Страница 3 от 8
Публикувано на: 14 Окт 2011 21:09
от Hursa
Звучи добре. Но още дори не съм ходил на тестдрайв. Всъщност от тойота карах само корола 2л дизела.
А по подробна информация за бензиновият двигател някой има ли? Все пак е нещо ново(поне за мен). Степен на компресия 13 си е новост за бензина, в случая по скоро степен на разширение май е по точно.
Публикувано на: 14 Окт 2011 21:21
от LEXUS
Степен на сгъстяване имаш впредвид. Да, двигателят е специфичен, работи по цикъл на Аткинсън с цел максимална ефективност и икономия. Парадоксът е ,че новите дизели на Митсубиши са с 13 степен на сгъстяване, както и новите им бензинови двигатели. Изобщо японците предлагат доста модерни и ефективни решения в момента.
Публикувано на: 14 Окт 2011 21:28
от Scott
Казах ви аз че LEXUS е най-информирания по въпроса ... ако трябва да навие някой да си купи хибрид.

Публикувано на: 14 Окт 2011 21:42
от Hursa
Интересува ме най-вече механизма управляващ и променящ момента на отваряне/затваряне на клапаните.
За ниската степен на сгъстяване на днешните дизели мисля, че са виновни псевдоеколозите със силно лоби, но това си е лично мнение:).
Публикувано на: 14 Окт 2011 23:10
от Scott
Hursa написа:Интересува ме най-вече механизма управляващ и променящ момента на отваряне/затваряне на клапаните.
Ето описание на двигателя на Приус 2 (1NZ-FXE). Ако те интересува принципно, мисля че ще ти свърши работа.
http://www.autoshop101.com/forms/Hybrid04.pdf
Публикувано на: 03 Дек 2011 21:08
от Hursa
Здравейте!
Най-после успях да направя тестдрайв на Аурис хибрид. За съжаление това ми донесе повече въпроси от колкото реши такива. Като цяло е положително впечатлението, но най-вече се дължи на голямата разлика спрямо другите автомобили. А и един тест от 15 мин в трафика на София едва ли може да даде възможност да се почувства всичко, толкова е необичаен автомобила, аз дори с автоматична скоростна кутия не бях шофирал.
Някой знае ли, някоя фирма за автомобили под наем предлага ли, аурис хибрид или приус 3 за наемане?
Моля, ако има собственици на такива автомобили, ако може да ми отговорят на някой въпроси:
- Специфичната миризма в купето изчезва ли? На батериите ли се дължи, все пак те се вентилират в купето.
- Купето колко бързо се затопля, за целият тест не успя да се затопли, но може би просто късно го включихме. Затоплянето от климатика на ток ли е, или от двигателя?
- “B” – режима на лоста какво представлява, как работи?
- Понеже най-любопитна ми бе динамиката която дава колата бях включил мощностният режим и често ускорявах, а и по висока скорост подържах шумът от двигателя бе значителен, при спокойно шофиране как е шумът?
- Четох, че приус 2 на скорост над 100 км/ч влизала в режим на „рециркулация на мощността” , което вдигало разхода. При приус 3 има ли го този режим на висока скорост, ако „да” над каква скорост? На приус 2 схемата показваща предаването на мощността е по информативна и там тази рециркулация се показвала, но при аурис схемата на екранчето е опростена.
Ще съм благодарен ако получа отговори от запознатите.
Публикувано на: 03 Дек 2011 21:49
от LEXUS
Хибридите са сред най-безшумните коли.
Ако Аурис хибрид ти е шумен, пробвай Лексус.
Публикувано на: 03 Дек 2011 22:23
от Hursa
За съжаление не е безшумен, поне когато е на високи обороти бензиновия двигател. А той вдига оборотите, поне до 4000 май, при всяко по рязко натискане на педала. Избрал съм аурис защото ми е по джоба, особенно след сегашните отстъпки. Дори приус ми е твърде скъп. Ако лексус ми бе по джоба едва ли бих търсил много икономичен автомобил.

Публикувано на: 03 Дек 2011 23:20
от Vesko
LEXUS написа:Хибридите са сред най-безшумните коли.
Ако Аурис хибрид ти е шумен, пробвай Лексус.
Хич не е безщумен лексус-а. И RX450h с двигател с цилкъла на адкънсон е доста по-щумен от rx400h дето си е с обикновен Ото цикъл
Публикувано на: 03 Дек 2011 23:55
от LEXUS
Vesko написа:LEXUS написа:Хибридите са сред най-безшумните коли.
Ако Аурис хибрид ти е шумен, пробвай Лексус.
Хич не е безщумен лексус-а. И RX450h с двигател с цилкъла на адкънсон е доста по-щумен от rx400h дето си е с обикновен Ото цикъл
Субективното възприятие за шума е строго индивидуално.Цифрите показват къде е тихо и къде по-шумно:
http://www.autobild.de/artikel/audi-q7- ... 35875.html
Най-големия Сув на Ауди не е по-тих, повече харчи, повече замърсява и по-малко върви.
Още малко:
http://www.autobild.de/artikel/test-aud ... 10783.html
Немските дизелови Сув харчат много повече, по-малко вървят и са по-шумни с 3 до 5 децибела при 50 и 100 км/ч..
Публикувано на: 04 Дек 2011 00:02
от LEXUS
Hursa написа:За съжаление не е безшумен, поне когато е на високи обороти бензиновия двигател. А той вдига оборотите, поне до 4000 май, при всяко по рязко натискане на педала.
Едва ли има безшумен автомобил, когато е на високи обороти. Хибридът вдига на 4000 ,когато го настъпиш здраво,защото е с безстепенна ск.кутия CVT, която има променливо предавателно отношение. Така май се казваше. Та, целта е да се поддържа бензиновият двигател в най-ефективния му режим,а той е около тези обороти. Цялата хибридна система има задачата да изстиска максимума от бензиновия двигател, батериите и т.н., целта е максимална ефективност и възможно най-нисък разход. Когато караш нормално няма да има такъв звуков ефект. В крайна сметка, ако си купиш дизел, трака още при запалването и бучи при рязко ускорение, при това харчи много повече.
Та, ако търсиш тиха кола за резки ускорения, няма да намериш в тия класове.
Ако хибрида го караш нормално, ще се насладиш на тишината и ниския разход. При нормални ускорения също е тих. Докато останалите коли винаги шумят.
Публикувано на: 04 Дек 2011 00:05
от Me4oKyX
LEXUS - принципно си прав, ама не точно .... А и дизела може да е много по-тих, отколкото си мислиш biggrin.gif Така че може да си намери човека кола в този клас, която и да върви и да е тиха и икономична, но няма как да е заводско изпълнение.....
АААААААААаааааа, да и ще е по-чиста от хибрида дори

Публикувано на: 04 Дек 2011 06:52
от Vesko
LEXUS написа:Vesko написа:LEXUS написа:Хибридите са сред най-безшумните коли.
Ако Аурис хибрид ти е шумен, пробвай Лексус.
Хич не е безщумен лексус-а. И RX450h с двигател с цилкъла на адкънсон е доста по-щумен от rx400h дето си е с обикновен Ото цикъл
Субективното възприятие за шума е строго индивидуално.Цифрите показват къде е тихо и къде по-шумно:
http://www.autobild.de/artikel/audi-q7- ... 35875.html
Най-големия Сув на Ауди не е по-тих, повече харчи, повече замърсява и по-малко върви.
Още малко:
http://www.autobild.de/artikel/test-aud ... 10783.html
Немските дизелови Сув харчат много повече, по-малко вървят и са по-шумни с 3 до 5 децибела при 50 и 100 км/ч..
И къде в първият линк видя че лексус-а е по-безшумен от аудито? Само до 50км/ч е с 1 db разлика в полза на лексуса, а при другите скорости са еднакво безшумни. А и аз сравних две различни поколения хибриди и твърдя от опит и субективна оценка, че новото поколение е по-шумно от старото. CT200h също е шъмна според мен.
И винаги съм се чудил при какви условия се мери разхода на магистрала например? От опит като изляза на магистралата и си включа круиз контрола разхода е далеч от 6л/100, колкото пише в посоченият от лексус първи линк. И само веднъж съм го настройвал на 130 само заради науката
А по-въпросите около ауриса:
- в градски условия хибрида загрява по-бавно от нормална бензинова кола. Все пак много по-рядко работи бензиновият мотор. Мотора се включва за да зареди батериите, ако се налага и да държи катализатора в работна температура за да е ефективен.
- климатика е електрически. Ама климатика е само за студеното. Топлото си е от охлаждането на мотора.
- "В" режима действа като моторна спирачка. При движение по наклон надолу по инерция не ти позволява да се ускоряваш.
Публикувано на: 04 Дек 2011 10:36
от Scott
Vesko написа:CT200h също е шъмна според мен...
Че то си е жив Аурис ... Нали колегата точно от това се оплаква по-горе.

Публикувано на: 04 Дек 2011 12:14
от Hursa
Vesko – разбирам, надявах се да работи като обикновен климатик, да топли и да охлажда. Но навярно е твърде скъпо за автомобилите. Пет дена в седмицата – 3 километра до работа и обратно в задръстването зимата да пътувам като в трабант:).
За “В” режима. Да до толкова съм наясно. Но как работи, по какво се различава от натискането на спирачката(регенеративното спиране, преди да се задействат спирачките). ДВГ участва ли в този режим като моторна спирачка, а генератора? И как се включва? Останах с впечатление, че трябва лоста да се придържа в позиция Б, а като се отпусне режимът се изключва, но наверно греша:).
За „рециркулацията на мощността” някой да е наясно, при Приус3 има ли го? Пада ли много икономичността на голяма скорост, до към 130-150 км/ч.
За миризмата вътре, изчезва ли впоследствие? Надявам се това е само в началото от лепилата, а не от батериите.
Дали може да се намери някъде като автомобил под наем – приус 3 или аурис хибрид?