Страница 3 от 32

Публикувано на: 03 Мар 2012 16:37
от BIS
Интересно е също така , с какво са измерили емисиите на CO2 преди 330.000 години ! wink.gif

Публикувано на: 03 Мар 2012 16:40
от E60_Power
slowtraveler написа:Колега, извинявам се за офтопика...
Тема за конкретни модели би била безкрайна, и доста далеч от тази тема... Засега съм се убедил, че сред 'японците' можеш да намериш доста такива... Също така съм се убедил, че поддръжка на 'японец' излиза по-евтино въпреки широко битуващото мнение, че резервните части са 'много скъпи'.....

П.С. Едва ли на някой му пука СО2... По-вероятно е някой да се безпокои заради разхода при сегашние цени на горивата... Чакам 95 да стигне 3.40лв/л, че да се кара по-спокойно :whistle:
Добре, да говорим за разход. По-горе колегата с Приус-а каза, че при 130 км/ч колата му дава разход 5.5 на сто. Моята е 6 цилиндъра с 218 к.с. и при същата скорост извън града дава / понякога / дори под 5.5 на сто дизел / по каталог е 5.5 на сто извънградско /. Да, в града ми удря десетка / по тоя маршрут, по който обикновено се движа и в този часови диапазон /, но аз предимно въртя километри извън града. Та какъв е смисъла да притежаваш Приус / няма нищо общо с екологията, защото това е рекламен трик на Тойота и не е икономична извън града /, освен ако не те кефи като автомобил? Ако на него му харесва като кола, ОК - да е жив и здрав, и много километри да й направи. Но поне според мен нито е зелена, нито кой знае колко икономична / ако имаш сериозни преходи извън града /.

Публикувано на: 03 Мар 2012 16:50
от gh0s7r1d3r
А да си се замислял, че някои хора притежават по повече от 1 авромобил?!?
Да си си задавал въпроса - "Дали има хора, които карат много градско?" и "Защо има толкова много задръствания в София, като се кара предимно извънградско?". Да си се чудил, дали има хора, които мразят смрадта на локомотив, която притежава нафтата? Аз имам 245 к.с. в шест цилиндров свръх балансиран двигател, който не издава звуци като ярномелка и пали при минус 22 от четвърт, имам и Symmetrical AWD, с който мога да стигна почти навсякъде. Ама що пък да не си купя един приус, вместо градския ми Ярис и да се возя на една трета, че и по-евтино, а едновременно с това и не замърсявам, въпреки разкритията на съмнителните учени, които цитираш?

Публикувано на: 03 Мар 2012 16:53
от E60_Power
jim_beam написа:колега E60_Power,не си ли чувал за т.нар. платени учени,които правят студии по поръчка.не зелените са криви,а точно тия поръчкови учени доказват,че нямало затопляне,че автомобилите не замърсявали,че нитратите и каквото още поискат от хранителната индустрия не са вредни и т.н.замисли се само през последните 20-ина години колко е увеличен процента на ракови заболявания!прогнозата е,че в сравнително скоро време ще достигне 25%,защо ли?
хибридите не решават проблема,но са крачка във правилната посока,мисля аз!

пс> е-класата не ми я хвали,добре ми е позната.с парите от ремонтите сигурно можех да си купя поне чисто нов ярис! wink.gif
Да, чувал съм за платените учени, но те играят в отбора на Ал Гор, който вее байряка на зелените. Има факти, научни изследвания, които показват, че промяната на климата зависи предимно от поведението на звездата, около която обикаля нашата планета и човешката дейност е твърде незначителна като принос, за да променя климата. През последните десет хиляди години е имало ледниково периоди / глобално застудяване / и периоди, при които е имало повишаване на температурата. Нивата на въглероден двуокис също са варирали и е имало периоди, през които са били и по-високи от днешните без да е налице индустриално производство. Това са факти. За мен специално по-правилната посока е напипана от Хонда, а не от Тойота с техните хибриди. Четох някъде за огромните инвестиции на Хонда в разработване на двигател на природен газ и доколкото знам даже имат и автомобил с подобен мотор / не зная дали е в производство /. Природен газ има за още стотици години, за разлика от лития / 75 години при сегашните темпове на производство / или петрола / неясно колко /.

Най-вероятно ти е позната Е класата от 2002-2006г., която няма нищо общо с фейслифтираната версия от 2007г. - напълно нов автомобил, при който са отстранени всички тези проблеми, за които вероятно говориш.

Публикувано на: 03 Мар 2012 16:57
от E60_Power
BIS написа:Интересно е също така , с какво са измерили емисиите на CO2 преди 330.000 години ! wink.gif
Не се занимавам и климатология, но доколкото зная се дълбае в ледените шапки по полюсите и по този начин се правят заключения. Но това е съвсем общо обяснение на лаик. все пак. Но това е наука, все пак - учените доказаха съществуването на черни дупки във Вселената, при все, че никой никога не ги е заснемал

Публикувано на: 03 Мар 2012 17:03
от E60_Power
gh0s7r1d3r написа:А да си се замислял, че някои хора притежават по повече от 1 авромобил?!?
Да си си задавал въпроса - "Дали има хора, които карат много градско?" и "Защо има толкова много задръствания в София, като се кара предимно извънградско?". Да си се чудил, дали има хора, които мразят смрадта на локомотив, която притежава нафтата? Аз имам 245 к.с. в шест цилиндров свръх балансиран двигател, който не издава звуци като ярномелка и пали при минус 22 от четвърт, имам и Symmetrical AWD, с който мога да стигна почти навсякъде. Ама що пък да не си купя един приус, вместо градския ми Ярис и да се возя на една трета, че и по-евтино, а едновременно с това и не замърсявам, въпреки разкритията на съмнителните учени, които цитираш?
Не оспорвам качествата на Субару / като механика са едни от най-добрите в света, а 4х4 при тях е върха /. Но не ми харесват на външен вид, а като интериор да не говорим. Всеки има собствени разбирания за това кое е хубаво и кое не.

Аз посочих имена на конкретни хора, които са наясно с промените в климата и какво ги причинява. Според теб са съмнителни? Защо? Дай имена на такива, които според теб не са съмнителни! Иначе олекваш с подобни определения за хора, които са топ умове в сферата на климатологията.

Публикувано на: 03 Мар 2012 17:07
от gh0s7r1d3r
Можем да си спорим безсмисдено и да си цитираме учени, които да са на крайно различни полюси до утре. Исках да ми каже някой какви са рисковете от стар Приус, защото при този разход ми се струва перфектната градска кола... А тази жаба Е-класата с разход 10/100 за 220 и 15/100 за 270 съвсем не ми влиза в представите за градска икономична кола.

Публикувано на: 03 Мар 2012 17:13
от E60_Power
gh0s7r1d3r написа:Можем да си спорим безсмисдено и да си цитираме учени, които да са на крайно различни полюси до утре. Исках да ми каже някой какви са рисковете от стар Приус, защото при този разход ми се струва перфектната градска кола... А тази жаба Е-класата с разход 10/100 за 220 и 15/100 за 270 съвсем не ми влиза в представите за градска икономична кола.
ОК, няма да спорим за учените, просто защото в отбора на зелените няма такива със сериозни трудове зад гърба си. В тоя отбор са политици, бизнесмени, еко активисти, но не и сериозни учени, изследвали климата. Както и да е.

За стар Приус по-скоро прочети в някой англоезичен форум. Мен специално би ми било интересно да разбера колко е живота на батерията / доколкото знам има батерия /, колко струва нова, лесно ли се подменя и какви километри може да изкара.

Публикувано на: 03 Мар 2012 17:17
от jim_beam
рисковете при покупка на стар приус са налице,единственото нещо са батериите.има единични случаи при над 10г коли,където единични клетки са дали дефект.поръчват се от щатите сравнително евтино и остава работата,която била малко трудоемка,това е.
до 10г няма никакъв риск.преценката си е лична,дали си струва или не! wink.gif
от моя гледна точка ако ще карам 5г градско и ще я смачкам от км си струва да я вземе човек на 5г,понеже реално няма да има почти никакви разходи в бокса.ако обаче искаш да я задържиш по-дълго,не виждам смисъл понеже в един момент батериите ще те вкарат в преразход!
освен това винаги остава въпроса как ще се продаде след това,единствено със замяна при покупка на по-скъпа кола.но пък какво ли струва една 10г кола,направо на шрота май. dry.gif

Публикувано на: 03 Мар 2012 17:46
от PESHO OT MARS
В ТопГиър тестваха в началото на текущия сезон една машина която като концепция ми допада повече от Приуса. Там имаме автомобил с изцяло електрическо силово предаване (при Приус то е комбинирано) батерия която има обхват около 50 мили и 2.0 литров бензинов агрегат куплиран към генератор. Хубавото е че излизаш на магистрала и даваш команда за запалване на двигателя, като влезеш в града гасиш мотора и си изцяло на електричество.

При Приус винаги ме е дразнил малкия обхват само на електродвигател.

Гарнтирания живот на батерията беше около 8 години за Приуса, така че редно би било ако купиш някой 4 годишен да изкара още 4 без да те вкарва в излишни приключения.

Публикувано на: 03 Мар 2012 18:04
от Vesko
slowtraveler написа:Чакам 95 да стигне 3.40лв/л, че да се кара по-спокойно :whistle:
За съжаление тогава ще започнат проблемите с паркирането biggrin.gif

Публикувано на: 03 Мар 2012 18:06
от Vesko
PESHO OT MARS написа:В ТопГиър тестваха в началото на текущия сезон една машина която като концепция ми допада повече от Приуса. Там имаме автомобил с изцяло електрическо силово предаване (при Приус то е комбинирано) батерия която има обхват около 50 мили и 2.0 литров бензинов агрегат куплиран към генератор.
Тази концепция Фердинанд Порше я е превъплатил в сериен модел някъде в началото на 20в.... Е може би пробега само на акумулатори не е бил толкова голям.

Публикувано на: 03 Мар 2012 18:27
от E60_Power

Публикувано на: 03 Мар 2012 18:30
от jim_beam
PESHO OT MARS написа:...автомобил с изцяло електрическо силово предаване (при Приус то е комбинирано) батерия която има обхват около 50 мили и 2.0 литров бензинов агрегат куплиран към генератор. Хубавото е че излизаш на магистрала и даваш команда за запалване на двигателя, като влезеш в града гасиш мотора и си изцяло на електричество.

При Приус винаги ме е дразнил малкия обхват само на електродвигател
...

ако не се лъжа опел ампера е на тоя принцип,бенз.мотор служи само като генератор за зареждането на батериите.но според някои отзиви бил много неефективен,нямам лични впечатления.

а по повод приус в щатите има една фирма,която ти монтира допълнителен пакет,с който ел.пробега се увеличава много.но цената не беше много ниска,към 3500 $.за сметка на това поне колите там са доста по-евтини.

Публикувано на: 03 Мар 2012 18:36
от Vesko
Vesko написа:
PESHO OT MARS написа:В ТопГиър тестваха в началото на текущия сезон една машина която като концепция ми допада повече от Приуса. Там имаме автомобил с изцяло електрическо силово предаване (при Приус то е комбинирано) батерия която има обхват около 50 мили и 2.0 литров бензинов агрегат куплиран към генератор.
Тази концепция Фердинанд Порше я е превъплатил в сериен модел някъде в началото на 20в.... Е може би пробега само на акумулатори не е бил толкова голям.
Грешка 1899-та е.

А дори първото 4х4 е по хибридната технология:
http://www.hybrid-vehicle.org/hybrid-ve ... rsche.html

А и регенеративното спиране като технология е от тези времене:
http://www.hybrid-vehicle.org/hybrid-ve ... story.html

Дори преди ерата на компютрите. Тогава режимите са били ръчни wink.gif