Страница 3 от 5

Публикувано на: 17 Мар 2011 21:42
от coolone
''по инерция на скорост'' laugh.gif laugh.gif
тва нещо като ''извади го навътре''

и все пак тая дилема е разрешена чрез краен изключвател на педала на газта или дроселовата клапа и принудителен празен ход чрез степ мотора когато оборотите паднат под 1500
wink.gif

Публикувано на: 18 Мар 2011 01:23
от Bass_Man
Какъв според теб е проблема да се движиш от инерцията на автомобила и да не си изключил от скорост ? Или в така наречения режим на моторна спирачка . А крайни изключватели не се ползват от мнооого отдавна към днешна дата нещата са решени в ЕКУ-то .

Публикувано на: 18 Мар 2011 01:38
от Dizzle
не помня в кой форум един колега беше разрешил тази загадка. на кола с газова превключил на бензин на баира надолу с включена предавка. ДВГ не угаснал. разковничето е там , че бил махнал бензиновата помпа.

Публикувано на: 18 Мар 2011 09:26
от max-2
Ееех, за някои наистина е загадка...
Карайте си колите на скорост и търсете икономия с галене на газта при подходящи за натоварването обороти. Така е по-безопасно за всички.
Темата за принудителния празен ход е разисквана много пъти в различни форуми, но винаги има хора, които не вярват, че двг. може да се върти без подаване на гориво, даже има мнения, че двг. без гориво на скорост блокира гумите и ги оставя на асфалта laugh.gif

Публикувано на: 18 Мар 2011 17:53
от coolone
Bass_Man написа:А крайни изключватели не се ползват от мнооого отдавна към днешна дата нещата са решени в ЕКУ-то .
Изненада: точно тоя Аурис 1.33 си ИМА краен изключвател (ай сиктир)
и благодарение на него (и на потенциометъра разбира се) ЕКУ-то разбира, че си отнел газта
Благодарение на същият този краен изключвател работят разни софтуерни решения като Steptronic, Kicktronic и дори Brake Assist (ай пак сиктир) Просто вече го вграждат в самия потенциометър на педала
wink.gif

Публикувано на: 18 Мар 2011 18:37
от muf
Принудителния празен ход (ППХ) го има поне откакто има инжекционни системи

Публикувано на: 18 Мар 2011 19:02
от mafiota
muf написа:Принудителния празен ход (ППХ) го има поне откакто има инжекционни системи
и даже малко по-отпреди

Публикувано на: 18 Мар 2011 21:49
от landor
Имам toyota avansis 2.0 D4D никога не ми е изписвало на борд компютара разход 0,0 наи малко което показва е 3,3. Някой знае ли защо е така.

Публикувано на: 18 Мар 2011 22:02
от jim_beam
става въпрос за моментния разход!
спусни се по някое нанадолнище на скорост без да даваш газ и тогава ще видиш нулата!

Публикувано на: 19 Мар 2011 14:30
от landor
Нанадолнище на скорост показва 3.3 а не 0.0 незнам защо е така икога не показва 0.0

Публикувано на: 19 Мар 2011 19:23
от diesel_power
coolone написа:
Bass_Man написа:А крайни изключватели не се ползват от мнооого отдавна към днешна дата нещата са решени в ЕКУ-то .
Изненада: точно тоя Аурис 1.33 си ИМА краен изключвател (ай сиктир)
и благодарение на него (и на потенциометъра разбира се) ЕКУ-то разбира, че си отнел газта
Благодарение на същият този краен изключвател работят разни софтуерни решения като Steptronic, Kicktronic и дори Brake Assist (ай пак сиктир) Просто вече го вграждат в самия потенциометър на педала
wink.gif
Ти беше казал,че водата е по-лека от нафтата. laugh.gif :study:
И тогава беше убеден в това ,което казваш.

Публикувано на: 19 Мар 2011 19:25
от xtreme
Защото ти е читав борд компютъра затова не показва 0. Просто няма как да е нула. За да е нула трябва мотора да работи само с въздух, което става, но компресията е твърде голяма.И спираш твърде бързо даже и на 5-та предавка,а пък за дизел да не говорим там при 20 към 1 най-много да си стчупиш скоростите. Теста е прост ;) спусни се по нанадолнището и врътни ключа наобратно, see the difference :)

Публикувано на: 19 Мар 2011 20:27
от slowtraveler
Хихихи, доводите на xtreme ме развеселиха....
Колега, явно никога не си врътвал ключа по надолнище и затова се изказваш така...
При ППХ разхода винаги е 0....
Много много отдавна някои от карбураторите нямаха ППХ, и при спускане по надолнище през ауспуха се чуваха ужасяващи гърмове (като на рали автомобилите). Което се получава поради подаване на гориво без да се подава въздух (затворена дроселова клапа), което отива в ауспуха и там се възпламенява...
Което освен звуковия ефект довеждаше и до сериозен преразход (при голям вакуум в смукателния колектор, карбуратора плюе повече гориво).
След което монтираха на карбураторите 'икономайзер' - електромагнитен клапан, отрязващ бензина при принудителен празен ход.
С инжекционните системи (независимо дали е бензин или дизел) нещата станаха много лесно - просто спира да се подава сигнал на дюзата и тя спира да пръска гориво.

Мога да ти предложа тест: източи бензина, изключи свещите, изкарай кабелите на инжекторите.
И завърти стартера....
Тогава двигателя с въздух ли се върти или с допълнително вкарана енергия от електродвигателя?????
А електродвигателчето е само около 1-1.5к.с.


Пример 2:
При горното можееш да започнеш да дърпаш автомобила на скорост. И ако двигателя не е запален, това значи ли, че не се е завъртял?

П.С. в някои случаи врътването на ключа по надолнище може дори да намали спирателната сила. При ППХ не се изключват алтернатор и климатик(ако е включен), като особено втория агрегат смуче доста енергия. А при врътването на ключа ще остане въртенето на двигателя, но ще се изключат тези допълнителни системи, които смучат енергия и по този начин създават допълнителна спирателна сила при ППХ.

Публикувано на: 19 Мар 2011 21:04
от mafiota
slowtraveler написа:..................
Много много отдавна някои от карбураторите нямаха ППХ, и при спускане по надолнище през ауспуха се чуваха ужасяващи гърмове (като на рали автомобилите). ....................
biggrin.gif biggrin.gif Особенно на някой зил , с един два неработещи цилиндри laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 20 Мар 2011 00:53
от Bass_Man
diesel_power написа:
coolone написа:
Bass_Man написа:А крайни изключватели не се ползват от мнооого отдавна към днешна дата нещата са решени в ЕКУ-то .
Изненада: точно тоя Аурис 1.33 си ИМА краен изключвател (ай сиктир)
и благодарение на него (и на потенциометъра разбира се) ЕКУ-то разбира, че си отнел газта
Благодарение на същият този краен изключвател работят разни софтуерни решения като Steptronic, Kicktronic и дори Brake Assist (ай пак сиктир) Просто вече го вграждат в самия потенциометър на педала
wink.gif
Ти беше казал,че водата е по-лека от нафтата. laugh.gif :study:
И тогава беше убеден в това ,което казваш.
Даже не само крайни изключватели има ами и един два шалтера + четири ЦК ключета в посока за да се хване по-точно момента tongue.gif .