Страница 3 от 4

Публикувано на: 08 Май 2012 10:10
от mirott
Аз съм карал зимата с всесезонни гуми на предницата-няма издрапване.Чисто нови, континентал!Затова никога повече!А гуми се избират много лесно, само дето пак казвам-не всеки го може.А който не го може или води с него някой, който разбира или си купува нови, или го набутват с галоши:thumbsup:!Да, по-добро от нови качествени гуми няма, но много малко хора могат да си го позволят в тази скапана отвсякъде държавица.Затова правим компромиси.Но винаги е по-добре да вземеш нещо качествено 2-ра ръка, отколкото ново и скапано...само с храната не важи biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 08 Май 2012 10:46
от Scott
prius 3 написа:Гумите втора ръка са много сериозен компромис според мен, който едва ли е оправдан от безопастна гледна точка, но всеки в крайна сметка сам си решава.
Добре де, с какво са компромис. Нали оригиналната ти гума дето е дошла с колата като нова, вече е 'втора ръка' на една година и >20к км. С какво е по-добра от същата гума от блъсната кола на 1 година?

Публикувано на: 08 Май 2012 11:34
от slowtraveler
В момента летните оригинални гуми на моята кола са около 4г/65х.км...
Единственото, с което са по-добри от тези втора ръка е, че знам в какви дупки съм попадал и как съм експлоатирал гумата...
Би ме било яд например да дам 150лв за гума втора ръка без гаранция и т.н., която например да има закъсана нишка и да се деформира след 2-3х.км...
Затова си вземам нови гуми - държат около 4 сезона и след това - пак нова гума (последните пъти май не съм сменял гумите, ами колата)...
Но не винаги е било така - в студентските години съм карал коли не само без грайфер, но и без плат (показа се вътрешната гума)...
По-важното е да се съобразяваш с това което караш - както можеш да караш галошче безопасно, така може и със супер-гума да правиш идиотии...

Публикувано на: 08 Май 2012 17:04
от PESHO OT MARS
prius 3 написа:Така и никой от специалистите по гуми втора употрба не каза как аджеба си избират все убави гуми!
Чукча писател чукча не читател.
PESHO OT MARS написа:А относно избора на гуми се следят следните неща:
- грайфер да е мин 5 мм.
- ДОТ не по-стар от 2-3 год
- гумата да няма лепенки
- да не е напукана по някакъв начин
- да няма "жаби" и разни кривини
- липса на парченца от протектора (това е показател за вдървяване на гумата)
- да не е "лъскав" протектора (лъскавината също е показател за вдървяване).

Публикувано на: 09 Май 2012 14:02
от Not_active_user_1
PESHO OT MARS написа:
prius 3 написа:Така и никой от специалистите по гуми втора употрба не каза как аджеба си избират все убави гуми!
Чукча писател чукча не читател.
PESHO OT MARS написа:А относно избора на гуми се следят следните неща:
- грайфер да е мин 5 мм.
- ДОТ не по-стар от 2-3 год
- гумата да няма лепенки
- да не е напукана по някакъв начин
- да няма "жаби" и разни кривини
- липса на парченца от протектора (това е показател за вдървяване на гумата)
- да не е "лъскав" протектора (лъскавината също е показател за вдървяване).
Чукча писател чукча не читател. Абсолютно правилно! laugh.gif
prius 3 написа:... Я ми кажи как ги виждаш ти гумите в гумаджийницата и как ги определяш стояли ли са на слънце, имат ли слаби или скъсани връзки, телове, колко пъти е пукана или цепена и т.н...
Има неща, които няма как да ги разбереш и знаеш освен, ако не си последовател на някой пророк. wink.gif

Публикувано на: 09 Май 2012 14:14
от Not_active_user_1
Scott написа:
prius 3 написа:Гумите втора ръка са много сериозен компромис според мен, който едва ли е оправдан от безопастна гледна точка, но всеки в крайна сметка сам си решава.
Добре де, с какво са компромис. Нали оригиналната ти гума дето е дошла с колата като нова, вече е 'втора ръка' на една година и >20к км. С какво е по-добра от същата гума от блъсната кола на 1 година?
Виж мнението на slowtraveler, то отговаря до някъде на въпроса ти!
А ти как разбираш, че гумата е от блъсната кола? Да не са почнали да ги надписват с тебешир от вътрешната страна? biggrin.gif

Публикувано на: 09 Май 2012 14:18
от mirott
1 си баба знае, 1 си бае.Всички тия неща се виждат, ако не с просто око то с монтаж и помпане на примерно 5 бара... biggrin.gif :thumbsup: Ти ако не можеш да различиш стара нацепена гума, и дали е вулканизирана и лепена, и като я напомпаш дали е крива и с разкъсани телове-само нови гуми купувай човече!

Публикувано на: 09 Май 2012 14:30
от Not_active_user_1
Така и правя да ти кажа. Само нови си купувам, щото не мога да ги различа. Ще му кажа и на моя гумаджия, че едни „специалисти“ са казали, че всяка стара гума може да се разбере каква е. Нищо, че човека 30 + години само с гуми се занимава той горкия нищо не разбира и не вдява. Иначе доста гуми втора ръка продава и доста пари изкарва от тарикати, които чуват петлите. biggrin.gif
Само да те питам любителю на гуми втора ръка, случвало ли ти се е да е балансирана гумата, а да ти тресе предницата? Ха, сега де, що така се получава? biggrin.gif

Публикувано на: 09 Май 2012 14:39
от mirott
Любителю на новото, ти за тва ли си купуваш нови коли, щото не можеш да ги различаваш ли?Ако нямаше пари за нов приус, щеше ли да си купиш нова дачия?!Не, не съм любител на стари гуми, но съм принуден да го правя.И знам какво и как да гледам, преди да го купя.А ако не знаех-ново!Или човек да помогне, който разбира от старо! Щото няма да искам да храня някой 30 години.И напротив, от такива дето разбират едва ли е изкарал и лев твоя познат, ако продава боклуци!Да, може да бие и подскача.Ама аз с такива не карам biggrin.gif !А и теб какво те интересува-нали караш само с нови?!Да нямаш проблем с някоя от новите?!Ама за да си сигурен, че го правиш трябва всеки сезон да слагаш нови.И много смешно звучи някой като каже, че кара само с нови гуми.Нови са 1-вия сезон.После са стари!И на 1000 км да са, да решиш да ги продадеш-2-ра употреба са!Ти дано така да постъпваш, щото сигурносста е на 1-во място.Парите не са от значение, когато обаче ги имаш бол!

Публикувано на: 09 Май 2012 18:57
от slowtraveler
mirott написа:....Всички тия неща се виждат, ако не с просто око то с монтаж и помпане на примерно 5 бара... ....
mirott, на 5 атмосфери можеш да съсипеш и нова гума....
А съм имал случай, при който скъсаната нишка се проявява бавно във времето... Т.е. балон, който се появи около 1000-1500км след предполагаемия инцидент (силен удар в дупка на тази гума)...

Публикувано на: 09 Май 2012 19:16
от Japanese_fever
mirott написа:....Всички тия неща се виждат, ако не с просто око то с монтаж и помпане на примерно 5 бара... ....
wacko.gif stupid.gif wacko.gif

Най-лошото качество на старата гума е не телкова нейната нарушена структура, защото структирата й може въобще да не е наружена, а остаряването на смеската от която е направена гумата.

Това няма как да го видиш с протсо око или с атмосфери, а само в лаборатория. Втвърдената смеска при ниски температури е пластмаса.
Всеки да си прави изводите.

Най-вредни за една гума са слънцето и водата!

Публикувано на: 09 Май 2012 23:43
от PESHO OT MARS
Аз като си купих 4 чисто нови Дейтон DW510 преди миналата зима това не попречи да се окаже че две от гумите имат кривини по посока на движението. Т.е. като ги завъртите на баланс машината и се вижда все едно праг на тях. Донесе ми единствено моралното удолетворение да нарека Дейтон абсолютни боклуци.

Догодина ще си купя на местото на тези две криви Сава Ескимо или Ласа.

Публикувано на: 10 Май 2012 09:48
от slowtraveler
PESHO, и аз съм имал 'крива' нова гума - Семперит....
Излезе бабуна по протектора (а не по бордовете) след около 1000км....
Но като е нова - смениха я по гаранция... :thumbsup:

Публикувано на: 10 Май 2012 10:06
от mirott
Слоу, няма как да съсипеш здрава гума като я монтираш на джантата и я напомпаш на 5 бара.Ако я подкараш-да, но аз говоря на земята да се напомпа, както е правено 100-тици пъти!Тогава, в повечето случаи излизат "кирливите" ризи.

Публикувано на: 10 Май 2012 10:28
от digitalpr
Преди седмица купих 8 гуми - Dunlop FastResponse. Една се оказа дефектна и не можеше да се балансира. Смениха я гаранционно. Съответно, дори при тези гуми не сме застраховани от дефекти, но съм твърдо против боклучливи марки и стари гуми. Освен разбирасе ако колата не е някоя Лада, която се ползва за да пренесе нещо от А до Б с 30км/ч на село.