Сервизна кампания подмяна на мотор ! Чували ли сте ?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Апр 2011 14:54

Най-добре 75W-140 tongue.gif . Иначе явно няма проблем да караш из пещите на кремиковци с 5W-30 :thumbsup: . А в БГ най-редовно на слънце температурите стигат 50 и повече градуса . Да не говорим за Гърция , Турция , Африка и тн . Ама то пък вярно кой ли пък кара на слънце tongue.gif щом и асфалта започва да тече .........

Двигателист
Мнения: 555
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Мнение от Двигателист » 25 Апр 2011 15:40

rolleyes.gif Ок. rolleyes.gif
Но все пак да питам докато е още топла темата. Имам наблюдения върху доста товарни автомобили. Някои от тях са с 5W-30 в картерите си. Някои минаха 500000 км. Някои минаха 800000... Не карат в северна Дакота, а в Европа - Германия, Англия, Испания, България. Също Гърция. Също и Турция. И през лятото също ги карат. С натоварени до дупка полуремаркета. Различни марки са. Май най-много Ивеко и Ман. Мерцедеси, Волво... Някои от тях са кариерни самосвали в родината ни. Който е ходил на такава кариера лятото има чувството че е на луната, а каманаците са нагряти до 60 градуса. Работят в много тежки условия. Пък някои са просто бусове - вярно на по-малко километри, но пък всеки знае как се кара служебен бус у нас. Досега няма счупен двигател... Каква е тайната?

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 25 Апр 2011 15:44

Двигателист написа:rolleyes.gif Ок. rolleyes.gif
Но все пак да питам докато е още топла темата. Имам наблюдения върху доста товарни автомобили. Някои от тях са с 5W-30 в картерите си. Някои минаха 500000 км. Някои минаха 800000... Не карат в северна Дакота, а в Европа - Германия, Англия, Испания, България. Също Гърция. Също и Турция. И през лятото също ги карат. С натоварени до дупка полуремаркета. Различни марки са. Май най-много Ивеко и Ман. Мерцедеси, Волво, Скания... Някои от тях са кариерни самосвали в родината ни. Който е ходил на такава кариера лятото има чувството че е на луната, а каманаците са нагряти до 60 градуса. Работят в много тежки условия. Пък някои са просто бусове - вярно на по-малко километри, но пък всеки знае как се кара служебен бус у нас. Досега няма счупен двигател... Каква е тайната?
айде поредния с камионите и бусовете ... ако имаш опит с тойота леки КОЛИ и мазада 6 сподели. Благодаря .

Двигателист
Мнения: 555
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Мнение от Двигателист » 25 Апр 2011 17:15

mitoko написа:
Двигателист написа:rolleyes.gif Ок. rolleyes.gif
Но все пак да питам докато е още топла темата. Имам наблюдения върху доста товарни автомобили. Някои от тях са с 5W-30 в картерите си. Някои минаха 500000 км. Някои минаха 800000... Не карат в северна Дакота, а в Европа - Германия, Англия, Испания, България. Също Гърция. Също и Турция. И през лятото също ги карат. С натоварени до дупка полуремаркета. Различни марки са. Май най-много Ивеко и Ман. Мерцедеси, Волво, Скания... Някои от тях са кариерни самосвали в родината ни. Който е ходил на такава кариера лятото има чувството че е на луната, а каманаците са нагряти до 60 градуса. Работят в много тежки условия. Пък някои са просто бусове - вярно на по-малко километри, но пък всеки знае как се кара служебен бус у нас. Досега няма счупен двигател... Каква е тайната?
айде поредния с камионите и бусовете ... ако имаш опит с тойота леки КОЛИ и мазада 6 сподели. Благодаря .
Какви са разликите в горивните процеси и топлинния баланс на двигателя на дизелова "тойота лека кола и мазда 6" и един на нов дизелов лекотоварен автомобил например?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Апр 2011 18:01

Двигателист написа:rolleyes.gif Ок. rolleyes.gif
Но все пак да питам докато е още топла темата. Имам наблюдения върху доста товарни автомобили. Някои от тях са с 5W-30 в картерите си. Някои минаха 500000 км. Някои минаха 800000... Не карат в северна Дакота, а в Европа - Германия, Англия, Испания, България. Също Гърция. Също и Турция. И през лятото също ги карат. С натоварени до дупка полуремаркета. Различни марки са. Май най-много Ивеко и Ман. Мерцедеси, Волво... Някои от тях са кариерни самосвали в родината ни. Който е ходил на такава кариера лятото има чувството че е на луната, а каманаците са нагряти до 60 градуса. Работят в много тежки условия. Пък някои са просто бусове - вярно на по-малко километри, но пък всеки знае как се кара служебен бус у нас. Досега няма счупен двигател... Каква е тайната?
Пусни една снимка на радиатора на маслото на тия камиончета :thumbsup: .
Ако имаш добро охлаждане можеш да караш и с водно охлаждане в пустинята . Но ако вземем на Слоу маздата и я цопнем на средата на пустинята маслото последно ще изкипи :) .
Другото нещо , което ще се усети след време с тези камиони е ,че никога няма да достигнат пробега на по-старите . И ако се задържат повечко в БГ ще имат разни други проблеми ако се спазват удължените интервали без да се правят анализи .
Иначе за дългия пробег няма проблем ако си правите анализите на маслото и по 200 000км да си ги карате .
Но и там ниския вискозитет и удължената смяна са под натиска на екологичните норми , а не поради феноменалните качества на 5W30 .
Плюс това явно малко нещо не се разбираме какво си говорим . Никъде не казвам , че двигателя ще се счупи ако се кара с масло с нисък вискозитет . Но ресурса му се намалява значително , а някой части може и да не издържат плануваните интервали за смяна . Като най-чувствителното нещо са турбините и те обикновенно здават багажа първи .
Точно и поради тази причина големите фирми с много механизация си имат отдели ( собствени или външни ) , които непрекъснато наблюдават качеството на флуидите и параметрите на машините . И така могат реално да оптимизират смяната на консумативите до оптималните нива . Също много често се назначават и такива фирми от застрахователя или банката кредитор в случайте на ко-/три-генератори и разни промишлени съоръжения , които работят със смазочно охлаждащи течности .

Ако се разтърсите малко из интернет ще видите , че износване от голям вискозитет не може да се получи просто от един момент нещата не се подобряват но не се и влошават . Играта с "тънките" масла е да се намери баланса при , който хем износването е в нормални граници , хем вискозитета е нисък , хем съдържанието на сяра , фосфор и тн пепели е ниско , хем пробега е голям . И това в едни добри лабораторни условия е съвсем постижимо , но в едни мърляви условия в БГ е абсолютно непостижимо . И който върви по този път рано или късно си чупи главата .

Истината е една единствена , анализи на всички течности включително и горивата и яка статистика . Почнеш ли да четеш книжките , като библията взимаш дървото .

radiocontrol
Мнения: 15
Регистриран на: 21 Апр 2011 23:23

Мнение от radiocontrol » 25 Апр 2011 19:01

Ей голяма дискусия се отвори :) Благодаря за което :).Утре минавам през бензиностанцията и взимам маслото което ми се набие на очи ;).Хващам пътя за БГ и веднага упгрейдвам с една газова уредба.Днес цял ден ми говорят тук че съм луд за ГО ама аз така най-обичам ,хем да ме плюят хем да ми е добре ;)

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 25 Апр 2011 19:05

Аз така и не разбрах системата VVT-i дали работи еднакво с 0W30 и 5W50.Когато двигателя все оше не е загрял например.Питането е за нов бензинов автомобил до 100 хил.км.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6192
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 371 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Апр 2011 19:05

Bass_Man написа:....Но ако вземем на Слоу маздата и я цопнем на средата на пустинята маслото последно ще изкипи :) . ...
http://www.dubaitourismsafari.com/rent-a-car-dubai.php

Между другото един от най-устойчивите камиони в пустинните райони на времето е била татрата с въздушно охлаждане...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Апр 2011 20:57

slowtraveler написа: http://www.dubaitourismsafari.com/rent-a-car-dubai.php

Между другото един от най-устойчивите камиони в пустинните райони на времето е била татрата с въздушно охлаждане...
Ауууу Слоу сега ако кажеш , че не знаеш , че цялата техника на света , която се прави за Дубай е специално изпълнение....Сигурно трябва да ти кажа , че и арктическите и моделите за най-северните държави са малко по-различни от твоята .
Вие четете ли въобще или хващате първата дума и след това си довършвате изречението с ваши фантазии ? Не говоря за Мазда 6 въобще ве пич говоря за твоята Мазда 6 !!! Представи си знам за великата Татра , както и за Фолксваген костенурка и всякакви други въздухарки на , които няма от къде да им изври водата и луфтовете , и материалите им са направени така че до 150-180 градуса двигателя работи без проблем .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6192
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 371 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Апр 2011 21:11

Хм, ще ме караш да отварям ЕПС да видя дали тяхните имат допълнително охлаждане на маслото на бензинките...
За различно изпълнение - така си е - например имат само автоматици, нямат 1.8 двигател и т.н... И имат отделна секция резервни части за климатиците tongue.gif
Айде, аз отивам при двигателиста и механника да чета книжки...
Толкоз по темата :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта