Страница 3 от 3
Публикувано на: 15 Юли 2011 13:13
от mitoko
Конкретно за Аурис - колко колеги тук са написали, че са сложили метан и нямат проблеми? Колегата е написал, че ходил в няколко сервиза и там са му отказали... На базата на тази информация (нито един положителен отговор освен пожелателните от рода - 'метана е евтин и може да се сложи на всеки двигател') на негово място бих се отказал навреме от модификацията, въпреки примамливата цена на горивото.
за "Н" найсти път - ТОВА ЧЕ 3ма газаджии са му отказали далече не означава че "не е ДОБРЕ" ... ВСИЧКИ ЗНАЕМ В БГ КОЛКО СА "професионалисти" така наречените майстори газаджии
СПОРЕД МЕН е по-добре да сложи метан и да рискува да смени клапани с разликата с бензина отколкото да кара на бензин
Публикувано на: 15 Юли 2011 15:39
от Владислав
Защо мислиш, че четвъртия газаджия, който каже "Няма проблем." ще е по-голям майстор от предните трима?Или майстор е само този, който дава желания от клиента отговор?Според мен не можем да се мерим с инженерите и конструкторите от TOYOTA.Ако автомобила беше пригоден за алтернативно гориво, щяха да се похвалят с този факт.Slow е прав-модерните двигатели са изцедени/икономисани/изчислени/разчетени наистина "на ръба".Мисля че всяка подобна модификация крие неоправдан риск.За мен този Auris или си остава на бензин, или се взима дизелов такъв,или са сменя с друг автомобил, по-поносим към газта.
Публикувано на: 15 Юли 2011 16:13
от Me4oKyX
Влади - тук си в грешка само че - модерните двигатели не са изцедени, далеч не са на ръба, дори напротив - осакатени са спрямо реалния потенциал, който имат при това с над 40%......Така че от тук логиката ти е грешна....
Колкото да метан и пропан - аз с пръдня не искам да карам, но наистина в България няма майстори за тази дейност, дори да има, аз не съм ги виждал....Не съм ги и чувал дори... А иначе проблем с клапаните може да се появи от бедна смес, защото и самите газове горят по по-различен начин, по-бавничко и така.... Но реално, ако кара над 30-35хил.км си избива ремонта като стой та гледай. Хамалогията си я има, но пък реално може да спести... Аз си карам дизела и не ме притесняват тия гЪзови уредби, но определено кола на газ, правена не в България, и такава правена тук - НЯМА НИЩО ОБЩО!! От там може и да се избегнат много от проблемите, но пък свръх теглото няма как да му избягаш евтино

Публикувано на: 15 Юли 2011 17:03
от tribalistas
НЕ СЛАГАЙ ТАКОВА НЕЩО В ЕДНА БУТИЛКА НИКОГА НЕ СЕ ИЗРАЗХОДВА МЕТАНА ДО КРАЙ. ДА НЕ ГОВОРИМ ЧЕ БУТИЛКАТА ЩЕ Е ОКОЛО 65КГ. А ЩЕ ПЪЛНИШ 10......КОЛАТА ТИ Е СРАВНИТЕЛНО НОВА И НЕ СИ ЗАСЛУЖАВА ДА СЕ НАБУТВАШ.......................
Публикувано на: 16 Юли 2011 01:41
от Bass_Man
MX5 написа:
Това не знам за конкретната Тойота ли е някаква страннотия, но аз колкото съм мерил на бензинки - при нормално улично каране стигат до към 600 градуса EGT-тата. При разни напъни или ако не бачка или е махната EGR системата - 700. На празен ход към 300 и нещо.
900 градуса е много. Ако не е турбо кола при натоварване (а натуралка, суперчарджър) и видя тая цифра - директно се пуска педала за газта, обиколката на бавен ход и право в пита, 'щото нещо не е наред.
Сондите ги слагам на около 4 сантиметра от порта.
Твойте сонди на колко разстояние са от порта? Абсурд е за 4 сантиметра да пада с 300 градуса температурата...
MX5 тук говорим за максимални стойности ! Нормално за евридей на дизелче е около 300-400 на бензинка/газолинка 500-600 . За 900 си е яко натоварен двигател с голяма ефективност и това е граница над която не трябва да се ходи . Има случай на стигнали до към 1200 градуса , но ако задържи малко всичко става на прах и разтопено

.
Принципно където съм гледал винаги е било на повече от 4 см и 900 градуса не съм виждал лично . Просто толкова ефективни и мощни коли в БГ не съм виждал на-живо но може и да има една две .
Но по логиката на Слоу , който ползва световноизвестни трудове за цитати понеже нафтата е по-калорична от бензина би трябвало ЕГТ да са по-горещи , а те пък два пъти по-студени ?!?!?

Каква стана тя ? Ся какво повече има да говорим ?
Слоу няма нищо лично в постовете ми нито те знам нито те познавам но ти действаш като класически БГ инженер с чугунена глава ! А Шопите му викат дръвен !
Специално за Зизи не знам какви физика си чел пич но в масовата физика желязото свети червено ( горната част на инфрачервения обхват и долната на видимия ) при 400 градуса . Защото то и преди това свети ама не се вижда с невъоръжено око

. Ако някога си запоявал и си забравял поялника би трябвало да си наблюдавал това явление . Както и ако си ползвал желязна печка на дърва .
Една Жигулка с неправилен аванс и гадни смеси може да ти светне генерацията като фенер ! А за коментара преди този пост просто съм БЕЗ КОМЕНТААААААААР...........................
Публикувано на: 16 Юли 2011 03:22
от slowtraveler
Bass_Man написа:... в масовата физика желязото свети червено ( горната част на инфрачервения обхват и долната на видимия ) при 400 градуса .
????
http://www.blksmth.com/heat_colors.htm
ИЛИ

Публикувано на: 16 Юли 2011 04:07
от Bass_Man
По тази схема излиза 537,77 градуса по Целзий но със сигурност поялника ми не може да загрее до 600 градуса та явно табличката е малко по-груба

.
Опс отворих другия линк и виж там какво пише :
538 C RED IRON, VISIBLE IN DAYLIGHT
На дневна светлина не можеш да го видиш , че свети . Ако доктора е искал да каже на дневна светлина се приема !
На тъмно обаче се вижда съвсем ясно демек излъчва но със малък интензитет . Както казах на границата на инфрачервено или по-скоро повече инфрачервено по-малко видимо ! Реотана на поялника обаче е оранжев на дневна светлина , което ще рече около 600-700 на реотана и 350-400 на върха .
Същото важи и за печката никога не можеш да я видиш да свети на дневна светлина но на тъмно свети отвсякъде

.
Та общо взето не съм излъгал аудиторията . А на формулата стават от жълти почти бели на дневна светлина , което по тези таблици е над 2000 градуса . Та явно и дебелината има значение или може би са им много здрави леглата на клапаните

.
Ех как ги помня тези учебници ве , като някой вишист съм значи .
Публикувано на: 16 Юли 2011 05:10
от slowtraveler
Bass_Man написа:.... А на формулата стават от жълти почти бели на дневна светлина , което по тези таблици е над 2000 градуса .
2000 Фаренхайт ~ 1093C...
Все пак е изцеден до крайност двигател.
Публикувано на: 18 Юли 2011 04:16
от Bass_Man
Ето за този линк говоря :
http://kovarna.webzdarma.cz/stranky/zak ... teplot.htm
както и за този
http://www.blksmth.com/heat_colors.htm
На формулата стават до бели чак прозрачни , което е над 1300 градуса !
Ето пример :
http://www.youtube.com/watch?v=MqO6tEZdUQ0
За това съм писал над 2000 но всъщност не е ясно точно колко е над 1300 е по-правилно да се каже ! Но по тези таблици трябва да е над 1000C .
Интересното е , че на повечето места ги дават около 1000 градуса по C , а те определено светят , като за повече та явно са от друг материал .
Публикувано на: 18 Юли 2011 06:01
от cokata
Me4oKyX написа:но определено кола на газ, правена не в България, и такава правена тук - НЯМА НИЩО ОБЩО!!
Какво искаш да кажеш с това, че нямат нищо общо? Като погледна моята Тойота с ГИ мотиран в БГ и на бащата Примерата с Холандки ГИ(Prins) монтиран в Германия, имат доста общи неща
Me4oKyX написа:но наистина в България няма майстори за тази дейност
- Тук си в грешка

Публикувано на: 19 Юли 2011 11:07
от Bass_Man
За Слоу да го кажем по F 2900 biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif .