Страница 3 от 7

Публикувано на: 05 Апр 2012 15:33
от zi_zi_top
Темата по принцип е сбъркана. Според мен трябва да се стремим да увеличим прихода, а не да намаляваме разхода. cool.gif

Публикувано на: 05 Апр 2012 15:58
от Raya
prius 3 написа: И накарайте приятелката/жената да поотслабне, защото вдига разхода...и не само... biggrin.gif
Защо само жените да поотслабват, а мъжете?

Публикувано на: 05 Апр 2012 20:41
от Not_active_user_1
Добре де, хайде и мъжете да отслабват, за да има мир и любов! biggrin.gif
Двамата отиват на дебелариум, смъкват по 20 кила и разхода им пада с 1 л. Така по-добре ли звучи? laugh.gif

Публикувано на: 05 Апр 2012 21:05
от Raya
prius 3 написа: Така по-добре ли звучи? laugh.gif
Да, по-добре. Иначе ми мирише на дискриминация.

Публикувано на: 05 Апр 2012 21:35
от zi_zi_top
Отслабването води и до други по-съществени икономии - храна, дрехи, лекарства, хонорари на лекари и пластични хирурзи и т.н.

Публикувано на: 05 Апр 2012 21:41
от Raya
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 05 Апр 2012 21:59
от Kiki
Сега с летните обувки ще намалим разхода. biggrin.gif

Публикувано на: 05 Апр 2012 22:41
от gicho
prius 3 написа:... За дизелите мах до 2500 об/мин.
Около 1800 об/мин са максимално ефективния режим на турбодизелите. Препоръката ми е - след потегляне максимална газ до 1800-1900, смяна на горна предавка, макс газ, смяна пак на 1800-1900 и така до 5-та или 6-та извън града, или до примерно 3-та или 4-та според това каква скорост изискват пътните условия (40км/ч, 130км/ч). Това естествено съобразено с условията в смисъл да не се налага използване на спирачка - ако в далечината се вижда задръстване, започнете спиране (по инерция или на двигателна спирачка) толкова рано, че да не ви се налага използване на спирачката.
Ефективността (кпд) на ДВГ е толкова по-висока, колкото по-близо е режима му до максимално натоварване, т.е. по-близо до пълна газ.
Идеята е да се държи двигателя в максимално високата предавка, която позволява режим с максимално кпд, без да се налага губене на енергия в спиране.
Пример - по пътя ми от работата към вкъщи има сериозно изкачване, около 1 километър. В началото му излизам от страничен път със стоп, т.е. от 1-ва. От там потеглям и на 1900 сменям на следваща докато стигна последната пета. Оттам държа на 1900 на 5-та (малко е над градското ограничение, ама няма как ...). На 150-200 преди билото изключвам от скорост и по инерция стигам с около 40-50км/ч до билото. Оттам следва спускане по инерция и т.н. През целият участък не съм ползвал спирачка, двигателят е бил на максимално висока предавка за обороти до 1800-1900.
Това, че съм натискал докрай газта не значи че губя нещо - всичката произведена мощност и енергия е отишла за движението ми (ускорение). Има го и момента че може би стигайки на 5-та трябва да поддържам малко по-ниска скорост за да намаля въздушното съпротивление.
Всичкото това го говоря за дизелчето - макар и теорията да е подобна и за бензиновите мотори (дори в по-голяма степен заради частично затворената дроселова клапа), нещо бордовия на авенсиса не се съгласява ...

За фаровете - има си изследвания, наистина повишават разхода - ама спомена ми е за 0.050..0.100л/100км. Аз също предпочитам да са включени целогодишно. Истинското решение е да си монтираме дневни светлини с ефективен източник - LED, HID. Към момента можете да имате 1000лумена с 10вт. Когато са насочени подходящо (като дълги) и 30% от това е предостатъчно.

Публикувано на: 05 Апр 2012 23:11
от Japanese_fever
prius 3 написа:Защо да си бавен при тези обороти?
Съвсем нормално си е да сменяш предавка на около 3000 без да се влачиш. Виж, ако си състезателен тип и сменяш на прекъсвач е съвсем друга работа. wink.gif
На колегата Веско сигурно оборотомера му се вижда малък всеки път, като вземе да настъпва. biggrin.gif
Posledniq edin mesec prevklu4vam na ne pove4e ot 2500 oborota. Da, na svetofarite sum mnogo baven.

Публикувано на: 05 Апр 2012 23:20
от slowtraveler
gicho написа:....
Ефективността (кпд) на ДВГ е толкова по-висока, колкото по-близо е режима му до максимално натоварване, т.е. по-близо до пълна газ. ...
Не си прав колега.
Съвременните двигатели променят характеристиките си като най-общо се избира между 'слабо натоварване - икономично шофиране' и 'неикономично, но даващо голяма динамика и мощност'...
Така, че натиснеш ли ги - дава мощността, но и става неикономичен (не само в абсолютна стойност, но и като относителен разход гр/к.с./ч)

Публикувано на: 06 Апр 2012 10:24
от Not_active_user_1
Зависи от дизела колега dicho. Също така зависи и дали тръгваш на равно или на баир. Двигател, скорстна кутия на градско, извънградско или магистрала. Нали не си мислиш, че на извънградско или магистрала ще караш до 1800 об/мин.? Точно поради тези причини съм казал максимум до 2500 об. wink.gif

Публикувано на: 06 Апр 2012 10:32
от Not_active_user_1
slowtraveler написа:
gicho написа:....
Ефективността (кпд) на ДВГ е толкова по-висока, колкото по-близо е режима му до максимално натоварване, т.е. по-близо до пълна газ. ...
Не си прав колега.
Съвременните двигатели променят характеристиките си като най-общо се избира между 'слабо натоварване - икономично шофиране' и 'неикономично, но даващо голяма динамика и мощност'...
Така, че натиснеш ли ги - дава мощността, но и става неикономичен (не само в абсолютна стойност, но и като относителен разход гр/к.с./ч)
Има си графики за тази работа и там най добре се вижда при какви обороти ДВГ-то е в най-оптимален режим. Това с натискането на газта са малко приказки ей така да се намираме на приказка. Обикновено най-високо КПД се получава при достигането на максималният въртящ момент. След това то пада. Получава се, че за повече изразходено гориво имаме по-малко извършена работа. Загубите се увеличават. wink.gif

Публикувано на: 06 Апр 2012 13:28
от nowyaris
Raya написа:
prius 3 написа: И накарайте приятелката/жената да поотслабне, защото вдига разхода...и не само... biggrin.gif
Защо само жените да поотслабват, а мъжете?
Щото мъжете трябва да тежим.Понякога друго не можем да правим.Аз така или иначе не мога да отслабна с тез бири и тоз свински врат напоследък,така че майната му на разхода.Един път се живее.

Публикувано на: 06 Апр 2012 13:51
от slowtraveler
prius, имах предвид, че компа на двигателя следи режима на двигателя, и му променя параметрите - дали да е с максимално КПД (максимално икономичен) при даденото натоварване, или да направи компромис с КПД-то, но да отдаде максимална мощност (което се получава при максимална газ)... Точно такъв пример бе даден в другата тема - двигател, който работи по цикъла на Аткинсън при малко натоварване, за да е максимално икономичен, и в същото време - става ламя ако го настъпиш, но пък позволява при нужда достигане на максимална мощност, недостижима за двигател, работещ по цикъла на Аткинсън...
Всичко е игра на газоразпределение и управление на двигателя.
Но КПД-то съвсем не е най-определящия фактор за икономичността...
Основното е шофьора и съобразяването му с конкретната обстановка.
Например - кой автомобил ще изгори повече за изминаване на дадено разстояние с еднаква средна скорост:
- даваш рязко газ и ускоряваш бързо до 55км/ч (с лошо КПД), след което изключваш от скорост и до следващия светофар двигателя 'тиктака' на празен ход с минимални загуби
- ускоряваш плааавно с добро КПД, но до другия светофар въртиш двигателя със значително по-високи обороти от на празен ход...
Ами в зависимост от конкретните условия и изпълнение - всеки от двата варианта може да е по-икономичен от другя... :thumbsup:

Публикувано на: 06 Апр 2012 16:15
от proscrip
slowtraveler написа:prius, имах предвид, че компа на двигателя следи режима на двигателя, и му променя параметрите - дали да е с максимално КПД (максимално икономичен) при даденото натоварване, или да направи компромис с КПД-то, но да отдаде максимална мощност (което се получава при максимална газ)... Точно такъв пример бе даден в другата тема - двигател, който работи по цикъла на Аткинсън при малко натоварване, за да е максимално икономичен, и в същото време - става ламя ако го настъпиш, но пък позволява при нужда достигане на максимална мощност, недостижима за двигател, работещ по цикъла на Аткинсън...
Всичко е игра на газоразпределение и управление на двигателя.
Но КПД-то съвсем не е най-определящия фактор за икономичността...
Основното е шофьора и съобразяването му с конкретната обстановка.
Например - кой автомобил ще изгори повече за изминаване на дадено разстояние с еднаква средна скорост:
- даваш рязко газ и ускоряваш бързо до 55км/ч (с лошо КПД), след което изключваш от скорост и до следващия светофар двигателя 'тиктака' на празен ход с минимални загуби
- ускоряваш плааавно с добро КПД, но до другия светофар въртиш двигателя със значително по-високи обороти от на празен ход...
Ами в зависимост от конкретните условия и изпълнение - всеки от двата варианта може да е по-икономичен от другя... :thumbsup:
Според мен последния пример, който си дал не е особено удачен за града - защото основната причина, която би вдигнала разхода в дадената ситуация е кога ще пристигнеш до другия светофар, колко коли има да се изнесат преди теб и съответно, ако минаваш всеки ден по един маршрут - знаеш как са навързани светофарите в различните периоди на деня . Сутрин, обед и вечер - режимите са различни, както и събота и неделя - когато знаеш, коя кола тръгваш от единия светофар, с каква средна скорост се движиш, за да се хванеш в движение следващия и тнт.

Ако приемем, че така или иначе ще пристигнеш на червено, каквото и да правиш, то следващата основна променлива е наклона на настилката, едва тогава - следва въпроса за бързото или плавно ускорение.

Разбира се си напълно прав, че най-голямата променлива е този, който управлява колата.

По едни и същи маршрути във Варна с една и съща кола, за едно и също разстояние и време за изминаването му - аз докаравам 4.7/100 по компа на колата като се прибера вечер, ако я оставя на баща ми да отиде до офиса и да се прибере - разхода е над 6.6/100, а аз съм 20 кг по-тежък от него. За това винаги съм се чудел как така на хората колите им имат толкова голяма разлика градско и извън градско - като при мен разликата е в рамките на 0.5/100 - и с голямо търпение, извън града! Дори Тойотата - 2.5 Д4Д я докарвам градско 7-7.5, колкото е и извън града.