, но това е последната партида които внасям. Правих опити с едни Полски за по евтини ... пълен провал. Но какъв е проблема на работещите такива ? В някои случаи по добре е да се монтира емулатор и да не се пипа в софтуера, защото има клиенти които си мислят че когато нещо правиш по софтуера, то после ти отговаряш за цялата поддръжка на автомобила и каквото и да се случи ... ти си виновен че си "пипал". Да не говорим че и сервизите като разберат намират веднага удобно оправдание / извинение, дори и да няма основание за това ... " проблема ти е от софтуера " ... иди после им доказвай че не е така.

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 23 Дек 2015 09:09
от Kirilsol
Kirilsol написа: .....
Остава проблема с "думкането" при палене. Оказа се заден тампон на скоростна кутия. Ще го сменям другата седмица.
.....
Проблема със скоростите обаче остава. Ще пробвам да сложа този усилен съединител който Тойота предлагат като гаранционна подмяна. В моя случай е 550 лева.
.....
както се и оказа, проблема с "думкането" се оправи след смяна на тампона на скоростната кутия. Излезе всичко около 400 лева с монтажа във фирмения сервиз.

сега ако имате същия проблем и ви отговарят в сервиза "ЕМИ ТО ВСИЧКИ СА ТАКА" да знаете че се оправя след смяната на тампона.
дори и скоростите сега почнаха да влизат по леко и без проблем biggrin.gif

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 23 Дек 2015 15:14
от мехаННика
jim_beam написа:Имаше доста случаи на прецакани кутии заради изскочил шпленд на някакво зъбно колело вътре.впоследствие променят формата на шпленда,някъде 2009 ако не се лъжа,но не обявяват сервизна кампания.Затова един вид сме на тръни и сменяш маслото и се молиш.
За да се приключи вече с тези, ъъ, неверни приказки, в тези скорости няма нито един шпленТ. В случай че си искал да кажеш ЩИФТ, то няма нито едно зъбно колело монтирано с щифт. С щифтове са монтирани вилките към осите им и досега не съм видял нито един изпаднал от само себе си. Тези кутии имат друг проблем, затова засега тръните остават.

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 23 Дек 2015 15:35
от ivan_69
Благодаря на колегата Kirilsol, който описваше моя проблем и пишеше от мое име. Но за промяната и аз да кажа като уточня, че такова нещо не ми се беше случвало на останалите 4 фирмени d4-d тойоти- 2 Авенсис, 2 Короли ( едната Версо)

1. Първо при палене студена беше удар отдолу, и думкане при загряване и повторно палене( явно гумата омекваше и омекотяваше удара);
2. Всички сервизи казваха( ходих във Варна, Бургас, и Добрич) - така правят всички, или маховик?!;
3. При потегляне до 3 скорост имаше вибрации и резонанс, поради което имах чувството, че ще се откачат щипките в таблото, ако не подаваш повече газ. тогава мислех, че е от липса на катализатор и тръбата на неговото място. Единствено ме усъмни един спец по ауспуси и гърнета , който каза, че няма как на нафтова кола да има някаква голяма промяна с резонаторно гърне.
Това ни накара с колегата да мислим вместо сервизните техници и да настояваме отново в Тойота за преглед на всички тампони на двигателя. И се оказа задния на скоростната кутия, който се води тампон двигател.....
4. Спря и резонанса и бученето при ускорение на 2-3 ск.
5. За ДПФ-а може и с Емулатори да ставаше досега, но си има причини да се пише софтуер( не ми се влиза в темата за и против) а и пипнаха и динамиката софтуерно, след което колата върви чувствително по-добре, ускорява много добре, гори по-малко, за звучността на мотора не мога да кажа и преди си работеше тихо. Не е изолиран ЕГР, щото е о.к. и е чистен скоро.
6. А за ДПФ-а колегата пусна снимка, във всички представителства на Тойота казваха, че е нормално пушенето, издухвало саждите, пета дюза..., ама то не пушеше а оставаше 50-метрова диря синкаво бял насочен като струя дим, което не кореспондираше даже и с индийските еко- норми, камо ли Европа да го приеме за нормално. Който е от Варна ще му дам контакт при запитване!

Това е за сега, дано само по хубави поводи вече да пиша!

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 23 Дек 2015 16:17
от memorex
Този тампон колко ти струва само като част?
П.С.Този "тампон"за който говорим с лагер и три болта ли е?

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 23 Дек 2015 16:26
от ivan_69
Води се "тампон двигател RR" - код 1237126010- 351,92 лв, ама понеже ползвах пакета за масло и филтър 5+ ми направиха 20% на труда и тампона, а дали е с лагер, чак толкова не съм задълбавал. За труд 2 часа по 36 лв.

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 23 Дек 2015 16:35
от memorex
Благодаря за отговора.

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 24 Дек 2015 10:59
от Kirilsol
Дали има шплент и той е причина за проблемите тук трябва някой друг да каже

Имам служебна корола версо 2008 купувана чисто нова. 2.2 136кс
Та когато стана на 190 000 влезна в сервиза поради оплакване шум в скоростите

Когато отвориха кутията валът на 3 и 6 скорост почти нямаше зъби. Не колелата а валът!
Обявиха ми умопомрачителна сума от близо 6 000 лева за ремонт и обяснението че тези шестстепенни кутии са с фабричен дефект и ако се сговнат в гаранция ги подменят. Иначе си плащаш. Какъв точно в дефекта не ми казаха но споменаха че е масов.
Естествено купих си за 1000 лева кутия на 43 000 от друга блъсната корола купувана пак от България със сервизна история и сега знам че след 100-120 000 пак ще роди.

При рав4 кутията е различна от Версото но ако технологично имат проблем рано или късно раждат всички

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 24 Дек 2015 11:49
от memorex
offtopic.gif Усещам е аз че не е добре кутията ,но не знам какво точно да сменя преди да роди .Маслото вече два пъти го сменях за 100хил.Иначе други дефекти не дава и разхода е повече от добър.

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 24 Дек 2015 16:39
от Kirilsol
memorex написа:offtopic.gif Усещам е аз че не е добре кутията ,но не знам какво точно да сменя преди да роди .Маслото вече два пъти го сменях за 100хил.Иначе други дефекти не дава и разхода е повече от добър.
Мисля че е по-добра идея да се провери кутия 2009-2010 дали съвпада с тази от 2006-2007 и да се търси такава.
По чуждите форуми пише че са оправили проблемите но дали са съвместими трябва да се провери.

Иначе за да разбереш какво не е наред трябва да се свали и разглоби цялата. Тук обаче е въпроса кой във Варна може да ти я диагностицира и ремонтира. в София има, но тук не знам

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 25 Дек 2015 12:26
от jim_beam
мехаННика написа:
jim_beam написа:Имаше доста случаи на прецакани кутии заради изскочил шпленд на някакво зъбно колело вътре.впоследствие променят формата на шпленда,някъде 2009 ако не се лъжа,но не обявяват сервизна кампания.Затова един вид сме на тръни и сменяш маслото и се молиш.
За да се приключи вече с тези, ъъ, неверни приказки, в тези скорости няма нито един шпленТ. В случай че си искал да кажеш ЩИФТ, то няма нито едно зъбно колело монтирано с щифт. С щифтове са монтирани вилките към осите им и досега не съм видял нито един изпаднал от само себе си. Тези кутии имат друг проблем, затова засега тръните остават.
ок механник,аз не съм техн.грамотен в тази област,само преведох грубо какво са им казали на немците в сервизите там.ще се радвам ако поясниш какво точно не е както трябва в кутията и може ли по някакъв начин освен със смяна на маслото да се предотвратят щетите.
честит празник на всички! :thumbsup:

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 25 Дек 2015 18:19
от мехаННика
Дефекта е описан по горе. Не е масов, по скоро често срещан. Няма какво да се направи, честата смяна на масло не влияе по никакъв начин.