Публикувано на: 25 Сеп 2006 21:23
Бегай далеч от тоя сервиз - те трябва да са големи галоши да я въртят на акумулатор без да проверят тоците първоначално...
Смени кондензатора.
След това завърти коляновия вал в положение чукчето да е залепено, но да е на границата на отлепяне (да отлепя като завъртиш палеца на ръка използвайки луфта на оста на делкото, и да затваря, когато върнеш оста в първото положение).
Превъртай коляновия вал при изключен контакт да не те изненада лошо.
Доближаваш централния високоволтов кабел от бобината до корпуса на двигателя (около 1мм).
Даваш контакт. Отлепяйки чукчето трябва да получаваш искра.
Ако не получаваш искра вземаш волтмер и започваш да търсиш къде се губят тоците. Ако всички тоци са на место остава бобина или кондензатор.
След това поставяш капачкатана делкото, изкарваш свещите и ги включваш с кабелите, като корпусите им ги допираш до маса (двигателя).
Превърташ коляновия вал (може пак на ръка) и гледаш дали всяка свещ дава добра искра, а също дали реда им е правилен. Ако капачката няма зъб или делкото е било демонтирано проверяваш да не е обърнато на 180градуса.
Ако някъде няма искра - проблем може да е палеца, капачка или кабели. Всичкото това се прави без да се използва стартера.
След това проверяваш първоначалната центровка. Трябва да виждаш искра на 1 и 4 цилиндър (редуващи се) - при преминаване на коляновия вал през белега за предварението (шайбата на коляновия вал има белег, който трябва да съвпадне с белега преди ГМТ).
Единствено ако всичко дотук е ОК - тогава вече монтираш свещите и пробваш да стартираш.
В противен случай опитите по принцип са обречени на неуспех...
Смени кондензатора.
След това завърти коляновия вал в положение чукчето да е залепено, но да е на границата на отлепяне (да отлепя като завъртиш палеца на ръка използвайки луфта на оста на делкото, и да затваря, когато върнеш оста в първото положение).
Превъртай коляновия вал при изключен контакт да не те изненада лошо.
Доближаваш централния високоволтов кабел от бобината до корпуса на двигателя (около 1мм).
Даваш контакт. Отлепяйки чукчето трябва да получаваш искра.
Ако не получаваш искра вземаш волтмер и започваш да търсиш къде се губят тоците. Ако всички тоци са на место остава бобина или кондензатор.
След това поставяш капачкатана делкото, изкарваш свещите и ги включваш с кабелите, като корпусите им ги допираш до маса (двигателя).
Превърташ коляновия вал (може пак на ръка) и гледаш дали всяка свещ дава добра искра, а също дали реда им е правилен. Ако капачката няма зъб или делкото е било демонтирано проверяваш да не е обърнато на 180градуса.
Ако някъде няма искра - проблем може да е палеца, капачка или кабели. Всичкото това се прави без да се използва стартера.
След това проверяваш първоначалната центровка. Трябва да виждаш искра на 1 и 4 цилиндър (редуващи се) - при преминаване на коляновия вал през белега за предварението (шайбата на коляновия вал има белег, който трябва да съвпадне с белега преди ГМТ).
Единствено ако всичко дотук е ОК - тогава вече монтираш свещите и пробваш да стартираш.
В противен случай опитите по принцип са обречени на неуспех...