Страница 3 от 4
Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 02 Окт 2014 20:24
от slowtraveler
Колега, прекалено лично ги приемаш нещата... И като че ли се опитваш да се заядеш на тема кой какви права има във форума. А това изглежда доста елементарно отклонение на въпроса - от рода 'а вие защо биете негрите'...
Надявам се, че си се убедил, че използвам допълнителните права само в интерес на форума, не злоупотребявам и не парадирам с тях.
Приемам го за задължение, а не привилегия...
А по въпроса....
Не искам половината от купилите нови автомобили да влизат във форума...
Надявам се поне ЕДИН да сподели, че на негов автомобил тук в България, заради случката със сегментите е сменен шорт-блок гаранционно...
Защото за толкова години обсъждане на темата (и лично преминаване по пътеката някъде около 2005-2006г с Авенсис 1.6 vvti) нито един колега не е споменавал нещо такова... Нито пък ТМ ауто София, или Карком Варна (варненския сервиз установи проблема и организира гаранционния ремонт по 'разширената гаранция за конкретния проблем', а софийския извърши самия ремонт) са предлагали опция за смяна... Напротив - настояваха, че такава смяна се е правила само във Великобритания и навярно някоя 'западна' страна, докато инструкциите и предоставените от Тойота гаранционно части за България са били споменатите в предходни мнения, и не включват блок....
А изведнъж някой (пък бил той и представител на дълъра) твърди, че тук са сменени стотици двигатели.... Ти би ли повярвал?
P.S. с горното съмнение съвсем не омаловажавам ценните мнения и съвети, които даваш във форума

Това го казвам съвсем сериозно без никаква ирония

Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 02 Окт 2014 22:23
от philipp
Добре де, горе долу на колко хиляди километра се е появил този проблем? Ако примерно изкарва 100k преди да се появи пак и ако подмяната на сегментите добавя нови такива, не е огромна драма. Не си заслужава смяна на цял двигател заради това. Простете за невежеството, но не съм навътре в информацията за този проблем. Само се поинтересувах дали го има на колата, която купих и толкоз.
П.П. В Италия също не са сменили шорт блока - доколкото се вярва на документите поне някакви recall смени там по бутала и сегменти явно са правени. Но със сигурност другото не е сменяно, защото колата си събира не повече от 4 литра масло (вероятно 3.7, колкото е оригинала на този двигател), а изрично пише по PDF-ите с recall информацията, че подменените побират до 4.7. Версото ми е от 2004 г.
Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 02 Окт 2014 22:36
от slowtraveler
Основната тема е тук:
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=2&t=1030
При мен проблема се прояви на около 30х.км... На някои - и по-рано...
След ремонта проблема не се проявява отново (в смисъл - сегментите вече не запичат)...
Познат със само сменени сегменти (по времето, когато му е излазъл проблема, сервиза е сменял само сегменти без бутала и щека) нямаше проблем до над 180х.км ... След това продаде автомобила.
Аз врътнах след ремонта около 60х.км. без да помирише масло (не мърдаше между смените). След това - не знам - не съм питал новия собственик...
Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 02 Окт 2014 22:36
от Japanese_fever
Ако колата ти не гори 1л на 1000 км значи нямаш пробелм. Разходът е толкова голям, че няма как да не го забележиш, дето се вика има вероятност да останеш без никакво масло от смяна до смяна. Проблемът не е само в сигемнтите, а и в буталата. Няма как да не се отвори двигателя, за да се отстрани проблема. Никакви добавки и почистващи и каквито и да е други не помагат.
Вече писахме за проблема преди 1-2 седмици в тази тема:
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=2&t=27487
Има човек от форума - мехаННика, който може да напрви ремонта без да се купуват нови бутала, ако порблемът се хване навреме, иначе после пораженията стават по-големи.
Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 02 Окт 2014 22:41
от philipp
1ZZ-FE е по документи двигателя и засега не гори масло. Предишният собственик упорито я е карал с 10W40 според фактурите, а аз въпреки това й налях 5W30, защото по спецификации уж препоръчват. Сипах под 4 литра и си стои малко над максимума.
Той ще си каже като му дойде времето

Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 02 Окт 2014 23:07
от Japanese_fever
5W30 е по-добро от 10W40, добре си направил!
Ако е полусинтетика го сменяй на 5000 км, ако е пълна синтетика го сменяй на 8-9000 км.
Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 02 Окт 2014 23:14
от philipp
Пълна синтетика е и обикновено на колите си сменям маслата на принципа "преди зимата". Годишният ми пробег не е над 10 000. Ще стискаме палци, пък ако се появи проблема, ще попсуваме и ще плащаме. Живот.
Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 02 Окт 2014 23:46
от philipp
Я кажете друго - след колко километра маслото по масломерната ви щека видимо се зацапва? Защото при мен стои упорито и много съмнително бистро - трудно ми е да си измеря нивото даже, трябва да му светя с фенерче или да гледам към слънцето

Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 03 Окт 2014 03:20
от Japanese_fever
Зависи от двигателя на колко км е и от това колко масло гори. Веднъж се наложи да го източа веднага след като го бях налял и вече беше потъмняло, не черно, но си личеше, че е по-тъмно а двигателя беше работил с него по-малко от 5 мин. Но моята кола гори малсо и то не малко - 1л и горница на 5000 км. biggrin.gif Разходът особено се повишава като наближи време за смяна на маслото и като карам по магистралата.
Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 03 Окт 2014 07:55
от slowtraveler
Ако маслото е хубаво и колата не е на газ - практически веднага се зацапва (най-много 500км)...
Ако е на газ там нещата са други - може да си остава чистичко след 1-2 смени на маслото...
Просто една от целите на маслото е да отмива мръсотията/саждите. И ако ги мие, а саждите са черни - маслото става черно...
Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 03 Окт 2014 09:06
от мехаННика
slowtraveler написа:прекалено лично ги приемаш нещата..
Аз съм от малкото тук които пишат в първо лице, единствено число, а не с линкове от нета или случаи с колеги. От възникването на проблема с маслото контрамерките са минали през няколко етапа, за които не вярвам да ти е рапортувано. Доколкото мога споделям с форума а ти ме оспорваш защото си говорил с мениджър преди 8 години.Тойота не са цвете за мирисане, но има неща които по форумите пристигат когато вече е късно и много хора които са ги пропуснали, повлияни от подобни форуми. Сполай ви на форума..
Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 03 Окт 2014 09:24
от Japanese_fever
мехаННика написа: Сполай ви на форума..
Не си тръгваш, нали?

Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 03 Окт 2014 13:08
от slowtraveler
мехаННика написа:... От възникването на проблема с маслото контрамерките са минали през няколко етапа, за които не вярвам да ти е рапортувано. Доколкото мога споделям с форума а ти ме оспорваш защото си говорил с мениджър преди 8 години.Тойота не са цвете за мирисане, но има неща които по форумите пристигат когато вече е късно и много хора които са ги пропуснали, повлияни от подобни форуми. Сполай ви на форума..
Ами щом сервиза не си върши работата и да обяснява ясно какви са възможностите. сме принудени да се информираме по форумите - по-добре късно отколкото никога...
Сега гледам какво съм писал в този форум преди 8 години (Май 2006г):
Тойота потвърдиха гаранция до 150х.км на тези проблемни двигатели....
Сега чакам да докарат частите и да ги сменят по гаранция.
От 2 месеца Тойота смятат, че най-накрая са открили начин да се борят със запичането на сегменти, което се получавало от прекалено загряване на зони от буталото.
Затова по думите им ще сменят: сегменти, бутала (нов модел с допълнителни маслени канали и отвори за по-добро охлаждане на буталото), щека за масло.
След ремонта в картера ще се долива с 0.5л масло повече от указаното в книжката. Затова се сменя и щеката.
Като приключи ремонта - ще върна първоначални впечатления.
Ако някой е минал през процедурата - да пише.
Та не ми е съвсем ясна позицията ти - споделям информация от първо лице.... Споделям какво са ми казали в официалния сервиз... Споделям, че НИКОГА, и по НИКАКЪВ ПОВОД официалния представител не ми е предлагал да смени шорт блок ( и то въпреки прекия ми въпрос към сервиза защо в БГ не се сменя шорт блок)...
А ти казваш, че имаш съвсем друга информация, несъвпадаща с изпитаното на свой гръб - добре...
Какъв извод да си направя? За мен логичните тълкувания са:
1. Възможно е информацията ти е неточна (не съм 100% убеден, че е неточна, и затова продължавам дискусията )
2. Между 2006г(ремонта) и края на 2008г(когато продадох автомобила) е имало допълнителна акция за смяна на шорт-блок, за която не съм бил уведомен от сервиза.
3. Официалния сервиз пази в тайна и то само за избрани клиенти смяна на шорт блок на проблемните детайли като ме е подвел, сменяйки само изброените по-горе детайли...
4. Тойота изведнъж е увеличила срока на сервизната кампания, която по мое време бе 150х.км/5г, като на стари автомобили изведнъж е започнала да сменя шорт блок...
Та така колега - надявам се все пак да ни осветлиш доколкото е възможно къде е истината, за да не се налага с голямо закъснение да се информираме от форума...
Също така ако има колеги, преминали през процедурите моля да споделят...
Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 03 Окт 2014 13:23
от мехаННика
Тука стана нещо средно между референдум и съдебен спор. Не желая да участвам...
slowtraveler написа:не ми е
slowtraveler написа:не съм бил
slowtraveler написа:като ме е
slowtraveler написа:по мое време
Тоест,няма истина без твое знание/позволение?
Re: Избор на тойота с vvti двигател
Публикувано на: 03 Окт 2014 13:49
от slowtraveler
мехаННика написа:.... Тоест,няма истина без твое знание/позволение?
Не искаш да имаш конкуренция в споделянето от първо лице ли?
мехаННика написа: Аз съм от малкото тук които пишат в първо лице, единствено число, а не с линкове от нета или случаи с колеги.
А относно истина и съдебен спор... Навярно по-правилно би било диалог, но явно в края на трудовата седмица хората са изнервени
'Истина' без обосновка??? С една дума - вЕрвайте ми, че са сменени стотици двигатели?
Май отдавна не сме деца за да вярваме на гола дума, неподкрепена с факти (или пък сме - ще видим на изборите

)..
Никога не ми е пречило да призная, че съм сгрешил в преценката си, ако фактите ме оборват...
Но до момента продължавам да не виждам това по дадената тема...