маспо 5w40 или 10w40

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от t k d4d » 14 Фев 2014 08:37

Japanese_fever написа:
t k d4d написа:КОЕ да избера,вече е на 220 000км.и въпреки ,че не го гори не е ли рятичко 5w40.И ЗАЩО 2002г. кола като нова я дават с полусинтетика?
Къде пише, че го дават полусинтетика? Всичките тези масла ги има и като пълна синтетика (за 10W40 не съм сигурен, но и не ти го препоръчвам).
Отделно как реши, че 5W40 му е редичко?!?
Аз бих я карал с 5W40 или 5W30. Второто май го нямате полусинтетика, така че си решавай.
Принципно пълна синтетика е най-добре и да е сигурно, че не е менте.
Това, че е вече на 220 000 км, не значи, че трябва да й наливаш по-гъсто масло!
5в40 фул синтетик по не го гори,чак на 7к долях 200гр.,за разлика от 10в40 кастрол полисинтетика,на който още на 5к доливам и така 1 литър до 10к .Защо като не е редичко с 5в40 мотора е по шумен ?

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от Japanese_fever » 14 Фев 2014 23:54

t k d4d написа:Защо като не е редичко с 5в40 мотора е по шумен ?
ХУбаво, радвам се колега, че си намалил разхода на масло и си минал на пълна синтетика. И аз се чудя дали да минавам, но ен съм решил още да не вземе да протече от някоя гарнитура на моята бангия. А и аз доливам някъде 1л на 5000 км. Каква марка е тази синтетика 5W40? По принцип не е хубаво, че мотора ти е станал по шумен. Обикновено става малко по-шумен, 1000-2000 км преди смяната, защото на старото масло вече му пада вискозитета, т.е. става още по-тънко.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от t k d4d » 15 Фев 2014 08:17

Japanese_fever написа:
t k d4d написа:Защо като не е редичко с 5в40 мотора е по шумен ?
ХУбаво, радвам се колега, че си намалил разхода на масло и си минал на пълна синтетика. И аз се чудя дали да минавам, но ен съм решил още да не вземе да протече от някоя гарнитура на моята бангия. А и аз доливам някъде 1л на 5000 км. Каква марка е тази синтетика 5W40? По принцип не е хубаво, че мотора ти е станал по шумен. Обикновено става малко по-шумен, 1000-2000 км преди смяната, защото на старото масло вече му пада вискозитета, т.е. става още по-тънко.
Ти нали през цялото време твърдеше ,че караш с5в30 и друго не признаваш а сега се чудиш? Моето 5в40 беше DEXOL белгийско от варел от приятел.Но въпреки,че не го гори минавам на 10в40,просто мотора е по тих.Вчера налях VITOL SF или както казаха от елиткар ,че това е VAIKO само,че с техен етикет,защото сега те били вносители а преди били други,нещо такова казаха.Разликата е,че на вайкото маде ин германия е на самата туба отпечатано,докато витола е с етикет върху който пише германия.Та след проба не усетих промяна в работата на двигателя. ИЗВОДИ-или маслото не е читаво,или колата се е преебала с 5в40 ,понеже от нова в италия са я карали основно с 10в40,или на мен така ми се струва защото от както бракувах един кадет,който покарвах чат пат,точно от тогава се появиха шумовете на королата.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от Japanese_fever » 15 Фев 2014 10:55

Колега, аз винаги карам с 5W30, особено зимата - в момета съм с такова масло Valvoline полусинтетика. Двигателят ми работи перфектно и тихо с това масло и на студено и като загрее. Тук в момента е -10°С, а преди една седмица беше -20°С, просто не мога да си позволя да карам с масло 10W - колата ми става много шумна, особено под -10°С. Само лятото карам с 10W30. С 10W40 никога не съм карал и не мсиля да карам. Тук до колкото знам се предлага само полусинтетика, но аз и без това си карам с полусинтетика. Мисля да мина на 5W30/10W30 пълна синтетика, но ще видим.
Явно на вас в БГ ви хакат някакви ментета. Тези малсла, които спомена, не съм ги чувал. Защо не си взе Mobil 1, Castrol, Valvoline, Aral или YACCO?

Казвам, че на маслото му пада вискозитета в края преди смяната, защото съм рпавил тест на отработено 5W30 минерално и след теста се оказа, че вече е 5W20, но това след около от 6000-7000 км. Моя беше грешката, че не го смених точно на 5000 км, защото нито беше полусинтетика, нито пълна синтетика.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от t k d4d » 15 Фев 2014 16:14

Japanese_fever написа:Колега, аз винаги карам с 5W30, особено зимата - в момета съм с такова масло Valvoline полусинтетика. Двигателят ми работи перфектно и тихо с това масло и на студено и като загрее. Тук в момента е -10°С, а преди една седмица беше -20°С, просто не мога да си позволя да карам с масло 10W - колата ми става много шумна, особено под -10°С. Само лятото карам с 10W30. С 10W40 никога не съм карал и не мсиля да карам. Тук до колкото знам се предлага само полусинтетика, но аз и без това си карам с полусинтетика. Мисля да мина на 5W30/10W30 пълна синтетика, но ще видим.
Явно на вас в БГ ви хакат някакви ментета. Тези малсла, които спомена, не съм ги чувал. Защо не си взе Mobil 1, Castrol, Valvoline, Aral или YACCO?

Казвам, че на маслото му пада вискозитета в края преди смяната, защото съм рпавил тест на отработено 5W30 минерално и след теста се оказа, че вече е 5W20, но това след около от 6000-7000 км. Моя беше грешката, че не го смених точно на 5000 км, защото нито беше полусинтетика, нито пълна синтетика.
Каква е разликата между 10в30 и 10в40 ,първото след 6000-7000км.няма ли да е вече 10в20? Унас в БГпоне аз не съм видял,но като кажеш полусин.това е 10в40 ,а като кажеш пълнасин.е 5в30 и 5в40.Това са най често използвани масла.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1476
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 39 пъти

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от veso_hds » 15 Фев 2014 17:37

t k d4d написа:
Japanese_fever написа:
Казвам, че на маслото му пада вискозитета в края преди смяната, защото съм рпавил тест на отработено 5W30 минерално и след теста се оказа, че вече е 5W20, но това след около от 6000-7000 км. Моя беше грешката, че не го смених точно на 5000 км, защото нито беше полусинтетика, нито пълна синтетика.
Каква е разликата между 10в30 и 10в40 ,първото след 6000-7000км.няма ли да е вече 10в20? Унас в БГпоне аз не съм видял,но като кажеш полусин.това е 10в40 ,а като кажеш пълнасин.е 5в30 и 5в40.Това са най често използвани масла.
Колега,наистина това са най-често използваните масла в България.Но 10в40 има полусинтетика и пълна синтетика.Аз карам моята равка с полусинтетика 10в40-мотул и съм доволен.Но през зимата почти не излизам от Бургас,където температурите тази зима са около 15-18 гр. НАД нулата.Ниистина и аз съм учуден защо у нас като кажеш 10в 40 се разбира полусинтетика,а като кажеш 5в30 или 5в40 -пълна синтетика.Това просто не е вярно.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от Japanese_fever » 15 Фев 2014 20:29

t k d4d написа: 5в40 фул синтетик по не го гори,чак на 7к долях 200гр.,за разлика от 10в40 кастрол полисинтетика,на който още на 5к доливам и така 1 литър до 10к .Защо като не е редичко с 5в40 мотора е по шумен ?
Колега, както казах по-горе не е хубаво, че мотора ти е станал по шумвн с 5W40, според мен не си попаднал на масло. Също според мен 5W40 е по-доброто масло, тъй като е всесезонно и най-вече, защото в БГ се предлага като пълна ситетика, а 10W40 като полусинтетика. Имам приятел, който си кара М3-ката само с 5W40 пълна синтетика на Liqui Moly. А той я пържи яко по пистите.

Да те питам един въпрос:
Защо сменяш полусинтетика и пълна ситетика на един и същи интервал?

Знаеш ли, че полусинтетиката е обикновено масло с одбавено към него синтетично? Обаче колко % е синтетичното масло в полусинтетиката може много да се спори, защото дори и производителите не дават данни. Много често съм се канел да питам Valvoline (защото в моента карам с такова полусинтетика), колко % синтетика имав тяхната полусинтетика. Може да ми кажат 30%, Мобил 1 може да слагта 40%, а Кастрол 20% - това са примерни цифри.
Какво искам да ти кажа с всичко това - аз сменям полусинтетикана на 5000 км, т.е. все едно е обикновено/минерално масло.

Не може ти да караш със пълна синтетика 10 000 км и да очакваш подобен пробег и от полусинтетиката, която е различно масло и също такак по евтино. И както ти казах вискозитета на маслото пада с течение на изминатия пробег - второто число от 40 става 30 или от 30 -> 20. Просто маслото става редко след определено време. Ако искаш да караш 10-15 000 с масло си вземи AMS OIL или Mutul. Но може спокойно да караш с Mobil 1, Castrol, Aral, YACOO, примерно. Такива някакви от варели от Белгия, ама с налепени етикети, само щото било по-евтино - забрави!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от t k d4d » 16 Фев 2014 08:13

Japanese_fever написа:
t k d4d написа: 5в40 фул синтетик по не го гори,чак на 7к долях 200гр.,за разлика от 10в40 кастрол полисинтетика,на който още на 5к доливам и така 1 литър до 10к .Защо като не е редичко с 5в40 мотора е по шумен ?
Колега, както казах по-горе не е хубаво, че мотора ти е станал по шумвн с 5W40, според мен не си попаднал на масло. Също според мен 5W40 е по-доброто масло, тъй като е всесезонно и най-вече, защото в БГ се предлага като пълна ситетика, а 10W40 като полусинтетика. Имам приятел, който си кара М3-ката само с 5W40 пълна синтетика на Liqui Moly. А той я пържи яко по пистите.

Да те питам един въпрос:
Защо сменяш полусинтетика и пълна ситетика на един и същи интервал?

Знаеш ли, че полусинтетиката е обикновено масло с одбавено към него синтетично? Обаче колко % е синтетичното масло в полусинтетиката може много да се спори, защото дори и производителите не дават данни. Много често съм се канел да питам Valvoline (защото в моента карам с такова полусинтетика), колко % синтетика имав тяхната полусинтетика. Може да ми кажат 30%, Мобил 1 може да слагта 40%, а Кастрол 20% - това са примерни цифри.
Какво искам да ти кажа с всичко това - аз сменям полусинтетикана на 5000 км, т.е. все едно е обикновено/минерално масло.

Не може ти да караш със пълна синтетика 10 000 км и да очакваш подобен пробег и от полусинтетиката, която е различно масло и също такак по евтино. И както ти казах вискозитета на маслото пада с течение на изминатия пробег - второто число от 40 става 30 или от 30 -> 20. Просто маслото става редко след определено време. Ако искаш да караш 10-15 000 с масло си вземи AMS OIL или Mutul. Но може спокойно да караш с Mobil 1, Castrol, Aral, YACOO, примерно. Такива някакви от варели от Белгия, ама с налепени етикети, само щото било по-евтино - забрави!
Само един единствен въпрос имам .Защо не харесваш полусин. 10в40 а предпочиташ на 30

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от t k d4d » 16 Фев 2014 08:32

veso_hds написа:
t k d4d написа:
Japanese_fever написа:
Казвам, че на маслото му пада вискозитета в края преди смяната, защото съм рпавил тест на отработено 5W30 минерално и след теста се оказа, че вече е 5W20, но това след около от 6000-7000 км. Моя беше грешката, че не го смених точно на 5000 км, защото нито беше полусинтетика, нито пълна синтетика.
Каква е разликата между 10в30 и 10в40 ,първото след 6000-7000км.няма ли да е вече 10в20? Унас в БГпоне аз не съм видял,но като кажеш полусин.това е 10в40 ,а като кажеш пълнасин.е 5в30 и 5в40.Това са най често използвани масла.
Колега,наистина това са най-често използваните масла в България.Но 10в40 има полусинтетика и пълна синтетика.Аз карам моята равка с полусинтетика 10в40-мотул и съм доволен.Но през зимата почти не излизам от Бургас,където температурите тази зима са около 15-18 гр. НАД нулата.Ниистина и аз съм учуден защо у нас като кажеш 10в 40 се разбира полусинтетика,а като кажеш 5в30 или 5в40 -пълна синтетика.Това просто не е вярно.
Колега точно на такова мисля да пробвам,като марка.Чудех се между това и кастрол магнетик дизел.Питах в някой сайт кастрола немски мотула френски,ама и двете са EU.И твоето ли е такова .Аз съм работил в безмитна зона на бензионстонция и навремето идваше немски тир с кастрол директно от хамбург.Защо сега най реномираните марки са все EU ,а има други марки като VAIKO например на които пише маде ин германия

dimkaraganchev
Мнения: 607
Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
Местоположение: гр. Сопот
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 8 пъти

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от dimkaraganchev » 16 Фев 2014 11:08

На тубите с масло на Yacco пише, че са произведени във Франция. Досега не съм чул да имат производство някъде другаде. Затова и ползвам техниката масла от няколко години (най-вече Yacco VX600 5W40) и ще продължавам да ги ползвам, докато и на техните туби не се появи EU.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от Japanese_fever » 16 Фев 2014 13:36

t k d4d написа: Само един единствен въпрос имам .Защо не харесваш полусин. 10в40 а предпочиташ на 30
Мерси, че ми отговори защо сменяш полусинтетика и пълна синтетика на един и същи интеревал километри! biggrin.gif

Ползвам 5W30 по 3 причини - първата е, че това е маслото което се препоръчва за моя двигател от Хонда. Второто е, че живея в район, където темп. зимата пада до -20°С о по-ниско. Третата е, че съм чел за 10W40 че като визкозитет не е толкова устойчиво като 5W30 (говоря за минерално и полусинтетика). Не съм виждал тук 10W40 синтетика, само минерално и полусинтетика го продават. Доколкото знам 5W40 има само синтетика (не съм виждал никъде полусинтетика или обикновено 5W40), а аз карам с полусинтетика 5W30, но тук тзои вискозитет го има и като минерално и е едно от най-широко използваните масла, както като минерално така и като пълна синтетика.
Замисли се над фактът, че полусинтетиката е обикновено масло с определен процент добавено синтетично масло - нищо общо с пълната синтетика, то за това е и на друга цена и за това се сменя на по-малък пробег!
Последно промяна от Japanese_fever на 16 Фев 2014 14:17, променено общо 2 пъти.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от Japanese_fever » 16 Фев 2014 13:46

veso_hds написа:Ниистина и аз съм учуден защо у нас като кажеш 10в 40 се разбира полусинтетика,а като кажеш 5в30 или 5в40 -пълна синтетика.Това просто не е вярно.
Донякъде е вярно, защото при вас в БГ не се предлага 5W30 като минерлано или полусинтетика (но иначе има такова масло, но само в САЩ). Аз лично не съм виждал 10W40 пълна синтетика тук, освен масло за мотоциклети, те карат с такова. А до колкото знам 5W40 се предлага по цял свят само като пълна синтетика, но може и да греша. Явно някои вискозитети масла не може да се предлагат като несинтетични, т.е. минерални и полусинтетика, защото не могат да покрият изискванията за определения вискозитет и технически характеристики. Ти знаеш ли, колко голям темп. диапазон обслужва 5W40? Отделно колкото са по-близо двете числа, толкова по-устойчиво на деградация е маслото. За това аз карам с 10W30 само през лятото, обаче.
Ако трябваше да избирам м/у 10W40 полусинтетика или 5W40 пълна синтетика - щях да избера второто без да се замисля.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
veso_hds
Мнения: 1476
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 39 пъти

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от veso_hds » 16 Фев 2014 17:00

t k d4d написа: Колега точно на такова мисля да пробвам,като марка.Чудех се между това и кастрол магнетик дизел.Питах в някой сайт кастрола немски мотула френски,ама и двете са EU.И твоето ли е такова .Аз съм работил в безмитна зона на бензионстонция и навремето идваше немски тир с кастрол директно от хамбург.Защо сега най реномираните марки са все EU ,а има други марки като VAIKO например на които пише маде ин германия
На моето масло пише made in france.Взимам го от приятел,който има сервиз за смяна на масла и ми гарантира,че не е менте.Тук във форума(раздела сервизи/магазини) има доста изгодни предложения.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1476
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 39 пъти

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от veso_hds » 16 Фев 2014 17:10

Japanese_fever написа:
veso_hds написа:Ниистина и аз съм учуден защо у нас като кажеш 10в 40 се разбира полусинтетика,а като кажеш 5в30 или 5в40 -пълна синтетика.Това просто не е вярно.
Донякъде е вярно, защото при вас в БГ не се предлага 5W30 като минерлано или полусинтетика (но иначе има такова масло, но само в САЩ). Аз лично не съм виждал 10W40 пълна синтетика тук, освен масло за мотоциклети, те карат с такова. А до колкото знам 5W40 се предлага по цял свят само като пълна синтетика, но може и да греша. Явно някои вискозитети масла не може да се предлагат като несинтетични, т.е. минерални и полусинтетика, защото не могат да покрият изискванията за определения вискозитет и технически характеристики. Ти знаеш ли, колко голям темп. диапазон обслужва 5W40? Отделно колкото са по-близо двете числа, толкова по-устойчиво на деградация е маслото. За това аз карам с 10W30 само през лятото, обаче.
Ако трябваше да избирам м/у 10W40 полусинтетика или 5W40 пълна синтетика - щях да избера второто без да се замисля.
Хм,интересна работа.Оня ден съвсем случайно се запознах с баш вносителя на политрон в България,който рекламираше 10в40 пълна синтетика.Каза ми ,че това масло се произвеждало единствено в САЩ и било много подходящо за нашите географски ширини(не че съм му повярвал напълно).
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: маспо 5w40 или 10w40

Мнение от Japanese_fever » 16 Фев 2014 19:20

Колега, етo ти продукти от официалните сайтове на Liqui Moly (германско масло с което карат БМВ), Mobil 1, Aral и Castrol.
Aз никъде не виждам 10W40 пълна синтетика. Казах, че има такова масло, но то се предлага предимно за мотоциклети:

Забележи, че Liqui Mоly има 4 раздела за масло:
• Fully Synthetic
• Synthetic Technology
• Semi Synthetic (10W40 фигурира тук)
• Mineral Based (10W40 фигурира тук)
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... db=web.nsf

Mobil 1 (пак не виждам 10W40 като пълна синтетика):
http://www.mobil1.co.uk/synthetic-engine-oils.aspx

Aral (на 4-та и 5-та страница има 10W40, което се води Synthetic-Technology, но не съм сигурен дали е пълна синтетика, защото не пише Fully Synthetic, a на тези масла от стр. 3 пише)
http://www.aral-lubricants.de/fileadmin ... 13_eng.pdf

Castrol
http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7073113


Просто масло, на което не пише Fully Synthetic не е пълна синтетика!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: WoLF и 6 госта