Публикувано на: 04 Дек 2006 22:19
централния му диф си е виско, но твърдостта му може да се регулира електронно
e kak? dai kratko obiasnenie...maggkrabar написа:централния му диф си е виско, но твърдостта му може да се регулира електронно
ми вързано е към компютъра и според натоварването и датчиците от АБС-а го управлява, на по-новите модели има и датчици за страничен наклон/ускорение. но може и ръчно да се управлява с едно копче. предполагам че става с промяна на налягането на вискозния флуид. но си е обикновено виско.V35GTR написа:e kak? dai kratko obiasnenie...maggkrabar написа:централния му диф си е виско, но твърдостта му може да се регулира електронно
Как бре ,със колегата алтезов като ходихме на автоИзложението - гледахме на щанда на Субару много хитро разрязана и отворен централен диференциал и беше 100% MultiPlate Clutch. Не съм разглабял STi ,но специално на Субару-то на Ракета (Legacy GT) sym 100% ubeden che e systiq centralen Diff stoto sym go bazikal edno vreme dokato beshe na dilara.maggkrabar написа:ми вързано е към компютъра и според натоварването и датчиците от АБС-а го управлява, на по-новите модели има и датчици за страничен наклон/ускорение. но може и ръчно да се управлява с едно копче. предполагам че става с промяна на налягането на вискозния флуид. но си е обикновено виско.V35GTR написа:e kak? dai kratko obiasnenie...maggkrabar написа:централния му диф си е виско, но твърдостта му може да се регулира електронно
Apart from facelift, the 2005 revision also brings a lot of mechanical modifications to the WRX STI model. The DCCD (Driver Controlled Center Differential) originally uses electronic-controlled multiplate clutch to vary torque split between front and rear axle, normally 35:65. Now the normal torque split becomes 41:59, and the DCCD has incorporated an additional Torsen mechanical LSD to quicken response. Besides, a yaw sensor is added. It detects understeer / ovesteer and feedback the DCCD to determine the right torque split.
Значи аз тва което разбирам като стар маниак на темата 4х4. Във зависимост от Софтуера ,тази кола има една от наи-добрите системи които парите могат да купат. Централен МногоДисков Диференциал ,заден Торшен и някакъв (ефтин) преден Шпер. МитсуБулшите имат съшо Многодисков среден ,НО и задния е многодисков и напълно контролируем от ЕКУ-то. Са зависи какъв им е Софтуера де понеже при 100% ЕКУ контрол на средния ,това е критично.Driver Controlled Center Differential (DCCD) All-Wheel Drive: Exclusive to WRX STI models, Driver Controlled Center Differential (DCCD) All-Wheel Drive, featuring both manual and automatic modes, uses an electronically managed multiplate transfer clutch and a mechanical limited-slip differential in conjunction with a planetary gear-type center differential to control power distribution between the front and rear wheels. Normally, DCCD splits power 41% front and 59% rear. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, steering angle, throttle position and braking to help determine torque distribution and direct it to the wheels with optimum traction. DCCD also features a helical-type limited-slip front differential and a Torsen® limited-slip rear differential.
Определено не е толкоз лесно като новата ATTESA-ETS pri G35 ,която система предполагам е създадена по директно нареждане на главния секретар на партията на Световните Кретени Тавариш LeCost Killer. Tam upravlenieto e lesno ,systoto kato pri Kompresora na klimatikaV35GTR написа:dai kratko obiasnenie...
mda... tova zvuchi prekaleno complexno... osobenno s promiana na naliagane na viscous fluid... Az sushto znam che e multi plate no ne biah 100% siguren.maggkrabar написа:ми вързано е към компютъра и според натоварването и датчиците от АБС-а го управлява, на по-новите модели има и датчици за страничен наклон/ускорение. но може и ръчно да се управлява с едно копче. предполагам че става с промяна на налягането на вискозния флуид. но си е обикновено виско.V35GTR написа:e kak? dai kratko obiasnenie...maggkrabar написа:централния му диф си е виско, но твърдостта му може да се регулира електронно
shtoto ne razbirash!PAKETA_1 написа:на мен пък въобще не ми звучи "комплексно" и може би е най лесния начин да го направиш
Интересно ша е да изясним мистерията:) Също така ако ти докарат некои автомат от по-новите (кат на загорките купе ,след 2000-та Legacy) ,там погледни централния също е МногоДисков ,1000% гаранция щото съм го виждал същия разрязан на щанда на Субару. Разглабял съм разни дето са със скорости и при тех си беще Виско ,предполагам при Автоматиците имат хидравлично налягане и използването на многодисков централен е лесно оправдано (за учудване на публиката Ауди правят същия номер при А8 ,само автоматици са със многодисков - всички останали а8, а6, а4 са си Торшен централен...)maggkrabar написа:Многодисков може да е на някои STi-та, не знам в Европа какви са, но преди седмица свалях кутията на STi 2006 за смяна на съединителя - стандартно виско си е с промяна на твърдостта, колата беше на 40к км и с класен тунинг до 418кс - така е купена от Люксембург. Брат ми си купи такъв виско диф за 6 степенна STI кутия, после си купи и специален контролер да го управлява - накрая го разкара защото се оказа, че без STi ЕКУ-то не работи както трябва и колата полудява - сега е със обикновено виско, но с повишена чувствителност, зацепва с по-голяма сила и при по-малка разлика в оборотите на колелата - някакво пърформънс било. А задния шпер също си е стандартно виско, не е торсен. Може би има разлика във версиите на STi - ще проуча сериозно въпроса, но не е идвала импреса с торсен заден и многодисков среден - в сервиза доста често идват STI-та 2005г и 2006г. Има и вариант да не знаят коя година точно е моделът на колите им. Ще проуча въпроса - днес дойде една току-що вкарана от Щатите с удар и пооправена, ако знаех тези разлики щях да го проверя непременно. Проверих само предната и задната стабилизиращи щанги - и двете са по 20мм дебели, докато на по-старите модели STi има разлика в дебелината. А и шефа каза, че има документацията на всички модели на Субару за 2006г - ще го накарам да проверим как стоят нещата с импресите, наистина може да е пропуснал и най-новите модели да са с торсен отзад и многодисков среден
Има известна разлика между импресите, продавани в Япония и тези, правени за САЩ и европа - японските са по-хубави. Продават се всякакви централни, предни и задни шперове за импреса, механични, виско или торсени, но те са автърмаркет
Не е така ,VLSD-to ,Torsena ,i MultiPltte imat mnogo shodni vremena za reakcia. Vyprosa e Reakcionnata kriva ,tq e exponentna pri Visco-to i tova mu e ogromniq nedostatyk ,Lineina pri Torsiona i Klonqsta kym lineina pri poveceto MultiPlate implemetnacii...V35GTR написа:Po princip Viscous LSD e po inconomchnoto razreshenie... pone taka mislia! VLSD sushto ne reigira tolkova burzo kolko da rechem mehanichen LSD kato Torsen. Vse pak STi e rally inspired mashina i shte mi e chudno centralnia diff da e sus viscos coupling.
PS kolko chesto shte triabva da go smeniash tozi viscous fluid pri polojenie che STi e AWD a ne da rechem part time AWD!