Страница 3 от 3
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Публикувано на: 07 Фев 2013 00:17
от neznaiko
Kiki написа:
Според мен, едва ли е нужна толкова светлина, защото нищо не ти пречи веднъж на 100 000 км. да го почистиш.
Едва ли ги минаваш за една или две години. Така, че, веднъж на 4-5 години нищо не пречи да се почисти.
Друг е въпроса, ако е непоправимо скапан. Цената му е доста солена.
Моят го почистих на 200 000км. и то профилактично, но не съжалявам за което.

Kiki, по-нагоре бях писал, че не ми пречи и не ме мързи да го чистя. Не питам, за да си спестя чистене, а за да е сигурно дали блокирането по някакъв начин наистина вреди или това са "силно преувеличени слухове". Най-много ме притеснява, че при работещ EGR същия тип боклуци, които се отлагат по EGR-a, само че в по-големи количества се вкарват в двигателя. А като е блокиран EGR-a колата ми върви много по-добре в ниските обороти, което освен, че ми е по-приятно, но и при спокоен стил на каране сваля общия разход.
Затова ме вълнува отговора на двата въпроса и ще съм благодарен за компетентен отговор от някой по-сведущ.
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Публикувано на: 13 Окт 2013 07:41
от Георгиев
И аз го "затапих" с една поцинкована ламарина, взе да пуши по-малко и ускорява перфектно от 1000-2000 оборота, нещо което преди това ме мъчеше, особено в градското каране.
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Публикувано на: 13 Окт 2013 17:04
от JapCar
Георгиев написа:И аз го "затапих" с една поцинкована ламарина, взе да пуши по-малко и ускорява перфектно от 1000-2000 оборота, нещо което преди това ме мъчеше, особено в градското каране.
Аз в други теми съм споменавал, че 2-3 пъти го затапвах само за проба (изследвам чукането при ниски об., не е имало пушене или др. проблем). Не забелязах някаква разлика, дори чек енджина не светва. Изглежда когато е изправен и затапен е едно и също. Разлика би имало ако той не затваря плътно или блокира в отворено/полуотворено положение..., а чистенето поне на 1AD двигателите е бързо/лесно, на 1CD, май е по-пипкаво, но 1 път в годината не е проблем.
По-горе в темата бях дал линк с теоретични обяснения за работата на ЕГР-а, но бих искал да знам конкретно за D-4D двигателите кога е затворен/отворен/полуотворен в зависимост от темп. на двигателя, околната темп., оборотите, натопварването. Ако имаше и графики...бих си направил някакви изводи...
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Публикувано на: 14 Мар 2015 20:33
от petar_zlatev
колеги а някои питал ли се е, какво има в дроселната клапа и смукателния колектор. Аз съм чистил и там, има супер много мизерия, яко затлачване по стените имаше по 4-5 мм гадни сажди. егр клапаните, са вредни за здравето на автомобила и няма нищто по чисто от чистия въздух. Мисля да го изолирам с някаква плочка 3 мм ламарина и да полирам смукателните колектори

Така че, колеги когато чистите егр клапан, и тои е с мазгочи то след него е същото

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Публикувано на: 14 Мар 2015 20:45
от iovkito
По-добре да дишаме малко по-чист въздух отколкото да го диша колата , а ние саждите.
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Публикувано на: 14 Мар 2015 23:18
от petar_zlatev
iovkito написа:По-добре да дишаме малко по-чист въздух отколкото да го диша колата , а ние саждите.
и каде го видя, този замарсен ваздух, без егр клапан хахахахах или така си чувал, което е по вероятно за нефтохима в бургас ако питаш, някои от лук оил няма никво замарсяване, ама дали е така мислиш ли ???
iovkito написа:По-добре да дишаме малко по-чист въздух отколкото да го диша колата , а ние саждите.
Все едно да си изядеш храната няколо пъти, от з***а направо и пак в устата

едно нещо като го изгориш веднаж, след това колкото и да го гориш, то вече е изгоряло. Незнам за какво замарсяване ми говориш, без егр клапан. За това си има катализатори
EDIT TATI: Колега, ползвай бутона едит и не пускай мнения едно след друго.
EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокиране
Публикувано на: 19 Дек 2017 14:15
от Мераджов
JapCar написа: Kiki написа:
Задалжително, обаче, трябва да се демонтира електрическото моторче/ако така се нарича/, което е в горната му част. Това е за моделите Д4Д от 2003-2006 години. Различава се коренно от моделите преди 2003 год. За фейслифта след 2006 не знам как е.
Заслужава си труда, определено.
Като гледам снимките, двигателя след фейс лифта, 2006 (1AD-FTV) коренно се различава от този. EGR-е е отпред,на много удобно място, съвсем различен, изцяло електрически и вероятно след такава интервенция/блокиране ще светне чека...Някъде четох, че ECU-то си е програмирано да работи с него и без него нещо не е гот. Но щом хвалите тази работа, може и да не се отнася за вакуумните или на пръв поглед да не личи вредата...
Изчистих го преди 1-2 дена, доста сажди имаше, но не беше блокирал... Сваляне/изчистване отнема около 15 мин (особено ако вече си го правил).
Развиване на 4 гайки и 2 болта (гедоре 12) на удобно място, изчистване грубо с четка за зъби където може и после със споменатия спрей (мисля , че и с бензин ще стане ако няма спрей).[/quote
здравей колега, може ли да кажеш на корола версо 2005 знаеш ли къде е тоя ЕГР?
EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокиране
Публикувано на: 05 Яну 2020 20:21
от ppeneva
Колеги, аз имам грешка P0403 - Powertrain/Exhaust Gas Recirculation Control Circuit. Препоръка за сервиз за отстраняване на проблема?
EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокиране
Публикувано на: 06 Яну 2020 05:50
от Shishkovi
Освен тази сигнализация за ЕГР, имате ли някакъв изразен проблем на мотора като понижена мощност или пушене? Благодаря и скоро да излекувате Королката!
EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокиране
Публикувано на: 30 Юли 2020 12:48
от gaceto
Здравейте колеги , питането ми е за двигател 1CD-FTV необходимо ли е софтуерно премахване на ЕГР клапана или е достатъчно само физическото изолиране? Благодаря предварително!
Да добавя колата е 2001 година Авенсис Версо и егера не е с вакуум а е електрически ( с една букса отгоре) иначе е на същото място като на колегата със снимките в началото на темата.
EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокиране
Публикувано на: 30 Юли 2020 15:57
от veso_hds
gaceto написа: ↑30 Юли 2020 12:48
Здравейте колеги , питането ми е за двигател 1CD-FTV необходимо ли е софтуерно премахване на ЕГР клапана ....
Не.Само се затапва с ламаринка.Потърсете с търсачката,има доста писано по тази тема.