Хайде, колеги, като сте казали "Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003" нека да бъде всичко и реших в темата да споделя малко личен опит подкрепен със снимков материал
Както знаем автомобила е много приятен за каране, но не може само "езда" ами трябва и поддръжка дет' се вика...от едно известно време насам педала на спирачките ми стана лееееко твърд и не толкова ефективен. Не ми се искаше да е това за което си мислех, но един ден предните накладки започнаха да си стържат постоянно и потвърдиха диагнозата за задържал спирачен цилиндър..

...и се наложи отваряне на апаратите.
Първото и най-важно нещо в такъв случай е да се сдобием с "Изгодни оригинални авточасти"

laugh.gif Дисковете на АТЕ ме привлякоха с атрактивна цена и наличие на антикорозионно покритие и ги предпочетох пред другите алтернативи
После запрятаме ръкави и сваляме джантата с гумата при което се вижда леко посинял диск с износени накриво(защо ли?) накладки
Отвива се кухия болт на спирачния маркуч и се слага обикновен такъв с дифтунги и гайка...така да се каже спешъл оем туул, който не позволява на спирачната течност да изтече и да ви предизвика главоболия с обезвъздушаване на цялата системата и АБС-а
След това развиваме и двата болта на супорта и махаме и накладките(ако ще се сменят дисковете - иначе не е необходимо)
През дупката на спирачния маркуч надуваме със сгъстен въздух...(внимателно пазим пръстите, тъй като буталото излита като тапа на шампанско и не се знае какво може да стане)
....и вадим виновника за целия харч на парични средства
Както се вижда и вътре не е много чисто, а има и доста ръжда под уплътнението на цилиндъра
След всичко това пада едно весело стъргане и шкурене на ръжда, почистване на мръсотиите, обезмасляване и смазване на новото уплътнение и прахоуловителя, инсталиране на ново бутало и крайния резултат е следния:

По желание на клиента и при липса на пари може да се почисти и полира с водна шурка старото бутало, но вероятността да останат язви и да протече е голяма
....в комплекта има и маншончета, и уплътнител за водачите на спирачните апарати...
След като сложите новите дискове, завиете стойките на спирачните супорти и гледката добива завършен изглед. Преди да монтирате джантите е необходимо да се обезвъздуши системата - или с помощта на някое по-здраво краче, или с машина под налягане.
През цялото време трябва да се следи нивото на течността и да се долива, за да не влезе въздух в спирачната система(а и в тази на съединителя)
В случай, че не искате да разглобявате целите апарати - има рециклирани такива. А ако не ви се занимава лично с ремонти - просто използвайте услугите на някой сервиз! laugh.gif
Ето и опитa на други колеги:
http://tc-club.ru/viewtopic.php?f=41&t=79
http://www.youtube.com/watch?v=_UqTgYgd0Mk
http://forums.drom.ru/mazda-capella-626 ... 05201.html