5в40 фул синтетик по не го гори,чак на 7к долях 200гр.,за разлика от 10в40 кастрол полисинтетика,на който още на 5к доливам и така 1 литър до 10к .Защо като не е редичко с 5в40 мотора е по шумен ?Japanese_fever написа:Къде пише, че го дават полусинтетика? Всичките тези масла ги има и като пълна синтетика (за 10W40 не съм сигурен, но и не ти го препоръчвам).t k d4d написа:КОЕ да избера,вече е на 220 000км.и въпреки ,че не го гори не е ли рятичко 5w40.И ЗАЩО 2002г. кола като нова я дават с полусинтетика?
Отделно как реши, че 5W40 му е редичко?!?
Аз бих я карал с 5W40 или 5W30. Второто май го нямате полусинтетика, така че си решавай.
Принципно пълна синтетика е най-добре и да е сигурно, че не е менте.
Това, че е вече на 220 000 км, не значи, че трябва да й наливаш по-гъсто масло!
маспо 5w40 или 10w40
Re: маспо 5w40 или 10w40
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: маспо 5w40 или 10w40
ХУбаво, радвам се колега, че си намалил разхода на масло и си минал на пълна синтетика. И аз се чудя дали да минавам, но ен съм решил още да не вземе да протече от някоя гарнитура на моята бангия. А и аз доливам някъде 1л на 5000 км. Каква марка е тази синтетика 5W40? По принцип не е хубаво, че мотора ти е станал по шумен. Обикновено става малко по-шумен, 1000-2000 км преди смяната, защото на старото масло вече му пада вискозитета, т.е. става още по-тънко.t k d4d написа:Защо като не е редичко с 5в40 мотора е по шумен ?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Re: маспо 5w40 или 10w40
Ти нали през цялото време твърдеше ,че караш с5в30 и друго не признаваш а сега се чудиш? Моето 5в40 беше DEXOL белгийско от варел от приятел.Но въпреки,че не го гори минавам на 10в40,просто мотора е по тих.Вчера налях VITOL SF или както казаха от елиткар ,че това е VAIKO само,че с техен етикет,защото сега те били вносители а преди били други,нещо такова казаха.Разликата е,че на вайкото маде ин германия е на самата туба отпечатано,докато витола е с етикет върху който пише германия.Та след проба не усетих промяна в работата на двигателя. ИЗВОДИ-или маслото не е читаво,или колата се е преебала с 5в40 ,понеже от нова в италия са я карали основно с 10в40,или на мен така ми се струва защото от както бракувах един кадет,който покарвах чат пат,точно от тогава се появиха шумовете на королата.Japanese_fever написа:ХУбаво, радвам се колега, че си намалил разхода на масло и си минал на пълна синтетика. И аз се чудя дали да минавам, но ен съм решил още да не вземе да протече от някоя гарнитура на моята бангия. А и аз доливам някъде 1л на 5000 км. Каква марка е тази синтетика 5W40? По принцип не е хубаво, че мотора ти е станал по шумен. Обикновено става малко по-шумен, 1000-2000 км преди смяната, защото на старото масло вече му пада вискозитета, т.е. става още по-тънко.t k d4d написа:Защо като не е редичко с 5в40 мотора е по шумен ?
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: маспо 5w40 или 10w40
Колега, аз винаги карам с 5W30, особено зимата - в момета съм с такова масло Valvoline полусинтетика. Двигателят ми работи перфектно и тихо с това масло и на студено и като загрее. Тук в момента е -10°С, а преди една седмица беше -20°С, просто не мога да си позволя да карам с масло 10W - колата ми става много шумна, особено под -10°С. Само лятото карам с 10W30. С 10W40 никога не съм карал и не мсиля да карам. Тук до колкото знам се предлага само полусинтетика, но аз и без това си карам с полусинтетика. Мисля да мина на 5W30/10W30 пълна синтетика, но ще видим.
Явно на вас в БГ ви хакат някакви ментета. Тези малсла, които спомена, не съм ги чувал. Защо не си взе Mobil 1, Castrol, Valvoline, Aral или YACCO?
Казвам, че на маслото му пада вискозитета в края преди смяната, защото съм рпавил тест на отработено 5W30 минерално и след теста се оказа, че вече е 5W20, но това след около от 6000-7000 км. Моя беше грешката, че не го смених точно на 5000 км, защото нито беше полусинтетика, нито пълна синтетика.
Явно на вас в БГ ви хакат някакви ментета. Тези малсла, които спомена, не съм ги чувал. Защо не си взе Mobil 1, Castrol, Valvoline, Aral или YACCO?
Казвам, че на маслото му пада вискозитета в края преди смяната, защото съм рпавил тест на отработено 5W30 минерално и след теста се оказа, че вече е 5W20, но това след около от 6000-7000 км. Моя беше грешката, че не го смених точно на 5000 км, защото нито беше полусинтетика, нито пълна синтетика.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Re: маспо 5w40 или 10w40
Каква е разликата между 10в30 и 10в40 ,първото след 6000-7000км.няма ли да е вече 10в20? Унас в БГпоне аз не съм видял,но като кажеш полусин.това е 10в40 ,а като кажеш пълнасин.е 5в30 и 5в40.Това са най често използвани масла.Japanese_fever написа:Колега, аз винаги карам с 5W30, особено зимата - в момета съм с такова масло Valvoline полусинтетика. Двигателят ми работи перфектно и тихо с това масло и на студено и като загрее. Тук в момента е -10°С, а преди една седмица беше -20°С, просто не мога да си позволя да карам с масло 10W - колата ми става много шумна, особено под -10°С. Само лятото карам с 10W30. С 10W40 никога не съм карал и не мсиля да карам. Тук до колкото знам се предлага само полусинтетика, но аз и без това си карам с полусинтетика. Мисля да мина на 5W30/10W30 пълна синтетика, но ще видим.
Явно на вас в БГ ви хакат някакви ментета. Тези малсла, които спомена, не съм ги чувал. Защо не си взе Mobil 1, Castrol, Valvoline, Aral или YACCO?
Казвам, че на маслото му пада вискозитета в края преди смяната, защото съм рпавил тест на отработено 5W30 минерално и след теста се оказа, че вече е 5W20, но това след около от 6000-7000 км. Моя беше грешката, че не го смених точно на 5000 км, защото нито беше полусинтетика, нито пълна синтетика.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: маспо 5w40 или 10w40
Колега,наистина това са най-често използваните масла в България.Но 10в40 има полусинтетика и пълна синтетика.Аз карам моята равка с полусинтетика 10в40-мотул и съм доволен.Но през зимата почти не излизам от Бургас,където температурите тази зима са около 15-18 гр. НАД нулата.Ниистина и аз съм учуден защо у нас като кажеш 10в 40 се разбира полусинтетика,а като кажеш 5в30 или 5в40 -пълна синтетика.Това просто не е вярно.t k d4d написа:Каква е разликата между 10в30 и 10в40 ,първото след 6000-7000км.няма ли да е вече 10в20? Унас в БГпоне аз не съм видял,но като кажеш полусин.това е 10в40 ,а като кажеш пълнасин.е 5в30 и 5в40.Това са най често използвани масла.Japanese_fever написа:
Казвам, че на маслото му пада вискозитета в края преди смяната, защото съм рпавил тест на отработено 5W30 минерално и след теста се оказа, че вече е 5W20, но това след около от 6000-7000 км. Моя беше грешката, че не го смених точно на 5000 км, защото нито беше полусинтетика, нито пълна синтетика.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: маспо 5w40 или 10w40
Колега, както казах по-горе не е хубаво, че мотора ти е станал по шумвн с 5W40, според мен не си попаднал на масло. Също според мен 5W40 е по-доброто масло, тъй като е всесезонно и най-вече, защото в БГ се предлага като пълна ситетика, а 10W40 като полусинтетика. Имам приятел, който си кара М3-ката само с 5W40 пълна синтетика на Liqui Moly. А той я пържи яко по пистите.t k d4d написа: 5в40 фул синтетик по не го гори,чак на 7к долях 200гр.,за разлика от 10в40 кастрол полисинтетика,на който още на 5к доливам и така 1 литър до 10к .Защо като не е редичко с 5в40 мотора е по шумен ?
Да те питам един въпрос:
Защо сменяш полусинтетика и пълна ситетика на един и същи интервал?
Знаеш ли, че полусинтетиката е обикновено масло с одбавено към него синтетично? Обаче колко % е синтетичното масло в полусинтетиката може много да се спори, защото дори и производителите не дават данни. Много често съм се канел да питам Valvoline (защото в моента карам с такова полусинтетика), колко % синтетика имав тяхната полусинтетика. Може да ми кажат 30%, Мобил 1 може да слагта 40%, а Кастрол 20% - това са примерни цифри.
Какво искам да ти кажа с всичко това - аз сменям полусинтетикана на 5000 км, т.е. все едно е обикновено/минерално масло.
Не може ти да караш със пълна синтетика 10 000 км и да очакваш подобен пробег и от полусинтетиката, която е различно масло и също такак по евтино. И както ти казах вискозитета на маслото пада с течение на изминатия пробег - второто число от 40 става 30 или от 30 -> 20. Просто маслото става редко след определено време. Ако искаш да караш 10-15 000 с масло си вземи AMS OIL или Mutul. Но може спокойно да караш с Mobil 1, Castrol, Aral, YACOO, примерно. Такива някакви от варели от Белгия, ама с налепени етикети, само щото било по-евтино - забрави!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Re: маспо 5w40 или 10w40
Само един единствен въпрос имам .Защо не харесваш полусин. 10в40 а предпочиташ на 30Japanese_fever написа:Колега, както казах по-горе не е хубаво, че мотора ти е станал по шумвн с 5W40, според мен не си попаднал на масло. Също според мен 5W40 е по-доброто масло, тъй като е всесезонно и най-вече, защото в БГ се предлага като пълна ситетика, а 10W40 като полусинтетика. Имам приятел, който си кара М3-ката само с 5W40 пълна синтетика на Liqui Moly. А той я пържи яко по пистите.t k d4d написа: 5в40 фул синтетик по не го гори,чак на 7к долях 200гр.,за разлика от 10в40 кастрол полисинтетика,на който още на 5к доливам и така 1 литър до 10к .Защо като не е редичко с 5в40 мотора е по шумен ?
Да те питам един въпрос:
Защо сменяш полусинтетика и пълна ситетика на един и същи интервал?
Знаеш ли, че полусинтетиката е обикновено масло с одбавено към него синтетично? Обаче колко % е синтетичното масло в полусинтетиката може много да се спори, защото дори и производителите не дават данни. Много често съм се канел да питам Valvoline (защото в моента карам с такова полусинтетика), колко % синтетика имав тяхната полусинтетика. Може да ми кажат 30%, Мобил 1 може да слагта 40%, а Кастрол 20% - това са примерни цифри.
Какво искам да ти кажа с всичко това - аз сменям полусинтетикана на 5000 км, т.е. все едно е обикновено/минерално масло.
Не може ти да караш със пълна синтетика 10 000 км и да очакваш подобен пробег и от полусинтетиката, която е различно масло и също такак по евтино. И както ти казах вискозитета на маслото пада с течение на изминатия пробег - второто число от 40 става 30 или от 30 -> 20. Просто маслото става редко след определено време. Ако искаш да караш 10-15 000 с масло си вземи AMS OIL или Mutul. Но може спокойно да караш с Mobil 1, Castrol, Aral, YACOO, примерно. Такива някакви от варели от Белгия, ама с налепени етикети, само щото било по-евтино - забрави!
Re: маспо 5w40 или 10w40
Колега точно на такова мисля да пробвам,като марка.Чудех се между това и кастрол магнетик дизел.Питах в някой сайт кастрола немски мотула френски,ама и двете са EU.И твоето ли е такова .Аз съм работил в безмитна зона на бензионстонция и навремето идваше немски тир с кастрол директно от хамбург.Защо сега най реномираните марки са все EU ,а има други марки като VAIKO например на които пише маде ин германияveso_hds написа:Колега,наистина това са най-често използваните масла в България.Но 10в40 има полусинтетика и пълна синтетика.Аз карам моята равка с полусинтетика 10в40-мотул и съм доволен.Но през зимата почти не излизам от Бургас,където температурите тази зима са около 15-18 гр. НАД нулата.Ниистина и аз съм учуден защо у нас като кажеш 10в 40 се разбира полусинтетика,а като кажеш 5в30 или 5в40 -пълна синтетика.Това просто не е вярно.t k d4d написа:Каква е разликата между 10в30 и 10в40 ,първото след 6000-7000км.няма ли да е вече 10в20? Унас в БГпоне аз не съм видял,но като кажеш полусин.това е 10в40 ,а като кажеш пълнасин.е 5в30 и 5в40.Това са най често използвани масла.Japanese_fever написа:
Казвам, че на маслото му пада вискозитета в края преди смяната, защото съм рпавил тест на отработено 5W30 минерално и след теста се оказа, че вече е 5W20, но това след около от 6000-7000 км. Моя беше грешката, че не го смених точно на 5000 км, защото нито беше полусинтетика, нито пълна синтетика.
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Re: маспо 5w40 или 10w40
На тубите с масло на Yacco пише, че са произведени във Франция. Досега не съм чул да имат производство някъде другаде. Затова и ползвам техниката масла от няколко години (най-вече Yacco VX600 5W40) и ще продължавам да ги ползвам, докато и на техните туби не се появи EU.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: маспо 5w40 или 10w40
Мерси, че ми отговори защо сменяш полусинтетика и пълна синтетика на един и същи интеревал километри! biggrin.gift k d4d написа: Само един единствен въпрос имам .Защо не харесваш полусин. 10в40 а предпочиташ на 30
Ползвам 5W30 по 3 причини - първата е, че това е маслото което се препоръчва за моя двигател от Хонда. Второто е, че живея в район, където темп. зимата пада до -20°С о по-ниско. Третата е, че съм чел за 10W40 че като визкозитет не е толкова устойчиво като 5W30 (говоря за минерално и полусинтетика). Не съм виждал тук 10W40 синтетика, само минерално и полусинтетика го продават. Доколкото знам 5W40 има само синтетика (не съм виждал никъде полусинтетика или обикновено 5W40), а аз карам с полусинтетика 5W30, но тук тзои вискозитет го има и като минерално и е едно от най-широко използваните масла, както като минерално така и като пълна синтетика.
Замисли се над фактът, че полусинтетиката е обикновено масло с определен процент добавено синтетично масло - нищо общо с пълната синтетика, то за това е и на друга цена и за това се сменя на по-малък пробег!
Последно промяна от Japanese_fever на 16 Фев 2014 14:17, променено общо 2 пъти.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: маспо 5w40 или 10w40
Донякъде е вярно, защото при вас в БГ не се предлага 5W30 като минерлано или полусинтетика (но иначе има такова масло, но само в САЩ). Аз лично не съм виждал 10W40 пълна синтетика тук, освен масло за мотоциклети, те карат с такова. А до колкото знам 5W40 се предлага по цял свят само като пълна синтетика, но може и да греша. Явно някои вискозитети масла не може да се предлагат като несинтетични, т.е. минерални и полусинтетика, защото не могат да покрият изискванията за определения вискозитет и технически характеристики. Ти знаеш ли, колко голям темп. диапазон обслужва 5W40? Отделно колкото са по-близо двете числа, толкова по-устойчиво на деградация е маслото. За това аз карам с 10W30 само през лятото, обаче.veso_hds написа:Ниистина и аз съм учуден защо у нас като кажеш 10в 40 се разбира полусинтетика,а като кажеш 5в30 или 5в40 -пълна синтетика.Това просто не е вярно.
Ако трябваше да избирам м/у 10W40 полусинтетика или 5W40 пълна синтетика - щях да избера второто без да се замисля.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: маспо 5w40 или 10w40
На моето масло пише made in france.Взимам го от приятел,който има сервиз за смяна на масла и ми гарантира,че не е менте.Тук във форума(раздела сервизи/магазини) има доста изгодни предложения.t k d4d написа: Колега точно на такова мисля да пробвам,като марка.Чудех се между това и кастрол магнетик дизел.Питах в някой сайт кастрола немски мотула френски,ама и двете са EU.И твоето ли е такова .Аз съм работил в безмитна зона на бензионстонция и навремето идваше немски тир с кастрол директно от хамбург.Защо сега най реномираните марки са все EU ,а има други марки като VAIKO например на които пише маде ин германия
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: маспо 5w40 или 10w40
Хм,интересна работа.Оня ден съвсем случайно се запознах с баш вносителя на политрон в България,който рекламираше 10в40 пълна синтетика.Каза ми ,че това масло се произвеждало единствено в САЩ и било много подходящо за нашите географски ширини(не че съм му повярвал напълно).Japanese_fever написа:Донякъде е вярно, защото при вас в БГ не се предлага 5W30 като минерлано или полусинтетика (но иначе има такова масло, но само в САЩ). Аз лично не съм виждал 10W40 пълна синтетика тук, освен масло за мотоциклети, те карат с такова. А до колкото знам 5W40 се предлага по цял свят само като пълна синтетика, но може и да греша. Явно някои вискозитети масла не може да се предлагат като несинтетични, т.е. минерални и полусинтетика, защото не могат да покрият изискванията за определения вискозитет и технически характеристики. Ти знаеш ли, колко голям темп. диапазон обслужва 5W40? Отделно колкото са по-близо двете числа, толкова по-устойчиво на деградация е маслото. За това аз карам с 10W30 само през лятото, обаче.veso_hds написа:Ниистина и аз съм учуден защо у нас като кажеш 10в 40 се разбира полусинтетика,а като кажеш 5в30 или 5в40 -пълна синтетика.Това просто не е вярно.
Ако трябваше да избирам м/у 10W40 полусинтетика или 5W40 пълна синтетика - щях да избера второто без да се замисля.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: маспо 5w40 или 10w40
Колега, етo ти продукти от официалните сайтове на Liqui Moly (германско масло с което карат БМВ), Mobil 1, Aral и Castrol.
Aз никъде не виждам 10W40 пълна синтетика. Казах, че има такова масло, но то се предлага предимно за мотоциклети:
Забележи, че Liqui Mоly има 4 раздела за масло:
• Fully Synthetic
• Synthetic Technology
• Semi Synthetic (10W40 фигурира тук)
• Mineral Based (10W40 фигурира тук)
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... db=web.nsf
Mobil 1 (пак не виждам 10W40 като пълна синтетика):
http://www.mobil1.co.uk/synthetic-engine-oils.aspx
Aral (на 4-та и 5-та страница има 10W40, което се води Synthetic-Technology, но не съм сигурен дали е пълна синтетика, защото не пише Fully Synthetic, a на тези масла от стр. 3 пише)
http://www.aral-lubricants.de/fileadmin ... 13_eng.pdf
Castrol
http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7073113
Просто масло, на което не пише Fully Synthetic не е пълна синтетика!
Aз никъде не виждам 10W40 пълна синтетика. Казах, че има такова масло, но то се предлага предимно за мотоциклети:
Забележи, че Liqui Mоly има 4 раздела за масло:
• Fully Synthetic
• Synthetic Technology
• Semi Synthetic (10W40 фигурира тук)
• Mineral Based (10W40 фигурира тук)
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... db=web.nsf
Mobil 1 (пак не виждам 10W40 като пълна синтетика):
http://www.mobil1.co.uk/synthetic-engine-oils.aspx
Aral (на 4-та и 5-та страница има 10W40, което се води Synthetic-Technology, но не съм сигурен дали е пълна синтетика, защото не пише Fully Synthetic, a на тези масла от стр. 3 пише)
http://www.aral-lubricants.de/fileadmin ... 13_eng.pdf
Castrol
http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7073113
Просто масло, на което не пише Fully Synthetic не е пълна синтетика!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: WoLF и 6 госта