Страница 3 от 6

Публикувано на: 13 Сеп 2011 22:08
от lz2lps
Raya написа:Накарахте ме да чета в гоогъла (по-точно, БМВ форума) за междинната газ...
[YouTube:]Двойно амбриране + междинна газ + спиране (double clutch heel & toe) smile.gif

Публикувано на: 13 Сеп 2011 22:23
от zi_zi_top
lz2lps написа:
Raya написа:Накарахте ме да чета в гоогъла (по-точно, БМВ форума) за междинната газ...
[YouTube:]Двойно амбриране + междинна газ + спиране (double clutch heel & toe) smile.gif
Разликата между тази кола и стоков сериен автомобил е както между арабски жребец и крава монтафонка. laugh.gif

Изобщо този дебат започва да става сюрреалистичен... wacko.gif

Публикувано на: 13 Сеп 2011 22:47
от Raya
lz2lps написа:
Raya написа:Накарахте ме да чета в гоогъла (по-точно, БМВ форума) за междинната газ...
[YouTube:]Двойно амбриране + междинна газ + спиране (double clutch heel & toe) smile.gif
Izcetoh
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 4e041e4ea1
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... f9f8917281
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=14328

i stiganh do izvoda, ce trqbva da otida na kuprs po step-tanci. Do sega ne sam cula za mejdinna gaz, no ste probvam ot 3-ta na 2-a (na 1-a karam samo kogato se spuskam ot parkinga v MOL Serdika:))).

Публикувано на: 13 Сеп 2011 22:49
от lz2lps
zi_zi_top написа:...
Aз го правя същото на всичките автомобили, които карам smile.gif (Хонда Сивик, Рено 19, Мазда МX-5). На пистата, извън нея, няма значение. При сваляне на предавка или две без спиране упражнението (примерно при изпреварване) е същото само дето не се натиска спирачката. Примерно Хондата ми не върви под 4500 оборота и винаги свалям до 3та за да завърша изпреварването възможно най-бързо.

Принципно е достатъчно и само един път да се натисне съединителя, но 2 пъти е по-забавно и е по-трудно за изпълнение (координация между краката и ръцете).
http://www.waycoolinc.com/z3/essentials/fixit/heeltoe/shifting.htm написа:Double clutching is a technique for rev-matching the transmission's *intermediate shaft* to the output gear that is to be selected. This is a function that is normally handled automatically by the transmission's synchro-mesh gears (or synchro's). It is useful to double clutch for extreme gear changes, for older transmissions with worn synchro's, or simply to save wear on the synchro's. It's also an entertaining thing to do.
http://www.scottgood.com/jsg/blog.nsf/d6plinks/SGOD-68CJ52 написа:But simply heel-and-toeing, while it does get the engine up to speed, does nothing for the parts of the transmission that need to come up to speed. For that you need the double-clutch.

Публикувано на: 13 Сеп 2011 23:10
от lz2lps
[quote="Raya"][/quote]

Всъщност идеята за междинната газ е много проста. Карай на 3-4та предавка и освободи от скорост. Оборотите ще паднат примерно на 750. Искаш да включиш на подходящата предавка - ако не си променила скоростта на движение вероятно пак 3та или 4та или една по-надолу.

Пробвай да направиш това без междинна газ (просто бързо натискане и отпускане на газтта - на английски е blip, не се сещам за точна дума на български) и относително бързо пускане на съединителя. Слушай звука от двигателя и почувствай какво ще стане (ще забие муцуна и ще изреве на умряло).

Сега същото упражнение, само че преди да включиш предавката повиши оборотите на двигателя до тези, които двигателя ще подържа когато включиш предавката (примерно си на свободна със 750 оборота/мин, в момента караш със 60км/ч и на 2ра предавка при тази скорост оборотите са 4000). Пак слушай двигателя и усещай какво се случва. Ако си уцелила правилните обороти евентуални пътници въобще няма да усетят че си свалила предавка (освен по звука на двигателя).

Направи го няколко пъти и ще разбереш защо точно ти трябва междинна газ при сваляне на предавка, дори и скоростната ти кутия да има синхронизатори.


Сега го направи последователно от 5та до 2ра (при разумна скорост да не излезеш от оборотите на 2ра предавка, защото можеш да стигнеш обороти над ограничителя) и усети удоволствието от последователно сваляне на предавки и защо толкова мразя автоматика biggrin.gif (особено ако чуваш добре двигателя)

Има едно просто правило - колкото по-ниска предавка, толкова по-голям blip (заради по-голямата разлика между предавателните числа).

Публикувано на: 13 Сеп 2011 23:37
от Advan
lz2lps написа:
zi_zi_top написа:...
Aз го правя същото на всичките автомобили, които карам smile.gif

Принципно е достатъчно и само един път да се натисне съединителя, но 2 пъти е по-забавно и е по-трудно за изпълнение (координация между краката и ръцете).
И аз съм така.

Бързото натискане на газта за да повишиш оборотите си е все blip, независимо дали амбрираш двойно или не, не е ли така? Като термин, имам на пред вид?

Публикувано на: 13 Сеп 2011 23:43
от Vesko
lz2lps написа:
Raya написа:
Всъщност идеята за междинната газ е много проста. Карай на 3-4та предавка и освободи от скорост. Оборотите ще паднат примерно на 750. Искаш да включиш на подходящата предавка - ако не си променила скоростта на движение вероятно пак 3та или 4та или една по-надолу.

Пробвай да направиш това без междинна газ (просто бързо натискане и отпускане на газтта - на английски е blip, не се сещам за точна дума на български) и относително бързо пускане на съединителя. Слушай звука от двигателя и почувствай какво ще стане (ще забие муцуна и ще изреве на умряло).

Сега същото упражнение, само че преди да включиш предавката повиши оборотите на двигателя до тези, които двигателя ще подържа когато включиш предавката (примерно си на свободна със 750 оборота/мин, в момента караш със 60км/ч и на 2ра предавка при тази скорост оборотите са 4000). Пак слушай двигателя и усещай какво се случва. Ако си уцелила правилните обороти евентуални пътници въобще няма да усетят че си свалила предавка (освен по звука на двигателя).

Направи го няколко пъти и ще разбереш защо точно ти трябва междинна газ при сваляне на предавка, дори и скоростната ти кутия да има синхронизатори.


Сега го направи последователно от 5та до 2ра (при разумна скорост да не излезеш от оборотите на 2ра предавка, защото можеш да стигнеш обороти над ограничителя) и усети удоволствието от последователно сваляне на предавки и защо толкова мразя автоматика biggrin.gif (особено ако чуваш добре двигателя)

Има едно просто правило - колкото по-ниска предавка, толкова по-голям blip (заради по-голямата разлика между предавателните числа).
Само термина "междинна газ" ознаава ли увелияаване на оборотите до тези които се очакват за съответната по-ниска предавка? Защото мисля че този терми е за случаите в които няма синхронизтор, увеличаваш оборотите на разен ход, отпускаш газта и превключваш надявайки се да уцелиш пододящите обороти да включиш скоростта без синхринизатор?

Публикувано на: 13 Сеп 2011 23:49
от Raya
lz2lps написа:
Raya написа:
....
Blagodarq za obobshtenieto! Mislih tuk da pitam kakvo e, no ne vqrvah, ce ste poluca otgovor. 3-te temi, koito izcetoh mi bqha polezni, ostana da vidim kak ste se spravq v deistvie:).

Публикувано на: 14 Сеп 2011 00:07
от lz2lps
Advan написа:Бързото натискане на газта за да повишиш оборотите си е все blip, независимо дали амбрираш двойно или не, не е ли така? Като термин, имам на пред вид?
Да. Разликата между единично натискане на съединителя и двойно е, че когато правиш двойно амбриране при blip-a ускоряваш вала на скоростната кутия (май първичен му се вика на Български. На английски layshaft, intermediate shaft) заедно със оборотите на двигателя (съединителят е пуснат, така че маховика и феродовият диск за зацепени). По този начин, когато селектора избере предавката (чрез скоростният лост) синхронизатора не трябва да работи толкова, за да "натамани" оборотите. А скоростта на output вала искаш не искаш зависи от скоростта на колелата (и точно затова при сваляне на предавка можеш да минеш ограничителя на оборотите).


Когато е само единично блипване, intermediate вала се върти свободно, защото маховика и феродовият диск на съединителя не са зацепени. Когато чрез лоста включваш следващата предавка, синхронизатора трябва да работи повече за да изравни скоростите. В този случай при blip-a изравняваш само скоростта на маховика и феродовият диск.

http://www.carbibles.com/transmission_bible.html

Има картинки и анимации как точно работи синхронизатора и как се превключват предавки. Общата картинка под "Making those gears work together to make a gearbox" също е доста полезна за визуализация какво точно се случва в скоростната кутия.

Публикувано на: 14 Сеп 2011 00:18
от zi_zi_top
Започвам да се чудя как съм карал коли цели 28 години без двойно амбриране?!??? wacko.gif

Публикувано на: 14 Сеп 2011 00:19
от Vesko
zi_zi_top написа:Започвам да се чудя как съм карал коли цели 28 години без двойно амбриране?!??? wacko.gif
Вероятно си поадал само на коли със синхринизатори :thumbsup:

Публикувано на: 14 Сеп 2011 00:26
от Not_active_user_1
Междинната газ и двойното амбриране са висшата форма на шофирлъка. cool.gif
Някой си карат както си знаят цял живот и си мислят, че карат правилно. Да, ама не. Който е е карал „Ц“ едно време на Газ-ка или Зил ще разбере какво имам предвид...

Публикувано на: 14 Сеп 2011 00:28
от lz2lps
zi_zi_top написа:Започвам да се чудя как съм карал коли цели 28 години без двойно амбриране?!??? wacko.gif
Не е и нужно.

Това си е мой личен избор, защото така ми харесва.

Никъде не насилвам някого да ползва двойно амбриране. Просто споделям моят опит... нищо повече.

А и не се знае кога ще ми попадне автомобил със скоростна кутия без синхронизатори и тази техника ще ми послужи. В момента дори и не обръщам внимание дали ползвам двойно амбриране или само веднъж натискам съединителя. Понякога даже се замислям след като сваля предавка дали съм натиснал съединителя един или два пъти.

Аз реших да се науча когато имах проблем със синхронизатор на Тойота АЕ92. За 2 седмици минах от heel & toe със единично натискане на съединителя към двойно амбриране. Просто като го направиш почти перфектно (а се изиксва доста координация между крайниците) изпитвам удовлетворение.

Не е много по-бавно от единично натискане на съединителя. За 150 метра успявам да сваля 2 предавки при най-сериозното спиране на Калояново в края на правата (нещо като от 140 км/ч до към 60)
[YouTube:]Double Clutch Heel & Toe - Калояново

Mежду 900 и 1000 метър:
Изображение

Публикувано на: 14 Сеп 2011 00:34
от Vesko
lz2lps написа:А и не се знае кога ще ми попадне автомобил със скоростна кутия без синхронизатори и тази техника ще ми послужи.....

Аз реших да се науча когато имах проблем със синхронизатор на Тойота АЕ92.
Само защо трябва да се ползва тази техника когато всичко си е наред... Ясно е че няма друг начин когато не работят синхронизаторите... Ама трябва ли да се кара автомобила с неработещи синхринизатори, неработещи спирачки или който е да е друг техниески проблем?

Публикувано на: 14 Сеп 2011 00:36
от zi_zi_top
Имал съм "щастието" да управлявам ЗИЛ 157 (джоган), но не виждам какво общо има със съвременните автомобили.
Преди 1 месец се наложи да преместя Жигулата на един съсед, който беше паркирал пред гаража ми и го мързеше да слиза до долу та ми хвърли ключовете от балкона.... worthy.gif no.gif w00t.gif Не можах да повярвам, че съм карал такова чудо навремето!? За 3 минути се изпотих така, като че ли съм копал 3 часа.