Страница 3 от 3
Re: Шум в мотора при обороти
Публикувано на: 24 Юни 2012 11:06
от Me4oKyX
TATI е прав - отворено е , хамалогията е достатъчна, парите за труда са същите - не си спестявай 50-100лв, колкото и тъпо да звучи в тази криза, защото от друга страна колата ще ти върши работа... Смени всичко по комплекти, което е за смяна. Питай toyota_forever за оригинални части. Не си прави тънкана сметката, че да не вземе да стане наистина финта сменихме едното, ама то другото след 3-4 месеца и то изтропало.... И айде на канала, айде пак труда и то става дявол на магаре - само дето си мислиш, че ще спестиш сега.... Прави го като хората, да ти е мирна главата и сигурна колата. Че после да няма - тия тойоти много трошливи ....

Re: Шум в мотора при обороти
Публикувано на: 24 Юни 2012 18:59
от xtreme
Отворихме двигатела излезе от биелна втулка на ботален болт на трети цилиндър.
Това дето си го написал, няма никакъв смисъл. Последно биелен лагер ли е проблема, или бутален болт

Ако е лагер, кой беше износения долния - откъм коляновия вал, или горния - откъм буталото. Ако е долния значи имаш някакъв сериозен проблем и ще е най-добре да свалите целия мотор и да замериш всичко. Вал, биели, цилиндри. Ако е горния, вероятно говорим за моментно обезмасляване по-някаква причина. Много газ при студен старт, след дълъг престой, или някакви чужди частици в маслото, малко вероятно да е от лошо/с дълъг пробег масло, защото всичките лагери щяха да са в почти идентично положение.
Re: Шум в мотора при обороти
Публикувано на: 24 Юни 2012 19:38
от landor
Проблема не е в биелните лагери а във втулката на боталния болт.
Re: Шум в мотора при обороти
Публикувано на: 25 Юни 2012 01:01
от xtreme
landor написа:Проблема не е в биелните лагери а във втулката на боталния болт.
Какво имаш предвид под втулка на бутален болт. Аз лично за такова нещо за пръв път чувам. Буталния болт лагерува(ако може така да се каже) директно в буталото и биелата. Втулки там няма, или поне аз досега не съм виждал.
Re: Шум в мотора при обороти
Публикувано на: 25 Юни 2012 19:57
от Toyo_driver
xtreme написа:landor написа:Проблема не е в биелните лагери а във втулката на боталния болт.
Какво имаш предвид под втулка на бутален болт. Аз лично за такова нещо за пръв път чувам. Буталния болт лагерува(ако може така да се каже) директно в буталото и биелата. Втулки там няма, или поне аз досега не съм виждал.
laugh.gif Колега май не си гледал добре...биелата е от чугун и болта не лагерува директно в нея, а в една втулка, която се набива в горния край на биелата. В долния край на цилиндрите има едни "пишки" дето са обърнати нагоре и свързани с маслените магистрали и имат за цел точно смазване на буталото от долната страна..... ама въпроса е какъв зор е видяла тая втулка, че точно тя да сдаде багажа и защо само една, а не няколко.
П.П. Този тип бутални болтове са т.нар. "full float", докато на някои по-стари коли биелата няма втулка и се нагрява, за да се разшири и да се набие болта с буталото, а "лагеруване" се получава единствено в двата края на болта.
Re: Шум в мотора при обороти
Публикувано на: 26 Юни 2012 14:56
от xtreme
Дам прав си, последно ми попаднаха някакви алуминиеви афтърмаркет нямаха втулки и един стар двигател гледах оня ден също нямаше, но сега загледах имам едно насипно rb, и биелите имат втулки.Но е наистина интересно как ще има износване точно там, то няма никакъв луфт и движението е доста ограничено. Сигурно нещо е попаднало в маслото.
Re: Шум в мотора при обороти
Публикувано на: 26 Юни 2012 17:14
от memorex
Логично е да има износване точно там при лошо мазане защото усилието точно там е най–голямо.На въпроса защо само този цилиндър е пострадал бях писал по–напред че може канала за маслото през мотовилката да е запушен или полузапушен .
Маслото за мазане на горния мотилев лагер постъпва от отвор в сърцевината на мотовилката и и два от долния лагер на коляновия вал .Аз затова го попитах и как е долния лагер.Също с течение на времето при буталния болт се появява овалност и също повишена хлабина между втулката и болта което позволява на маслото да изтече навън по–бързо от колкото трябва и то не се задържа достатъчно за да осъществи необходимия маслен клин и се получава износване.

Re: Шум в мотора при обороти
Публикувано на: 30 Юни 2012 20:47
от landor
Поръчах нова биела но се притеснявам дали ще отговаря на грамаж спрямо другите. Някой ако е запознат ще се радвам да даде мнение.
Re: Шум в мотора при обороти
Публикувано на: 30 Юни 2012 21:00
от memorex
Не мога да ти кажа колко тежи а и едва ли някой знае но може да пратиш запитване/ попиташ/ там от където си я поръчал после теглиш старата и разбираш.
Re: Шум в мотора при обороти
Публикувано на: 30 Юни 2012 21:17
от landor
От тойота казаха, че че всички са били един грамаж само в хлабината на втулката и лагерите били различни. Поръчах по номера на биелите но...
Re: Шум в мотора при обороти
Публикувано на: 01 Юли 2012 22:01
от ceko26
Проследи и продухай маслените магистрали и особено на 3-цилиндър. Няма ли кой да ти направи само втулка та поръча нова биела?
Re: Шум в мотора при обороти
Публикувано на: 02 Юли 2012 08:36
от landor
Има кой да направи но няма гаранция..
Re: Шум в мотора при обороти
Публикувано на: 18 Юли 2012 16:05
от landor
Сменихме биелата събрахме двигатела и за сега всичко е ОК. Но и така не разбрахме от къде е станал проблема.