Страница 3 от 5
Публикувано на: 15 Дек 2011 22:43
от Japanese_fever
Vzemi 2 gumi - lqtna i zimna.
Namokriki i posle napravi otpe4atuk ot kontaktnata im plosht na par4e hartiq (hartiq za printer primerno).
Posle iz4isli 4rez subirane na liceto na vsqka figurka otpe4eatana, koq ima po golqma kontaktna plosht s asfalta (ne sus snega)!
Otdelno sloji gumite na kantar za da vidish koq e po tejka.
Togava shte se doblijish do istinata.
Публикувано на: 16 Дек 2011 01:25
от V35GTR
Japanese_fever написа:Ами не знам, при мен разхода зимата се вдига предвид минусовите температури и по-дългото работене н смукач.
Иначе комплекта ми зимни гуми и джанти е по-лек с 2.3 кг. на колело.
Разхода ми падна, но като стане по-студено пак ще се вдигне.
^ laugh.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif ne misla che vuobshte imash idea za kakvo govorish!
BTW zmislql li si se za tova ot kakvo e napravena contactnata plosht na gumata ili asfalta?
Публикувано на: 16 Дек 2011 07:50
от Japanese_fever
Тука темата започва да завиа към темата за лятната и зимната гума и коя е била по-добра на сухо.
Както каза Алтеза има различни видове зимни и летни гуми, коя срещу коя точно сравняваме или говорим ей така наизуст.
Има зимни гуми само за сняг, има зимни гуми за сняг и лед, има зимни гуми за сух път и т.н.
Но аз мисля, че един друг аспект не сме обсъждали:
Значи ли винаги, че когато една гума запазва еластичността си при минусови темп. запазва и сцеплението си, говрим за на сухо, без сняг.
Публикувано на: 16 Дек 2011 10:29
от SFINKS
Гледай сега , при тебе специално с автомобил 98 година , гумите ще са ти последният фактор

Публикувано на: 16 Дек 2011 11:08
от mirott
И какво му е на автомобил 98-ма година?Има много по-добри автомобили 98-ма от 2008-ма... biggrin.gif
Публикувано на: 16 Дек 2011 12:16
от Nixter
SFINKS написа:Nixter написа:kaki написа:Нали трябва разхода да се повишава?
"зимните са по-меки и при тях съпротивлението при търкаляне е по-високо."
Toчно обратното е! По-ниско е съпротивлението на търкаляне на зимните гуми - това го пише в научната литература. Даже имам чувството, че като сменя гумите и със зимни по-лесно въртя волана на място.
laugh.gif дай да я видим тази научна литература
Това какво чувство имаш ти си го запази за теб ..

Въртят се лесно на място защото са като гъба , ама айде карай с тия гъби на магистралата да видим как стоят нещата
Вземи един Аутобилд с тест на гуми и прочети данните! Не ми се смей! Има си стенд за мерене на съпротивление при търкаляне и в списанието изнясят данни. Вече не си го купувам това про-швабско рекламно списание, за да ти покажа. Но едва ли случайно контролната лятна гума, която пускат на тестовете със всичките зимни модели винаги е в единия край на графиката.
Публикувано на: 16 Дек 2011 12:56
от SFINKS
mirott написа:И какво му е на автомобил 98-ма година?Има много по-добри автомобили 98-ма от 2008-ма... biggrin.gif
Има да , в музея или в гаража на някоя бабичка германка както е модерно сред автоджамбазите laugh.gif
Публикувано на: 16 Дек 2011 13:12
от mirott
...или в моя гараж...
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Публикувано на: 16 Дек 2011 16:06
от Japanese_fever
SFINKS написа:Гледай сега , при тебе специално с автомобил 98 година , гумите ще са ти последният фактор

Сфинкстере, първо защо така рязко се отклоняваш от темата?
Второ, не мислиш ли че моята бнезинка 1.6L ще размаже твойта муха 1.3 и дизелака ти 1.8 или колкото е там?
Публикувано на: 16 Дек 2011 16:09
от SFINKS
Ще те размажа и с детско колело , като гледам как ти треперят гащите няма да можеш да нацелиш педалите laugh.gif
Публикувано на: 16 Дек 2011 16:25
от Japanese_fever
Като гледам какви коли караш и какви ги бращолевиш, наистина си за детско колело...
Публикувано на: 16 Дек 2011 22:45
от Instruktor59@yahoo.com
Според мен форумите са за обогатяване на знанията чрез добронамерено обсъждане... Полезно е да споделяме проверени факти, а когато имаме предположения, разсъждения и пр, да си ги казваме такива...
Според мен, една и съща кола, карана по същите маршрути, през зимата трябва да има осезаемо (0,5 - 1,5, дори 2 л) по-голям разход на гориво на 100 км. Това се дължи на по-дългите времена, през които двигателят работи в неблагоприятно 'студен' режим - от първоначално пускане при ниски температури, по-дълго време на затопляне на двигател, масло, охлаждаща течниост, гориво (при бензин, газ, метан то изобщо не се и затопля), много по-голямо потребление на ток, преодоляване на сняг по пътя, движение на по-ниски предавки, движение с кола с повишено аеродинамично съпротивление (сняг, лед), по-дълга работа на двигателя на място с пуснато отопление... Предполагам, че на моята Королка ако имаше ефективно отопление на входящия въздух повишаването на разхода щеше да е по-малко.
Стандартният случай е зимните гуми да са с един размер по-тесни - за по-малко съпротивление при движение в сняг.
Определяне на влиянието на гумите (зимни, летни) върху разхода е възможно, но изисква апаратура и методика, с която не разполагаме.
Можем обаче да си записваме всички литри и километри - на съответните дати... и да изчислим разликите. Примерно от 15 октомври до 15 април, а след това - следващите 6 месеца,,,, така 10 години, измервания и записи за 30 - 50 коли. Чак тогава бихме могли да правим изводи.
Изобщо в домашни условия измерване на разхода на гориво е трудно, да не кажа невъзможно. Само статистически достоверни извадки може да са близо до истината...
Та, при мен разходът на гориво през зимата нараства.(Корола 1,4 VVT-i)
Публикувано на: 16 Дек 2011 23:18
от slowtraveler
Спора е малко безмислен - факторите, които влияят на разхода са доста повече, и влияят повече отколкото чистото съпротивление на търкаляне, тежестта и т.н. на гумите...
Пример при мен (данните от spritmonitor):
зима (01.11.2008-31.03.2009) - 8.73л/100км
лято (01.05.2009-30.09.2009) - 8.71л/100км (по-нисък летен разход)
зима (01.11.2009-31.03.2010) - 8.55л/100км
лято (01.05.2010-30.09.2010) - 8.65л/100км(по-висок летен разход)
зима (01.11.2010-31.03.2011) - 8.62л/100км
лято (01.05.2011-30.09.2011) - 8.92л/100км(по-висок летен разход)
Знаейки стила си на шофиране зиме и лете, съм убеден, че причината за повишения летен разход е значително по-тежкия ми крак лятото, и доста неагресивно шофиране зимата.
Та повишения летен разход не може да бъде компенсиран от по-продължителното подгряване зимата (паля колата и чакам сама да се размрази), или повишеното съпротивление при мачкане на сняг/киша...
Така, че за мен съпротивлението при търкаляне на зимни/летни гуми има значение, но не и в достатъчно голяма степен, за да се отрази на резултата...
При човек, държащ автомобила в гараж с моя стил на шофиране разликата ще е още по-голяма (няма да има допълнителния разход за размразяване и почистване на автомобила).
При човек, каращ внимателно и бавно лятото - без никакъв проблем може да докара по-икономично каране лятото отколкото зимата...
Отново - шофьора е основния фактор за разхода, а не вятъра, наклона, автомобила, гумите и т.н.
Публикувано на: 17 Дек 2011 22:25
от Nixter
Slowtraveler е напълно прав, че задкормилното устройство е сред най-важните фактори за разхода.
Само да отбележа, че разход ами зимата е с 0,5 литра отгоре при еднакъв стил на каране, еднакви отсечки, еднаква скорост и т.н. За сняг няма да говоря защото живея в Бургас и тук снега не е фактор. Замерванията ми са от 3 години.
Публикувано на: 18 Дек 2011 15:59
от cokata
SFINKS написа:Гледай сега , при тебе специално с автомобил 98 година , гумите ще са ти последният фактор

Не ти разбрах хумора
И за таб ли гумите са последен фактор?
