Страница 3 от 4
Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 28 Дек 2013 10:45
от vodafon
JapCar написа:memorex написа:Според мен проблема е далеч по-прост .Следващия път сложи хубаво масло в двигателя да не е от тойотското и ще видиш разликата.Успех.
Чудя се как някои обвиняват маслото за всички шумове, вибрации и проблеми по двг или колата. Аз винаги купувам от най-евтиното масло от eBay, което отговаря по параметри на двг. и сменям навреме. Никога не съм робувал на "позлатените" Кастроли, Мобили...на двойна цена. Скъпото масло осигурява по-малко износване, което поне за тук в днешно време не е важно, колите често сменят собствениците. Нито знам тези преди мен какво масло, колко често са сменяли, нито ме е грижа за следващите...важно е при мен колата да е в ред.
Вярно, в БГ нещата са по-различни, по-дълго се ползват колите от един собственик, за това не твърдя, че моето виждане по въпроса е приложимо.
За маслото в ск. кутия вероятно е по-различно. Качеството, верния вискозитет вероятно са отговорни за плавното превключване при всички температури, така мисля, макар, че никога не съм сменял...
Явно има някаква непозната теория,според която маслото освен да смазва е и отговорно за балансирането на двг - кой както го разбира
Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 28 Дек 2013 11:41
от Оги
Има и една друга по-малко позната теория: скъпото се оказва евтино. А евтиното е за богати. Друг е въпроса ако се съобразяваш с потребностите на мотора, климатичните условия и натоварването.

Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 28 Дек 2013 13:36
от JapCar
vodafon написа:
Явно има някаква непозната теория,според която маслото освен да смазва е и отговорно за балансирането на двг - кой както го разбира
Тя теорията не е непозната, но е само теория. И в други форуми има едно постоянно присъствие и за всеки проблем казват- смени всички масла, филтри, смени бензиностанцията, слагай добавки, ма от скъпите и всичко шъ съ опраи biggrin.gif Е, ако държат магазин за автоаксесоари/консумативи е обяснимо...
Не разбирайте грешно, не съм против хубавите консумативи, но според конкретния случай. Качествените масла са за спортни, оборотни коли, които имаш намерение да притежаваш много години и ежедневния стил на каране е "състезателен"...
Та, зависи и от стила на използване. Аз минавам 2000об само когато ускорявам за превключване, нормално каране винаги е около 2000об. Изпреварване тук се случва изключително рядко, неосновните пътища са тесни и със завои, всички карат с ограничението за дадения път, вървят си в колона и не се налага... Е, това натоварен двигател ли е?
Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 28 Дек 2013 13:44
от slowtraveler
Jap, при вас движението не може да се сравни с това в БГ...
Начина на експлоатация е различен...
При вас си имаш магистрали (с доста умерена скорост по наши мащаби), по които минава основния трафик, след което се отклоняваш по второстепенен доста кратък път, които не са толкова натоварени...
Наистина никой не изпреварва или се юрка...
Докато в БГ първокласните пътища поемат целия трафик от там, където свършва някоя от недостроените магистрали.
И то през значително по-хълмист или планински ландшафт, на който по-тежките камиони окапват. Като смесиш всичкото това с идиотски ограничения (например в най-ниската точка между два хълма), и движението става толкова хаотично, че единствено по-рязка маневра може да те освободи от някой мъкнещ се тир с ремарке...
Често оборотите са над 6х.об/мин...
Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 28 Дек 2013 14:55
от JapCar
slowtraveler написа:Jap, при вас движението не може да се сравни с това в БГ...
Начина на експлоатация е различен...
С моите писаници, това исках да кажа, че за моите условия, това са ми разбиранията.
За магистарлите е така, не са много като в Швабско, но поемат основния трафик за дълги разстояния. И там не се налага екстремно каране и изпреварване, защото обикновенно са с 3 ленти, колите си вървят с разрешените 70 мили/ч (112км/ч) и най скапаната кола може да ги поддържа. И аз там на круиз контрол на 6-а май съм около 2000об.
Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 28 Дек 2013 15:17
от slowtraveler
Точно това са ми и личните впечатления от английския автомобилен транспорт... Спокойно, толерантно и сравнително бавно движение...
Без юркане...
Да, особено около Лондон трафика бе много натоварен, но целия 'пакет' се движеше с почти еднаква скорост... И промяната на темпото /изпреварването ставаше с леко натискане или отпускане на газта...
Там и автоматик не ти е нужен

Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 28 Дек 2013 15:24
от vodafon
JapCar написа:vodafon написа:
Явно има някаква непозната теория,според която маслото освен да смазва е и отговорно за балансирането на двг - кой както го разбира
Тя теорията не е непозната, но е само теория. И в други форуми има едно постоянно присъствие и за всеки проблем казват- смени всички масла, филтри, смени бензиностанцията, слагай добавки, ма от скъпите и всичко шъ съ опраи biggrin.gif Е, ако държат магазин за автоаксесоари/консумативи е обяснимо...
Не разбирайте грешно, не съм против хубавите консумативи, но според конкретния случай. Качествените масла са за спортни, оборотни коли, които имаш намерение да притежаваш много години и ежедневния стил на каране е "състезателен"...
Та, зависи и от стила на използване. Аз минавам 2000об само когато ускорявам за превключване, нормално каране винаги е около 2000об. Изпреварване тук се случва изключително рядко, неосновните пътища са тесни и със завои, всички карат с ограничението за дадения път, вървят си в колона и не се налага... Е, това натоварен двигател ли е?
познатата теория/практика казва :
маслото е за смазване, ако не става - работата на мотора е по-шумна,повдигачи, маслена помпа и други къпещи се в масло елементи се чуват малко повече и накрая бум.
горивото е за горене - при неизправност там се получава неравномерна работа на двигателя, било то лош бензин/нафта или запушени инжектори, скапана помпа задръстен филтър и накрая бум
Некой ако знае нещо по-различно да пише
Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 28 Дек 2013 19:56
от stany68
memorex написа:Според мен проблема е далеч по-прост .Следващия път сложи хубаво масло в двигателя да не е от тойотското и ще видиш разликата.Успех.
МАСЛОТО НЕ Е ТОЙОТСКО,А НЯКАКВО ТУРСКО..... С ЕДНО ВОДНО КОНЧЕ НА НЕГО......НА 7000 КМ,И НЕ СЪМ ДОЛИВАЛ ИЗОБЩО.
Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 28 Дек 2013 20:00
от stany68
vodafon написа:stany68 написа:vodafon написа:колегата пише за проблем който е типичен за бензинов двг с директно впръскване - не е тампон, инжектори се ебават.
идентично за почти всички марки с директо впръскване на бензин -FSI,JTS,GDI, е тресене на двг при определен пробег - особенно с бг горива.
имал съм алфа с директно впръскване, лечението е или нови инжектори или яко добавка на всеки резервоар. аз набих на три резервоара докато се оправи - вюрт.
ако и наистина си издънил катализатора - това ти е болката .
П.П. също като причина - нехващаема, при издънването на катализатора /ако не е издънване а подмяна с гърне/ има огрооомна вероятност за крива заварка която да повлича цялата аусп. система и да тресе за това. просто е обран компенсаторния луфт на системата и го усещаш да тресе.
Това за инжекторите вече е нещо ново.
При едно ходене в ТМ СофияЗапад - приемчиците караха колата и накрая надълго ми разказаха,че при този двигател било нормално да тресе.Имало го и при РАВ4,със същия двигател.....Нямало оправяне след определен пробег и затова-споко и да си карам така.....За инжектори нищо не споменаха,иначе какво им пречеше да ми отрежат главата ? Иначе - сипвах една добавка на Кастрол - приятели ми я препоръчаха.Ефект нямаше никакъв./Колата е карана само в Швейцария,аз съм първи тук/.
По отн.на катализатора - след премахването на горния и замяната на долния с резонаторно гърне - /при Дидо/ - също нямаше никаква промяна във вибрациите.Та едва ли е крива заварка или нещо подобно.
По отн.на тампоните - сменил съм само предния,който си беше скъсан. За другите - не намерих доставчик,който да си вземе обратно тампона,ако се окаже,че моя си е здрав

.А да свалям един след друг тампони на двигател и да ги проверявам ,след това да поръчвам и т.н....нещо не си го представям.Не намерих сервиз/майстор/,който категорично да каже,че имам за смяна тампон/тампони. Та вече не знам, може и да не са и тампони. Пък и се свиква с вибрацията с течение на времето.
Като се затопли - ще му мисля отново,ако започне да ме дразни силно.
Без да правя реклама - алфата я пооправих с вюрт чистител за инжекцион, тук във форума има един колега който аз се убедих че предлага читави неща-яриса ми 1.4 д4д имаше подобно тресене -вече го няма

.
третирай поне два - три резервоара с повишена концентрация, така с едно сипване е за профилактика.
а не са ти го казали щото ако и това тръгне като мълва /освен дизелови и бензинови инжектори/ егати и №1 ще са по качеството.
Отделно бензиновите двг с директно впръскване са много непознати в бг сервизите - не могат да приемат че може да има
common rail на бензин, и като сложиш качественното гориво в бг нещо пак неприемливо за западните технологии и получаваш отговора на уравнението
Всъщност инжекторите се хващат лесничко от хора които знаят какво правят - на диагностика се гледат времената за впръскване, газ анализатора също помага или пък на загрял мотор ако понамирисва на неизгорял бензин - те това е.
неравномерната работа/тресенето, е следствие на недобро впръскване/изгаряне на горивото - принципа е същия като да д4д но при бензина е само д4 /директ 4/
Благодаря,колега.Ще го пробвам това с Вюрт-а,пък да видим.
Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 28 Дек 2013 20:48
от Stuky
Здравей колега Стенли,
Въпрос - извинявай ако не съм разбрал но съществуваше ли тресенето и в такъв мащаб ли беше преди да смениш първия тампон? Питам тъй като съм страдал много от лош тампон на двигателя - ефектът беше точно лоши силни вибрации.
Поздрави,
С.
Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 28 Дек 2013 22:10
от JapCar
Stuky написа:
Въпрос - извинявай ако не съм разбрал но съществуваше ли тресенето и в такъв мащаб ли беше преди да смениш първия тампон? Питам тъй като съм страдал много от лош тампон на двигателя - ефектът беше точно лоши силни вибрации.
Подкрепям въпроса/подозрението.
Имал съм такъв случай едно време на Лада, заден тампон- след смяната, ужасни вибрации. Върнах го и взех от другмагазин. Първия видимо беше много твърд...
Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 28 Дек 2013 22:15
от Stuky
JapCar написа:Stuky написа:
Въпрос - извинявай ако не съм разбрал но съществуваше ли тресенето и в такъв мащаб ли беше преди да смениш първия тампон? Питам тъй като съм страдал много от лош тампон на двигателя - ефектът беше точно лоши силни вибрации.
Подкрепям въпроса/подозрението.
Имал съм такъв случай едно време на Лада, заден тампон- след смяната, ужасни вибрации. Върнах го и взех от другмагазин. Първия видимо беше много твърд...
Именно - смятам че много твърд (неоригинален) тампон може да доведе до такъв ефект. Имах проблем на Рено с неоригинален тампон, след монтирането на който тампон имаше зверски вибрации в цялото купе, след запалване на мотора. След смяната с оригинален тампон всичко се оправи.
Успех,
С.
Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 30 Дек 2013 00:41
от vodafon
Stuky написа:JapCar написа:Stuky написа:
Въпрос - извинявай ако не съм разбрал но съществуваше ли тресенето и в такъв мащаб ли беше преди да смениш първия тампон? Питам тъй като съм страдал много от лош тампон на двигателя - ефектът беше точно лоши силни вибрации.
Подкрепям въпроса/подозрението.
Имал съм такъв случай едно време на Лада, заден тампон- след смяната, ужасни вибрации. Върнах го и взех от другмагазин. Първия видимо беше много твърд...
Именно - смятам че много твърд (неоригинален) тампон може да доведе до такъв ефект. Имах проблем на Рено с неоригинален тампон, след монтирането на който тампон имаше зверски вибрации в цялото купе, след запалване на мотора. След смяната с оригинален тампон всичко се оправи.
Успех,
С.
има го и този момент - евтино лечение е тампон 2-ра ръка от морга за проба с уговорка за връщане ако няма промяна.
Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 01 Яну 2014 19:17
от stany68
Stuky написа:Здравей колега Стенли,
Въпрос - извинявай ако не съм разбрал но съществуваше ли тресенето и в такъв мащаб ли беше преди да смениш първия тампон? Питам тъй като съм страдал много от лош тампон на двигателя - ефектът беше точно лоши силни вибрации.
Поздрави,
С.
Здравей,колега..
Аз смених само предния тампон,който си беше очевидно за смяна. За останалите - най-често давал фира този откъм веригата,който е и маслен тампон.Но в моя случай - около 5-6 различни майстора,вкл.и в ТМ проверяваха - "май не били за смяна другите тампони на двигателя,ама за по-сигурно що не ги сменя....?" Не съм фен на подобни експерименти по метода на отхвърлянето на проблема - искам категорично мнение и сменям/правя каквото трябва.
Затова и ми се иска да проверя идеята на колегата за инжекторите.Иначе ,след смяната на скъсания тампон,след едно шише добавка за прочистване Кастрол ,почистване на сензори и т.н. - вибрирането си го има без никаква промяна.
Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 01 Яну 2014 20:04
от vodafon
stany68 написа:Stuky написа:Здравей колега Стенли,
Въпрос - извинявай ако не съм разбрал но съществуваше ли тресенето и в такъв мащаб ли беше преди да смениш първия тампон? Питам тъй като съм страдал много от лош тампон на двигателя - ефектът беше точно лоши силни вибрации.
Поздрави,
С.
Здравей,колега..
Аз смених само предния тампон,който си беше очевидно за смяна. За останалите - най-често давал фира този откъм веригата,който е и маслен тампон.Но в моя случай - около 5-6 различни майстора,вкл.и в ТМ проверяваха - "май не били за смяна другите тампони на двигателя,ама за по-сигурно що не ги сменя....?" Не съм фен на подобни експерименти по метода на отхвърлянето на проблема - искам категорично мнение и сменям/правя каквото трябва.
Затова и ми се иска да проверя идеята на колегата за инжекторите.Иначе ,след смяната на скъсания тампон,след едно шише добавка за прочистване Кастрол ,почистване на сензори и т.н. - вибрирането си го има без никаква промяна.
написал съм ти по-горе че с едно шише/1 резервоар трудно ще промениш нещо. за алфата използвах три флакона вюрт на 2 резервоара и само каране, усетих подобрение след първия резервоар.
Дано да помогне, в най лошия случай ще имаш перфектно чиста горивна система и шанс да решиш проблема с по-малко пари.
Успех