Публикувано на: 03 Мар 2012 16:37
Интересно е също така , с какво са измерили емисиите на CO2 преди 330.000 години ! 

Добре, да говорим за разход. По-горе колегата с Приус-а каза, че при 130 км/ч колата му дава разход 5.5 на сто. Моята е 6 цилиндъра с 218 к.с. и при същата скорост извън града дава / понякога / дори под 5.5 на сто дизел / по каталог е 5.5 на сто извънградско /. Да, в града ми удря десетка / по тоя маршрут, по който обикновено се движа и в този часови диапазон /, но аз предимно въртя километри извън града. Та какъв е смисъла да притежаваш Приус / няма нищо общо с екологията, защото това е рекламен трик на Тойота и не е икономична извън града /, освен ако не те кефи като автомобил? Ако на него му харесва като кола, ОК - да е жив и здрав, и много километри да й направи. Но поне според мен нито е зелена, нито кой знае колко икономична / ако имаш сериозни преходи извън града /.slowtraveler написа:Колега, извинявам се за офтопика...
Тема за конкретни модели би била безкрайна, и доста далеч от тази тема... Засега съм се убедил, че сред 'японците' можеш да намериш доста такива... Също така съм се убедил, че поддръжка на 'японец' излиза по-евтино въпреки широко битуващото мнение, че резервните части са 'много скъпи'.....
П.С. Едва ли на някой му пука СО2... По-вероятно е някой да се безпокои заради разхода при сегашние цени на горивата... Чакам 95 да стигне 3.40лв/л, че да се кара по-спокойно
Да, чувал съм за платените учени, но те играят в отбора на Ал Гор, който вее байряка на зелените. Има факти, научни изследвания, които показват, че промяната на климата зависи предимно от поведението на звездата, около която обикаля нашата планета и човешката дейност е твърде незначителна като принос, за да променя климата. През последните десет хиляди години е имало ледниково периоди / глобално застудяване / и периоди, при които е имало повишаване на температурата. Нивата на въглероден двуокис също са варирали и е имало периоди, през които са били и по-високи от днешните без да е налице индустриално производство. Това са факти. За мен специално по-правилната посока е напипана от Хонда, а не от Тойота с техните хибриди. Четох някъде за огромните инвестиции на Хонда в разработване на двигател на природен газ и доколкото знам даже имат и автомобил с подобен мотор / не зная дали е в производство /. Природен газ има за още стотици години, за разлика от лития / 75 години при сегашните темпове на производство / или петрола / неясно колко /.jim_beam написа:колега E60_Power,не си ли чувал за т.нар. платени учени,които правят студии по поръчка.не зелените са криви,а точно тия поръчкови учени доказват,че нямало затопляне,че автомобилите не замърсявали,че нитратите и каквото още поискат от хранителната индустрия не са вредни и т.н.замисли се само през последните 20-ина години колко е увеличен процента на ракови заболявания!прогнозата е,че в сравнително скоро време ще достигне 25%,защо ли?
хибридите не решават проблема,но са крачка във правилната посока,мисля аз!
пс> е-класата не ми я хвали,добре ми е позната.с парите от ремонтите сигурно можех да си купя поне чисто нов ярис!
Не се занимавам и климатология, но доколкото зная се дълбае в ледените шапки по полюсите и по този начин се правят заключения. Но това е съвсем общо обяснение на лаик. все пак. Но това е наука, все пак - учените доказаха съществуването на черни дупки във Вселената, при все, че никой никога не ги е заснемалBIS написа:Интересно е също така , с какво са измерили емисиите на CO2 преди 330.000 години !
Не оспорвам качествата на Субару / като механика са едни от най-добрите в света, а 4х4 при тях е върха /. Но не ми харесват на външен вид, а като интериор да не говорим. Всеки има собствени разбирания за това кое е хубаво и кое не.gh0s7r1d3r написа:А да си се замислял, че някои хора притежават по повече от 1 авромобил?!?
Да си си задавал въпроса - "Дали има хора, които карат много градско?" и "Защо има толкова много задръствания в София, като се кара предимно извънградско?". Да си се чудил, дали има хора, които мразят смрадта на локомотив, която притежава нафтата? Аз имам 245 к.с. в шест цилиндров свръх балансиран двигател, който не издава звуци като ярномелка и пали при минус 22 от четвърт, имам и Symmetrical AWD, с който мога да стигна почти навсякъде. Ама що пък да не си купя един приус, вместо градския ми Ярис и да се возя на една трета, че и по-евтино, а едновременно с това и не замърсявам, въпреки разкритията на съмнителните учени, които цитираш?
ОК, няма да спорим за учените, просто защото в отбора на зелените няма такива със сериозни трудове зад гърба си. В тоя отбор са политици, бизнесмени, еко активисти, но не и сериозни учени, изследвали климата. Както и да е.gh0s7r1d3r написа:Можем да си спорим безсмисдено и да си цитираме учени, които да са на крайно различни полюси до утре. Исках да ми каже някой какви са рисковете от стар Приус, защото при този разход ми се струва перфектната градска кола... А тази жаба Е-класата с разход 10/100 за 220 и 15/100 за 270 съвсем не ми влиза в представите за градска икономична кола.
За съжаление тогава ще започнат проблемите с паркирането biggrin.gifslowtraveler написа:Чакам 95 да стигне 3.40лв/л, че да се кара по-спокойно
Тази концепция Фердинанд Порше я е превъплатил в сериен модел някъде в началото на 20в.... Е може би пробега само на акумулатори не е бил толкова голям.PESHO OT MARS написа:В ТопГиър тестваха в началото на текущия сезон една машина която като концепция ми допада повече от Приуса. Там имаме автомобил с изцяло електрическо силово предаване (при Приус то е комбинирано) батерия която има обхват около 50 мили и 2.0 литров бензинов агрегат куплиран към генератор.
PESHO OT MARS написа:...автомобил с изцяло електрическо силово предаване (при Приус то е комбинирано) батерия която има обхват около 50 мили и 2.0 литров бензинов агрегат куплиран към генератор. Хубавото е че излизаш на магистрала и даваш команда за запалване на двигателя, като влезеш в града гасиш мотора и си изцяло на електричество.
При Приус винаги ме е дразнил малкия обхват само на електродвигател
...
Грешка 1899-та е.Vesko написа:Тази концепция Фердинанд Порше я е превъплатил в сериен модел някъде в началото на 20в.... Е може би пробега само на акумулатори не е бил толкова голям.PESHO OT MARS написа:В ТопГиър тестваха в началото на текущия сезон една машина която като концепция ми допада повече от Приуса. Там имаме автомобил с изцяло електрическо силово предаване (при Приус то е комбинирано) батерия която има обхват около 50 мили и 2.0 литров бензинов агрегат куплиран към генератор.