Страница 3 от 3

катализатор YARIS

Публикувано на: 11 Сеп 2024 20:07
от mapamop
petarcho написа: 11 Сеп 2024 19:44 Затова си мисля че проблема е в катализатора, ще пробвам с добавка, но не се надявам да реши трайно проблема...
Не си харчи парите излишно за глупости. Газта гори "сухо" и няма какво да изчистиш със химия, която е плацебо.
petarcho написа: 11 Сеп 2024 19:44 може ли да се мие отвътре след демонтаж с някакви препарати???
Доколкото знам - не. Проблема е че вече не се осъществява химическа реакция в нужните обеми.

Да го чистиш и миеш има смисъл ако мотора има изразен апетит да гори масло. Тогава примерно да е набит със сажди и маслен нагар. Но не си писал да има някакъв кощунствен разход на масло. Предполагам че е изгорял от газовете на газта, дори може и да е разтопен. Огледай се за афтърмаркет катализатор и корекция на газовата уредба.

Моята барака е на 380 000 реален пробег и износването на катализатора според Техстрийма е под 50%. Но нямам монтирана газова уредба и няма и да има.
Виж си опциите за подмяна на катализатора, и някой да пипне смесите на газовата уредба.

Това че първата сонда "работи" (върви някакъв сигнал), нищо не значи. Значещо е "как работи".
Преди седмица смених "работещи" първа и втора сонда. Симптома беше че на първата сигнала не се клатеше като на Авенсиса със резки преходи между бедна и богата смес, а вървеше на "гърбици". Втората я смених 3 дни след като смених първата, понеже ми светна грешка P0420 за неефективен катализатор.
След смяната и на втората нещата си се кротнаха. Това на автомобил на реални доказуеми 243000 пробег и наличен доказано катализатор.
Ако първата сонда ти е "мързелива" и не коригира правилно сместа, съвсем логично ще се товари катализатора и втората ще ти отчете твърде високи нива на вредните емисии.
Двете са много дълбоко свързани, въпреки всеобщото мнение че втората "нищо не прави, и не е важна".