desSs написа:...да не говорим, че една приятелка я блъснаха както си седи с ляв мигач, чака да завие към подземен паркинг, и тариката зад нея решава да я изпреварва /разбира се отляво/ хаха в тоя момент тя тръгва наляво и оня хоп при нея във вратата.
тоест ситауции всякакви. ама това, че няква си там завива наляво с аварийни, за мен не е аргумент да не ги ползвам. щото пък останалите масово не ги ползват като спират и аз отзад се чудя дава път на някой или спира, за да чака някой

или както в повечето случаи спира, и се оглежда за място за паркиране. хубаво, ама аз не чета мисли

дай си аварийните за да разбера, че ше правиш нещо, та да те изчакам...
Значи ако твоята приятелка беше пуснала аварийни нямаше да я блъснат така ли? Всъщност шанса да я отпере някой в тази ситуация с пуснати аварийни е по-голям. Кое е по-разбираемо, някой който кара бавно с пуснат десен мигач или някой който кара бавно с пуснати аварийни?
Въпроса с пускането на тези светлини не е в това да се пускат, когато някой спира рязко на място, а в това че някой прави маневра с тях. Аварийните са за опастност, опастно и рязко спиране, опастност на пътя (като дупка или нещо друго), внимание колата е неуправляема (счупен шарнир, кормилна уредба), внимание не мога да спра, внимание шофьора припадна, внимание някой ме тегли или аз тегля някой, внимание движа се прекалено бавно(но не правя маневра), внимание колата е повредена или помагам на някого и т.н. Сега всеки си ги ползва за щяло и нещяло. Което притъпява означението им за обасност.
Рязко спирайки на пешеходна и пускане на аваиен сигнал означава опасност - пред мен има пешеходци, ти отзад внимавай. Обаче аз като пешеходец никога няма да мина пред такъв автомобил. От къде да знам, че например не са му отказали спирачките или ще спре, ама два метра по-напред от исканото и затова да ги пуска светлините или пък са пуснати защото този отзад няма да спре. При едно нормално спиране на пешеходна, няма нужда от такива светлини, дори и да има автомобил отзад.
Сега много хора използва аварийните светлини така - внимание опастност, завивам нанякъде или спирам или си търся място за паркиране от някоя от двете ми страни или съм ги забравил от маневрата от преди малко или
излитам. При някои хора това си е опастност, ама не е разбираемо. Нито пешеходците, които са отстрани могат да разберат, че ще завиваш и да речем ще им пресечеш пътя, нито тези отпред, нито тези отзад. Все пак за тази цел си има буркани и специални звукови сигнали. И те се ползват от автомобили със специален режим на движение, а не от всеки. Репликата на много шофьори днес е: пускам аварийните и другите да се оправят. Или: ама аз бях на аварийни, този защо ме удари, не съм виновен/а, не вижда ли че завивам.
Ако ще е така, да премахнем лоста отляво на кормилото. Хем младите шофьори няма да се бъркат нагоре ли е левия мигач или надолу. Цъкат оранжевия бутон с
триъгълника и всичко спира и им прави път. По същата логика, да си откачим и стоповече, защото е супер неразбираемо за какво светят и същевременно да си закачим 3-ти мигач отзад и в обявите за автомобили на старо, да го пише като екстра.
То вярно, че много хора почнаха да ги ползват тези светлини абсолютно неправилно, ама ако продължаваме да си караме така "те ги ползват и аз ще ги ползвам", ще станем като в Индия. Там предимно се разбират с клаксони. Който има по силен клаксон той минава.