Страница 3 от 4
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 17 Авг 2013 21:15
от dimkaraganchev
Не ти ли се струва, че ако имаше някакъв смисъл в това, досега нямаше да е внедрено? В БГ на газ се кара масово от началото на 80-те години на миналия век, когато започна производството на АГУ във ВМЗ - гр. Сопот. Явно това е много глупава идея. Но както казах, въпрос на вкус. А и не виждам, какви толкова разходи има в поддържането на бензиновата уредба в изправност.
П.П. Ако си монтираш ГИ с течна фаза, ще ти излезе много по-скъпо, отколкото да поддържаш 10 бензинови уредби, може би, да не и повече и икономията ще ти отиде на кино.
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 18 Авг 2013 13:20
от desotodorov
ceko26 написа:desotodorov - Това което влиза в ЕГР -то и го запуши.
Под ЕГР имаш впредвид клапана, а не модулатора, или ... мхм, ако не ти е проблем можеш ли да го посочиш на снимката от моя пост ?
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 21 Авг 2013 22:32
от PESHO OT MARS
Преместете си темата за EGR-то в отделно писание защото е доволно обширна и сложена тук няма да има смисъл ще се изгуби между другото.
Правя малко "ъпдейт" на част от инфото. В първия си пост споделям че е хубаво за двигатели с VVTi да се ползват системи с OBD корекция. Бих искал леко да ревизирам това си мнение, ако нямате пари за наистина скъпа и качествена система с OBD по-добре не си давайте пари за евтина такава а си карайте с класическо ГИ. Причината да пиша това е че евтините системи с OBD корекция се явяват май недодялани и могат да ви породят магарии със самата кола без въобще да предположите откъде идва проблема. За пример сложихме на Мазда 6 2.3 мотора 2006 год. Фобос2+ с OBD корекция и се почнаха някакви святкания чат пат на ESP-то после видях да мигват всички лампи за автоматичната кутия отделно на това по някое време кутията отказа да катери предавки, изобщо пълна боза. Добре че имам читава памет и си спомних че четох в едно мнение в Ауди форума за проблем с газова с OBD комуникация която на А8 късала за секунда комуникацията между мотора и скоростната кутия (получава се тласък/удар). Правила го еднокрсатно за всяко запалване на колата после няма ядове. Та по бързата процедура резнах OBD комуникацията и нещата си дойдоха на мястото. Имам добри отзиви за Аутбек с 3.0 който е с Landi Renzo Ome Gas 2 която си работи без проблеми, но въпреки всичкото имайте си едно наум за какво давате повече пари. Просто евтините системи нещо шашкат май автоматиците, единия случай е с Мазда 6 другия с Ауди А8 двете са тотално различни коли като идеология и агрегати.
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 10 Сеп 2013 11:48
от stfn
някой дали има опит със смяната на свещите и какви точно да препоръча, а всъщност дали е необходимо при положение, че колата работи бези видими забележки с оригиналните такива? Става въпрос за двигател 2AZ-FE
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 26 Окт 2013 13:56
от PESHO OT MARS
Отново малък update по темата. След 30+ хил.км. на газ правих реглаж на клапаните на Хондата и както се и очакваше няма помен от вкопаване а нормалното разместване нагоре надолу леко. Та толкова по темата с прегарящите клапани.
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 27 Окт 2013 15:48
от lubooo
а реглажа като процедура какви пари е горе доло ?
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 29 Окт 2013 18:36
от Instruktor59@yahoo.com
PESHO OT MARS написа:...Отделно пак заради детонационната си устойчивост мотора може да работи с по-голямо предварение. Това лесно се получава при ремап на дадената кола, отново ще дам пример с друг VAG мотор 1.8Т на който почти всеки му прави ремап но малко хора се сещат да бутнат малко предварението и тогава мотра се държи по-добре на газ и се понижава леко разхода.
При гориво с по-високо октаново число = по-висока детонационна устойчовост = по-трудно осъществяване на детонационно изгаряне... се позволява
по-малък ъгъл на изпреварване при подаване на искра, нали? Или съм в грешка...
Щото да палиш сместа ПРЕДИ буталото да е достигнало ГМТ си е чиста и огромна загуба на енергия. То това му е един от вродените недостатъци на ДВГ и затова ще минаваме на ел ток.
По-голямо изпреварване/предварение слагахме на москвичите 412, щото бензинът 96 беше отврат... Като ми попадаше авиационен, имаше опасност да счупя ск. кутия или диференциал - такава сила му идваше. И, никакви детонации, намалявах ъгъла на изпреварване, кеф...

Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 29 Окт 2013 19:30
от ceko26
Инструкторе, всички коли са на загуба според теб. Имаш пропуски в принципа на работа на двигател с вътрешно горене.
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 30 Окт 2013 14:52
от PESHO OT MARS
Instruktor59@yahoo.com написа:PESHO OT MARS написа:...Отделно пак заради детонационната си устойчивост мотора може да работи с по-голямо предварение. Това лесно се получава при ремап на дадената кола, отново ще дам пример с друг VAG мотор 1.8Т на който почти всеки му прави ремап но малко хора се сещат да бутнат малко предварението и тогава мотра се държи по-добре на газ и се понижава леко разхода.
При гориво с по-високо октаново число = по-висока детонационна устойчовост = по-трудно осъществяване на детонационно изгаряне... се позволява
по-малък ъгъл на изпреварване при подаване на искра, нали? Или съм в грешка...
Щото да палиш сместа ПРЕДИ буталото да е достигнало ГМТ си е чиста и огромна загуба на енергия. То това му е един от вродените недостатъци на ДВГ и затова ще минаваме на ел ток.
По-голямо изпреварване/предварение слагахме на москвичите 412, щото бензинът 96 беше отврат... Като ми попадаше авиационен, имаше опасност да счупя ск. кутия или диференциал - такава сила му идваше. И, никакви детонации, намалявах ъгъла на изпреварване, кеф...

Редно е да направя малка корекция защото съм допуснал смислова неточност.
За да разясня какво съм имал в предвид трябва да добавим към информацията за газта че освен по-високо окатаново число газта тя също така гори по-бавно от бензина. Това е и основната причина за прегарянето на клапаните. Реално докато имаме още горене в цилиндъра клапана се отваря и си понася последиците за това. Логиката е че недостатъка на бавното горене частично можем да се справим с предимството на по-високата детонационна устойчивост и да увеличин малко изпреварването. И да ъгъла се УВЕЛИЧАВА и се дава ПРЕДИ ГМТ. Идеята зад тази сценка е да се премести периода на изгаряне от по-рано за да има по-малко термично натоварване на клапаните. А и в резултат на това все пак имаме по-ефективно използване на горивото.
И пак казвам запалването се осъществява преди ГМТ за да може вече възпламенената смес след ГМТ да "отдаде" ефективно енергията си. Отделно че всичките тия работи са свързани най-вече с времето за горене.
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 30 Окт 2013 14:54
от PESHO OT MARS
lubooo написа:а реглажа като процедура какви пари е горе доло ?
Мисля че нещо в порядъка на 35 лева. Но това е за Хонда с ръчно регулиране на хлабината, освен това искат колата да е студена и реално нощува при тях.
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 30 Окт 2013 15:26
от Bass_Man
Отдавна не съм влизал и викам чакай да видя ко праят тез феновете и ко да видя? Първата тема за газ

.
Сега така и така съм влязъл да внеса малко яснота. Първото и много важно нещо е че октановото число и скоростта на горене не са твърдо свързани и не са аналогични параметри от които лесно може да се каже кое как точно става. Пример бензините за спортни автомобили хем горят по-бързо хем имат по-голямо октаново число.
Относно скоростта на горене на пропан-бутана спрямо бензина. Практиката показва че на ниски обороти газта иска повече аванс от бензина, а на високи по-малко! Което идва да ни каже че газта по-скоро гори с еднаква скорост или кривата на предварението е по-скоро права сравнено с бензина

.
Че няма проблем с клапаните е абсолютен факт и не знам защо хората се опитват да го доказват непрекъснато при положение че няма никакви факти този проблем да съществува масово. Ако разбира се не броим брошурките на няколко фирми, които произвеждат течност за смазване на клапани! При таксиметровите шофьори няма практика на 100 000км да правят глави! Нямат и на повече километри, а там уредбите са меко казано окаяни и зле настроени!
Всъщност големите производители на газови уредби твърдят че газовите горива ЩАДЯТ двигателя!
Надявам се да съм ви бил полезен.
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 30 Окт 2013 15:55
от Airfan
Газаджийските ми клапани на една друга кола от преди 10-ина години. Дано и при Тойота не е така.

Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 30 Окт 2013 16:00
от PESHO OT MARS
Bass_Man написа:
Относно скоростта на горене на пропан-бутана спрямо бензина. Практиката показва че на ниски обороти газта иска повече аванс от бензина, а на високи по-малко! Което идва да ни каже че газта по-скоро гори с еднаква скорост или кривата на предварението е по-скоро права сравнено с бензина

.
С това съм съгласен, днес го обсъждахме с един колега това нещо точно. Мислим да пробвам един аванс процесор но "по-истински" който леко да бутне предварението в ниските.
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 30 Окт 2013 16:02
от PESHO OT MARS
Airfan написа:Газаджийските ми клапани на една друга кола от преди 10-ина години. Дано и при Тойота не е така.
Аз лично виждам един прецакан клапан и въобще не е сигурно дали е бил с правилната хлабина. Защото основния убиец на клапани е липста на каквато и грижа и регулиране.
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Публикувано на: 30 Окт 2013 16:08
от Bass_Man
Airfan написа:Газаджийските ми клапани на една друга кола от преди 10-ина години. Дано и при Тойота не е така.
Клапани горят и на дизели, и на бензини, и на камиони и на самолети и тн. Въпроса е че няма тенденция!
BTW само се замисли ако беше вярно твърдението щеше да имаш 4 изгорели а не 1 !!!!