Страница 3 от 5

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 08 Апр 2014 22:27
от Airfan
Japanese_fever написа:Така по-мога да се съглася. Дано и Аirfan да го прочете, защото по-нагоре ми говореше за някакви бонуси.
За твърдостта на диска няма да говорим, сравняваме спрямо OEM или оригиналния диск на колата.
Чета аз, чета, ама малко зор днес в офиса и нямах време да пиша.

Попринцип съм склонен да се съглася с твърдението, че има да ги наречем ОЕМ накладки за нормално шофиране и различни класове накладки за по-спортно, да го наречем, шофиране. Като вторите със сигурност при еднакви други условия при първите спирания спират по-зле от ОЕМ. Тези с добавките за душите със спортен дух не мога да ги коментирам, защото нямам личен опит, освен горе споменатото Мицу, но то е друга категория и изобщо не може да става дума за сравнение.

Та ако коментираме разпространените у нас накладки - АТЕ, Феродо, ТРВ, Делфи и прочие, ще се срещнат меки, цапащи, спиращи накладки и твърди, нецапащи, по-слабо спиращи, но за сметка на това износващи диска накладки (например Тръстинг). Преди време си монтирах Брембо Макс на колата в комплект с накладки Ате (на тях имаше щампа Галфер, но това е друга бира), а мой приятел монтира Брембо Макс + Тръстинг. Имахме еднакви коли, с еднакви мотори - резултатът бе, че аз за 20 000 минах средата на накладките, дисковете почти нямаха ръбче, а той за 20 000 беше за смяна на диска... за сметка на това накладките бяха почти нови и определено не спираше по-добре.

Та това са моите виждания за накладките при нормална употреба на автомобил. За трак дни, писти и прочие не мога да кажа... blush.gif

Да уточня, че на същата кола съм карал и с други комбинации от накладки и дискове, но да не навлизам в подробности за сега.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 08 Апр 2014 22:35
от Japanese_fever
Airfan написа: Като вторите със сигурност при еднакви други условия при първите спирания спират по-зле от ОЕМ.
Ти хубаво спомена опита си, но аз пак казвам - горното не е вярно.
Не знам как е при обикновените накладки, но при спортните на кутията си пише как да се разработят при първите спирания, което ако бъде направено както трябва спирчаките спират при всякакви условия. Обикновено инструкциите са първите 3 спирания да са със скорост около 50 км/ч, а следващите 3 да са със скорост около 130 км/ч. Като спирането трябва дае плавно и да избягваш блокиране на колелата, както и без да спираш наълно на колата. По този начин се образува филм в/у диска от отделен материал от накладката, който филм след това спомага за зацепването на накладката бързо и веднага. Та мисълта ми е, ако накладките ви нямат такива инструкции за разработване значи не са спортни.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 08 Апр 2014 22:47
от Rudy
Последно?
Japanese_fever написа:... Това да не са ти гуми да ги загряваш? tooth.gif

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 08 Апр 2014 22:56
от Airfan
Попринцип не обичам да говоря без да съм изпитал нещо на гърба си и в случая споделям моя опит. Не твърдя, че съм прав! Хората, които четат, съответно ще прочетат дискусията и ще преценят за себе си какво да направят и за това тук си хабим клавиатурите да пишем. drunk.gif
Пак казвам, аз спортни накладки не съм слагал никога и на практика нямам опит с поведението им. Като цяло спортни накладки тук в България масово не се предлагат.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 08 Апр 2014 23:10
от slowtraveler
Japanese_fever написа:....Та мисълта ми е, ако накладките ви нямат такива инструкции за разработване значи не са спортни.
Да ти пусна ли линк на известен производител на спирачни системи, където е указан точния начин за разработване/напасване на нови обикновени накладки :whistle:
Странно защо начина почти съвпада с написаното от теб... Пък накладките не са 'спортни'...
Въпроса не е в отлагането на накладка върху диска, а в създаване на правилна консистенция (явно при определено термичното натоварване) на повърхностния слой на самата накладка (феродото)...
При прегряване накладката се 'закалява' и не спира ефективно...
Избягва се напълно спиране при разработване на накладките за да се избегне локално прегряване на диска (което може да промени структурата на ДЖилязото в дадената зона и в последствие вибрации) или пък прегряване на накладката.
Така ги виждам нещата. Разработвайте правилно новия комплект - лесно и бързо е, а пести нерви след това...

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 08 Апр 2014 23:20
от nowyaris
Така че с избора на накладки - умната.И който си е махнал катализатора веднага да го сложи обратно mad.gif .

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 09 Апр 2014 10:56
от Japanese_fever
Rudy написа:Последно?
Japanese_fever написа:... Това да не са ти гуми да ги загряваш? tooth.gif
Последно спортни накладки не съм чувал, а и ъсм сигурен че не се нуждаят от загряване, за да спират добре. Моите коват още в началото и като срудени.
За състезателни не съм сигурен, но там може да се изиква известно покачване на температурата, но те са си само за писта, така или инче.

Та накладките аз ги деля на 3 видя, според предназначение, а те може и да са повече (според материал):
- ОЕМ (оригинални от производителя)
- High Performance (спортни)
- Racing (състезателни)

Ако не си карал и 3-те вдиа не мисля, че мнението ти ще е меродавно. Аз съм карал само с първите два вида и разликата е огромна в полза на вторите.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 09 Апр 2014 11:29
от nowyaris
Значи вече две неща не са ми ясни.Първо когато се състезавам дали спортувам или не.Това не ми е ясно откакто започна да бълваш по темата само глупости.Второто по-ново,откога в превод на български High Performance означава "спортни".То че английския ми е ужасен е вярно,ама чак пък толкова.... .И отделно от това в качеството си на какъв определяш колко и какви видове спирачни накладки има,че на всичко отгоре и ангажираш колегите със напълно погрешни мнения и схващания по този въпрос,а също и по всички останали въпроси ? Не само технически.... .Дай малко по-уравновесено - ако нивото на колегите ти в някоя американска кухня ти позволява да изпъкнеш със знания,в този Форум нивото е малко по-друго.Свиквай.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 09 Апр 2014 14:42
от scorpion
Твърди или меки накладки, твърди или меки дискове ... много относителен въпрос поради многобройните производители на въпросните части.
Не знам на Авенсиса ми кой е производител на дисковете и накладките (последните са с бранда на БОШ) но за вече близо 60 хил.км изминати от закупуването на колата като нова, предните дискове са с около 1 мм износване, а накладките са с дебелина около 4-5 мм, задните с по-малко от милиметър износване, накладките са с дебелина около 5-7 мм (ако окомера ми е точен rolleyes.gif ) Това установихонзи ден, при смяната на гумите с летни (директно с джанта). За тези близо 60 хил.км не съм усетил разлика в поведението при спиране. Единствено е спаднала обяснимо течността в казанчето. Не знам колко още ресурс имат накладките но мисля сега при осблужването да ги сменя всичките. Най-малкото, че все пак 5 години от вграждането в колата си е дълъг период от време и не бих искал изненади ... После какво ще е поведението не знам ... за мен това си е добър пробег с тези накладки,като обаче се стремя да не ползвам екстремно спирачките и ползвам двигателната такава при всяка възможност, т.е. рядко карам с изключена скорост или превклювам на по-ниска предавака и т.н. ...

Та искам да кажа, че ми е все едно дали са твърди или меки накладките стига колата да спира добре и смяната на накладки и дискове да не се налага често biggrin.gif

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 09 Апр 2014 16:00
от zi_zi_top
Мисля, че ще допуснеш грешка (най-малкото с излишен разход), ако ги смениш. :thumbsup:

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 09 Апр 2014 16:37
от slowtraveler
Накладките не се сменят по време, а по износване.
Докато не са достигнали до минимума си не виждам смисъл да се сменят.
Виж обаче този 1мм износване на диска (предполагам имаш предвид от всяка страна) вече е на границата на максимално износване на диска.
Така, че се приготви заедно с накладките да смениш и дисковете...
Ако не се лъжа на авенсиса смених оригиналните задни накладки на над 75х.км (или 90х.км), като дисковете имаха минимално износване.
Предните накладки тогава бяха на около 50% износени - въобще не ги пипнах.
Колата продължаваше да си спира нормално (като за авенсис де - с известни забележки tooth.gif )


P.S. Сега отново прочетох какво пише за джипа - спортно управление и окачване, 4бр спортни дискови спирачки ....
Абе много спортен автомобил си е това, та затова има нужда от спортни спирачки tooth.gif
Под спортните дискови спирачки сигурно имат предвид това, че предните апарати са с по няколко бутала, но едва ли заради спортни амбиции, а по-вероятно заради огромното тегло на автомобила.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 09 Апр 2014 19:58
от Japanese_fever
scorpion написа: Не знам колко още ресурс имат накладките но мисля сега при осблужването да ги сменя всичките.
И аз мисля, че добре ще направиш като ги смениш, въпреки че може да изчакаш примерно едни 5000-10 000 км. Накладките имат сервизен минимум, това че не са още на желязо, не значи че не може да ги смениш. Но досковете също са за смяна - имай на преди вод, че щом са се износили с 1 мм, значи е общо 2мм (отвътре и отвън по 1мм). А по спецификации диска се сменя след като дебелината му се е намалила с 2 мм. Ако искаш може да изчакаш докато започнат да ти скърцат накладките, те имат едни пластинки дето издават шум като станат много тънки, но както казваш ти 60К км за занкладки е прекрасен пропбег и може да ги смениш, особено ако си имал екстремни спирания при които спирачките са миришели след това. Нормално, че спирачната ти течност й е паднало нивото, нали накладките са вече към края на живота си. Може да долееш до макс, ако имаш, а после като слагаш нови те ще си изхвърлят допълнителното количество.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 09 Апр 2014 20:02
от Japanese_fever
nowyaris написа:Значи вече две неща не са ми ясни.Първо когато се състезавам дали спортувам или не.
Ярисе, ти като си завършил (абе ти верно заръшл ли си го или не) техникум по селско-стопанска техника, професионален механик ли си? Ама може ли да работиш във Формула 1 щом си професионален механик. Отделно, ако тичаш пред блока спортуваш ли - спортуваш, ама може ли да се явяваш на олимпйски игри?

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 09 Апр 2014 21:09
от vodafon
от Japanese_fever » 09 Апр 2014 ....

Абе ти верно си голяма мерудия,и като направиш 1000000 поста ще имаш ли награда ?
Много ме развеселяваш напоследък /откакто съм във форума де/ :blob7: :blob6: :blob5: :blob4: :blob8: :blob3: :blob2: :blob:

Нормалните накладки се използват с нормални дискове и са с работна температура под 400 С.
Спортните /щото това са и състезателни/ са няколко вида и се използват в зависимост от спорта - писта/драг/рали и т.н + авиация
Тяхното прилагане е с адекватни на тях дискове и апарати 4-6-8-10-12 бутални.
Работна температура от 500 до 900 С и биват органични - висок сегмент със съдържание на кевлар,
метало-органични , съдържат стоманени фибри
металокерамични или така наречените самолетни накладки - сещай се какви са.

Няма как да търсиш от спортна накладка с обикновен диск и еднобутален апарат някакво спиране.
Ако някой е карал на писта направен автомобил трябва да знае как се подържа температурата на спортните накладки за да спрат както трябва

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 09 Апр 2014 21:14
от max-2
scorpion написа:Твърди или меки накладки, твърди или меки дискове ... много относителен въпрос поради многобройните производители на въпросните части.
Не знам на Авенсиса ми кой е производител на дисковете и накладките (последните са с бранда на БОШ) но за вече близо 60 хил.км изминати от закупуването на колата като нова, предните дискове са с около 1 мм износване, а накладките са с дебелина около 4-5 мм, задните с по-малко от милиметър износване, накладките са с дебелина около 5-7 мм (ако окомера ми е точен rolleyes.gif ) Това установихонзи ден, при смяната на гумите с летни (директно с джанта). За тези близо 60 хил.км не съм усетил разлика в поведението при спиране. Единствено е спаднала обяснимо течността в казанчето. Не знам колко още ресурс имат накладките но мисля сега при осблужването да ги сменя всичките. Най-малкото, че все пак 5 години от вграждането в колата си е дълъг период от време и не бих искал изненади ... После какво ще е поведението не знам ... за мен това си е добър пробег с тези накладки,като обаче се стремя да не ползвам екстремно спирачките и ползвам двигателната такава при всяка възможност, т.е. рядко карам с изключена скорост или превклювам на по-ниска предавака и т.н. ...

Та искам да кажа, че ми е все едно дали са твърди или меки накладките стига колата да спира добре и смяната на накладки и дискове да не се налага често biggrin.gif
Според мен в твоя случай е най-добре да смениш спирачната течност, много са и годинките вече, а за накладките спокойно може да изчакаш да паднат до около 3 мм. , което при твоя стил на каране е около 30 к км. Спомням си, че за карината минимума феродо, при който се сменят накладки е 1 мм. , но това е много грубо и почти веднага оставаш без спирачки при интензивно спиране. :thumbsup: