Страница 3 от 4
Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 12:48
от nowyaris
Ал Капоне за известно време също е бил недосегаем

. Не знам защо ама всички българи си мислим че капитализъма ние сме го измислили. Хората вече 300 години си живеят в капитализъм и вече ги нямат огромна част от проблемите които ние все още си ги имаме.Та и с горивата така ще стане,ама който излови рибата в мътната вода....
Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 13:26
от BOz
slowtraveler написа:Тъкмо сега дават по Господарите....
Дават няколко дребни бензиностанции.... Нагреватели на гориво, пенители.....
Дааа... Явно на някои места има 'мушенгии', и затова има многозначни и коренно различни мнения...
С тази разлика, че от този репортаж просто доказаха, че всичко е наред. Просто изгледай го още веднъж репортажа и виж какви глупости говорят само. Нагревател на гориво. Баси и глупостите са написали, честно. Че чак и снимка му поставили.
Може ли да сметнеш каква мощност трябва да е този нагревател, за да вдигне температурата на горивото от 15 до 20 градуса дори, при дебит от порядъка на 0.5л в секунда. И след като сметнеш необходимата мощност, сравни снимката и сам прецени дали това въобще е някакъв проблем. А защо не повдигнаха и въпросите, че в повечето колонки в разходомера има и логика за автоматична температурна компенсация?
А за мехурчетата пък да не говорим - по-големи глупости от пълен лаик дори не съм чувал.
Явно разчитат на пълни лаици сред нас, за да всеят някакво посло мнение. За жалост нашия народ е много лесно манипулируем...
Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 16:46
от Not_active_user_1
Нафтата се пени повече. В зависимост от добавките някоя се пени повече, а друга по-малко, но като цяло си е доста пенлива течност. Само за сравнение ще кажа, че на дизелов автомобил съм доливал 8-9 литра нафта след първото изключване на пистолета, а на бензинов повече от 1-2 не става. Колите винаги си ги пълня сам и никой не давам да бара пистолета на колонката. В БГ са ми правили изречения, че не можело, шефовете се карали и такива глупости, но веднага ги контрирам да ми измият стъклата, докато зареждам, за да не им се карат.
Иначе от нафта не се оплакам. В БГ само от ЕКО, ОМВ, РОМпетрол и Лук Ойл зареждам. В Сърбия и Хърватия съм зареждал кофти нафта. С бензините повече проблеми съм имал в интерес на истината. Всъщност не точно проблеми, а просто колата става осезаемо спъната. В ШЕЛ повече няма да стъпя поради тази причина. В Австрия ми се случи веднъж и след време в Германия, различни коли да се „спънат“ след зареждане с техен бензин. Пък разните им там Power -горива са си чиста лъжа и измама. Нито икономия, нито повече вървене съм забелязал, само цената е доста по-висока.
Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 17:13
от slowtraveler
BOz написа:....
А за мехурчетата пък да не говорим - по-големи глупости от пълен лаик дори не съм чувал.
Явно разчитат на пълни лаици сред нас, за да всеят някакво посло мнение. За жалост нашия народ е много лесно манипулируем...
Колега, при последното зареждане на около 100тона се появи разлика от над 3-5 тона... Имам официални писма от персоналното (не официално) измерване след утаяване на горивото (да, горивото не бе точно ULSD, а MGO)...
В конкретния случай бяха направили като ежектор за въздух в горивото след помпата преди брояча...
Но специално с разпенваща съставка не знам как би станало при помпа, смучеща гориво без примес на въздух...
А и в конкретния случай бяха хванати веднага...
Но теоретично е възможно....
За отоплението - навярно много по-бърз и икономичен начин би бил модифициране данните на термо датчика... Също теоретично възможно и практически лесно изпълнимо...
Това - на теория...
От друга страна големите вериги имат интерес да привличат клиенти и да не им се цапа името - дори и 'стандартната' печалба умножена на голямото количество им носи огромни печалби...
Така, че за тях мисля, че освен ако някой служител не е решил да открадне гориво (при големите е доста по-сложно поради многостепенен контрол), едва ли има друг начин за измама - просто собствениците нямат интерес от такава 'мушенгия'...
Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 17:47
от Not_active_user_1
@ slowtraveler,
по принцип е така, но не забравяй, че са франчайзинг и са на частни собственици, които слагат логото, спазват (или не съвсем) общите изисквания по договора и си правят каквото искат. Вярно, контрола при тях е по-голям, но когато си собственик можеш да правиш тарикатлъци всякакви. Компанията няма сметка да се лиши от дойна крава, но и няма сметка да и се смъква реномето. Далаверите не трябва да са фрапиращи и ще си продаваш пак на далавера. На времето, когато ОМВ влизаха у нас щях да отварям бензиностанция, но условията им бяха много кофти и заробващи. За да правиш сносна печалба, трябва да избиваш от нещо друго. Всеки се сеща от какво.

Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 18:04
от slowtraveler
Prius, въпроса бе, че големите вериги имат достатъчно голям оборот, за да могат да избият 'таксата', докато дребните разчитат на сваляне на цените, и 'модифициране' на данните...
Това, което съм се убедил на свой гръб е, че данните за количество/разход съвпадат с данните на БК при всяко зареждане... Което за мен е признак, че няма проблем с количеството...
А липсата на проблеми при експлоатация на автомобила пък за мен е признак за липса на проблем с качеството...
Това е което ме интересува... Нататък - който иска да прави анализи...
Преди време бях чел няколко рапорта за авиоаварии и катастрофи в България (за шастие - селскостопански)- самолетите бяха с бензин 95 от бензиностанции, и официалните анализи на остатъците от гориво не показваха отклонения от БДС... Което според мен ще рече - ако зареждаш от проверен източник, няма да има проблем....
Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 18:08
от nowyaris
То ако ще трябва да избиваш от друго не знам що ти е бензиностанция.Един хотел върши много по-добра работа

. Иначе не знам защо точно (само предполагам laugh.gif ) но дизеловото гориво в Германия и Австрия няма нищо общо с българското.До колкото може да се вярва на шофьорите на Карат-С /Eurolines/ препоръките на шефовете им са да избягват да избягват да зареждат в Родината.Споделено от водачите

. Ползвам ги редовно и сме си говорили много. Всъщност реално погледнато автобусите за Австрия ползват само австрийска "нафта". Така са си настроили трафика.Има защо да го правят,вероятно.
Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 18:50
от iovkito
Австрийската нафта също е евтина . Най-вероятно и в Австрия ползват отстъпки при зареждане или имат карти за определени бензиностанции - както при нас. Аз също при възможност щях да си зареждам само в България и въобще да не стъпвам на чужди бензиностанции. Просто резервоарът ми не го позволява.
Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 18:58
от memorex
В туби или ноy в туби?Последно някой ще каже ли?

Имам ли право да нося abroad ?
Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 19:08
от Akima
1 Туба до 20 литра - това е моя опит.
А телетъбитата трябва да са в детски столчета. biggrin.gif
Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 19:32
от nowyaris
Абе хубавата "нафта" си е хубаво нещо.За жалост рядко срещано

.
Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 20:10
от Kiki
nowyaris написа:Абе хубавата "нафта" си е хубаво нещо.За жалост рядко срещано

.
В Германия с немска нафта при 200 не се чувя мАторЯ, щото гумите вдигат повече шум. biggrin.gif
Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 20:15
от ffsolutions
Kiki написа:nowyaris написа:Абе хубавата "нафта" си е хубаво нещо.За жалост рядко срещано

.
В Германия с немска нафта при 200 не се чувя мАторЯ, щото гумите вдигат повече шум. biggrin.gif
Kiki, желая на всеки по един Lexus LS за справяне с този проблем. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Само да има кой да го храни де, въпреки че и по-малкия GS хапва кажи-речи толкова, та като ще е гарга - да е рошава.

Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 20:37
от dechobg
doktor_paunov написа:Дават малки бензиностанции,защото с големите ги е страх да се захванат.Знаете ли какви интереси има и какви пари играят там?Като нищо ще издухат господарите от ефира,а може и да ги опушкат!
Господари те на ефира си направиха измисления репортаж! И то както жълтата преса....
Re: НАФТА
Публикувано на: 19 Дек 2014 22:38
от nowyaris
Самият факт че БМВ-то дето сега ми го оставиха е на почти 600 хиляди и никога не му е пипан двигателя , отделно дето още е като самолет , а в БГ-то говорите за смяна на дюзи след 150-200 хиляди говори доста красноречиво за разликата между австрийска и българска "нафта".