Публикувано на: 25 Авг 2011 20:25
Значи,ако има проблем-съгласен съм.Перфектно е,че си сменил всичко повредено,а не само маслото.Въпроса на колегата бе дали ако няма никакъв изявен проблем трябва да го сменя.Моето мнение си е,че е напълно излишно.Проверка на нивото е напълно достатъчна,въпреки,че ако сутрин под колата няма гадни петънца и това е излишно.Изобщо всяко посещение при майстор,освен за редовното обслужване,при липса на някакво усещане за дефект от водача аз гледам да го избягвам.За двадесет и кусур години зад волана до сега не съм съжалявал за това си решение.slowtraveler написа:Неправилно си разбрал (от бирите ще да е)....nowyaris написа:.....![]()
Авенсиса наближаваше 75х.км и бях пред същата дилема - да сменям или да не сменям маслото (в моята книжка пишеше смяна трансмисионно масло на 75х.км).
Пътувах извън града (преход около 500км със семейството без излишно юркане)...
При пристигане във Варна започнах да чувам съвсем леко виене, от трансмисията, което още не можех да диагностицирам. Но ме притесни и отидох в сервиза.
Външния оглед, масло и т.н. бе ОК...
Тъй-като колата ми трябваше още малко време, врътнах още около 200км и воя стана много силен, като съвсем изразено от диференциала.
От там - сервиз, смяна да диференциал и лагера на ск.кутия (само за лагера едва ли щях да разреша цепене на ск.кутия, защото още не бе съвсем за смяна, но като е отворена кутията е удобен, евтин, а и бе вече поизносен).
Колата бе станала точно на 75х.км докато се развиваха горните събития.
Сигурен съм, че не маслото е било причината (дифа - полски), но както писах по-горе - парен каша духа, и затова започнах да сменям трансмисионното масло точно както е по книжка, с бледа надежда това да намали вероятността от повреда.
