Страница 3 от 9

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 21 Ное 2013 01:41
от Japanese_fever
CCV - crank case ventilation (клапанът за картерните газове)

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 21 Ное 2013 02:34
от JapCar
Japanese_fever написа:CCV - crank case ventilation (клапанът за картерните газове)
Нещо такова ще да е, но май не това е клапана, а е системата, а той е CCV Valve, а има и понятие CCV Vent Control Solenoid...
Съществува и CCV = Canister Closed Valve, което мислех, че е свързано с изпаренията...
Както и да е, не ги знам къде са и могат ли да издават звук.

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 21 Ное 2013 07:00
от Japanese_fever
Кава се PCV valve - positive crank ventilation и е клапан.
Само го споменах, но мсиял че проблема на колегата не идва от там.

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 21 Ное 2013 08:21
от Lakokara4a
Относно турбото поне аз знам, че се задейства при над 2000 оборота. Може и да не е така, както казах ми е първата кола с дизел и турбо.
Относно EGR клапана- преди 4 месеца на морето ми светна и ходих до Бургас при нашия колега от форума да го почисти. Та и това би трябвало да отпадне.
Абе, ще проверя какво е та ако ще един да лежи отпред по време на движение...

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 21 Ное 2013 08:28
от Airfan
JapCar написа:
Airfan написа: Има ли някаква форма на EGR клапан в твоя мотор? Обикновено те вият, бълбукат, бръмчат и издават разни форми на звуци в някакви ситуации.
Всички съвременни коли имат ЕГР и твърдението, че издава звуци е абсолютно погрешно. Задръстен, блокирал (отворена/затворена позиция) ЕГР има кофти ефект върху двг., но не и звуци.
Не си прав, при друг модел автомобил ЕГР-ът се състоеше от две части - механична и електронна. Механичната отваряше клапан, който пропускаше определено количество изгорели газове обратно в смукателния колектор, а електронната посредством сигнали от различни датчици на колата създаваше вакуум, с който отваряше с някакви проценти механичния клапан. Та те този електронен модул, особено след изгасяне на колата издаваше различни звуци по време на изпускане на вакуума дали от неизправност или просто защото така си работеше.
Аз дадох насока да си погледне човека, тъй като не съм майстор, но пък споделям каквото съм виждал и чувал с очите и ушите си.

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 21 Ное 2013 13:52
от JapCar
Airfan написа: Аз дадох насока да си погледне човека, тъй като не съм майстор, но пък споделям каквото съм виждал и чувал с очите и ушите си.
Добре, нека погледне, неговият може и да е вакуумен ( 2003), поне на Авенсиса след 2006 са изцяло електрически. Допускам, че след спиране на двг. е възможно да се чуе някакво съскане, но при работещ двг. шум толкова силен, че да се чува в купето...
Имал съм коли и с вакуумен , шумове не съм чул.

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 21 Ное 2013 14:34
от NET
JapCar написа:
Airfan написа: Аз дадох насока да си погледне човека, тъй като не съм майстор, но пък споделям каквото съм виждал и чувал с очите и ушите си.
Добре, нека погледне, неговият може и да е вакуумен ( 2003), поне на Авенсиса след 2006 са изцяло електрически. Допускам, че след спиране на двг. е възможно да се чуе някакво съскане, но при работещ двг. шум толкова силен, че да се чува в купето...
Имал съм коли и с вакуумен , шумове не съм чул.
...колега, на лекотоварна кола последно поколение, на не коя да е немска марка, се чува по време на път ... и то доста внушително, точно CCV клапан(коригира налягането в системата явно). Но докато в моя случай е нормално, коментирания звук на тази кола едва ли е нормален :study:

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 21 Ное 2013 18:58
от vladika
да си смени горивния филтър(ама със истински) и тогава ще си говорим.

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 21 Ное 2013 20:03
от vodafon
JapCar написа:
vodafon написа: иначе дзвънтенето под 2000 ти е некоя дюзичка припиква и е като аванс.
Хайде някой да разясни (ако знае със сигурност, не някой да трупа постове твърдейки , че дрънчи някой филтър или крушката на стопа)
Припикава значи на едно впръскване пуска повече от зададеното или не е херметична и пуска малко дори когато няма команда за впръскване?
За второто теоретично по-е възможно- още при сгъстяването ако дюзата пуска малко , то възниква запалване преди впръскването. От друга страна ако това е случая, то ще пречи и на празния ход и на високите обороти...а това звънтене се получава само при мн. ниски обороти под товар, т.е. като настъпиш да ускоряваш, после изчезва.
Тия високо технологични въпроси ще ти отговори некой инженер, майстор-дюзаджия нема да те огрее.
Ако мислиш че трупам постове, нещо си се излъгал. Имам подобен проблем със звънтенето и споделих че ми е същото.
Ако искаш пълен разрез на комън рейл дюза, ходи запиши ДВГ и ще ти светне.
Отделно, при различни обороти дюзата е в различни режими - примерно в ниски под товар прави 5-6 кратки впръсквания и ако има боклуци вместо 6 по 02-05 мс, прави 1-2 дълги по 1-2 мс и става звън или грешен бум така казано. запецва му иглата и не смогва.
Въобще тука големи чато-разбирачи има, пишат секви букви само дето нема връзка с главния мозък.
ЕГР-а му пращял на единия, филтъра му виел на другия- тва да не е центробежен филтър бе .
Айде спирам да трупам активи че ме дигна некой на роги, сори колега че те ползвах за ракета носител, ма така ми дойде

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 21 Ное 2013 20:06
от vodafon
Airfan написа:Това с дюзите го изключи като възможност, също и турбото... При тези обороти то напрактика не ти нагнетява нищо. Има ли някаква форма на EGR клапан в твоя мотор? Обикновено те вият, бълбукат, бръмчат и издават разни форми на звуци в някакви ситуации.
не нагнетява ама върти, ако има сажди ще свири и без да нагнетява. при 2000 вече е нагнетило и разпуска.
сложи си пластинка на дупки в аспуфа и ще свирне и твоята.

А мислете преди да драскате бе

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 21 Ное 2013 21:32
от Airfan
vodafon написа:
Airfan написа:Това с дюзите го изключи като възможност, също и турбото... При тези обороти то напрактика не ти нагнетява нищо. Има ли някаква форма на EGR клапан в твоя мотор? Обикновено те вият, бълбукат, бръмчат и издават разни форми на звуци в някакви ситуации.
не нагнетява ама върти, ако има сажди ще свири и без да нагнетява. при 2000 вече е нагнетило и разпуска.
сложи си пластинка на дупки в аспуфа и ще свирне и твоята.

А мислете преди да драскате бе
Възможно ли е да пуснеш диаграма, че ако разтоварва на 2000, то излиза, че след 2000 об/мин колата е атмосферка. Или ти имаш друго предвид?

И моля да няма саркастичен тон, а колегиалност. Щом разбираш - обяснявай, а не се подигравай с нас. Ние правим каквото можем.

С уважение.

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 21 Ное 2013 21:48
от JapCar
vodafon написа: Ако мислиш че трупам постове, нещо си се излъгал. Имам подобен проблем със звънтенето и споделих че ми е същото.
Ако искаш пълен разрез на комън рейл дюза, ходи запиши ДВГ и ще ти светне.
Не визирах теб, а тези които във всяка тема участват със съвети- смени всички филтри, смени маслото, сложи хубаво гориво или най-ценния съвет, за който никой не би се сетил - Иди на сервиз...
Устройството и действието на комън рейл дюзата знам със сигурност по-добре от някои завършили ДВГ. Тя е доста различна от едно времешните дюзи...
Теоретично впръаскванията са 5 - 2 pilot, main и 2 after. При мен на пр.ход и при високи обороти (на място) са три- 2 pilot и main. Има и едно after, но и периода и градусите му са 0. Трябва да проверя в движение, под товар какво е положението.(тези неща гледам с Techstream)
Въпроса беше не устройството, а кое/защо чука. И двама изказахме някакви предположения, нека и друг да каже ако знае.

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 21 Ное 2013 22:40
от Scott
JapCar написа: Въпроса беше не устройството, а кое/защо чука. И двама изказахме някакви предположения, нека и друг да каже ако знае.
Да изкажа и аз едно предположение тогава. Чукането е резонанс на горивната камера, подобен на "аванса" при бензиновите коли. При студен двигател или при натоварване горенето не обхваща равномерно целия обем и се получава едно горящо ядро около подгревателната свещ и соплото на дюзата, което се разпространява в обема на горивната камера с по-голяма скорост от нормалното горене. И затова се чува чукане или по-отчетливо ръмжене. cool.gif

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 22 Ное 2013 00:08
от JapCar
Scott написа:Да изкажа и аз едно предположение тогава. Чукането е резонанс на горивната камера, подобен на "аванса" при бензиновите коли. При студен двигател или при натоварване горенето не обхваща равномерно целия обем и се получава едно горящо ядро около подгревателната свещ и соплото на дюзата, което се разпространява в обема на горивната камера с по-голяма скорост от нормалното горене. И затова се чува чукане или по-отчетливо ръмжене. cool.gif
И това е възможно, но защо само при ниски обороти?
При мен специално го има и зиме и лете и при студен и при топъл двг, вярно при топъл по-малко. Някой ден си го има постоянно, друг не...не знам какво се е променило.Например преди малко ходих до центъра, общо около 12 мили, едвам загря на връщане (беше 4гр), вървеше идеално, нито едно причукване.
Да вметна , споменавал съм го на др. място- миналата зима изследвах подгревите свещи: При студено време като сега, свещите греят около 3-4 мин след запалване и тръгване при студен двг, лятото не съм проверявал, сигурно е по-малко.

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?

Публикувано на: 22 Ное 2013 07:26
от vodafon
Scott написа:
JapCar написа: Въпроса беше не устройството, а кое/защо чука. И двама изказахме някакви предположения, нека и друг да каже ако знае.
Да изкажа и аз едно предположение тогава. Чукането е резонанс на горивната камера, подобен на "аванса" при бензиновите коли. При студен двигател или при натоварване горенето не обхваща равномерно целия обем и се получава едно горящо ядро около подгревателната свещ и соплото на дюзата, което се разпространява в обема на горивната камера с по-голяма скорост от нормалното горене. И затова се чува чукане или по-отчетливо ръмжене. cool.gif
а горенето не обхваща целия обем щото некой не е пръснал както трябва, оттам некой има ядове с разпръсквачите на дюзите.
и в зависимост от това колко са запушени разпръсквачите и колко е износването на котвата/иглата, това явление се получава незакономерно при различни обстоятелства - но го има.
на студен чука на топъл млъква , на студено и на топло млъква, един път чука на топло друг път мълчи.
толкова за форумната диагностика, за повече-на доктор, прави се аутопсия и прочие