Страница 3 от 4

Публикувано на: 11 Апр 2012 19:16
от max-2
+1 biggrin.gif

Публикувано на: 11 Апр 2012 21:45
от Not_active_user_1
memorex написа: Айде посмали малко за тия 4–5мм че и хора дето не знаят също четат.
-4–5мм не на страна, а общата дебелина на целият диск или иначе казано около 2-2,5 мм на страна. Иначе няма лошо и на 1 мм да ги сменяш, но набутването си остава за твоя сметка
Апък историята с тебешира направо я изтрий да не ти се смеят чайките.Както казват на морето
-Не на мен, а на някой по-умни хора, които са го измислили. Ето ти видео как стават нещата:
http://www.youtube.com/watch?v=riHGXhEG ... ature=plcp
Гледай от 1.23 мин. Същото се прави с подръчни материали, т.е. тебешир. Ако се съмняваш, че е крив диска така най-лесно го установяваш. Ти явно обаче знаеш някой по-добър метод. Хайде да го споделиш, за да не ми се смеят чайките!
biggrin.gif

Публикувано на: 11 Апр 2012 22:16
от max-2
Това стар джобен часовник ли е? Как се хваща тебешира на него? biggrin.gif

Публикувано на: 11 Апр 2012 22:18
от TONOV
Айде стига сте се излагали! Как сте си взели изпитите по Основи на металургията и Механика?
При мен-- Карам си Тойотката, както подобава - газ, спирачки! Зима е! И хоп една локва - след това натискаш спирачки - тресе! Комшията стругар им удря по една стружка - натискаш - няма тресене - 100-110 км/ч караш - волана ти тресе! Отиваш в магазина - дискове скъпи и евтини, ми той чугуна си е еднакъв! Купуваш накладки, които да не ти свирят и останалото е фасулска работа!
Разбира се - ФОРУМА е за взаимопомощ!

Публикувано на: 11 Апр 2012 22:35
от Not_active_user_1
max-2 написа:Това стар джобен часовник ли е? Как се хваща тебешира на него? biggrin.gif
Стар джобен е да, а тебешира го вързваш на стрелката. biggrin.gif

Публикувано на: 12 Апр 2012 10:12
от Владислав
Колега Prius 3, не знам откъде черпиш информация, но ти казвам че допустимото износване в масовия случай е около милиметър от страна.Сега друг е въпроса, че може да се кара докато спирачния диск стане като грамофонна плоча, ама предписанията на производителя са други.Няма смисъл дисковете да се правят с по-голям ресурс, защото и с този доста често се кривят, износват се неравномерно, драскат се и т.н.И освен че ще са по-скъпи и по-тежки, отново живота им ще е с подобна продължителност.
А за диагностициране кривината на диска си има измервателни часовници.Това с тебешира е......малко странен метод.Няма модерен сервиз, който да го ползва.

Публикувано на: 12 Апр 2012 13:12
от Georgimitrovich
Примера на колегата с тебешира или с маркер или квото щете си е много на място. Все пак колегата ако искаше да ходи в сервиз с измервателна техния и пр. изобщо нямаше да пита тука. Това са стари, но работещи безотказно методи, който може да използва и човек с основно образование, без да е нужно да вниква особенно много кво реално се случва.

Публикувано на: 12 Апр 2012 13:20
от Владислав
Абе Жорка, аз не казвам че не работи.Ама ако допустомото биене е 0.05 мм как ще го хванеш с тебешир?По този начин можеш да установиш, че има биене.Ама колко е точно, дали е за смяна диска,дали е за престъргване, или е в нормите как ще разбереш?

Публикувано на: 12 Апр 2012 13:52
от Georgimitrovich
Принципно да, но в конкретния случеи всички само гадеем от какво може да е тресенето. Подходи и варианти много. Ако човек има средства и не му се занимава да си чопли, хвърля колата в някои сервиз които си ползва и там да се спасяват (все пак това им е работата на хората). Съвсем друг подход е да си свай направо дисковете и да ги носи на стругар и той да ги престрже мало и пр. и т.н. Всеи взима идивидуално решение kое по правилно за него в конретната ситуация, в зависимот от много странични фактори които на нас няма как да ни бъдат известни. Идеята на поста ми беше че и такива мнения са полезни и нетрябва да се отхвърлят с лека ръка.

Та за всеки проблем, подходи и решения много, всеки си избира неговия. Идеята според мен на форумите e да се събират повечко разнородни подходи и варианти, а също така и информация, която всеки да си обработва сам в главицата си и да прави самостоятелни решения, а не като осере нещо после да вика "ма ония тъпаци от форума така ми казаха"
biggrin.gif wink.gif

Публикувано на: 12 Апр 2012 15:48
от memorex
[quote="Georgimitrovich"]Примера на колегата с тебешира или с маркер или квото щете си е много на място. Това са стари, но работещи безотказно методи, който може да използва и човек с основно образование, без да е нужно да вниква особенно много кво реално се случва.[/quote]
1.Има ли тебешир който да не се рони и маркер с писец който да не подава.Помисли.
2.Аз ползвам индикаторен часовник от 30 години насам а сигурно старите майстори от по–отдавна .Ти за колко стари методи говориш?
3.За останалото си напълно прав

Публикувано на: 13 Апр 2012 21:17
от Not_active_user_1
Владислав написа:Колега Prius 3, не знам откъде черпиш информация, но ти казвам че допустимото износване в масовия случай е около милиметър от страна.Сега друг е въпроса, че може да се кара докато спирачния диск стане като грамофонна плоча, ама предписанията на производителя са други.Няма смисъл дисковете да се правят с по-голям ресурс, защото и с този доста често се кривят, износват се неравномерно, драскат се и т.н.И освен че ще са по-скъпи и по-тежки, отново живота им ще е с подобна продължителност.
Точно така, колега. Производителите се подсигуряват с този 1 мм по простата причина, че не знаят какво говедо стои зад волана. biggrin.gif
При нормално каране без да се правиш на Фитипалди и без да си на принципа газ/спирачка 2-2,5 мм от страна са просто нищо. Говоря ти значи при нормално каране. От къде черпя информация ли? Ами от собствен и не само опит. Сам си сменям консумативите на колите, които са ми извън гаранция. Повярвай ми, че диск с износване под 2 мм на страна още не съм сменял. Никога не е имало абсолютно никакъв проблем. Спирачките си държат прилично и всичко е както трябва. Все пак всеки сам си прави сметката. Ако си привърженик на екстремното шофиране е добре на всеки 10 000 км да ги сменяш дисковете и накладките, ако не си то ще сменяш след много повече км. Всеки сам си прави сметките. И да не забравяме, че като отидеш на сервиз няма почти никой майстор да те върне и да не ти вземе парите. Дисковете ти може да не са за смяна, но ще бъдат сменени.
Владислав написа: А за диагностициране кривината на диска си има измервателни часовници.Това с тебешира е......малко странен метод.Няма модерен сервиз, който да го ползва.
Точно така, говорим за ДИАГНОСТИЦИРАНЕ! Заостри вниманието си върху думата ДИАГНОСТИЦИРАНЕ, а не върху измерване с манометър. Ти с измервателните усреди ще разбереш точно колко ти е кривината или биенето, но не става на въпрос за това, а за ДИАГНОСТИЦИРАНЕ на проблема, т.е. има ли го, няма ли го и ако го няма къде на друго място да го търсим, а ако го има дали да отидем на стругар или да отидем на майстор, който да измери точно колко е и дали е в нормите, и дали може нещо да се направи конкретно по въпроса, защото може не диска да е крив, а просто да не е сложен правилно, да не са завити болтовете на кръст, да не е почистено добре челото, леглото и от там да се получава аксиалното изместване.
С тебешира метода не е никак странен. С подръчни материали можеш да постигнеш невероятни резултати. Вервай ми. Трябва само око да имаш. wink.gif wink.gif

Публикувано на: 13 Апр 2012 21:33
от Not_active_user_1
memorex написа: 1.Има ли тебешир който да не се рони и маркер с писец който да не подава.Помисли.
Няма колега, няма! За гаргите не знам дали ще ти се смеят, но ти искрено ме разсмя. biggrin.gif
Виждам, че старите и изпитани методи не са ти изобщо понятни. В конкретния случай нямаш писане с тебешир върху черна дъска, а съвсем леко докосвате. С подобно докосване биене радиално/аксиално веднага се хваща. Дори може да се направи, като държиш тебешира. Въпросът е да нямаш паркинсон, за да не ти трепери ръката, да намериш стабилна снова на която да е опреш и да завъртиш това което ще проверяваш дали има или няма биене.
memorex написа:2.Аз ползвам индикаторен часовник от 30 години насам а сигурно старите майстори от по–отдавна .Ти за колко стари методи говориш?
Ти хубаво ползваш, но си отговори на въпроса колко колеги в гаражите си имат подобни инструменти? То ако беше за измерването няма проблеми. Отива в първият сервиз и ще му го измерят. Да ама човека пита от какво може да е, а не колко му е биенето на диска, ако изобщо има такова, макар, че всички симптоми на там бият. Точно за това му давам най-простият, подръчен и доказано ефективен метод.
Иначе метода с тебешира го знам от 1987 г., когато бях в техникума. Колко е стар обаче не мога да ти кажа, но сигурно е по-стар от съвременните уреди. wink.gif

Публикувано на: 13 Апр 2012 23:25
от Me4oKyX
аз ли нещо не мога да чета или нещо не мога да разбера какво ще мерите с тоз манометър .... ohmy.gif !??!?

Публикувано на: 14 Апр 2012 09:58
от Not_active_user_1
На монтьорски жаргон, манометър - всеки измервателен уред с индикатор. wink.gif

Публикувано на: 14 Апр 2012 10:10
от memorex
[quote="prius 3"][quote="memorex"]
1.Има ли тебешир който да не се рони и маркер с писец който да не подава.Помисли. [/quote]
Няма колега, няма! За гаргите не знам дали ще ти се смеят, но ти искрено ме разсмя. biggrin.gif
Виждам, че старите и изпитани методи не са ти изобщо понятни. В конкретния случай нямаш писане с тебешир върху черна дъска, а съвсем леко докосвате. С подобно докосване биене радиално/аксиално веднага се хваща. Дори може да се направи, като държиш тебешира. Въпросът е да нямаш паркинсон, за да не ти трепери ръката, да намериш стабилна снова на която да е опреш и да завъртиш това което ще проверяваш дали има или няма биене.
[quote="memorex"]2.Аз ползвам индикаторен часовник от 30 години насам а сигурно старите майстори от по–отдавна .Ти за колко стари методи говориш?[/quote]
Ти хубаво ползваш, но си отговори на въпроса колко колеги в гаражите си имат подобни инструменти? То ако беше за измерването няма проблеми. Отива в първият сервиз и ще му го измерят. Да ама човека пита от какво може да е, а не колко му е биенето на диска, ако изобщо има такова, макар, че всички симптоми на там бият. Точно за това му давам най-простият, подръчен и доказано ефективен метод.
Иначе метода с тебешира го знам от 1987 г., когато бях в техникума. Колко е стар обаче не мога да ти кажа, но сигурно е по-стар от съвременните уреди. wink.gif[/quote]
Виждам че си пристрастен към форума но аз нямам намерение да споря с теб.Вкрайна сметка тебеширения метод наистина може да се използва ако караш каруца например.Там биенето е съизмеримо.Тука братко става дума за малки отклонения .Помисли ако почнеш с тебешира от най–ниската точка къде ще се прекъсне линията и въобще върху тази гладка метална повърхност да знаеш тебешир пише ама нихт.
Туй беше аз повече няма да коментирам .Успех