Страница 3 от 3
Re: мнения за две тойоти
Публикувано на: 19 Апр 2013 08:00
от kalkam
netspider - тотално оспами темата на човека. С нищо не му помагаш в избора, а той разчита на нашето общо "високо компетентно мнение". Ако искаш да ни разказваш за живота и колите в Австралия - ОК. Отвори си нова тема. Това, в което се опитваш да ни убедиш, тука в България е много далече от реалността.
Re: мнения за две тойоти
Публикувано на: 19 Апр 2013 11:59
от JapCar
netspider, объркал си цитатите на които отговаряш, не са мои тези твърдения...а на NikX
А иначе за спора който неизбежно възниква в много теми Дизел/Бензин- аз, като собственик за първи път на дизел, бих казал, че за едно и също купе единственото предимство на дизела е по-ниския разход, друго просто няма, всичко друго са недостатъци. Разбира се това е само мое лично мнение, с мн. малък дизелов опит. А философски погледнато, ако едните бяха само предимства, другите нямаше да съществуват, ето защо ги има и двете и хората избират спрямо приоритетите си. Общо взето споровете са безсмислени...
Re: мнения за две тойоти
Публикувано на: 19 Апр 2013 12:02
от NikX
1.Защо да не дам след като съм я карал само аз?Само и единствено,пък и съм дал защото тя не е само 1 а бяха 6 такива автомобила,та не е прецедент нещо....
не се спестявало викаш?Ми дай да смятаме,умния човек смята
По каталог 2.2 дизела дава 5.5 комбиниран разход,155 коньовия бензин 8,това са 2.5 литра разлика на 100км,или ,за 247к км стават около 6125 литра гориво,които в парично изражение по днешния курс на горивата е 16537 лева!
Ако за теб 16000 лева са малко,не вярвам за някого тук да не са-че аз за тия пари тая хонда ще я направя НОВА
Това едно на ръка!
2.Аз имам още 2 лични дизела,защо мислиш съм избрал дизел?Според твоите думи защото съм малоумен ли ?Аха,явно германеца и то е малоумен че избира дизел в над 80% от случаите,че и повечето европейци и те са същите
3.Мнозинството от българите избират точно автомобил втора ръка,именно поради това се налага довода смяна на катализатор,премахването му ,филтър и тнт-аз пиша в тези условия за да е ясно на хората,та същите тези хора и газифицират бензиновите си автомобили масово,за това го написах това съображение с газовите-лично аз,уважавам бензина и с удоволствие ще карам бенз кола,но никога повече такава с газова уредба
Re: мнения за две тойоти
Публикувано на: 20 Апр 2013 11:35
от netspider
Благодаря за отговорите, най вече на JapCar
Значи зависи от пробега ти на година избора на дизел или бензин
NikX хубаво си сметнал че за 247к км спестяваш 16537 лева.
Но ако тия 247к км ги правиш за 10 години, както са повечето хора, излиза че на
месец си спестил $86
$86 спестени на месец за всичките тия разправи с дизела споменати от мен и колегите си е мазохизъм.
Струва ли си това? Минималната работна заплата е $2600 на месец, да не говорим че ако разбираш от нещо почваш от 100к на година. $86 са нищо от месечния инкъм.
Дизела изисква повече обслужване и разправия. Ако спестиш няколко месеца по $86 но накрая те няма да останат в твоя джоб нали? Една част ще отиде за Toyota като по скъпа подръжка спрямо бензин, а друга ще отиде да се возиш по таксита докато ти правят дюзи и т.н. и като прибавим изхабеното ти лично време и нерви колко реално останаха от тези $86 долара

? Аз бих предпочел спокойствието и бензина, както и повечето хора пред тия дребни суми
Ако си бакшиш или въртиш геврека нон стоп правиш тия 250к км за много малко време е тогава верно на месец ще спестиш много повече от $86 долара, в такъв случай ще си струва
П.С. @kalkam какво общо има кой къде и що е? Това не е ли форум на Тойота без значение кой къде я кара и какъв опит трупа. "тука в България е много далече от реалността" дефинирай "реалността" Ние в Сидни в не-реалноста ли сме? Що пък да не си направим клуба среща в Сидни? Ще зема да пусна една тема

Re: мнения за две тойоти
Публикувано на: 20 Апр 2013 12:26
от kalkam
Какво да ти кажа? Вадиш написаното от мен от контекста /половинчато/, което изопачава смисъла.Твоята реалност в Сидни и тази в Бг са две много различни неща. До този извод се стига, като всеки прочете написаното от теб и види, че няма как да го приложи. ОК. Най-добре пусни нова тема.
Re: мнения за две тойоти
Публикувано на: 20 Апр 2013 14:44
от zi_zi_top
netspider = net-troll
Re: мнения за две тойоти
Публикувано на: 20 Апр 2013 16:14
от arothebull
ще се повторя,хората много бързо забравят какъв е живота в бг.Ела живей с 500лева на месец и пак ми спори че газта била нз си кво па дизела бил от панти века.Махаме катализатори защото колите ни са по по над 200к километра,много малко хора си позволяват нова кола,а смяната на катализатора с нов излиза почти колкото си дал за колата си,това е причината да ги махаме,а не за спорт и такива измишльотини.
Re: мнения за две тойоти
Публикувано на: 20 Апр 2013 18:52
от zi_zi_top
Споко, навсякъде по Света е горе-долу еднакво - има бедни, по-богати и много богати. И в Обратната земя и в Америка доста хора махат катализатори, защото няма стандарти за екология и не се страна по Международната конвенцията за въглеродните емисии. Там също има хора, които просят и ровят по боклуците.
Самият нетспайдер кара 7 годишна Корола и няма пари да дойде до Европа да види с очите си, а плещи по спомени от преди 20 години.
Аз през февруари бих път до Мелбърн за конгрес
http://www.ica2013.com/ , но за форумна среща до Сидни няма да ме навиете! laugh.gif
Re: мнения за две тойоти
Публикувано на: 20 Апр 2013 20:13
от chukov
Аз няма да влизам в спора дизел бензин
Ще дам пример с Корола Версо, защото видях, че е един от въпросните засегнати в темата автомобили
При мен дилемата беше 2.2 Д4д или 1.8 vvti - бензин
Ами бензиновото версо е като куц кон в сравнение с динамиката на дизела.
Този бензинов мотор не може да даде ряз и вървене на това купе, въпреки 120-те и кусур коне, дето ги има.
Така мисля аз.
Re: мнения за две тойоти
Публикувано на: 20 Апр 2013 22:12
от zi_zi_top
chukov написа:Аз няма да влизам в спора дизел бензин
Ще дам пример с Корола Версо, защото видях, че е един от въпросните засегнати в темата автомобили
При мен дилемата беше 2.2 Д4д или 1.8 vvti - бензин
Ами бензиновото версо е като куц кон в сравнение с динамиката на дизела.
Този бензинов мотор не може да даде ряз и вървене на това купе, въпреки 120-те и кусур коне, дето ги има.
Така мисля аз.
За можене - може, но трябва да го изпържиш в много високи обороти, че да ги събереш всичките 126 коня. Турбо-дизелът е много по-приятен за каране, защото имаш голям въртящ момент още в ниските обороти /1600-2200/ и получаваш пълната мощност на ДВГ в нормални обороти /около 3400-3500/ като това напълно удовлетворява потребностите на ежедневното шофиране.
Дизеловите ДВГ са за уравновесени улегнали водачи, а бензинките са за по-нервни и неуравновесени, освен ако не искат да се влачат като пенсионери. Виж турбо-бензинов ДВГ е друга приказка, но там и разходите са

.
Преди 6 месеца тествах новата Корола 1,6 бензин /такъв беше тестовия автомобил на ТМ Ауто/ и останах разочарован от динамиката, което го споделих с придружаващия служител, а той се усмихна и каза "Не можете да я сравнявате с вашата Корола 2,0 D4-D, този ДВГ се кара различно, но и в по-високите обороти гори много повече бензин от каталожните показатели."
Re: мнения за две тойоти
Публикувано на: 20 Апр 2013 23:32
от JapCar
zi_zi_top написа:Турбо-дизелът е много по-приятен за каране, защото имаш голям въртящ момент още в ниските обороти /1600-2200/ и получаваш пълната мощност на ДВГ в нормални обороти /около 3400-3500/ като това напълно удовлетворява потребностите на ежедневното шофиране.
Графиката показва, че наистина въртящия момент е добър още след 1700-1800 об, а максималната мощност м/у 3000 и 4000об.
Казваш, че нормалните обороти са 3500, но може би заради 6 степенната ск. кутия никога не използвам тоя диапазон, за който вероятно трябва да бъда на 3-та на дълъг 3км баир...но моментния разход ще иде над 20л/100...За екстрено изпреварване -може би, но тук няма къде да се изпреварва-тесни пътища със завои и ограничение на скоростта. На магистралата на 5 или 6 с около 2000об...При нормално каране по мой усет, като погледна оборотомера е 1700- 2000 об, което значи с около 1/4 от макс. мощност. Въртящия момент е важен за "дърпането", а максималната мощност за скоростта...