Страница 3 от 9

Публикувано на: 15 Яну 2012 17:12
от Toyko
в крайна сметка купих pewag австрийските, защото ми казаха че са по-подходящи за авенсиса, намалени са 77 лева и мисля че е добре за марково изделие в сравнение с китайски 30-40 лева, за който не знаеш нищо, за повтарям ак оне съм казал , че имам много лош опит с китайския метал и металопроизводство за битови цели
ще ги пробвам на друга планина др месец и ще споделя, че Витоша я бяха затворили от някои пътища и до никъде не стигнах с колата :-(
пак мафия някаква щели да пускат само автобуси да возят хората по 4 лева билета ....

Публикувано на: 15 Яну 2012 22:50
от digitalpr
Какъв размер взе за 77лв? Или всичките са на една цена?

Публикувано на: 16 Яну 2012 10:33
от dil
Цени от Ескадра, които се водят официален вносител:

http://www.escadra.bg/pdf/Verigi_za_sniag_cars.pdf

Намалението явно е за модела Pewag Brenta C XMB.
Гледате размера в таблицата и в колонката за модела има цифричка,
в края на файла има табличка с цена за всяка цифричка :)

Публикувано на: 16 Яну 2012 12:29
от Toyko
digitalpr написа:Какъв размер взе за 77лв? Или всичките са на една цена?
205/60/16 не знам за цените дали са същите :) от ескадра ги взех

http://www.escadra.bg/%D0%BA%D0%BE%D0%B ... 0%BD%D0%B8

а сега виждам колегата таблица е дал явно за определени цолажи определени цени, но питайте дали ги има

Публикувано на: 17 Яну 2012 16:37
от Instruktor59@yahoo.com
Аз досега много рядко съм карал с вериги. С метални тип "меча стъпка" или нещо подобно повече от 40 км/ч не можех да вдигна, щото почваха вибрации.(
А веднъж в порив на творчество си навързах от 2 размера капроново въже почти същата "шарка" като металните. Но са много пъти по-леки и мнавам в доста дълбок сняг в стръмно нагорнище дори със завои... Като минах 5-10 км дълбокия сняг свърши, подкарах с 80-90 км/ч и след 30-тина км едната се скъсала, другата си кара до първата почивка на бензиностанция, където я свалих.
Та, тези скъпите на Туле и пр. не ми изглежда да може да се карат с повече от 40 км/ч.

Някой има ли опит да сподели?

Публикувано на: 17 Яну 2012 22:08
от jim_beam
Toyko написа:в крайна сметка купих pewag австрийските, защото ми казаха че са по-подходящи за авенсиса, намалени са 77 лева и мисля че е добре за марково изделие ...
:thumbsup:

това ми се вижда направо подарък,много добре! :thumbsup:
не забравяй,че 40-50кмч е разумната граница с вериги,освен това поне 2 пъти се донатягат!всъщност има и самонатягащи се,ама нямам доверие... :thumbsup:

Публикувано на: 17 Яну 2012 22:26
от TATI
Мойте са Певаг Спортматик и са самонатягащи. Като ги купих, нарочно ги сложих да видя дали наистина се самонатягат и се оказа, че е истина. И аз като тома неверни не вярвах, но се оказа, че хората не са излъгали и не съжалих, че ги взех, при все, че цената им не е от най-евтините, но поне няма да мисля дали са стегнати или хлабави.

Публикувано на: 17 Яну 2012 22:57
от Toyko
казаха ми донатягане след първите 100-200 метра и да не карам повече от 50, ама повече от 50 с вериги значи не ти трябват вериги мисля, не е ли така ? аз не съм на северния полюс все пак , а в Бойколандия, където уж чистят :) хихихи

Публикувано на: 17 Яну 2012 23:43
от digitalpr
Налага ми се да слагам вериги често. Натягането реално можеш да го правиш и почти на място - няколко оборота напред и назад и затягаш. За скоростта си прав. Ако можеш да караш с 50 просто не си за вериги :) Цената е страхотна!

Публикувано на: 17 Яну 2012 23:46
от Vesko
От както спрях да карам с летни гуми целогодишно не ми се е налагало да слагам вериги.... а и тях само в планината ги слагах основно

ПП: и SUV-овете на четирите гуми ли трябва да слагат вериги?

Публикувано на: 17 Яну 2012 23:56
от jim_beam
Vesko написа:...

ПП: и SUV-овете на четирите гуми ли трябва да слагат вериги?

да,поне така пише в книжката!в противен случай сигурно ще изкара някаква грешка поради разликата в обиколката между предни и задни гуми.не съм пробвал обаче,само теоретично си мисля! wink.gif
иначе няма къде да закъсаш с добри гуми,единствения проблем би се появил при много стръмно заледено спускане,но тогава са достатъчни дори само отзад веригите,поне по-добре би било,ако човек има само 2!и лекичка помощ с ръчната и нямаш грижи! cool.gif

Публикувано на: 18 Яну 2012 07:55
от slowtraveler
В различните книжки пише различно...
Общото старо шофьорско правило е веригите да се слагат на основен двигателен мост...
Другото правило също е добро - колкото повече, толкова повече laugh.gif
Разбира се, че ще е най-добре да сложиш навсякъде вериги (че и на резервната, че да не се цапаш допълнително ако спукаш гума)...

На кашкая в българската книжка пише да се сложат гуми на задния мост.... Което е доста странно, защото основния двигателен мост е предния, а задния се включва или принудително, или автоматично, но само след превъртане на предния мост...
В западните книжки няма такова писание, и ми се струва, че нещо са се объркали в превода...
При всички случаи ако ми се наложи да сложа вериги на Кашкая, ще ги сложа на предния мост - той си е основния двигателен... И не виждам това да създаде какъвто и да е проблем... Не смятам да вземам втори комплект за четирите гуми...

Публикувано на: 18 Яну 2012 09:16
от Toyko
jim_beam написа:
Vesko написа:...

ПП: и SUV-овете на четирите гуми ли трябва да слагат вериги?

да,поне така пише в книжката!в противен случай сигурно ще изкара някаква грешка поради разликата в обиколката между предни и задни гуми.не съм пробвал обаче,само теоретично си мисля! wink.gif
иначе няма къде да закъсаш с добри гуми,единствения проблем би се появил при много стръмно заледено спускане,но тогава са достатъчни дори само отзад веригите,поне по-добре би било,ако човек има само 2!и лекичка помощ с ръчната и нямаш грижи! cool.gif
точно такова спускане правихме сега и жената и се изправи косата, като шейна си , не мисля че ръчна помага, даже ще навреди, по скоро търкаляш гумите и изправяш волана както може, пък и моята ръчна е електронна, как точно предлагаш да го правя :) ?
изобщо на лед според мене нищо не помага освен някви супер специални гуми сигурно с метални пластини или шипове ако имаш или просто си с танк или бтр :) сега като се замисля май има разни по скъпи вериги с различни сегменти които може и шипове да имат бонус

аз навсякъде по нета гледах, че за 4x4 се слагат два чифта вериги, пък вие си знаете, тъкмо докато си купя ще сте натрупали опит и няма да се потя да пробвам :) а иначе за предно на предните, задно на задните, то е ясно - нали тия колела ти въртят и на тях помагаш, няма да тръгнеш да сипваш пясък отзад ако предните въртят нали :) ?

Публикувано на: 18 Яну 2012 09:27
от Vesko
Вериги не съм слагал последните 8г... за сега мисля така и да продължа. След голямият сняг стигнах до Пампорово и без вериги smile.gif

Публикувано на: 18 Яну 2012 09:33
от SFINKS
Вериги не съм слагал никога през живота си , а не е като да не съм карал biggrin.gif