Страница 3 от 3

Публикувано на: 15 Яну 2012 17:12
от nikolov22
Japanese_fever написа:Недей да сипваш с по-тънко масло от преписаното за твойта кола!

Отделно, на маслото с времето и пробега му пада вискозитета. Т.е. ако си налял 5W40 след 5-10К км то вече става 0W30 (примерно), т.е. разрезжда се и сътветно си губи част от качествата. Това съм го установил с анализ на мойто масло в лаборатория. За това и твойта кола може да харчи повече масло точно послените няколко стотин км преди смяната.

Та в този ред на мисли сменяй си маслото навреме! biggrin.gif

Нак-доброто масло за по-старите коли (но и за много от новите), както съм казвал много пъти е biggrin.gif е 5W30, но лошото е, че то не се предлага в БГ като минерлано, а само пълна синтетика (по незнайна за мен причина?!?).

Аз бих ти препоръчал да караш с 10W30 или 10W40 полусинтетика и това само, ако темп. в твоя район зимата не пада под -7C. Ако пада под тези градуси си карай с 5W40!
по тази теория че е само синтртично може да се спори но то няма как и да бъде минерално щото вече няма да е със същите характеристики

Публикувано на: 15 Яну 2012 17:19
от nikolov22
аз моята карина като я купих по думите и бележката на собственика беше с валволин 10в40 на 8хил км и си миришеше отзаде на масло и харчеше сега и сипах мотул 10в40 турболайтс 4100 серия и за 2000км не е бутнала повече от 50-100гр и не препушва но следващия път ще налея вече или 10в60на кастрол или 5в50 на мобил или нещо друго напъллносинтетично вече но нека се поизмие двигателя че инъче стават едни глупости като се вдигнат налепите от мотора

Публикувано на: 15 Яну 2012 22:48
от mafiota
nikolov22 написа:.......... 10в60на кастрол или 5в50 на мобил или нещо друго.......
има ли изобщо смисъл, това са все скъпи масла, а колите не са първа младост

Публикувано на: 16 Яну 2012 04:39
от Japanese_fever
Абе всеки да си кара с каквото масло намери за добре.
Аз карам само с такъв визкозитет, какъвто ми е написан на капачката за маслото и съответно в мануала на колата ми.

Едно от най-добрите масла е т.нар. German Castrol (Кастрол произведен в Германия), то е с визкозитет 0W30 - 100% синтетика.

Публикувано на: 12 Фев 2012 13:01
от lubooo
да попитам и аз , предишното ми масло беше сменяно в тойота с масло "тойота" biggrin.gif 10w40 и го смених на 8-9 хил км (защото направи 1 година от смяната) с кастрол магнатек 10w40 от колегата acecastrol , та с тойотското масло грам не го беше бутнала за 9 хил км а до сега с кастрола за 6500 км ми е изгорила към 200 мл .. та незнам при следваща смяна дали отново да се ориентиам към кастрола или да търся друго масло unsure.gif

Публикувано на: 12 Фев 2012 13:12
от Petar
И при мен това масло на кастрол от колегата миго лапа и затова мисля даго сменя с друго пак от него

Публикувано на: 12 Фев 2012 13:16
от lubooo
интересно ми беше на какво се дължи тая разлика 2 масла с един и същ вискозитет едното да не го бута изобщо а другото да го гори .. и реално кое е по-добрият вариянт за колата ?

Публикувано на: 12 Фев 2012 13:24
от Petar
Предполагам на добавките и качеството на маслата