CJ's AE86 project
Ей, изяждам се от яд и не мога да не споделя! Разни псевдо-дрифтърчета ми дърпат ръчни на някви волги из града, пък аз пешком гледам да не се хлъзна и стъпя на криво! Брех! Така ми се кара! Диффа ми е сложен, ама проблемът е, че нямам здрави лагери за главините! Къде ли не прерових, с кой ли не говорих! То не беше ТМ Ауто, СКФ-и, ФАГ-ове, Койо-та и кви ли още не немски варианти - ама на всякъде мин срок за доставка 15 работни дни! Ама аз съм си загубен, че до сега не поръчах! Още по-малко съм очаквал, че ще ми трябват 2... между другото, оказа се, че и лявата ми полуоска е изядена както онази дясната от снимките преди време (когато се беше скъсала планетата)! Имам резервни полуоски, ама са с ръждиви лагери... всъщност като се замисля едната може и да е леко крива, ще проверя. Абе някой да има здрава полуоска за продажба? Май при мен се превръщат в консуматив 
Ще ви държа в течение как върви моето тойота бездействие...

Ще ви държа в течение как върви моето тойота бездействие...

1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
Things just keep happening...
Проблемите не свършват...
Добрите новини: В събота сглобих колата.

1. сложих новите задни пружини Swing 6.0 кг/мм
2. подмених всички накладки с чисто нови "Mintex C-tech"
3. сложих и регулируемите "Tein camber plates"
4. сложих диффа и затоврих мостта с нови лагери на полуоските


Лошите новини: отново проблеми с диференцияла.
Излязох за тест драйв. От начало всичко изглеждаше нормално. Насочих се към най-близкия полигон за да направя описаната в "KAAZ Manual" процедура за разработка на шпера. Тя представлява 30 минутно движение в 8-образна линия (описване на осмица) на ниска скорост, като по-времена на обратните завои трябва да съм на "без скорост" (т.е. по енерция).

За повече инфо: http://www.kaazusa.com/techHelp/tech_Help.htm
Започнах разработката. Веднага ми направиха впечатление скърцащите звуци по време на обратните заови, които обаче в "Kaaz tech manual"-а се описват като нормални. Карах около 30 минути с едно прекъсване на 15-тата минута заради полицейска проверка. Всичко изглеждаше нормално. Щом приключих се насочих към сервиза за да сменя маслото след разработката. По път, обаче, реших да се отбия на едно любимо дрифт местенце за кратък тест. Направих 2-3 плъзгания (неагресивни) и като изключим факта, че колата се нуждаеше от реглаж на окачването, тестът мина превидно успешно. Продължих за сервиза и малко след това забелязах лош симптом Само при завой, независимо дали съм на скорост или не, се усеща вибрация и силно последователно прищракване от задния мост. Стигнах до сервиза и може би днес или утре ще разглабяме за инспекция. Силно се надявам да не се е повредил самия шпер. Маслото, което използвам е Motup 90PA - НЕ е синтетично, тъй като в КААЗ наръчника изрично подчертават да не се ползва пълна синтетика.
В допълнение в сервиза направихме следния тест: вдигнахме едното задно колело във въздуха и се опитахме да го завъртим на изключена предавка - успяхме. Не знам дали този тест е от значение за ситуацията, но според майсторите преди да изкарам колата от сервиза са пробвали същата процедура и тогава не са успяли да завъртят гумата.
Ще ви държа в течение. Приветствам идеи както винаги...
Добрите новини: В събота сглобих колата.
1. сложих новите задни пружини Swing 6.0 кг/мм
2. подмених всички накладки с чисто нови "Mintex C-tech"
3. сложих и регулируемите "Tein camber plates"
4. сложих диффа и затоврих мостта с нови лагери на полуоските
Лошите новини: отново проблеми с диференцияла.
Излязох за тест драйв. От начало всичко изглеждаше нормално. Насочих се към най-близкия полигон за да направя описаната в "KAAZ Manual" процедура за разработка на шпера. Тя представлява 30 минутно движение в 8-образна линия (описване на осмица) на ниска скорост, като по-времена на обратните завои трябва да съм на "без скорост" (т.е. по енерция).

За повече инфо: http://www.kaazusa.com/techHelp/tech_Help.htm
Започнах разработката. Веднага ми направиха впечатление скърцащите звуци по време на обратните заови, които обаче в "Kaaz tech manual"-а се описват като нормални. Карах около 30 минути с едно прекъсване на 15-тата минута заради полицейска проверка. Всичко изглеждаше нормално. Щом приключих се насочих към сервиза за да сменя маслото след разработката. По път, обаче, реших да се отбия на едно любимо дрифт местенце за кратък тест. Направих 2-3 плъзгания (неагресивни) и като изключим факта, че колата се нуждаеше от реглаж на окачването, тестът мина превидно успешно. Продължих за сервиза и малко след това забелязах лош симптом Само при завой, независимо дали съм на скорост или не, се усеща вибрация и силно последователно прищракване от задния мост. Стигнах до сервиза и може би днес или утре ще разглабяме за инспекция. Силно се надявам да не се е повредил самия шпер. Маслото, което използвам е Motup 90PA - НЕ е синтетично, тъй като в КААЗ наръчника изрично подчертават да не се ползва пълна синтетика.
В допълнение в сервиза направихме следния тест: вдигнахме едното задно колело във въздуха и се опитахме да го завъртим на изключена предавка - успяхме. Не знам дали този тест е от значение за ситуацията, но според майсторите преди да изкарам колата от сервиза са пробвали същата процедура и тогава не са успяли да завъртят гумата.
Ще ви държа в течение. Приветствам идеи както винаги...
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
Току-що говорих с майсторите си. Изкарали са полуоските - здрави. Според тях проблемът е някъде в касетката на шпера. Все още не смея да я отварям и нямам такива намерения. След обяд ще мина за снимки.
Моите предположения за проблема са:
1. счупване/износване пиньон и корона
2. да са ми пратили лсд за по-късните АЕ86 (kouki( - въпреки, че го взех от е-бей и там ясно си пишеше, че е за ранните (Zenki)
Инженерните умове, моля помагайте!
Моите предположения за проблема са:
1. счупване/износване пиньон и корона
2. да са ми пратили лсд за по-късните АЕ86 (kouki( - въпреки, че го взех от е-бей и там ясно си пишеше, че е за ранните (Zenki)
Инженерните умове, моля помагайте!

1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
- Xeku
- Мнения: 1396
- Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Съжалявам за лошите новини!
Обикновено когато някакъв неизправен детайл/възел/агрегат се подмени с нов, той се превръща от най-слабото, в най-здравото място в системата и не след дълго започва да се обажда нещо друго по веригата, провокирано от силата на новата част. Предполагам, че същото нещо се е случило и при теб, дано бързо да се разбере какво е и безпроблемно да се оправи! 


Съгласен съм със становището ти и чесно казано се надявам да си прав - т.е. да не е проблемът в шпераXeku написа:Обикновено когато някакъв неизправен детайл/възел/агрегат се подмени с нов, той се превръща от най-слабото, в най-здравото място в системата и не след дълго започва да се обажда нещо друго по веригата, провокирано от силата на новата част.

симптом 1: вибрация и щракане
предположение: прескачане или повреда в работата на някой от зъбчатите елементи: полуоски, корона, пиньон, планети, сателити и т.н. (дифф вътрешности)
симптом 2: проява само във завой
предположение: свързано е пряко с дейноста на шпера, тъй като най-вероятно той затяга, при което усилието се поема от въпросните повредени елементи
диагностика до момента:
1. полуоските са здрави
следва да се инспектира:
1. зъбците на шпера
2. корона и пиньон, както и контактът между тях
3. евентуално самата шпер касетка, но тук все още не искам да се набърквам
Между другото, маслото което излезе след разглабянето било сравнително чисто. По думи на майсторите - имало малко шупли и стърготини, но били дребна работа.
ПС: писах до произдодителя с подробно описание на случая. Надявам се да ми помогнат с нещо по-конкретно.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
Току-що един човек се отзова на моя въпрос във съседен форум. Цитирам:
Изтеглете си филмчето от цитата, при мен се чувста точно така. Само не разбирам защо в самото начало го нямаше, а след това се появи.your kaaz unit have no problem at all
until you get to something like 3000km it will make those "vibrations and clicking noises" when turning.
whatch this video, this car is my car and it has a KAAZ 2-way in it, it did stop making this noises when the diff did something like 3000km (changed oil after the special breaking procedure and at 1000km)
http://pwp.netcabo.pt/mundialito/gon/ae ... 0noise.wmv
this vid shows these noises that a KAAZ 2-way unit produces with motul 90PA oil before it reaches something like 3000km (at this point you shouldn't abuse of it)
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Много тъпо ,че въпреки спазването на всички процедури се е получил проблем. Според мен диференциала е прекалено специфичен за да може некои от нас тука да помогне ,писане до производителя му е майката. Ако може да свалиш някакви номера от дифа и да разбереш дали не е случайно за по-късни модели - те ша могат да ти кажат.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта