D4D написа:@ Bass - държиш се като куче на което са му показали кокал ама не му го дават - то си лае и лае.
Чакай само някой да ти метне един кокал (която и да е тема за дизел) и ти гледаме сеира. Еле пък ако дизела е ВАГ. На тема дизел vs. бензин си като колегата Lexus на тема: Toyota/Lexus vs. останалите, че и по-зле (ако е възможно).
Просто имам непоносимост към закостеняли глави с чела по 4-5см дебели и обичам да им разбивам различни предмети в тях ( образно казано ) . А дизела е една от темите пълно табу за 90% от шоферчетата в БГ . И както казва митоко , като погледнеш техническия раздел веднага ти става ясно , че хората са с грешна представа +/- на дизела и си нямат и най-малка предтсава как се поддържа пододбно нещо .
Принципно трябва да се благодарите , че не съм модератор защото ако бях при всеки опит за сравнение с това недоразумение ВАГ ще трия направо цялата тема . Защото тука един обяснява как дизела е супер ефективен за града в тунинга един друг обяснява как при 180км/ч по завойте към морето му харчи 5.5-6л/100км и просто мед ми капе от сърцето като гледам такива олита ! Но прекалената толерантност на българина към всякакви олигофрени е пряко свързана с моментното му положение . Тук всеки може да се изкаже и всеки може да вземе отношение и ако не се реагира срещу неграмотниците хората просто събират - 2-ма за , 5-против аха ясно това е вярното . И после се почват темите как термостата му е добре ама до работа така и не му духа топло къде може да е проблема ? И разни подобни само защото някой е решил да си похвали децата преди време ( пак образно казано ) защото нашите деца са най-умни и най-хубави . Общо взето идеята е , че българина е супер комплекисарно копеле и никога не гледа нещата обективно , когато говори за свои вещи . За това и VAG е издигнат в култ и пример за подражание и всичко се равнява по голфу и алудито . А това е меко казано малоумие .
И точно поради тази причина някой хора трябва да бъдат овиквани докато не разберат , че не трябва да говорят за неща , които не са им ясни . Просто няма друг начин . Аз нямам нищо против да се създаде една експертна група , която да оценява знанията на всеки и на базата на тази оценка да му е позволено да дава мнения по съответни въпроси . Ама кога точно ще стане това тук ? За това масово сране срещу бавноразвиващите се с мение по технически въпроси !
mirott - нали уж ми беше чел постовете бе пич ? Я ми намери един в , който съм казал , че имаш повече сметка да караш на нафта от колкото на газ ? В случая за пореден път УЧА гичо на елементарни неща казани поне на 100 пъти по форумите . И се благори Гичо , че все още мога да пиша що годе добре за да може да ти влезне и теб нещо в главата , че иначе ще си живееш в света на "по-надеждната помпа дюза" !
Така за последен път обяснявам , като за малоумни защо дизела е по-ефективен на по-дълги маршрути !!!
Първо загрява по-бавно !!!!!!!!!! И защото загрява по-бавно е нужно по-дълго време да работи с по-богата ( обогатена ) смес . Нищо , че Гичо си смисли , че дизела работи на студено без да се обогатява . От където му идва и по-високия разход ( сравнен с този на дълги интервали ) . След това поради голямото обогатяване започва да пълни маслото с нафта !!!!!! И защото не работи достатъчно време загрял не може да я изпари и така да я отдели от маслото . Като резултат от това започва да отмива маслото най-вече от стените на цилиндрите и му намалява вискозитета от където започва силно износване на двигателя !!!!! Коментирано е много пъти във форума !!! Забелязва се с покачване на нивото на маслото и видимо намаляване на вискозитета му , както и започва да мирише силно на гориво . При дълги пътувания ( няма значение градско или не ) този ефект е силно намален или въобще го няма .
Втория момент : защо при високи обороти нафтата става неефективна ?
Ами много просто ЗАЩОТО НАФТАТА НЕ МОЖЕ ДА ГОРИ БЪРЗО !!!!!!!! Най-ефективния ( с най-голямо КПД ) дизел не е автомобилен , не е комон рейл , не е турбо и не работи на 2000 бара !!!!!!!! Отваряте интернет и четете но понеже ви мързи аз трябва да ви набивам канчетата в 4 сутринта , като за благодарност може да ми кажете какъв съм тъпак !!!!!
НАЙ ЕФЕКТИВНИ ДИЗЕЛ ПРАВЕН НЯКОГА НА ЗЕМЯТА Е НА ПРОМИШЛЕН ДВИГАТЕЛ КОЙТО РАБОТИ С ОКОЛО 500 ОБОРОТА В МИНУТА !!!!!!!!
При днешните технологии в автомобилните двигатели нафтата гори ефективно до към 2500 оборота . Като пак не изгаря напълно и голяма част се изхвърля в колектора ( изпускателния СПЕЦИАЛНО ЗА ГИЧО ) . И в повечето слуай доизгаря преди турбото . И това е при положение , че и даваме страшно много въздух под налягане . Отворете гугъл и вижте графика на въртящия момент на който искате дизелов двигател и ще видите , че максималния въртящ момент е около 2500 оборота . Или иначе казано това е момента в , който може да изгори най-много нафта !!! От там подаваме повече нафта и повече въздух но тя не гори толкова добре и ефективността пада , като тухла във вода ! Като над 4000 оборота двигателя става безмислен и за това повечето прекъсвачи, ограничители и тн са до 4000-4500 оборота . Поради тези прични днешните дизели са ефективни от момента в , който им надуе турбината за да има достатъчно въздух за да може да гори това гориво да кажем от около 1800 оборота до към 2500-3000 оборота . След това неизгорялата нафта догаря в колектора при , което повишава температурата на изходните газове , която придизела нормално е около 500 градуса ( я да видим колко човека го знаят това ? ) до към 700-800 градуса ( колкото е нормалната на бензина ) . И понеже турбината е конструирана за други температури започва механичното унищожаване на турбо-компресора . Колкото повече газ даваме толкова повече го нагряваме . Разбира се след него има и разни филтри и катализатори на , които също им се взима здравето от 30%-40% по-висока температура . За това никога няма да намерите камион , фадрома или някаква друга професионална техника с дизелов двигател , който да работи на повече от 2000 оборота ! При нормални 1500-1600 оборота и дълги интервали на ползване тези двигатели са вечни от гледна точка на автомобила , който работи 1000-2000 оборота повече и се бори със зъби и нокти да изкара 200 000км без да се разпадне . А тировете сменяват масло на 100 000км та и повече и НЕ КАРАТ С 5W-30 , а с 10W-40 и 15W-40 . Но както и да е прост съм си !
Точно заради не пълното горене на нафтата се все по-често се ползват допълнителни горива , като метан , пропан-бутан, водород и тн . И дори и минимално количество от другото гориво повишава ефективността изключително много ! СПЕЦИАЛНО ЗА ГИЧО : ЗАЩОТО ОСВЕН НАЛЯГАНЕ И ОТ ТАМ ТЕМПЕРАТУРА ДРУГО НИЩО НЕ КАРА НАФТАТА ДА ГОРИ И СЪОТВЕТНО ТЯ НЕ БЪРЗА ДА ИЗГАРЯ . КАТО ДОБАВИМ ДОПЪЛНИТЕЛНО ГОРИВО НИЕ ДОБАВЯМЕ ПОВЕЧЕ ТЕМПЕРАТУРА И НАЛЯГАНЕ В ГОРЕНЕТО НА НАФТАТА , КОЕТО ДОПРИНАСЯ ЗА ПО-ДОБРОТО И ИЗГАРЯНЕ , И ОТ ТАМ ДО ПОВИШАВАНЕ НА ЕФЕКТИВНОСТТА И НАМАЛЯВАНЕ НА ЕМИСИИТЕ!!! Съответно ако и цената на допълнителното гориво е по-малка от тази на нафтата получаваме и чисто ценово предимство ! От по-пълното изгаряне на нафтата има и много по-добри екологични показатели ! Има и още доста други интересни детайли ама не заслужавате да ги знаете !
Да обобщим :
1. Имаме бавно загряване = разреждане на маслото , студ в купето , по-голямо износване , по-голям разход ( заради обогатената смес !!! ). Ефекта го има и при бензина но е малко по-малък но го има и там !
2.При бързо каране ( високи обороти ) нафтата не гори добре , от което страдат екологията и компонентите след главата . Бензина си гори добре при високи обороти газта гори още по-добре . Екологията страда само от чисто по-големия разход и малко по-богати смеси .
3.Разхода за поддръжка на дизела е по-голям от този на бензина ! Като консумативи и , като сервизни интервали, както и като резервни части . Това , че някой представители си държат сервизни интервали пододбни на тези в Германия и ползват масла за Германския стандарт и климат е само в ущърб на клиентите !
4.При доста модели дизели има филтри за твърди частици , които ако не се "продухват" по-често заминават , а цената им е много свежа . За целта всички с икономични дизлечета трябва да ходят по веднъж в седмицата да пият по едно кафе в Пловдив ( ако са от София ) за да си поддържат филтрите в добро здраве . Ако карат много градско ги унищожават ! Като между другото някой от тях ползват точно ефекта от неизгоряло гориво ,а други директно си пръскат гориво в колектора за да "претопяват" големите сажди в малки саждички , които е така между другото много успешно запушват белия дроб и водят до много интересни заболявания . И понеже са изключително твърди и малки карбонови частици просто няма как да им се въздейства . За това все по-често дизелите ще се забраняват в градовете !!!
Гичо го учих какво е помпа-дюза , после какво са масла , после какво е газ сега го уча какво е нафта . Писна ми ! Цял живот еби учи , еби учи biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif . Но както са казали хората на сила хубост не става !