nowyaris написа:Нещо не ми отправят нови оферти за далавера колегите......................
Ако искаш да вземеш цена не реви по форума ,а пиши , като му дойде времето

.
Отделно за специално за полусинтетики не разбирам логиката колкото по-стар автомобил толкова по-лоши консумативи . Ако някой може да ми я обясни евала .
Отделно да те светна нещо много важно 5W-30 LOW SAPS не е качествено масло , а скъпо масло ! Маслата с ниско съдържание на сяра не смазват повече от тези с високо съдържание , а замърсяват по-малко !!!!!!!! Как пък от толкова меляне по тези форуми не ви влезна нещо полезно в главите .
scorpion написа:
Bass-man ... уважавам мнението ти но се очудвам, че определено си се ядосал на шегата. Естествено, че маслото е най-важният консуматив за ДВГ, както важни разбира се и други консумативи... филтри, спирачни течности, охладителни и пр.
Въобще не съм се ядосал и принципно и аз уважавам твоето мнение , както и на всеки друг колега с леки изключения на някой изключително объркани хора !
scorpion написа:
Ако има разминаване между препоръчаното от производителя с оглед екология и икономия и техническите изисквания с оглед осигуряване на здравина и дълъг експлоатационен период то толкова по-зле за самият производител ... пък бил той и с претенциите за номер 1 в продажбите и техн.сигурност на продукцията си.
Няма разминаване при прозиводителя !!! Прозиводителя слага точно това масло за да покрие точни изисквания . В момента в , който сложи по-качествено масло за машината излиза от спецификацията и търпи глоби !!! Това е все едно да ти продаде кола без катализатор ! Отвори , който искаш каталог за масла и виж какво пише на маслата с визкозитет 5W-30 и след това на тези 10W-60 . На първите пише феноменален студен старт , икономия на гориво и екология , а на вторите пише най-добрата възможна защита от износване особенно подходящи за високо натоварени и спортни двигатели . Отвори , който искаш каталог на , кято искаш фирма !!! Съответно 10W60 не отговаря на почти никоя спецификация на прозиводител и ACEA обикновенно има само спецификациите по API . Но това не го прави по-лошо масло напротив маслото е в пъти по-добро и добавките в него са в пъти повече ! Ама сега защо трябва да разтягам лукуми във всяка тема за да ги проумеете тези наглед доста прости нещица ?
scorpion написа:
Колкото до ръководството за експлоатация, т.е така наречената книжка не я считам за рекламна, а именно за техническа. Ако е рекламна ... още по зле за производителя, съответно търговеца.
Ами книжката е чисто с рекламно-опознавателна цел , а не със стойността на сервизна документация ! За целта има едни съвсем други издания , който може да намериш по торентите . И В ТЕЗИ ИЗДАНИЯ НИКОГА НЕ ПИШЕ ДА СЕ КАРА САМО С ТАКОВА МАСЛО !!!
Отделно съм ти дал линк към сайта за поддръжка на Тойота и там можеш да намериш последните бюлетини в , които пише кога и какви масла трябва да се слагат И ТАМ НЕ ПИШЕ КАРАЙТЕ САМО С ТАКОВА МАСЛО . А пише маслото се избира спрямо климатичните особенности , а сроковете за смяната на консумативите се определят от чистотата на средата и горивата . И сега аз да те питам БГ чиста ли е , колкото Германия , със същия климат ли е или горивата са толкова качествени ? Че ще караш със същото масло , като Германеца и ще го сменяваш на същия интервал ? Е такива въпросчета за домашно .
scorpion написа:
Иначе пак казвам. Напълно съм съгласен с изложеното от теб, като само подчертавам, че съм смея да твърдя доста наясно кое е лошо за мен

Все пак са ми минали доста автомобили през ръцете, а освен това мой много близък (брат ми) си изкарва хляба с автомонтъорство и съм виждал какви ли не щети причинени по ДВГ от калпаво масло, скапани консумативи но най-вече неправилна експлоатация или направо "жестоко насилване" на техниката.
Всъщност това , което твърдиш няма как да е вярно поради простата причина , че ни то ти нито брат ти някога сте правили изследвания и сте водили дългосрочна статистика кое как се отразява . В БГ никой никога не е правил подобно нещо ! Вие сте наблюдавали проблеми от масла , които дефакто не са масла , а са някакви пълни буклуци . Реално разликата между едно много качествено масло и едно обикновенно ще се усети в диапазона 200 000 - 500 000км . А не между 10 000 и 20 000 км или между една две смени .
scorpion написа:
А ако Тойота и нейните преставители в БГ - ТМ Ауто използват некачествени консумативи и особено за гаранционно облсужваните от тях автомобили то тогава лошо за тях, а за нас изводите дали да продължаваме да бъдем техни клиенти.

Не знам как го реши , че е лошо за тях ? Лошото винаги е за теб ама абсолютно винаги ! Колата е направена така , че винаги ще изкара 100 000 - 150 000 с малки ремонтчета но след това е гроб особенно над 200 000 км . И това се дължи единствено и само на измислени интервали за обслужване и на измислени консумативи .
На мен така и не ми става ясно как някой може да хвърли много пари за една нова кола и след това дори и да не се замисли как я обслужва и с какви консумативи . И да разчита някъде някой си в света едва ли не да трепери за колата му и да я гали с перце .
Аз искам ако може някой да ми покаже кола , която е достигнала 500 000 км с нейния си двигател , без основни ремонти , карана само с супер-мега-качествено-и-високотехнологично 5W-30/0W-30, и с интервали на смяна поне 15 000км .
Защото историята помни много случай на коли карани с минерално масло , които с лекота подминават този пробег но със смяна на 3000-5000км .................
И още нещо много интересно как така масло , което някога се е сменявало на 5000км сега + добавяне на 30% синтетика и малко добавки започва да кара по 15 000км ? ( говоря за полусинтетиката )
И то това при положение , че днешните двигатели са много по-форсирани и натоварени спрямо старите .
И накрая вместо заключение : защо да слагаме пълна синтетика вместо микс или само минерално ? Ами защото пълната ситетика превъзхожда по всички показатели по-евтините вариатни !