prius 3 написа:Стрелките ти дават само бегла представа за скоростта, а не точна, ако хвърлиш един поглед към скоростомера. Най-точната се дава в цифри, което никак, ама никак не е маловажно, както е пълно с камери и радари.
С какво точно ти помага абсолютно точното показание на скорост, която не е вярна? При всеки автомобил, дори и тези с цифров скоростомер има грешка в показанието, т.е. все едно да имаш спрял часовник - показва абсолютно точно време, но само два пъти в денонощието
prius 3 написа:Настройката на скоростта с цифрова дигитална индикация е много по-лесно и точно. Ако нямаш чувствителен десен крак си има круиз контрол с който ръчно можеш да отнемаш или даваш повече газ, за да постигнеш исканите км/ч с абсолютна точност.
А също има и две бутончета (+) и (-) да увеличаваш или намаляваш скоростта с дискретни стъпки. Ама пак не върши добра работа, щото като го нагласиш на 'абсолютно точното' показание на цифровия скоростомер от 80км/ч, се оказва че си застопорил на 75 реални ... Освен това на всички по-нови автомобили със стрелкови скоростомер, избраната скорост на круиз контрола се изписва с цифри. На BMW например е и със цифра и аналогово - светоИдиодче над съответната чертичка на графата на скоростомера.
Основния недостатък обаче на цифровите скоростомери е времето за дискретизация - ако автомобила ускорява от 0 до 100 за <10сек. (явно Приус го изключваме) скоростомера трябва да изобрази 100 цифри в рамките на 10 сек, т.е. всяка цифра ще се задържи на екрана за 1/10 сек. Човешкото око може да 'чете' около 8-10 изображения в секунда, т.е. на границата ... а ако се вземе предвид че ускорението е нелинейно е абсолютно невъзможно да се 'застопори' колата на желаната скорост при тези обстоятелства.
Общо взето цифровата индикация е прах в очите и фалшиво усещане за 'висока технология', нещо което определени хора само като видят и изпадат в множествен оргазъм...