Страница 3 от 23

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 10 Фев 2014 21:35
от emildimitrov
Благодаря,ще се ослушвам. smile.gif

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 11 Фев 2014 11:06
от NET
Да ударя едно рамо и аз на колегите мераклии за тази кола, като начало с едно предопреждение. Ако сте решили да летите, с тази кола ... няма да стане. Нормалната и скорост и предостатъчна за безопасно шофиране е 100 км, не че като я понатиснеш не тръгва, но изпреварвания и т.н. са по мудни в сравнение с по-дребните автомобили или по-мощните. До тук с недостатъците biggrin.gif .
Иначе не съм харесвал друга кола толкова много никога, за скромния си житейски преход съм сменил поне 5-6 автомобила(от различни немски марки), които са били все в много добро състояние, но чувствата не бяха същите.

Когато избирах тойотата гледах над 10 екземпляра. Случих на наистина запазена и гледана кола, но въпреки всичко имаше и има разни неща за ремонт. Маншоните на амортисьорите гледам всеки ги сменя в началото, задните втулки на предните носачи на всички коли достигнали тази възраст е добре да се подменят, биалетките съм сменил, лагер на едното предно колело и т.н. Но иначе на тази от всички други скорстния лост беше с най-малък луфт, даже стегнат, и от ауспуха не излизаше грам дим при всякакви обороти. В двигателния отцек всичко клони към заводския вид, даже акумулатора ми е тойота и да не му е уруки на -8 лети. Колата палеше от четвърт при ниските температури. За тези двигатели трябва да е така. Не се подлъгвайте от сменени гумички по педалите, нормално е да са затъркани, здрави ли са ...отпадат като критерий. Не трябва да има ръжда по долната страна на пода и окачването, имат добра защита от корозия по принцип. И друг момент е филтъра на изпускателната система да е там и да е отпушен. При палене на студен двигател не трябва да има никакъв дебаланс и неравномерен звук, а при подаване на газ - оборотите да се покачват с откат като на спортна кола(поне до 2003 са така). Не се лъжете също, ако салона отвътре е запазен добре, гледах една такава, която беше пълен дроп, пушеше а като се наведох от долу ... през пода видях тавана с помоща на ръждата, иначе отвън боята също не беше зле. Не знам дали не са и с дабъл мас съеденител след 2003, пазарете се че е много скъп като част и сигурно скоро ще се наложи да го смените, слушайте за странни звуци.

Дано съм било полезен. Да не и е уруки на моята машина smile.gif и ако мога ще помогам още.
Успех в търсенето!

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 20 Фев 2014 12:45
от emildimitrov
Вече реално съм във форума - собственик на Toyota Avensis Verso,D4D,116 к.с.,2003,нов внос от Австрия. 174хил. км, сервизна книжка. Вече приключих с КАТ и гражданска отг., а вчера и диагностика на компютър и тестер от Николай Миков, avtodiagnostika.net. Освен стандартното обслужване за нов внос-масло,филтри,ремък,ролки -имам един проблем с турбината -виене при натискане на газта и липса на тяга при ниски обороти. Възможно да е турбината, възможно да е управлението й,според Николай. Всичко в компютъра е чисто, няма грешки.
Някакви предложения за читави сервизи в София? ( ТМ Ауто не е опция.)

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 25 Фев 2014 08:53
от NET
Да ти е честита колата колега и дано ти служи вярно, пиши как вървят нещата с проблема.

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 05 Мар 2014 09:24
от emildimitrov
От днес е налична книгата "Toyota Avensis Verso (Тойота Авенсис Версо). Руководство по ремонту, инструкция по эксплуатации. Модели с 2001 год выпуска, оборудованные бензиновыми и дизельными двигателями"http://www.youtube.com/watch?v=ItIyWuqP95o#t=19. Ще я сканирам и ще я кача някъде. На руски е, както се вижда. smile.gif

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 20 Апр 2014 18:31
от Шеки
След толкова голямо търсене най-сетне и аз станах собственик на Avensis Verso. Първи впечатления - уникален автомобил. Година на производство 2005г. и всичко по колата работи безупречно. Ще разчитам на помощ от вас колеги и занапред. Благодаря на всички! Поздрави! bow.gif

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 22 Апр 2014 08:31
от NET
Честито, много безаварийни километри колега?

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 27 Апр 2014 16:26
от Toyo_driver
Хайде, колеги, като сте казали "Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003" нека да бъде всичко и реших в темата да споделя малко личен опит подкрепен със снимков материал wink.gif
Както знаем автомобила е много приятен за каране, но не може само "езда" ами трябва и поддръжка дет' се вика...от едно известно време насам педала на спирачките ми стана лееееко твърд и не толкова ефективен. Не ми се искаше да е това за което си мислех, но един ден предните накладки започнаха да си стържат постоянно и потвърдиха диагнозата за задържал спирачен цилиндър.. blush.gif...и се наложи отваряне на апаратите. ohmy.gif
Първото и най-важно нещо в такъв случай е да се сдобием с "Изгодни оригинални авточасти" wink.gif laugh.gif Дисковете на АТЕ ме привлякоха с атрактивна цена и наличие на антикорозионно покритие и ги предпочетох пред другите алтернативи wink.gif
Изображение

После запрятаме ръкави и сваляме джантата с гумата при което се вижда леко посинял диск с износени накриво(защо ли?) накладки

Изображение

Отвива се кухия болт на спирачния маркуч и се слага обикновен такъв с дифтунги и гайка...така да се каже спешъл оем туул, който не позволява на спирачната течност да изтече и да ви предизвика главоболия с обезвъздушаване на цялата системата и АБС-а tooth.gif

Изображение

След това развиваме и двата болта на супорта и махаме и накладките(ако ще се сменят дисковете - иначе не е необходимо)

Изображение

През дупката на спирачния маркуч надуваме със сгъстен въздух...(внимателно пазим пръстите, тъй като буталото излита като тапа на шампанско и не се знае какво може да стане) stretcher.gif

Изображение

....и вадим виновника за целия харч на парични средства bash.gif

Изображение

Както се вижда и вътре не е много чисто, а има и доста ръжда под уплътнението на цилиндъра

Изображение

След всичко това пада едно весело стъргане и шкурене на ръжда, почистване на мръсотиите, обезмасляване и смазване на новото уплътнение и прахоуловителя, инсталиране на ново бутало и крайния резултат е следния:

Изображение
По желание на клиента и при липса на пари може да се почисти и полира с водна шурка старото бутало, но вероятността да останат язви и да протече е голяма

....в комплекта има и маншончета, и уплътнител за водачите на спирачните апарати...

Изображение

След като сложите новите дискове, завиете стойките на спирачните супорти и гледката добива завършен изглед. Преди да монтирате джантите е необходимо да се обезвъздуши системата - или с помощта на някое по-здраво краче, или с машина под налягане.

Изображение

През цялото време трябва да се следи нивото на течността и да се долива, за да не влезе въздух в спирачната система(а и в тази на съединителя)
В случай, че не искате да разглобявате целите апарати - има рециклирани такива. А ако не ви се занимава лично с ремонти - просто използвайте услугите на някой сервиз! laugh.gif :thumbsup:

Ето и опитa на други колеги:
http://tc-club.ru/viewtopic.php?f=41&t=79
http://www.youtube.com/watch?v=_UqTgYgd0Mk
http://forums.drom.ru/mazda-capella-626 ... 05201.html

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 27 Апр 2014 22:15
от slowtraveler
Toyo_driver, много добро обяснение... :thumbsup:
Тъй-като на няколко пъти се споменава надуване с въздух на спирачния апарат за вадене на буталото, ми се струва, че е добре да се спомене и другия, по-логичен начин на вадене - след смъкване на водачите и откачане на спирачния апарат (но без откачане на хидравличната система), просто да се натисне педала на спирачката.... Буталото ще бъде изплюто...
А и друго - ръждата зад буталото се получава от влага в спирачната течност. Която пък се получава когато не се сменя спирачната течност редовно...

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 28 Апр 2014 06:45
от driver
Toyo_driver, много добър избор за дисковете. Преди месец и аз сложих дискове и накладки АТЕ и сега "караваната" спира като чук. А относно спирачната течност- на предишната ми кола от нередовна смяна(6 год.) имах същия проблем със ръждата и задържането, та сега ми е обеца на ухото :thumbsup:

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 28 Апр 2014 08:56
от Toyo_driver
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Разкрихте ме, признавам си laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Наистина откакто взех колата преди няколко години не съм сменял течността blush.gif комбинирах смяната на спирачките със смяна на течността и сега всичко ок :thumbsup: drunk.gif

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 28 Апр 2014 09:08
от Airfan
Износването на криво не е ли признак за хлабина във водачите?

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 28 Апр 2014 16:38
от NET
Toyo_driver изглежда добре свършена работа :thumbsup: , само дето май колегата по-горе е прав, когато има неправилно износване на наклатките, обикновено водачите са се поразхлопали. Но щом на снимката не се забелязва значи всичко е ОК biggrin.gif .
От къде си купи дисковете и накладките, колко ти костваха, че и аз ще ги сменям май. Като взех колата беше с чисто нови дискове "качествени" явно, и след петото натискане вече бяха криви. Изправих ги съответно и въпреки че ги пазя пак се прецакаха wacko.gif guns.gif

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 28 Апр 2014 17:29
от hangelov
колеги някой знае ли как се изкарва това меню?

Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003

Публикувано на: 29 Апр 2014 15:50
от Toyo_driver
NET написа:Toyo_driver изглежда добре свършена работа :thumbsup: , само дето май колегата по-горе е прав, когато има неправилно износване на наклатките, обикновено водачите са се поразхлопали. Но щом на снимката не се забелязва значи всичко е ОК biggrin.gif .
От къде си купи дисковете и накладките, колко ти костваха, че и аз ще ги сменям май. Като взех колата беше с чисто нови дискове "качествени" явно, и след петото натискане вече бяха криви. Изправих ги съответно и въпреки че ги пазя пак се прецакаха wacko.gif guns.gif
Не знам колегата колко е прав щото водачите се движат по гумените втулки на маншончетата, а не трият директно в супортите(то иначе при дизелите щеше да има едно велико тракане laugh.gif ).

Изображение

Моите специално нямаха осезаем луфт освен малки петна от полиране на метала(наистина не съм ги мерил с микрометър защото не сметнах за нужно) и се движеха толкова плътно, че се образува вакум и се свиват самите маншончета(и старите и новите). За сметка на това имаше значително количество ръжда(супортите са чугун) под уплътнителния о-пръстен на буталото, който беше образувал неправилна форма и буталото видимо засядаше на една страна и при това не можеше да се върне докрай по никакъв начин. Вие ми кажете от водачите ли се износват накладките накриво ? rolleyes.gif
А иначе както виждаш от снимките всички части са от графата "Изгодни оригинални авточасти" с изключение на дисковете. Някъде из форума четох за mister-auto.bg, цените им бяха ОК и реших да пробвам сайта... та 2бр. + транспорта от France ми излязоха 2х60+34=154лв без да говоря за отстъпки и други, само дето се чака 10 дена. Същите дискове са на клиентска цена 2х110=220 лв. в Ауто + и ако ползваш някакви отстъпки можеш да постигнеш горе долу същите цени. Само имай предвид, че имат надпис Made in Italy tooth.gif tooth.gif tooth.gif